Hyppää pääsisältöön

Tuomas Karemo: Suomalaisten yritysten arvot ovat järkyttävää paskaa – tässä ovat uudet ja paremmat

Epäilyttävä tehdas
Epäilyttävä tehdas Kuva: Museovirasto / Antti Ollikainen Yle KulttuuriCocktail

Yhdessä tekemisen meininkiä (Marimekko), rohkeutta (Finnair), tavoitteellisuutta (Hesburger), pohjoista vapautta (Fazer) ja luonnollisuutta (Riitan herkku). Yritysten arvot ovat umpitylsiä ja ympäripyöreitä latteuksia. Tuomas Karemo kirjoitti yrityksille, yhtiöille ja instituutioille uudet arvot, jotka vastaavat paremmin todellisuutta.

Yleisradio: Meillä on samat arvot kuin Dannyllä – pidämme fokuksen parikymppisissä naisissa.

Stockmann: Hauraus – olemme osoitus siitä, miten suuresta voi tulla pieni ja että suurin myyntivalttimme on asiakkaiden meitä kohtaan kokema sääli. Uuden luovan johtajan pestaaminen on osa tätä strategiaamme.

Fazer: Alkemia. Emme mekään meinanneet aluksi uskoa, että parillakymmenellä E-aineella saisi aikaiseksi tuotteen, jota voi kutsua Poutapäivä marjakukkarullaksi.

VR: Matkustajien hyvyys. Tarjoamme suomalaisille mahdollisuuden ottaa itsestään uhriutuvia maski-selfieitä, joilla voi kiillottaa omaa kuvaansa Instassa ja moralisoida maskitta matkustavia ihmisiä.

Hesburger: Majoneesi.

Hjallis Harkimo: Siis mitkä helvetin arvot? Mä en ala pyydellä anteeksi ylinopeussakkojani. Toinen mun arvo on lukihäiriö – kätevä käyttää milloin heikkoutena, milloin vahvuutena.

Alko: Lisäpalvelut. Meiltä saat ruokasuositukset laatuviineille ja tietoa vastuullisesta alkoholinkäytöstä, mutta olemme jatkossakin ainoa paikka, josta haetaan Tapio-viinapullo sanomatta sanaakaan.

Marimekko: Yhdessä tekemisen meininkiä. Kaikki kumppanimme (esim. Ukrainassa) eivät tosin tiedä rakentavansa tätä arvoa kanssamme.

Paulig: Jatkuvuus. Pidetään Suomi jatkossakin kahvinkulutuksen kärkimaana sillä, että työpaikoilla ja kodeissa kaadetaan päivittäin puoli pannullista juomatonta Juhla Mokkaa viemäriin.

Poliisi: Työn alla.

Kaalimato.com: Illuusion luominen. Että edes jokin viittaisi siihen, että suomalaisilla on seksielämää.

Suomen ortodoksinen kirkko: Sisäiset riidat. Panostamme siihen, että piispojemme yhteenotot saisivat mahdollisimman paljon julkisuutta. Toivomme niiden olevan klikatumpia juttuja kuin evankelis-luterilaisella puolella Teemu Laajasalon säälittävät limpparikuittien selvittelyt.

Helkama: Muutos. Viime viikolla annoimme vielä ilmaiseksi sähköpyörän kuullessamme taikasanat poliitikko, kehopositiivisuus, rodullistettu ja kaupallinen yhteistyö, mutta tänään emme anna. Helkamasta ei siis enää puutu pakki.

UPM ja Posti: Totaalinen vituiksi meneminen.

Tekir: Rehellinen ihmiskuva. Emme koskaan aliarvioi rikkaiden ihmisten kyvyttömyyttä pyytää julkisesti anteeksi ja laskuttaa siitä 56000 €.

Ellun kanat: Muuten samat arvot kuin Tekirillä, mutta meidän perustajamme ei ole kalju keski-ikäinen mies.

Koff: Perinteet. Odottelemme kaikessa rauhassa pienpanimobuumin loppumista ja luotamme siihen, että suomalaiset haluavat hankkia jatkossakin pitkäaikaisen alkoholinkäytön haittavaikutukset lähikaupan vetisellä bulkkilagerilla.

MTV3:n uutiset: Kirsi Alm-Siiran hulvattomat kujeet.

Helsingin olympiastadion: Koolla ei ole väliä. Jos penis voi olla pieni, mutta tehokas, niin kyllä myös stadion. Peniksellä ei ole varaa museoitua – ei meilläkään.

Arabia: Sakset. Kunnioitamme nykyistä omistajaamme Fiskarsia antamalla heidän voittaa aina kivi, paperi, sakset -leikin työpaikan pikkujouluissa. On myös hienoa saada leikattua kustannuksia laadukkailla terillä.

Jysk: Mielikuvitus – modernissa Jyskissä työntekijämme saavat halutessaan hypätä hajareisin asiakkaiden kanssa testaamaan patjojamme Twitterissä.

Kommentit