Hyppää pääsisältöön

Hulahulalle hopeaa EBU Connectissa

kaikkien aikojen juhannusjuhlien kuvakooste
kaikkien aikojen juhannusjuhlien kuvakooste hulahula suomi

Suomalaisten yhteisiin juhannustansseihin huipentunut Ylen Hulahula Suomi voitti 23.4.2018 hopeaa EBU Connectissa. Hulahula palkittiin Paras sosiaalisen median kampanja -kategoriassa.

Yleisradioyhtiöiden vuotuinen EBU Connect -tapaaminen järjestettiin tänä vuonna Madridissa. EBU Connect Awards -kilpailuun ilmoitettiin 300 työtä ympäri Eurooppaa.

Hulahula Suomi -kevät päättyi yhteiseen maailmanennätystanssin yritykseen juhannusaattona 2017, jolloin yli 200 000 suomalaista tanssi Robinin Hulahula-biisiä yhtä aikaa ympäri Suomea ja Eurooppaa! Yle TV1:n kautta juhannusaaton ohjelma tavoitti uusintoineen 1 873 000 katsojaa.

Hulahula Suomi -hankkeen tuottaja oli Markku Mastomäki. Hulahula Suomen markkinoinnin kokonaisuudesta vastasi Jasmiini Lappalainen. Hulahula Suomea olivat myös tuottamassa Ylen Luovista sisällöistä Maija Aho, Jusu Lounela ja Marja Mäki-Reinikka, tilaajana toimi Arttu Nurmi ja julkaisupartnerina Hannu Haapasalo. Hankkeen markkinointia tekivät Tiia Lappalainen, Tiina Hietanen, Mari Clusius ja Maria Ainamo-McDonald ja graafista ilmettä Tommi Anttila ja Samuli Alapuranen. Lisäksi mukana olivat Warner Bros. Television Production Finlandin Viki Salokoski ja Joona Kortesmäki, Universal Musicin Kimmo Valtanen sekä Robin.

Hulahula Suomen kampanjointi palkittiin vastikään PromaxBDA Europe -kilpailussa parhaan uuden konseptin/innovaation kategoriassa.