Hyppää pääsisältöön

Yle Areena on jälleen Suomen arvostetuin verkkobrändi – kymmenen kärjessä myös kaksi muuta Ylen brändiä

Yle Areenan sovellus pöydällä olevan matkapuhelimen näytöllä.
Yle Areena on suomalaisten eniten arvostama verkkobrändi seitsemättä kertaa. Yle Areenan sovellus pöydällä olevan matkapuhelimen näytöllä. Kuva: Jussi Nahkuri / Yle Yle Areena,Yle,mobiililaitteet,matkapuhelimet,brändikuvat

Kymmenen parhaan joukkoon mahtuivat myös Yle ja Elävä arkisto.

Yle Areena on suomalaisten eniten arvostama verkkobrändi, käy ilmi Taloustutkimuksen toteuttamasta tutkimuksesta. Suomalaisten brändien joukossa ykkössija oli jo seitsemäs peräkkäin. Suomalaisten ja ulkomaisten verkkobrändien joukossa Areena oli ykkösenä toista kertaa.

“Meille kaikkein tärkeintä on suomalaisten arvostus. On iso kunnia, että suomalaiset antavat kallista aikaansa ja viettävät palvelussamme aikaa. Se inspiroi meitä kehittämään Yle Areenaa entistä paremmaksi. On etuoikeus saada olla osa jotain näin merkityksellistä”, toteaa Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist.

Myös palvelun käyttäjien arvostuksessa Areena oli jälleen ensimmäisellä sijalla.

Areena tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. 92 % suomalaisista verkon viikoittaisista käyttäjistä tuntee brändin ja lähes 80 % heistä käyttää Areenaa ainakin silloin tällöin.

Tutkimuksessa oli arvioitavana 150 spontaanisti tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä. Kymmenen arvostetuimman joukossa oli Yleltä kaksi muutakin brändiä. Ylen brändi oli kuudentena ja ja Elävä Arkisto seitsemäntenä.

“Ylen näin hyvä menestys kertoo luottamuksesta sisältöihimme. On hienoa, että katsojat ja kuuntelijat löytävät Areenasta heille mieluista sisältöä juuri heille sopivaan aikaan. Myös Ylen brändin ja Elävän arkiston arvostus tuntuu erityisen hyvältä ja kertoo onnistumisestamme julkisen palvelun mediana”, iloitsee Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila.

Tutkimuksessa toiseksi arvostetuin brändi oli Ilmatieteen laitos ja kolmanneksi Kanta.fi.

Taloustutkimus Oy:n toteuttaman Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa 2019 -tutkimuksen tarkoituksena on selvittää verkkobrändien tunnettuutta, arvostusta ja suositteluhalukkuutta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Verkkobrändien arvostusta on tutkittu vuodesta 2001 alkaen.