Isossa-Britanniassa pienillä käyttäytymistieteellisillä tuuppauksilla on jo hankittu valtiolle miljoonasäästöt. Näiden kikkojen takana on vuonna 2010 pääministerin kanslian alaisuuteen perustettu Behavioral Insights Team, joka tunnetaan tuttavallisemmin tuuppausyksikkönä (nudge unit). Brittien käyttäytymistieteelliseen tietoon perustuvat yhteiskuntapolitiikkakokeilut kiinnostavat muitakin valtioita.
Joskus laumaan kuulutaan seuraamalla vaikkapa suosittua muusikkoa tai pukeutumalla muodin mukaisesti. Ryhmän on kuitenkin havaittu vaikuttavan myös asioissa, joilla ei ole suoraan tekemistä itseilmaisun tai tyylin kanssa.
Joidenkin baarien ja lentokenttien miestenvessojen pisuaareissa on saattanut viimeisten kymmenen vuoden aikana törmätä veikeisiin maalitauluihin. Pisuaarileikkien historia on kuitenkin tätäkin mittavampi ja ulottuu ainakin 1800-luvulle. Nykyään pissivien miesten huomiosta ovat kiinnostuneita myös mainostajat.
Liikenteessä jokainen virhe voi olla kohtalokas. Ikävä kyllä kuljettajat ovat ihmisiä, ja heitä piinaavat erilaiset vaaratilanteita luovat ajattelun vinoutumat. Tietoa ihmisen ajattelun oikoteistä ja vajavaisuuksista voidaan kuitenkin käyttää myös teiden turvallisuuden rakentamiseen.