Hyppää pääsisältöön

Yle TV2:n uudistus tuo Areena-suositukset katsojille

Yle TV2 -kanavan ilme.
Yle TV2 -kanavan ilme. Kuva: Yle Yle TV2,Yle

Yle parantaa ohjelmiensa löydettävyyttä. Yle TV2:n katsojat saavat ohjelmien päätteeksi suosituksia samankaltaisista, mielenkiintoisista sisällöistä, jotka ovat tarjolla Yle Areenassa.

Näin kanavat katsojat löytävät heitä kiinnostavia Areena-sisältöjä jatkossa helpommin.

“Yhä useampi suomalainen käyttää sekä perinteistä televisiota että Yle Areenaa, mutta katsoo molempien sisällöt samasta älytelevisiosta. Yle TV2:n ilmeen uudistamisen yhteydessä olemme tehneet siirtymisen näiden kahden kanavan välillä mahdollisimman helpoksi. Jos katsoja kiinnostuu jostain TV2:n puolella, hän löytää samankaltaista sisältöä heti lisää Areenasta”, kuvailee Ylen television ja Yle Areenan julkaisupäällikkö Petri Jauhiainen.

Myös kanavan ilme uudistuu. Uudistuksilla on löydettävyyden parantamisen lisäksi vahvistettu ja selkeytetty Yle TV2:n profiilia etenkin urheilun, lastenohjelmien ja viihteen tarjonnassa.

“Yle TV2:n uusi ilme starttaa reippaasti kuten FIFAn jalkapallon MM-kisat, ja samaan aikaan tuomme ruutuun uudet Areena-suositukset. Tavoitteena on auttaa katsojia löytämään heitä kiinnostavat sisällöt entistäkin paremmin“, sanoo Yle TV2:n ohjelmapäällikkö Riku Saaranluoma.

Uudella ilmeellä halutaan korostaa hienoja hetkiä, henkilökohtaisista tuokioista aina maagisiin, isoja joukkoja yhdistäviin kokemuksiin. Grafiikka suuntaa eteenpäin niin typografiassa kuin liikekielessä. Lapset on huomioitu erikseen leikkisämmillä kanavatunnuksilla.

Yle TV2:n uudesta ilmeestä vastaa suunnittelutiimi, johon kuuluvat AD Matti Kurkela, Brand designer Henri Weiss, promoleikkaaja Sanna Rusthollkarhu ja projektipäällikkö Teija Korkeamaa Ylen Brändit ja Asiakkuusmarkkinointi-osastolta. Ilme on suunniteltu, konseptoitu ja tuotettu talon omin voimin lukuun ottamatta kanavamusiikkia, jonka säveltäjä on Dramatic Soundin Petri Koskimäki. Kanavagrafiikan ohjelmoi Tuomo Kulomaa, SmartPX.