Hyppää pääsisältöön

Yle Areena on vuoden 2017 arvostetuin suomalainen verkkobrändi

Yle Areenan kuukausikirje avattuna puhelimen näytölle.
Yle Areenan kuukausikirje avattuna puhelimen näytölle. Kuva: Pasi Partanen / Yle matkapuhelimet,Matkapuhelinnäyttö,Yle Areena

Yle Areena sijoittui ensimmäiseksi jo viidettä vuotta peräkkäin tunnetuimpien suomalaisten verkkobrändien joukossa.

Yle Areena on valittu jälleen kerran arvostetuimmaksi suomalaiseksi verkkobrändiksi Taloustutkimuksen Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimuksessa.

Tutkimuksen mukaan Yle Areenalla on erittäin korkea tunnettuus: lähes yhdeksän kymmenestä internetin viikkokäyttäjästä tuntee brändin. Vastaajat kehuvat Areenaa hyväksi, toimivaksi ja monipuoliseksi palveluksi. Erityisesti korostetaan mahdollisuutta katsoa sen sisältöjä silloin kun itselle sopii. Areenan sisältöjä vastaajat luonnehtivat laadukkaiksi.

Yle Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist on ilahtunut siitä, että Areena pitää ykköspaikan vuosi vuoden perään.

“Suomalaisten arvostus on hienoin tunnustus, jonka voimme saada. Pyrimme koko ajan laajentamaan Areenan tarjontaa ja parannamme ohjelmien katselu- ja kuunteluoikeuksia. Kehitämme Areenaa niin, että se palvelee jokaista käyttäjää juuri oikealla sisällöllä oikealla hetkellä ja oikealla tavalla”, sanoo Lönnqvist.

Yle Areenan tarjonta lisääntyy jatkuvasti. Viimeksi Ylen ja tekijänoikeusjärjestöjen sopimuksen ansiosta katsottaviksi tulivat mm. Ylen omatuotantoiset suosikkisarjat. Jatkossa Yle Areenasta tulee myös yhä tärkeämpi Ylen tapahtumasisältöjen ja audiosisältöjen jakelukanava. Niinikään Areenan käyttökokemusta kehitetään personoinnin avulla.

Myös Yle-brändi samoin kuin Ylen Elävä arkisto menestyivät erinomaisesti mittauksessa. Elävää arkistoa käyttäjät kiittivät nostalgian monipuoliseksi aarrearkuksi.

Taloustutkimus Oy on tehnyt Verkkobrändien arvostus Suomessa 2017 -tutkimuksen omana tuotantonaan. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää verkkobrändien tunnettuutta, arvostusta ja suositteluhalukkuutta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Verkkobrändien arvostusta on tutkittu vuodesta 2001 alkaen.