Hyppää pääsisältöön

Placeholder text




Placeholder text
kasvisruoat

Täysjyvänuudelit syysvihannesten kera – kukkakaali ja parsakaali käyttöön

Tämä on nopea ja yksinkertainen resepti, joka muuntuu maun ja käsillä olevien ruokatarvikkeiden mukaan. Itse varioin reseptiä loputtomasti. Täysjyvänuudelit ja aurinkokuivat tomaatit muodostavat rungon, siihen lisäksi jokin kasvis sekä proteiiniaines. Helppoa ja nopeaa ja maustaa voi miten lystää. Jos haluaa veikeää väriä voi kasviksena käyttää punajuuriraastetta.

Katriina Lahtonen

Ainekset

  • 1 pkt täysjyvänuudeleita
  • 150 g kukkakaalia
  • 150 g parsakaalia
  • 1/2 prk aurinkokuivattuja tomaattikuutioita öljyssä + jonkin verran öljyä
  • 1 dl cashewpähkinöitä (vaihtoehtoja: feta, tofu)
  • 1/2 dl Ajvaria (paprikoista tehty kastike, löytyy etnokaupoista)
  • valkosipulia maun mukaan
  • suolaa maun mukaan
  • pihalta voikukan ja ratamon, sekä siankärsämönlehtiä, jos on kasvukausi

Tee näin

  1. Keitä murskatut nuudelit, laita pieneksi pilkotut parsa ja kukkakaali lopussa hetkeksi mukaan. Valuta ylimääräinen vesi pois.
  2. Sekoita aurinkokuivattuihin tomaatteihin (ota öljyä mukaan) aivari, valkosipuli ja suola, sekä mahdolliset pieneksi pilkotut villiyrtit.
  3. Kaada nuudelivihannesmassan päälle ja lisää pähkinät. Sekoita ja tarjoile.

Oliko tämä mielestäsi hyvä vegeresepti? Anna arviosi tai katso mitä muut olivat mieltä: