Hyppää pääsisältöön

Samsungin äly-tv-sovelluksissa edelleen ongelmia

kaukosäädin
kaukosäädin Samsung Group,Kaukosäädin,televisio (joukkoviestimet),älytelevisio

Areena-sovellusten toiminnassa on edelleen ongelmia joissakin Samsungin äly-tv-malleissa.

Muokkaus 12.9.2017: Pääongelma on korjattu, lisätietoa asiasta uudemmassa blogikirjoituksessa.

Kuten aiemmissa blogikirjoituksissa 10.8. ja 15.8. kerrottiin, ongelmia on useita. Suurinta osaa käyttäjistä koskee kuitenkin se, että Samsungin tekemä ohjelmistopäivitys on muuttanut tapaa, jolla Areena-sovellus käsittelee videostreameja. Muutoksen vuoksi osa Samsungin 2015 ja 2016 julkaisemista tv-laitteista ei tällä hetkellä pysty näyttämään kaikkia Yle Areenan sisältöjä. Ongelma rajoittuu ohjelmistopäivityksen saaneisiin laitteisiin: muissa Samsungin äly-tv-laitteissa Areena toimii edelleen normaalisti. Myös Areenan selainpalvelu ja mobiilisovellukset toimivat tavalliseen tapaan.

Ongelmaa ratkotaan yhdessä Samsungin ja Areenan järjestelmätoimittajien kanssa. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että Samsung olisi julkaisemassa korjaavaa ohjelmistopäivitystä, joten ongelma ratkaistaan Areena-sovellukseen ja/tai Areenan taustajärjestelmiin tehtävällä muutoksella. Tarkkaa aikataulua tälle ratkaisulle ei vielä ole: ratkaisun toteutus, testaaminen ja julkaisu vievät joka tapauksessa noin kaksi viikkoa. Tämä on kuitenkin vasta arvio ja korjaus saattaa venyä tästä.

Kaksi muuta ongelmaa (sovellus ei käynnisty lainkaan tai sovellus kaatuu yhden streamin toiston jälkeen) ovat edelleen tutkinnassa. Täsmällisiä syitä näihin ongelmiin ei ole löytynyt. Mikäli käyttämässäsi laitteessa on jompikumpi näistä ongelmista, ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen areenatv.tuki@yle.fi , jotta pääsemme tutkimaan ongelman syitä tarkemmin. Kerro viestissä käyttämäsi laitteen malli.

Pahoittelemme ongelmia ja sitä, että korjaaminen vie aikaa. Haluamme varmistaa, että ongelma aidosti korjataan ja myös siitä, että vastaavat ongelmat eivät toistu.

Kommentit