Vuoden katsotuimmat, kuunnelluimmat ja luetuimmat 2019
Joka viikko tavoitamme 96 % suomalaisista television, radion ja verkon välityksellä, joka päivä 78 %. Svenska Ylen sisällöt ja palvelut tavoittavat kaikkiaan 93 % suomenruotsalaisista viikoittain ja 70 % päivittäin.
Suomalaisten mielestä Ylen kiinnostavin palvelu on Yle TV1. Alle 45-vuotiaille kiinnostavin palvelu on Yle Areena.
Yle TV1 jatkoi Suomen katsotuimpana tv-kanavana
Television tavoittavuus laski hieman edellisestä vuodesta, erityisesti alle 45-vuotiailla.
Tavoitimme television kautta joka viikko 77 % ja joka päivä 51 % suomalaisista.
Lähetimme ohjelmaa televisiossa noin 18 900 tuntia. Tästä täysin uutta ohjelmistoa oli noin 7 600 tuntia.
Ohjelmistosta 53 % oli kotimaista ja 90 % eurooppalaista.
Yle Femillä lähetimme ohjelmia noin 2 600 tuntia.
Katsotuimpia ohjelmiamme televisiossa olivat Itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto 2019, Joulurauhanjulistus ja Koivisto-sarjan ensimmäinen osa.
Sisältökokonaisuuksien osuudet television kaikista ohjelmatunneista 2019, yht. 18 923 tuntia

- 29% Asia
- 26% Draama
- 15% Valtakunnalliset uutiset ja ajankohtaiset
- 11% Kulttuuri ja viihde
- 10% Urheilu
- 7% Lapset ja nuoret
- 2% Alueelliset uutiset ja ajankohtaiset
Yle Radio Suomen kuunnelluin koko maassa
Radion tavoittavuus laski hieman edellisestä vuodesta.
Radiokanavamme tavoittivat viikoittain 51 % ja päivittäin 34 % suomalaisista.
Ruotsinkielisestä väestöstä tavoitimme radion avulla yli 9-vuotiaista viikoittain 92 % ja päivittäin 73 %.
Lähetimme radiossa noin 47 500 tuntia ohjelmaa.
Valtakunnallisen ohjelmiston musiikkipitoisuus oli 48 %.
Radio-ohjelmistamme 99 % oli kotimaista.
Kuunnelluimpia ohjelmiamme radiossa olivat Yle Radio 1:n Muistojen bulevardi, Yle Radio Suomen Tarja Närhin Iskelmäradio, YleX Aamu sekä Yle Puheen Jari Sarasvuo, Miki Liukkosen maailma ja Vammaiskultti.
Sisältökokonaisuuksien osuudet radion ohjelmatunneista 2019, yht. 47 485 tuntia

- 53% Kulttuuri ja viihde
- 19% Valtakunnalliset uutiset ja ajankohtaiset
- 19% Asia
- 5% Alueelliset uutiset ja ajankohtaiset
- 3% Urheilu
- 1% Draama
- 0% Lapset ja nuoret
Yle Areenan käynnistyksen kasvoivat 100 miljoonalla, Ryhmä Hau suosituin
Areenassa tehtiin 620 miljoonaa käynnistystä joko video- tai audiotallenteisiin tai suoriin radio- ja tv-lähetyksiin – siis keskimäärin lähes 1,7 miljoona käynnistystä joka päivä. Käynnistykset kasvoivat lähes sadalla miljoonalla
Areena tavoitti viikoittain 53 % ja päivittäin 36 % suomalaisista.
Yle Areenassa eniten kiinnostivat Ryhmä Hau, Karppi ja Sorjonen.
Verkossa luettiin tutkivan journalismin reportaaseja ja osallistuttiin kisoihin
Ylen verkko- ja mobiilipalveluissa vieraili keskimäärin kuukauden aikana 3 740 000 suomalaista. Tämä on yhteensä yli 1 055 miljoonaa käyntiä vuoden aikana.
Tavoitimme verkkopalveluillamme viikoittain 65 prosenttia Suomen yli 15-vuotiaista.
Luetuimmat verkkojuttumme olivat tietovisoja, joissa arvuuteltiin luonnonkukkia ja Euroopan maita sekä verkkoartikkeleita, joissa aiheina olivat mm. ystävyyssuhteet verkossa sekä lastensuojelu.