Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Johanna Tuuri Ylen uudeksi yhteiskuntasuhdepäälliköksi, Janne Saarisesta brändipäällikkö

Johanna Tuuri siirtyy Ylelle SuomiAreenasta, Janne Saarinen puolestaan markkinointitoimisto SEKistä.

Rasismitutkija pelkää, että keskustelu kiistanalaisista tuotemerkeistä unohtuu nopeasti – "Suhde kieleen on yllättävän rakasta ja intiimiä"

Tietokirjailija ja rasismitutkija Olli Löytty toivoo, että keskustelu tuotemerkeistä aiheuttaisi ihmisten ajattelussa pysyvän muutoksen.

Valio to re-brand 'Turkish' yogurts following controversy

Dairy company Valio is the latest Finnish firm to come under scrutiny for cultural stereotypes in its branding.

Suomalaispari havahtui sukellusreissullaan merten saastaisuuteen – syntyi urheiluvaatteiden verkkokauppa, joka ei ihan jokaista jättibrändiä listoilleen kelpuuta

Vastuullisuus kiinnostaa yhä useampia, mutta urheiluvaatteiden kohdalla monesti oikaistaan. Katso videolta, miten asiantuntija arvioi toimittajan vaatekaappia ja mitä ongelmia sieltä paljastuu.

Vaihtoehdot Kokkolan uudeksi ilmeeksi saivat kaupunkilaiset takajaloilleen – ja voi olla, ettei niistä kumpikaan toteudu

Ilme-ehdotusten tuominen julkisuuteen sai aikaan toivottua keskustelua, joka ei päässyt viriämään koronan varjossa.

Eskimo-branded ice cream may get name change in Finland

The treats are being re-branded in the US in an aim to combat discrimination, the brand's owners say.

Mysteerilyhenne F-liiga jakaa salibandytähtien mielipiteet - "Ei solju minun suussani"

Miesten ja naisten salibandyliigoja pelataan ensi kaudella yhteisen brändin alaisuudessa.

Forssa ja sen asukkaat aloittavat keväällä mielikuvamarkkinoinnin

Tällä kertaa brändityöhön kutsutaan mukaan myös kuntalaisia.

Oululaisen taksiyhtiön johtaja hämmästyi, kun näki slovakialaisyhtiön brändin – sekä taksit että logo olivat i:n pistettä myöten kuin Oulussa

Toimitusjohtaja sanoo Otaxin käyttäneen puoli miljoonaa euroa brändiin, ja nyt slovakialaisfirmalla on samanlainen.

Lieksa päivitti visuaalisen ilmeensä

Lieksalla on nyt uusi logo ja slogan eli iskulause.

Itärajan kaupunki räväyttää ja ottaa käyttöön pinkit bussit: "On ainakin erottuva väri"

Täysin pinkkejä busseja ei ole muissa suomalaiskaupungeissa. Pinkit bussit ilmestyvät Lappeenrannan liikenteeseen ensi vuonna.

Yle Areena on seitsemättä kertaa peräkkäin Suomen arvostetuin verkkobrändi – "On etuoikeus saada olla osa jotain näin merkityksellistä"

"Meidän tulee olla tosi herkkiä, jotta tiedämme, mitä suomalaiset haluavat", Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist linjaa.

Kävelykatu Jannella esitellään Järvenpään uutta ilmettä

Brändityötä varten on kerätty ajatuksia järvenpääläisyydestä yli 600 asukkaalta.

Torniolaiset ovat jättäneet yli 5 000 kommenttia – kaupungin uusi ilme kiinnostaa

Tornion uuden kaupunkibrändin on tarkoitus valmistua syksyllä.

Jokerien markkinointijohtaja ilmoitti Facebookissa erostaan – yhteistyö jäi kahteen kuukauteen

Martin Mustonen, 34, ilmoitti Facebookin välityksellä jättävänsä Jokerien markkinointipomon tehtävät vain parin kuukauden pestin jälkeen.

Suomalaiset vaateyritykset kertovat niukasti tuotantojensa vastuullisuudesta – kajaanilainen R-Collection arvioitiin lähes pohjamutiin

Kajaanilainen vaatemerkki R-Collection kertoo huonosti asiakkaille, mitä yritys tekee vastuullisen tuotannon varmistamiseksi.

