Hyppää pääsisältöön

Ressu Redford: Haukut tuntuivat pahalta, mutta rock-lehdistön arvostelu käännettiin Bogart-leirissä voimavaraksi

Laulaja, muusikko Ressu ja legendaarinen studiomikrofoni Neuman U67
Kaksi klassikkoa: Ressu ja Neuman U67 -mikrofoni. Tämä yhdistelmä on hivellyt suomalaisten sävelkorvia jo vuosikymmeniä. Laulaja, muusikko Ressu ja legendaarinen studiomikrofoni Neuman U67 Kuva: Yle/Matti Toivonen mikrofonit,laulaja-lauluntekijät,Ressu,Neuman U67

Ressu palasi keskiviikon Puoli seiskassa Bogart Co:n menestyksen päiviin 80-luvulla. Teinit kirkuivat ihastuksissaan, mutta rock-skribentit löivät turkulaisia aina tilaisuuden tullen. Tanssipoppia tosissaan tehneelle muusikolle murskaava kritiikki on edelleen kova paikka. Toisaalta haukut toimivat Bogart-miehistölle myös voimavarana.

– Kehuminen tuntuu aina kivemmalta kuin se, että haukutaan, toteaa Ressu (ent. Ressu Redford, oik, Esa Mäkelä).

DJ-kulttuurin puolella tanssipoppihitin toisensa jälkeen julkaissut Bogart Co. oli hyväksytty.

Kehuminen tuntuu ain kivemmalta ku se, et haukutaan.― Ressu muistelee Bogart Co:n saamaa kritiikkiä

Myös levyjä ostava ja keikolla käyvä yleisö oli innoissaan. Kärkevimpiä arvostelijoita olivat musiikkilehtien toimittajat.

– Toimittajat olivat enimmäkseen rock-henkisiä. Me oltiin sen verran erilaisia, että meidät oli helppo ottaa kohteeksi. Että toi on se p****.

Ankara arvostelu sisuunnutti turkulaiskokoonpanon.

– Kyllä se toimi myös tavallaan voimavarana.

Katso Ressun koko haastattelu tästä:

Uusimmat sisällöt - Puoli Seitsemän