Hyppää pääsisältöön

Johanna Tuuri Ylen yhteiskuntasuhdepäälliköksi ja Janne Saarinen Ylen brändipäälliköksi

Potretit Johanna Tuurista ja Janne Saarisesta
Johanna Tuuri ja Janne Saarinen Potretit Johanna Tuurista ja Janne Saarisesta Kuva: Liisa Takala ja Juho Heikkinen henkilöstö,Janne Saarinen

Tuuri aloittaa tehtävässään 17.8. ja Saarinen 1.9.

Tehtävät ovat uusia ja liittyvät laajempaan johtamisen uudistukseen, jolla Yle pyrkii varautumaan kiihtyvään toimintaympäristön muutokseen.

Johanna Tuuri siirtyy Yleen SuomiAreenan vastaavan tuottajan tehtävästä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa toimittajana ja uutistuottajana MTV Uutisissa. Hän aloittaa Ylellä 17.8.2020.

Yhteiskuntasuhdepäällikön tehtävässä Tuuri rakentaa Ylen sidosryhmäverkostoja ja vastaa yhtiön mediapolitiikasta. Hän käy vuoropuhelua Ylen yhteiskunnallisesta merkityksestä ja roolista sekä seuraa ja analysoi yhtiön toimintaympäristöä yhdessä muiden asiantuntijoiden kanssa. Yhteiskuntasuhdepäällikkö raportoi strategia- ja asiakkuusjohtaja Marit af Björkestenille.

”Otan kapulan vastaan avarakatseisena ja innostuneena. Pidän tärkeänä ja merkityksellisenä, että pääsen Ylessä edistämään avointa vuoropuhelua kansalaisten, viranomaisten, päättäjien suuntaan ja viime kädessä koko toimialan ja yhteiskunnan välillä”, sanoo Johanna Tuuri.

“Johanna Tuurilla on pitkä ja monipuolinen toimittajatausta, ja hän tuntee sekä suomalaisen yhteiskunnan, vaikuttajat että median toimintaympäristön. Olen erittäin iloinen että Johanna tulee vahvistamaan Yleä tärkeässä yhteiskuntasuhdetoiminnassamme”, sanoo Marit af Björkesten.

Janne Saarinen siirtyy Yleen markkinointitoimisto SEKistä asiakkuusjohtajan tehtävästä. Hänellä on yli kymmenen vuoden kokemus monipuolisista ja vaativista brändi- ja viestintäprojekteista. Aiemmin Saarinen on työskennellyt mm. Pöyryn viestintäjohtajana.

Brändipäällikön tehtävässä Saarinen vastaa Ylen brändistrategian toteuttamisesta ulkoisesti ja sisäisesti. Saarinen tukee brändistrategista päätöksentekoa ja kehittää kokonaisvaltaisesti Ylen brändiä. Saarinen aloittaa tehtävässään 1.9.2020. Hän raportoi viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurmiselle.

“Olen valtavan ylpeä mahdollisuudesta liittyä suuresti arvostamieni yleläisten joukkoon. Brändit kasvavat ihmisistä ja yhteisestä arvopohjasta. Uskon, että meillä on yhdessä erinomaiset mahdollisuudet säilyttää ja vahvistaa asemaamme, vaikka kilpailu ihmisten ajasta ja huomiosta on kovaa. Luotettava, merkityksellinen ja ajassa elävä mediatalo menestyy myös tulevaisuudessa”, sanoo Janne Saarinen.

“On hienoa saada Jannen kaltainen kokenut ja näkemyksellinen ammattilainen kehittämään Ylen vahvaa brändiä. Haluamme varmistaa, että sataa vuotta lähestyvä brändi koetaan läheiseksi ja arvokkaaksi myös tulevaisuudessa”, sanoo Jere Nurminen.