Hyppää pääsisältöön

Kiistämätön totuus – kaksiosainen brittitrilleri

Kaksiosainen draamasarja kertoo naisesta, joka vuosien jälkeen haluaa saada selville äitinsä murhaajan.
Brittitrillerin päärooleissa nähdään Claire Goose, Robert Pugh ja Felix Scott. Kaksiosainen draamasarja kertoo naisesta, joka vuosien jälkeen haluaa saada selville äitinsä murhaajan. Kuva: Steffan Hill 2013 Yle TV1,Kiistämätön totuus

TV1 lauantaisin 18. - 25.11.2017 klo 19.40 - 20.30
Yle Areenassa 30 päivää

Jane Phillips oli vain seitsemänvuotias, kun hän näki miehen murhaavan äitinsä. Miestä ei koskaan löydetty.

Nyt 23 vuotta myöhemmin, kun Jane odottaaa toista lastaan, hän näkee sairaalassa miehen, Andrew Rawlinsin. Jane on vakuuttunut, että tämä tunnettu ja arvostettu lääkäri on hänen äitinsä murhaaja.

Uusi kaksiosainen brittitrilleri Kiistämätön totuus (12) kertoo paitsi rikosjutun tutkinnasta, myös läheisen menettämiseen liittyvästä suuresta surusta.

Kuka oikeassa, kuka väärässä?

Jo eläkkeelle jäänyt, tapausta aiemmin tutkinut rikoskomisario Alison Hall tarttuu juttuun uudestaan, kun Jane on ilmiantanut miehen poliisille.

Janen isä Pete ja aviomies Rob epäilevät, että Jane on väärässä. Hän on pari kertaa aikaisemmin ollut varma, että on tavannut murhaajan.

Lopulta Andrew Rawlins suostuu dna-testiin, joka varmistaa, että hänen verensä ei vastaa murhaajan verta. Jane pysyy kannassaan. Kuka on oikeassa, kuka väärässä? Mikä on kiistämätön totuus?

Jane Kennedystä tuttu näyttelijä

Minisarjan pääroolin näyttelee kuolinsyyntutkija Jane Kennedyn roolista tuttu Claire Goose. Aviomiehen roolissa nähdään Felix Scott ja isän roolissa tuttu brittinäyttelijä Robert Pugh.

Lääkärin roolissa on Victoria- ja Charles Dickensin ihmemaa -sarjojen Peter Firth ja hänen Emma-tyttärenään nähdään Christine Bottomley, tuttu Samassa veneessä -sarjasta.

Rikostutkijan roolissa on monista brittisarjoista tuttu Pippa Haywood ja ylikonstaapelin Mark Renwickinä nähdään Nick Lee.

Undeniable. Käsikirjoitus: Chris Lang. Ohjaus: John Strickland. Tuotanto: TXTV, Britannia, 2014.

Kommentit