Hyppää pääsisältöön

Yle vastaa: Yle haluaa auttaa Areenan käytössä

Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä
Kuva jota käytetään kuvituksena vastineiden yhteydessä Yle,yle vastaa

Julkaisemme Ylestä lehdille lähetettyjä kirjoituksia, vastauksia ja oikaisuja. Tämä vastaus on julkaistu Turun Sanomissa 10.6.2018.

Maarit Lineri kirjoitti mielipidepalstalla (TS 7.6.) Areena-ongelmista.

Yle Areena on Suomen käytetyin verkkovideopalvelu: käynnistyksiä on joka päivä noin 1,5 miljoonaa. Audioita ja videoita käytetään päivittäin yhteensä yli miljoonalta eri laitteelta.

Yle vastaa Areenan sisällöistä ja alustasta. Eri laitteille ja käyttöjärjestelmille tarjolla olevien eri sovelluksien määrä on valtava, ja kaikkiin näihin Ylellä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa.

Seuraamme laitteiden kehitystä ja pyrimme ottamaan huomioon muuttuvat ohjelmistot ja teknologiat. Teemme parhaamme, jotta Areenan käyttäjät saisivat avun pulmiinsa. Areenan tiimi käsittelee vuosittain tuhansia yhteydenottoja.

Valitettavasti emme voineet auttaa sinua, Maarit! Yleisesti on hyvä tietää, että vian etsinnän ensimmäinen askel on tarkistaa, että laitteen oma ohjelmisto ja siinä mahdollisesti käytettävä Areena-sovellus ovat ajan tasalla.

Käyttöohjeita löytyy osoitteesta http://ohjeet.areena.yle.fi. Ohjeita on eri laitteille, myös äly-tv:lle. Ohjeista löytyy myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos ohjeet eivät auta, neuvoja saa meiltä osoitteesta areena.info@yle.fi.

Kari Haakana
palvelupäällikkö, Yle Areena

  • Yle vastaa: Uutisten siirto palvelee katsojia

    TV-uutisten siirto TV1:lle on tehty suomalaisten takia.

    Hämeen Sanomien päätoimittaja epäilee, että Yle haluaa uutisillan muutoksilla kilpailla MTV:n uutisten kanssa ja ehdottaa Suomeen ns. Tanskan mallia. Viestinnän päällikkö Jere Nurminen vastaa.