Hyppää pääsisältöön

YleX ja Yle Kioski yhteen - Yle vahvistaa nuorille suunnattuja palveluitaan

Yle muodostaa nykyisistä nuorille suunnatuista brändeistään kokonaisuuden, joka tuottaa entistä tarkemmin mediasisältöjä 15–29-vuotiaille ja erityisesti mobiililaitteilla käytettäväksi.

Uudistuksen myötä Yle Kioskin toiminta laajenee uutis- ja ajankohtaisaiheista muun muassa viihteeseen ja e-urheiluun ja sen kotipesä on Yle Areenassa. YleX puolestaan on entistä selvemmin uuden populaarimusiikin ja tapahtumien kanava radiossa ja verkossa. Uudessa kokonaisuudessa Yle Folkin sisällöt ovat osa Kioskin palvelua.

“Vanhemmat ikäryhmät ovat Ylen palveluihin tyytyväisimpiä ja tavoitamme hyvin myös lapset. Sen sijaan 15–29-vuotiaiden kiinnostus Ylen sisältöjä kohtaan heikkenee. Julkinen palvelu kuuluu kaikille, myös tämä yleisö odottaa saavansa kiinnostavaa ja heille merkityksellistä sisältöä ja vastinetta Yle-verolle”, julkaisujohtaja Ismo Silvo toteaa.

Uudelle mediakokonaisuudelle valitaan päällikkö, jonka alaisuudessa YleX ja Yle Kioski toimivat. Tavoitteena on erityisesti kehittää läsnäoloa mobiilissa. Tätä suunnitellaan kuluvan vuoden aikana ja uusi palvelu pyritään avaamaan ensi vuonna.

“Meidän pitää olla läsnä myös nuorempien ikäryhmien media-arjessa. Se tarkoittaa, että Ylen sisältöjen pitää olla nykyistä paremmin löydettävissä, ja niitä pitää tarjota siellä, missä nuoretkin ovat”, Ismo Silvo sanoo.

Lisätiedot:
Ismo Silvo, julkaisujohtaja, Yle
ismo.silvo@yle.fi

Lue myös - yle.fi:stä poimittua