Hyppää pääsisältöön

Yle Areena jo neljännen kerran peräkkäin arvostetuin suomalainen verkkobrändi

Taustalla nainen katsoo tv-ruutua, etualalla nainen selaa tv-tarjontaa tabletilta.
Taustalla nainen katsoo tv-ruutua, etualalla nainen selaa tv-tarjontaa tabletilta. Kuva: Yle Kuvapalvelu: Jyrki Valkama netti-tv,nettitelevisio

Yle Areena on valittu jälleen arvostetuimmaksi suomalaiseksi verkkobrändiksi

Taloustutkimuksen Verkkobrändien Arvostus ja Suosittelu Suomessa -tutkimuksessa toiseksi sijoittui tällä kertaa Kanta.fi ja kolmanneksi Ilmatieteen laitos. Yle Areena sijoittui ensimmäiseksi jo neljäntenä vuonna peräkkäin.

Taloustutkimuksen mukaan tunnetuimpien verkkobrändien joukossa ulkomaiset verkkopalvelut kasvattivat edelleen osuuttaan.

Kymmenen kärki suomalaisista verkkobrändeistä vuonna 2016 on:

  1. Yle Areena
  2. Kanta.fi
  3. Ilmatieteen laitos
  4. HelMet
  5. Yle
  6. HSL Reittiopas
  7. Vero.fi
  8. Foreca
  9. Kela.fi
  10. OP

Yle Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist on ilahtunut siitä, että Yle Areena on säilyttänyt paikkansa ykkösenä.

“Arvostus ei tule kuitenkaan itsestään ja sen eteen pitää tehdä töitä. Yle Areenaa kehitetään jatkuvasti, jotta se palvelisi parhaalla mahdollisella tavalla suomalaisia, ja tarjoaisi heille sisältöä, jota ulkomaiset verkkopalvelut eivät tarjoa”, Lönnqvist toteaa.

Yle Areenan tarjonta kasvaa ja monipuolistuu edelleen lähivuosina, kun siitä tulee yhä tärkeämpi Ylen video- ja audiosisältöjen jakelukanava. Erityistä huomiota kiinnitetään myös sisältöjen löydettävyyden parantamiseen.

Lue myös - yle.fi:stä poimittua