Hyppää pääsisältöön

Yle kuuluu Suomen arvostetuimpien brändien joukkoon

turkoosilla pohjalla neliönmuotoinen Ylen logo valkoisella tekstillä
turkoosilla pohjalla neliönmuotoinen Ylen logo valkoisella tekstillä Kuva: Yle Yle

Yle sijoittui kuudenneksi Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa.

Suomalaiset arvostavat Ylen brändiä, käy ilmi tuoreesta Brändien arvostus 2018 -tutkimuksesta. Ylen sijoitus tutkimuksessa oli kuudes.

“Tämähän on ihan mahtava tulos, sillä nousimme sijalta 116 sijalle 6. Tulokset eivät ole täysin vertailukelpoisia aiempiin, mutta siitä huolimatta huikea saavutus. Yle on esillä aamusta iltaan eli kyse ei ole mistään yksittäisestä kampanjasta vaan jokaisen yleläisen työ vaikuttaa arvostukseen“, sanoo Ylen Markkinointi- ja brändit -osaston päällikkö Päivi Nummi-Aho.

Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan yhteisessä tutkimuksessa ensimmäiseksi sijoittui Abloy, toiseksi Fiskars ja kolmanneksi Fazer.

Markkinointi & Mainonnan mukaan tutkitut brändit valittiin esitutkimuksessa, jossa selvitettiin spontaanisti tunnetuimmat brändit eri tuoteryhmissä.

Tutkimuksessa oli mukana 541 brändiä ja siihen vastasi noin 6 900 kuluttajaa. Tutkimus on toteutettu vuodesta 1997 alkaen, mutta tänä vuonna tutkimustapaa uudistettiin.