Yle haluaa palvella kaikkia suomalaisia tasavertaisesti ja varmistaa, että myös viittomakieltä käyttävät suomalaiset voivat antaa Ylelle palautetta puhelimitse.
Ylen Asiakaspalvelun ja Teknisen neuvonnan käytössä on maksuton Chabla-palvelu viittomakielisille asiakkaille. Palvelu on käytettävissä suomalaisella viittomakielellä.
Chabla-mobiilisovellus mahdollistaa yhteyden viittomakieliseen tulkkiin, Ylen Asiakaspalveluun ja Tekniseen neuvontaan videopuhelun välityksellä. Voit ladata Chablan puhelimeesi tai tablettiisi App Storesta tai Google Play -sovelluskaupasta.
Chablan välityksellä voit soittaa Ylen Asiakaspalveluun ja Tekniseen neuvontaan arkisin puhelinpäivystysaikoina. Tutustu palveluaikoihin sekä yhteystietoihin. Puhelun hinta on sama kuin paikallispuhelu- tai matkapuhelumaksu. Videopuhelusovelluksen kautta soitetut puhelut ovat ilmaisia.
Chablan kautta voidaan palvella yhtä aikaa ainakin kahta asiakasta.
Lisätietoa Chablasta löytyy teksti-tv:n sivulta 566 ja asiakaspalvelu.yle.fi.