Hyppää pääsisältöön

Ylen Hulahula Suomi palkittiin Media & Message -tapahtumassa parhaana monimedialanseerauksena

Hulahula Suomen koostekuva
Hulahula Suomen koostekuva kaikkien aikojen juhannusjuhlat

Hulahula oli paras Monimedialanseeraus 2018 -kategoriassa. Palkinto jaettiin 16.8. Tampereella.

Hulahula Suomi huipentui yhteiseen maailmanennätystanssin yritykseen juhannusaattona 2017, jolloin yli 200 000 suomalaista tanssi Robinin Hulahula-biisiä yhtä aikaa ympäri Suomea ja Eurooppaa! Yle TV1:n kautta ohjelma tavoitti uusintoineen 1 873 000 katsojaa. Muita esityskanavia olivat Yle Areena, Yle Radio Suomi, Yle Puhe ja sosiaalisen median kanavat.

Hulahula Suomi -hankkeen tuottaja oli Markku Mastomäki. Markkinoinnin kokonaisuudesta vastasi Jasmiini Lappalainen. Hulahula Suomea tuottivat Ylen Luovista sisällöistä Maija Aho, Jusu Lounela ja Marja Mäki-Reinikka, tilaajana oli Arttu Nurmi ja julkaisupartnerina Hannu Haapasalo. Hankkeen markkinointia tekivät Tiia Lappalainen, Tiina Hietanen, Mari Clusius ja Maria Ainamo-McDonald ja graafisen ilmeen suunnittelivat Tommi Anttila ja Samuli Alapuranen. Warner Bros. Television Production Finlandin Joona Kortesmäki vastasi käsikirjoituksesta ja ohjauksesta ja Viki Salokoski tuotannosta. Musiikista vastasivat Universal Musicin Kimmo Valtanen sekä Robin.

Hulahula Suomi on palkittu aiemmin tänä vuonna PromaxBDA Europe -kilpailussa ja EBU Connect Awards -kilpailussa.