Hyppää pääsisältöön

Yle Areena on Suomen arvostetuin verkkobrändi

Areena nousi arvostetuimmaksi verkkobrändiksi suomalaisten ja ulkomaisten brändien joukossa. Suomalaisten brändien joukossa ykkössija oli jo kuudes peräkkäin.

Yle Areena on arvostetuin suomalainen verkkobrändi. Areena nousi kärkeen tänä vuonna myös suomalaisten ja ulkomaisten verkkobrändien joukossa. Taloustutkimuksen tekemässä tutkimuksessa oli arvioitavana oli 146 ulkomaista ja suomalaista brändiä.

Yle Areena arvostettiin korkeimmalle myös palvelun käyttäjien keskuudessa.

“Meille kaikista hienoin tunnustus on se, että suomalaiset arvostavat Areenaa. Se osoittaa, että Areenalla on käyttöä ja arvoa heidän elämässään”, toteaa Yle Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist.

Areenan jälkeen toiseksi arvostetuin verkkobrändi oli Ilmatieteen laitoksella ja kolmanneksi Kanta.fi-verkkopalvelulla. Koko Ylen brändi oli neljänneksi arvostetuin.

Viime vuonna Yle Areena sijoittui yleisessä arvostuksessa toiseksi. Palvelun käyttäjien mielestä Areena oli viime vuonna neljänneksi arvostetuin verkkobrändi suomalaisten ja ulkomaisten joukossa.

Yle Areena on uniikki myös pohjoismaalaisittain ja eurooppalaisittain. Muissa Pohjoismaissa Netflix on suurempi kuin heidän kotimaiset striimauspalvelunsa.

Yle Areenan tuntee 92 prosenttia ja käyttää ainakin silloin tällöin 78 prosenttia suomalaisista internetin käyttäjistä. Palvelulla on runsaasti tyytyväisiä käyttäjiä, koska 57 prosenttia käyttäjistä antaa Yle Areenalle erittäin hyvän arvosanan.

Taloustutkimus Oy:n toteuttaman Verkkobrändien arvostus ja suosittelu 2018 -tutkimuksen tarkoituksena on selvittää verkkobrändien tunnettuutta, arvostusta ja suositteluhalukkuutta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Verkkobrändien arvostusta on tutkittu vuodesta 2001 alkaen.