Hyppää pääsisältöön

Yle sijoittui viidenneksi Arvostetuimmat brändit 2019 -tutkimuksessa

turkoosilla pohjalla neliönmuotoinen Ylen logo valkoisella tekstillä
turkoosilla pohjalla neliönmuotoinen Ylen logo valkoisella tekstillä Kuva: Yle Yle,yle-logo

Suomalaiset arvostavat Ylen brändiä, käy ilmi tuoreesta Brändien arvostus 2019 -tutkimuksesta. Ylen sijoitus tutkimuksessa oli viides ja Yle oli tutkimuksen arvostetuin media. Sijoitus nousi edellisvuodesta yhdellä.

“Tästä kunnia kuuluu jokaiselle yleläiselle. Brändin arvostus syntyy kaikissa kohtaamisissa ja kaikessa mitä teemme. Me teemme hyvää työtä”, toteaa Ylen markkinoinnista ja brändeistä vastaava päällikkö Päivi Nummi-Aho.

“Tässä näkyy se pitkäjänteinen työ, jota Ylessä on viime vuosina tehty. Olemme panostaneet vahvasti sisältöihin sekä palvelujen toimivuuteen Yle Areenassa ja muissa verkkopalveluissa. Allekirjoitamme tekemisemme selkeästi Ylen brändin alle ja olemme näin kasvattaneet tietoisuutta siitä, mitä kaikkea Yle tarjoaa suomalaisille joka päivä”, sanoo Ylen brändipäällikkö Teija Korkeamaa.

Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan yhteisessä tutkimuksessa ensimmäiseksi sijoittui Fiskars, toiseksi Fazer ja kolmanneksi Arabia.

Yleisradio oli tutkimuksen arvostetuin mediabrändi, seuraava oli Aku Ankka sijalla 57.

Tutkimuksessa selvitettiin myös sitä, miten ihmiset kokevat saavansa parhaan vastineen rahalle. Tässäkin Yle sijoittui kärkikymmenikköön.

Taloustutkimus ja Markkinointi & Mainonta ovat toteuttaneet Brändien arvostus -tutkimusta vuodesta 1997. Kaiken kaikkiaan tämän vuoden tutkimuksessa on rankattu 612 brändiä.