Hyppää pääsisältöön

Areenan Samsung-sovelluksen ongelmia ratkottu

Tv monitorer i affär
Tv monitorer i affär Kuva: Yle/Maria Wasström

Joitakin Samsungin vuosina 2015 ja 2016 valmistettuja äly-tv-laitteita ja niiden Areena-sovellusta vaivannut vika on korjattu.

Ongelmana oli, että kaikki Areena-sisällöt eivät toistuneet laitteilla, jotka olivat saaneet Samsungin julkaiseman sovelluspäivityksen. Ongelma korjattiin tekemällä muutoksia Areenan taustajärjestelmiin. Korjaus ei vaadi toimia käyttäjältä.

Ongelma vaivasi joitakin käyttäjiä valitettavan pitkään. Pahoittelemme tästä käyttäjille aiheutunutta vaivaa.

Vaikka tämä virhe onkin saatu korjattua, on joillakin käyttäjillä edelleen muunlaisia ongelmia Samsungin äly-tv-laitteissa. Areena-sovelluksen käyttö saattaa keskeytyä virheilmoitukseen tai sovelluksen latautuminen ei onnistu sovelluksen jäädessä pyörittämään lataussymbolia. Näihin satunnaisiin ongelmiin ei toistaiseksi ole löytynyt syytä eikä siten myöskään ratkaisua. Jatkamme näiden ongelmien selvittelyä yhdessä laitevalmistajan ja järjestelmätoimittajien kanssa.

Mikäli törmäät mainittuihin ongelmiin, lähetä kuvaus ongelmasta ja käyttämäsi laitteen malli sähköpostitse osoitteeseen areenatv.tuki@yle.fi.

Kommentit