Hyppää pääsisältöön

Ongelmia Samsung-televisioiden Areena-sovelluksessa

Kaukosäädin televisio
Kaukosäädin televisio Kuva: Henrietta Hassinen / Yle televisio-ohjelmat,televisioelokuva,televisio (joukkoviestimet),Kaukosäädin,kaukosäädin

Areena-sovellus ei tällä hetkellä toimi oikein kaikissa Samsungin äly-tv-laitteissa. Ongelmat eivät koske kaikkia laitteita: suurimmassa osassa Samsungin äly-tv-laitteista Areena toimii edelleen normaalisti.

Muokkaus 28.8.: aiheesta on julkaistu uutta tietoa, lue blogikirjoitus.

Ongelmia on kolmenlaisia. Ensimmäisessä ongelmassa sovellus käynnistyy normaalisti ja jotkut ohjelmista toistuvat, mutta jotkut eivät. Toisessa ongelmassa sovellus käynnistyy ja ohjelmat toistuvat, mutta vain ohjelman ääni kuuluu eikä kuvaa näy. Näiden ongelmien taustalla on luultavasti Samsung-laitteiden ohjelmistopäivitys, joka on jollakin tavalla virheellinen. Yritämme korjata tätä ongelmaa omalta osaltamme. Voi myös olla, että Samsung julkaisee jossakin vaiheessa uuden ohjelmistopäivityksen, joka ratkaisee tämän ongelman.

Kolmannessa havaitussa ongelmassa Areena-sovellus ei käynnisty Samsung-laitteessa lainkaan ja sovellusta avattaessa se jää pyörittämään lataussymbolia. Tässä kysymys on ilmeisesti Areena-sovelluksen virheestä. Yritämme ratkaista tämän virheen mahdollisimman nopeasti.

Näiden lisäksi sovelluksen ja laitteen yhteistoiminnassa saattaa olla muita ohimeneviä ongelmia, joita käyttäjä itsekin voi ratkaista. Laitteen virtajohdon irrottaminen hetkeksi ja/tai SmartHub-sovelluksen palauttaminen (Kaukosäätimen Menu-painike -> SmartHub ->Palauta SmartHub) auttavat yleensä sovelluksen jumittamiseen.