Hyppää pääsisältöön

Hulahula Suomi voitti hopeaa PromaxBDA Europe -kilpailussa Roomassa

kaikkien aikojen juhannusjuhlien kuvakooste
kaikkien aikojen juhannusjuhlien kuvakooste hulahula suomi

Suomalaisten yhteisiin juhannustansseihin huipentunut Ylen Hulahula Suomi voitti 13.3.2018 hopeaa PromaxBDA Europe -kisassa. Hulahula Suomen kampanjointi palkittiin parhaan uuden konseptin/innovaation kategoriassa.

PromaxBDA Europe Awards 2018 -kilpailu on media-alan kampanjoinnin ja markkinoinnin kovatasoinen kilpailu. Tänä vuonna tapahtuma järjestettiin Roomassa.

Hulahula Suomi -kevät päättyi yhteiseen maailmanennätystanssin yritykseen juhannusaattona 2017, jolloin 222 542 suomalaista tanssi Robinin Hulahula-biisiä yhtä aikaa ympäri Suomea ja Eurooppaa! Yle TV1:n kautta juhannusaaton ohjelma tavoitti uusintoineen 1 873 000 katsojaa.

Hulahulan kaltaiset projektit lisääntyvät: ilmiöittäminen, markkinoinnillinen konseptointi, tiivis yhteistyö sisällöntuottajien ja markkinoinnin kanssa. Nämä ovat innostavia projekteja koko talolle ja yleisöille”, kertoi Ylen koko markkinoinnista vastaava päällikkö Päivi Nummi-Aho

“Tämä oli hullu ja riskialtis idea, meillä ei ollut formaattia eikä esikuvia, vaan kaikki piti keksiä alusta alkaen itse. Koko projekti rakentui kampanjoinnista, missä yksittäiset ohjelmat, tapahtumat ja some ovat osa suurempaa kokonaisuutta”, kertoo Hulahula Suomen markkinoinnin kokonaisuudesta vastannut Jasmiini Lappalainen.

“Oli hienoa tehdä Suomi100 -kesän isoin projekti ja saada myös suuri joukko yleläisiä tekemään tätä yhdessä. Painettiin työryhmän kanssa suurella syrämellä ja yleisön kiitos näkyi osallistuja- ja katsojamäärissä”, sanoo Hulahula Suomen tuottaja Markku Mastomäki.

Hulahula Suomea olivat myös tuottamassa Ylen Luovista sisällöistä Maija Aho, Jusu Lounela ja Marja Mäki-Reinikka, tilaajana toimi Arttu Nurmi ja julkaisupartnerina Hannu Haapasalo. Hankkeen markkinointia tekivät Tiia Lappalainen, Tiina Hietanen, Mari Clusius ja Maria Ainamo-McDonald ja graafista ilmettä Tommi Anttila ja Samuli Alapuranen. Lisäksi mukana olivat Warner Bros. Television Production Finlandin Viki Salokoski ja Joona Kortesmäki, Universal Musicin Kimmo Valtanen sekä Robin.