Hyppää pääsisältöön

Tehokas salitreeni – kuusi perusliikettä kuntosalille

Kuntosaliharjoittelun kuusi perusliikettä
Kuntosaliharjoittelun kuusi perusliikettä Kuva: Yle, Tero Kyllönen kuntosaliharjoittelu

Ammattivalmentaja Lasse Seppänen kokosi kuusi tehokasta liikettä koko kehon kuntosalitreeniin. Lihaskuntotreeni onnistuu hyvin kehonpainollakin, mutta jos haluat treenata salilla, treenaa Lassen opeilla. Useilla paikkakunnilla on myös ulkokuntosaleja, joissa voi mukavasti yhdistää ulkoilun ja salitreenin.

Lihaskunnon kannalta on keskeistä huolehtia isojen lihasryhmien aktivoimisesta. Lasse Seppäsen kuuden liikkeen treeniohjelmalla saat helposti käytyä läpi kehon isoimmat lihasryhmät.

Tee jokaista liikettä 12–15 kertaa. Pidä pieni lepotauko ja toista sarja 2–3 kertaa.

Jalkakyykky

Maastaveto suorin jaloin

Vatsarutistus

Selänojennus

Rengassoutu

Etunojapunnerrus

Voit halutessasi katsoa koko treenin myös täältä:

Hyvää treenikesää!

Lue myös:
Tehokas kuuden liikkeen kehonpainoharjoittelutreeni
Treenauksen viisi kulmakiveä – Muista ainakin nämä

Ammattivalmentaja Lasse Seppänen
Lasse Seppänen on ammattivalmentaja, joka on valmentanut tuhansia asiakkaita kuntoilijoista, työyhteisöliikkujiin sekä kansallisen ja kansainvälisen tason urheilijoihin. Ammattivalmentaja Lasse Seppänen lasse seppänen

Lisää ohjelmasta

Nainen ja mies seisovat selät vastakkain, taustalla mitta-asteikkoa symboloivaa grafiikkaa.
Nainen ja mies seisovat selät vastakkain, taustalla mitta-asteikkoa symboloivaa grafiikkaa. Kuva: Yle / Seera Rytkölä Akuutti,Pituuskasvu
Kommentit