Report finds room for improvement in Finnish clothing brands' ethics

A new report on the social responsibility of clothing brands found serious problems.

Yle Areena tops Finland’s most valued internet brand list

In a new survey, Yle Areena has been voted Finland's top internet brand, beating out entertainment giants such as Netflix.

Yle Areena on Suomen arvostetuin verkkobrändi

Yle Areena on arvostetuin suomalainen verkkobrändi.

Koskenkorvan rinnalle kohoaa kasvavia viinatehtaita – Suomen viinabisnes keskittyy litroissa mitattuna Etelä-Pohjanmaalle

Jotta viinabisnes pyörisi, tuotekehitys ei saa pysähtyä ja juomat on brändättävä. Tarinoista ja kylähulluudesta ei ole haittaa.

Kalsarit hiersivät suomalaismiestä New Yorkissa, päätyi rasvaamaan hiertymiä naistenvessaan – syntyi yksi monista firmoista, jotka brändäävät tuotteensa tarinan kautta

Yhä useamman yrityksen nettisivuilta löytyy tarina siitä, miten kaikki alkoi. Yhdellä tuoteidea syntyi saunan lauteilla ja toisella pubissa.

Abloy nousi Suomen arvostetuimmaksi brändiksi

Seuraavina arvostetuimpien brändien listalla ovat Fiskars ja Fazer.

Kuntamarkkinointi on vaikea laji, mutta tärkeä – Seinäjoen uusi brändi herätti laajasti huomiota

Seinäjoen uusi Avaruuden pääkaupunki -brändi on kiinnostanut kotimaassa ja ulkomailla. Kuntaliitossa tiedetään, että markkinointi on osa kunnan elinvoimaa ja siihen panostaminen kasvussa.

Brändikiusaamiseen vaikea puuttua – tutkija neuvoo, miten nuori voi siltä välttyä

Pukeutumisessa ääripäiden välttäminen on nuorelle turvallinen tie.

Pohjois-Karjalan maakunnan uusi brändi rakentaa karjalaista heimoa

Pohjois-Karjalan markkinoinnissa korostuu jatkossa yhteisöllisyys, vieraanvaraisuus ja hyväntahtoisuus.

Kiinteistönvälittäjä Roni Arvosen työviikot ovat 70-tuntisia ja joka päivästä kuluu siivu somessa – Jokaisella on henkilöbrändi, kaikki eivät vain välitä omastaan

Lenita Airisto, Jari Sarasvuo, Kirsti Paakkanen, Roni Arvonen, Maija Meikäläinen ja sinä. Kaikki ihmisiä, joilla on henkilöbrändi, toisilla vain vahvempi kuin toisilla. Pitäisikö sellaisen rakentamisesta kiinnostua?

Feikkejä kaljapaitoja myydään toreilla – juomavalmistajia eivät hassuttelevat brändikähvellykset naurata

Tunnetut alkoholibrändit koreilevat piraattipaidoissa, mikä ei miellytä juomavalmistajia.

Lotta Harala säkenöi somessa, loistaa lehtien kansikuvissa ja houkuttelee isoja sponsoreita – näyttävä pika-aituri teki itsestään brändin, jolle satelee yhteistyötarjouksia

Pika-aituri Lotta Harala ei ole koskaan hankkinut ainuttakaan yhteistyökumppania itse. Sen sijaan firmat pyytävät häntä tekemään yhteistyötä kanssaan ja ovat valmiita maksamaan siitä.

Finnish industry lobby: Plastic bottles are safe

The Finnish plastics industry lobby says its members are taking steps in response to a major international report on microplastics in bottled water.

Onko visuaalisuuden valtakausi murentumassa? Yritykset kosiskelevat asiakkaita nyt kaikin aistein

Vahva brändi syntyy mieleenpainuvan aistikokemuksen kautta, uskovat tutkijat. Siihen ei riitä enää perinteinen mainostaminen.

