Hyppää pääsisältöön

Ossi Tanner on Tampereen pianokilpailun 2017 voittaja

Ossi Tanner voitti Tampereen pianokilpailun 2017.
Ossi Tanner voitti Tampereen pianokilpailun 2017. Kuva: Sandra Saulo/Yle ossi tanner

Tampereen pianokilpailu päättyi 5.5.2017 ja voittaja on Ossi Tanner. Ensimmäisen sijan palkintosumma on 10.000 euroa. Toisen palkinnon jakavat Fanny Söderström ja Anton Mejias. Toisen sijan palkintosumma on 6.250 euroa. Kolmatta palkintoa ei jaettu.

Loput kolme finalistia, Tarmo Peltokoski, Ayane Matsuura ja Hannu Alasaarela, saivat kukin 2000 euron kannustuspalkinnon.

Muut palkinnot voi katsoa Tampereen pianokilpailun sivuilta.

Palaa finaali-iltojen lähetyksiin.

Katso voittajan finaalisuoritus

Ossi Tanner Kantapöydän opiskelijatreffeillä

Katso muita kilpailusuorituksia

  • Nancy Dalbergin jousikvartetot hönkivät virkistävästi

    Nancy Dalbergin jousikvartetot hönkivät virkistävästi

    Nordic String Quartet (Heiðrun Petersen ja Mads Haugsted Hansen, viulu, Daniel Eklund, alttoviulu, Lea Emilie Brøndal, sello) lyö pöytään kuluvan vuoden toisen julkaisunsa. Alkuvuodesta se vakuutti Pelle Gudmundsen-Holmgreenin kvartettosarjassa moni-ilmeisellä ja vivahteikkaalla soitollaan.

  • Tunnelmointia ja ikiaikaisuuksien viivähdyksiä

    Tunnelmointia ja ikiaikaisuuksien viivähdyksiä

    Viulisti Pauline Kim Harris sekä taiteiden rajapinnoilla äänistöä luova Spencer Topel yhdistävät yhteisprojektissaan renessanssi- ja barokinajan sävelistöä elektronisiin äänimaisemiin. Yhteissoivuus matkaa ambientin ääniuniversumissa verkkaisesti ja vakaasti kohti tavoittamatonta. Äänite rakentuu kahden teoksen ympärille.

  • Neave Trio jatkaa vahvaa julkaisusarjaansa

    Neave Trio jatkaa vahvaa julkaisusarjaansa

    Vuosikymmenen alussa perustettu yhdysvaltalainen Neave Trio (Anna Williams, viulu, Mikhail Veselov, sello ja Eri Nakamura, piano) esittelee uudella julkaisullaan konserttimaisen kokonaisuuden.

  • Luontevia elektroakustisia liitoksia

    Luontevia elektroakustisia liitoksia

    Maija Hynninen (s. 1977) siirtyy teoksissaan synteettisen ja akustisen äänen välillä samalla niiden rajapintoja, yhteyksiä ja yhdistelmiä tunnustellen. Nyt julkaistut neljä teosta muodostavat läpileikkauksen Hynnisen 2010-luvun elektroakustisesta tuotannosta. Kaikissa teoksissa akustiset elementit limittyvät Hynnisen itsensä toteuttamaan elektroniseen äänistöön.