Yle on jälleen kuudenneksi arvostetuin verkkobrändi.
Suomalaiset arvostavat verkkobrändeistä eniten Yle Areenaa, kertoo Taloustutkimuksen toteuttama tuore tutkimus. Suomalaisten brändien listauksessa Yle Areena on kärkisijalla jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Suomalaisten ja ulkomaisten verkkobrändien joukossa Yle Areena on ykkösenä kolmatta kertaa.
“Tämä on upea tulos. Meille on tärkeää olla juuri suomalaisten mielestä arvostetuin. Arvostus ei silti tule itsestään, ja teemme sen eteen töitä joka päivä. Meillä on erittäin osaava porukka, jonka kanssa pyrimme koko ajan kehittämään Yle Areenaa helppokäyttöisemmäksi ja kiinnostavammaksi vapaa-ajan seuralaiseksi”, iloitsee Yle Areenan päällikkö Tanja Iikkanen.
Yle Areena tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Yhdeksän kymmenestä suomalaisesta verkon viikoittaisesta käyttäjästä tuntee brändin ja 78 % heistä käyttää Yle Areenaa ainakin silloin tällöin. Yle Areenan korkeasta arvostuksesta kertoo se, että hieman yli puolet vastaajista antaa sille erittäin hyvän arvosanan.
Tutkimuksessa oli arvioitavana 150 spontaanisti tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä. Kymmenen arvostetuimman joukossa oli lisäksi Ylen brändi.
Tutkimuksessa toiseksi arvostetuin brändi oli Kanta.fi ja kolmanneksi WhatsApp.
Taloustutkimus Oy:n toteuttaman Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa 2020 -tutkimuksen tarkoituksena on selvittää verkkobrändien tunnettuutta, arvostusta ja suositteluhalukkuutta suomalaisten internetin käyttäjien keskuudessa. Tutkimus toteutettiin kolmessa vaiheessa helmi-syyskuun 2020 aikana.