Yle Areenan vuosi on alkanut juhlavissa merkeissä. Areena on jälleen Suomen arvostetuin verkkobrändi, ja se on Suomessa jopa suurempi media kuin miljardien budjetilla toimiva nettitv-mammutti Netflix. Näin ei ole missään muussa Pohjoismaassa.
Taloustutkimuksen vuosittaisessa kyselyssä Yle Areena on jo pitkään pitänyt kärkipaikkaa kotimaisten verkkobrändien vertailussa. Uusimmassa kyselyssä Areena on arvostetuin myös kansainvälisessä vertailussa
Ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist tarjosi helmikuisena maanantaina Areenan tiimeille kakkukahvit kiitoksena hienoista merkkipaaluista. Samalla tuore Aalto-yliopiston vuoden alumni pohti, mistä menestys on tullut.
1. Yle oli aikaisin liikkeellä niin kotimaisessa kuin ulkomaisessa vertailussa. Areena perustettiin jo 2007.
2. Suomalaisilla on hyvät laajakaistat
3. Areena on ilmainen. Jyväskylän yliopiston tutkimuksen mukaan maksuhalukkuus on suurinta 25 - 34-vuotiaissa, mutta heistäkin alle puolet maksaa jostain netti-tv-palvelusta
4. Areena julkaisee sarjoja kokonaisina kausina. Katalogina julkaistuja sarjoja on ollut parina viimeisenä vuonna jo 300, ja Areena-tiimi tekee koko ajan töitä pidempien oikeuksien saamiseksi.
5. Areena-tiimin sitoutuu niin työhönsä kuin suomalaisiin
Päällimmäiseksi Lönnqvist nosti Areenan menestyksessä henkilökunnan sitoutumisen työhönsä ja suomalaisiin
Tiimi jakaa keskenään samat arvot ja tavoitteet, rakentaa yhdessä hienon työyhteisön, jonka huomassa syntyy hieno tuote.
Lönnqvist pohti Areenan työkulttuuria Stanfordin ja MIT:n Piilaakso-tutkimuksen valossa. Siellä on tunnistettu mm. insinöörivetoinen kulttuuri, prosessipainotteinen kulttuuri, tähtikulttuuri (eliittyliopistojen priimukset ym.), isojen yritysten monia organisaatiokaavioita korostava byrokratiakulttuuri sekä autokraattinen keskushahmoon/yrittäjään perustuva kulttuuri.
Menestynein kulttuuri on kuitenkin sitoutunut kulttuuri: ihmiset tekevät pitkää työuraa, työnantaja on sitoutunut työntekijään ja työntekijä työnantajaan. Tiimi jakaa keskenään samat arvot ja tavoitteet, rakentaa yhdessä hienon työyhteisön, jonka huomassa syntyy hieno tuote.
- Tämä on menestyksemme resepti. Tästä pidetään kiinni!, Lönnqvist kiteyttää. "Jatkamme sitoutumistamme tiimiin, jatkamme sitoutumistamme suomalaisiin ja jatkamme Areenan rakastamista!"
.. jatkamme sitoutumistamme suomalaisiin

Yle Areena on Suomen arvostetuin verkkobrändi
Yle Uutiset: Yle Areena on kaikilla mittareilla Suomen arvostetuin verkkobrändi