Hyppää pääsisältöön

Yle on arvioitu Suomen kolmanneksi parhaaksi sosiaalisen median toimijaksi vuotuisessa digimenestyjätutkimuksessa

Goals-sarjan nuoret poseeraavat tyhjässä uima-altaassa.
Goals-sarjan nuoret poseeraavat tyhjässä uima-altaassa. Kuva: Ilmari Fabritius draamasarjat,nuortensarjat,Suomalaiset draamasarjat,#goalsyle

Yle on arvioitu Suomen kolmanneksi parhaaksi sosiaalisen median toimijaksi konsulttiyritys BearingPointin Suomen digimenestyjät -tutkimuksessa. Tutkimuksessa arvioidaan, kuinka johtavat yritykset eri toimialoilla hyödyntävät digitaalisen asiakaskokemuksen mahdollisuuksia. Ylen edellä tutkimuksessa ovat Fazer ja Valio.

Tutkimuksessa arvioidaan yritysten aktiivisuutta ja toiminnan laajuutta sekä tärkeimmissä sosiaalisen median kanavissa että yrityksen omilla sivustoilla.

Ylen pysyminen kärkisijoilla kertoo Ylen sometekemisen onnistumisesta yhä kovenevassa kilpailussa, arvioi Ylen sosiaalisen median päällikkö Tuija Aalto.

“Meille Ylessä on tärkeää, että pystymme tarjomaan suomalaisille henkilökohtaisen käyttökokemuksen sisällöillämme ja palveluillamme. Esimerkiksi Yle Areenan sosiaalisen median profiileissa käyttäjiä palvellaan valppaasti, ja tätä asiakaspalvelua kehitämme yhä paremmaksi. Olemme viime aikoina laajentaneet Instagram-julkaisemista ja erityisesti Instagram Tarinat -muotoista sisällöntuotantoa, koska yleisöt kuluttavat sisältöä yhä enemmän siinä muodossa”, Tuija Aalto sanoo.

Esimerkkejä uusimmista erityisesti Instagramin nuoria yleisöjä varten suunnitellusta sisällöstä ovat Yle Oppimisen Tämäkin on totta ja Yle Draaman Goals-sarja.