8 yleistä ammattia, joita leimaa väärä mielikuva – jopa työnhakijoille joudutaan näyttämään videoita siitä, mitä työ oikeasti on

Tietotekniikan nopea kehitys on aiheuttanut sen, että mielikuvat tietyistä ammateista ovat vanhentuneet. Myös tv-ohjelmat vääristävät mielikuvia.

Ylläs pistää miljoonalla matkailumarkkinoinnin ilmeen uusiksi

Ylläksen matkailu uudistaa markkinointi-ilmeensä ensi kuussa. Ensimmäisenä uusi ilme vaihtuu Ylläksen nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Bränditutkija: Seppälä ei onnistunut herättämään kuluttajien kiinnostusta ja ostohaluja

Bränditutkija, dosentti Kirsti Lindberg-Repo pitää Seppälän uusien omistajien suurimpana virheenä sitä, ettei vaateketjulle löydetty oikeaa paikkaa kovassa kilpailussa.

Mikkeli ylistää Asuntomessujen tuomaa hyötyä imagolleen – Tutkija: "kuin Suomi-areena tai Jazzit"

Kaupunki voi olla brändi yrityksen tapaan. Jääkiekkojoukkuekin rakentaa mielikuvaa kaupungista.

Jättikeikat tarjoavat näkyvyyttä ulkomaita myöden – Hämeenlinnan konserttilakanoissa vain iso on kyllin hyvä

Kaupungin keskeisimmälle seinälle osataan jo odottaa suurkeikan teemalakanaa.

Mestarien liigan voittaja Real Madrid kiilasi Barcelonan ohi - Tässä ovat maailman 10 vaikutusvaltaisinta jalkapallobrändiä

Real Madrid ohitti Barcelonan Brand Finance -konsulttitalon vuotuisessa tutkimuksessa. Syynä on Mestarien liigan voitto.

Tuija Siltamäen kolumni: Joskus rohkeinta on olla tekemättä yhtään mitään

Kaikkialla yhteiskunnassa vaaditaan tekoja juuri nyt, vaikkei kukaan enää tunnu tietävän, mitä tekeminen on, kirjoittaa Tuija Siltamäki.

Suomella vielä tekemistä kaupunkibrändäyksessä – Porin malli näyttää, miten maailma on muuttunut

Suomalaiset kaupungit ovat pärjänneet pitkään ilman brändäystä. Aihetta tutkinut dosentti uskoo, että kiristyneessä kilpailutilanteessa näin ei enää ole.

Nokia säihkyy Suomen ykkösbrändinä – arvo paisui 56 prosentilla

Nokia on miltei 4,4 miljardilla eurollaan aivan omaa luokkaansa muihin suomalaisiin brändeihin verrattuna, kertoo brittiselvitys.

Tuore maatalousministeri pitää kaupan omia brändejä markkinahäirikköinä

Jari Leppä on sitä mieltä, että kauppojen omat brändit haittaavat muun muassa elintarvikkeiden vientiä.

Pori etsii brändiään: Voit auttaa tekemällä nettitestin porilaisuudesta

Pori haluaa tietää, mitä asukkaat ajattelevat kaupungista ja mistä porilaisuudessa on todella kysymys.

Pohjanhovi palaa Rovaniemelle kevään aikana

Vanhan rovaniemeläishotellin Pohjanhovin perinteinen nimi tulee takaisin näkyville uuden Cumulus-brändin ilmeen mukaisena.

Bränditohtori arvioi: Kokkolan hymy-teema ei erotu tarpeeksi – sopisi kymmenille suomalaiskunnille

Helsingissä 20.–22.1. järjestetyillä matkamessuilla Kokkola lanseerasi kaupungille vuoden loppuun kestävän teeman: Hymyilevä Kokkola. Bränditohtori kehuu iskulausetta piristäväksi lisäksi, mutta näkisi hymyn kaupungin markkinoinnissa osana isompaa kaupunkibrändiä.

Onnistunut brändäys voi tuottaa kunnalle miljardeja

Kuntabrändäyksen Suomeen tuonut ja aiheesta väitöskirjan vuonna 2003 kirjoittanut bränditohtori Seppo Rainisto sanoo, että 95 prosenttia mainostoimistojen tehtailemista kuntasloganeista on ihan pielessä.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle