Hyppää pääsisältöön

Yle vastaa: Yle Areenan ohjeet opastavat pulmatilanteissa

Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä
Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä yle vastaa

Julkaisemme Ylestä lehdille lähetettyjä kirjoituksia, vastineita ja oikaisuja. Tämä vastine on julkaistu Kainuun Sanomissa 19.7.2017.

Päivi Bisi harmitteli kolumnissaan (Kainuun Sanomat 14.7.) sitä, ettei Yle Areena toimi hänen laitteissaan.

Yle Areenasta käynnistetään joka viikko kahdeksan miljoonaa tv- ja radio-ohjelmaa ja sitä käytetään viikoittain noin miljoonalta eri laitteelta.

Laitevalmistajien eri merkkien ja mallien kirjo on valtava. Esimerkiksi pelkästään erilaisia Android-laitteita Areenassa tunnistetaan useita satoja. Näiden lisäksi tulevat eri iOS-laitteet, äly-tv:t ja selaimet. Näin suuressa määrässä eri laitteita tulee valitettavasti väistämättä vastaan tilanteita, joissa palvelu ei kaikilla laitteilla toimi moitteettomasti.

Ensimmäinen vinkki ongelmatilanteissa on aina tarkistaa, että laitteen oma ohjelmisto ja siinä mahdollisesti käytettävä Areena-sovellus ovat ajan tasalla.

Käyttöohjeita löytyy Areenan Ohjeet-linkin takaa ja osoitteesta http://ohjeet.areena.yle.fi. Ohjeita on erikseen mobiili- ja tablettilaitteille sekä tietokoneelle ja äly-tv:lle. Ohjeista löytyy myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Mikäli olet tehnyt ohjeiden mukaan, mutta Areena ei siitä huolimatta toimi, kannattaa ottaa yhteyttä Areenan tukeen sähköpostitse osoitteessa areena.info@yle.fi.

Pyrimme siihen, että kaikki käyttäjät saisivat avun, eivätkä tekniset pulmat haittaisi kiinnostavien sisältöjen kuuntelua ja katselua.

Kari Haakana
palvelupäällikkö, Yle Areena