Koronavirustilanteen aikanakin hoidat eläkeasiasi helpoiten ja nopeiten sähköisesti säätiön verkkopalvelussa. Eläkeneuvontaa saat puhelimitse. Koronavirusepidemian aikana emme tapaa asiakkaita henkilökohtaisesti eläkesäätiön toimistolla. Kannamme näin vastuuta riskiryhmien suojelemisesta.
Koronavirusepidemia ei vaikuta eläketurvaan tai eläkkeiden maksamiseen millään tavalla. Eläkkeiden käsittely ja eläkkeiden maksaminen hoidetaan luotettavasti samalla aikataululla kuin ennenkin. Jos olet eläkkeellä, saat eläkkeesi säännöllisesti tilille jatkossa aivan kuten aiemminkin.
Käytä asiointiin mieluiten sähköistä asiointipalveluamme
Otathan viimeistään nyt käyttöön sähköisen asiointipalvelumme. Voit sitä kautta hakea eläkettä tai ammatillista kuntoutusta ja lähettää meille tarvittavat liitteet.
Jos olet jo eläkkeellä, voit korottaa veroprosenttiasi, ilmoittaa muuttuneesta tilinumerostasi tai postitusosoitteestasi.
Sähköinen asiointi säätiön verkkosivuilla on käytettävissä aina kun itselle parhaiten sopii. Lue tarkemmin sähköisestä asionnista ja kirjaudu palveluun.
Jos tarvitset neuvoja tai apua palvelun käyttämisessä, ota yhteyttä eläkeneuvontaan, s-posti: elake.saatio@yle.fi tai puh. 044 7165903 tai 044 7165901.
Jos olet hakemassa työkyvyttömyyseläkettä tai ammatillista kuntoutusta
Huomioithan, että koronavirustilanteen vuoksi ajan saaminen hoitavalle lääkärille voi nyt olla normaalia hankalampaa. Työkyvyttömyyseläkehakemuksen tai ammatillisen kuntoushakemuksen käsittelyssä välttämättömän B-lääkärinlausunnon hankkimiseen on syytä varata nyt riittävästi aikaa.