Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Mustamaalaus somessa menee helposti yrittäjän ihon alle – "Tuntuu siltä, kuin koko kaupunki tietäisi ja tuijottaisi"

Kosmetologi Salla Vinho menetti jopa yöunensa ja ruokahalunsa, kun asiakkaan asiattomat viestit levisivät sosiaalisessa mediassa.

Anton Vanha-Majamaan kolumni: Ahdistus on aikamme sitkein trendi, ja nyt sillä mainostetaan kaikkea sihijuomista pakastepihveihin

Mielenterveysongelmat myyvät. Brändit ja sosiaalisen median vaikuttajat puhuvat nyt ahdistuksesta sekä stressistä ja myyvät siinä sivussa tuotteitaan, kirjoittaa toimittaja Anton Vanha-Majamaa.

10 päiväksi palkatun taivastelijan 8000 euron palkka menee pian porakaivoon – perhe keräsi fanejakin Seinäjoella

Seinäjoen kaupungin markkinointitempauksen keulakuva, taivastelija Thomas Halloran uskoo, että hän onnistui perheineen lunastamaan odotukset.

Nuoret yrittäjät voivat käyttää some-päivitykseen monta päivää – ja juuri niin some-markkinointia pitää tehdä

Yhdeksän nuoren yrityksessä tiedetään, että hyvä some-mainonta vaatii todella paljon aikaa. Kaikille yrittäjille ei kuitenkaan ole selvää, että päivitysten eteen kannattaisi nähdä vaivaa ja niiden pitäisi myös noudattaa lakeja.

Markkinoinnissa pienikin pärjää kun ideat ovat hurjia – Suomen suurin katapultti rakennettiin Saarijärvelle

Digitaalisuus on avannut yrityksille mahdollisuuden markkinoida tuotteitaan itse maailmanlaajuisesti. Samalla kilpailu on koventunut ja yritykset tekevät kaikkensa erottuakseen.

Justin Trudeau ja Emmanuel Macron kohtasivat kukkapuskien keskellä Välimeren rannalla – internet sekosi "romanssista"

Etenkin Kanadan pääministerin Justin Trudeaun tempauksia on arvosteltu laskelmoiduiksi.

Väitös: Suomalaisilla ja amerikkalaisilla eri syyt tykätä ja tägätä

Väitöstutkimuksen mukaan kulttuuri vaikuttaa somekäyttäytymiseen. Suomalaisten tykkäämiset ja somejaot hyödyttävät ystäviä, kun taas amerikkalaiset ilmaisevat reaktioillaan itseään.

Huippusuosittu YouTube-pariskunta jätti opinnot ja palkkatyöt: “Saa ihan hyvän korvauksen menetetystä ajasta”

Lauri Vuohensilta sanoo, että tavaroiden murskaaminen YouTube-videoilla on parempi bisnes kuin perinteinen konepajateollisuus. Juttu on julkaistu tammikuussa 2017.

Mediatutkija: Pelleasussa pelottelijat saattavat olla elokuvan markkinointikikka

Pellepelottelun kaltaiset some-ilmiöt ovat tutkijan mukaan yleensä lyhytkestoisia ja korvautuvat pian jollain uudella.

Suomi on jäänyt "siirtomaa-alihankkijaksi" digitalisaatiossa

Suomalaiset yritykset ovat huonoja luomaan uutta bisnestä digitalisaation avulla, kertoo uusi tutkimus. Mitä pitäisi tehdä?

Ruotsalaiset markkinoivat "älyhävittäjäänsä" eläinmaailman pedoilla sosiaalisessa mediassa

Ruotsalainen hävittäjävalmistaja Saab on aloittanut hävittäjänsä uusimman version, Jas Gripen 39:n markkinoinnin sosiaalisessa mediassa. Tammikuun lopulla ladatussa, vahvasti visuaalisessa videossa hävittäjää verrataan mm. nopeudesta, vahvuudesta ja suunnistustaidoista tunnettuihin eläimiin.

"Esitteiden jakamisella ja seisoskelulla ei matkailua edistetä" – Vuokatti ei esittäydy yleisölle Matkamessuilla

Yksi Suomen matkailun isoimmista nimistä, Vuokatti, on jättäytynyt nyt kolmatta vuotta pois yleisölle suunnatuilta Matkamessuilta. Vuokatissa ollaan sitä mieltä, että matkailua ei edistetä perinteisillä paperiesitteillä ja messuilla seisomisella.

Nuori jazzmuusikko tuntee arjen: "Joutuu sieltä täältä poimimaan elannon"

Kotkalainen muusikko Stella Löflund tietää, etteivät pelkät jazzkeikat työllistä tarpeeksi. Löflund luottaa monipuolisuuteensa, mutta myös verkostoituminen on tärkeää. Markkinointi esimerkiksi sosiaalisessa mediassa on itsestäänselvyys.

Perinteikäs Tervahiihto uudistuu – ensi keväänä tarjolla myös retkisarja ja after ski

Oululainen massahiihtotapahtuma Tervahiihto hivuttaa vähitellen uusia tuulia mukaan perinteikkääseen tapahtumaan. Ensi kevään matkan voi ottaa enemmän tai vähemmän tosissaan, kun kilpasarjan lisäksi matkaan hiihdon fiilistä voi hakea retkisarjasta. Kisan jälkipuinnit hoidetaan after skissä.

Helsinki tähtää maailmankartalle bloggaaja ja "instaaja" kerrallaan asuttamalla heidät vuodeksi kaupungin ytimeen

Helsinki avaa ensi vuoden alussa maailman ensimmäisen some-vaikuttajille tarkoitetun residenssin Helsingin keskustassa. Residenssiin majoittuu joka viikko esimerkiksi kansainvälisiä ammattibloggaajia, joiden avulla Helsinki näkyy myös niille, jotka eivät ole kaupungista kenties koskaan kuulleetkaan.

Twiittaisitko kerran reilusta 300 000 dollarista? – huippu-urheilijat tienaavat jättisummia twiiteillään

Eturivin urheilijat kasvattavat tilipussiaan muun muassa twiittaamalla. Twiittailusta onkin syntynyt urheilijoille jopa miljoonien dollareiden bisnes.

Matkailuyrittäjän tuska: miten saan koukutettua sata sateenvarjoa omalle tontille?

Matkailuyrittäjät voisivat hyödyntää sosiaalista mediaan huomattavasti tehokkaammin tavoitellessaan asiakkaita. Sateisena kesänä kotimaiset matkailukohteet kamppailevat tiukasti vähistä turisteista. Kanta-Hämeessä alkaa koulutus, jossa matkailuala pääsee hyödnytämään somen mahdollisuuksia nopeasti ja tehokkaasti.

Kiinteistökuningattaren vinkit alasta kiinnostuneille: Hampaiden ja itsetunnon oltava kunnossa

Suomen tunnetuimmaksi kiinteistönvälittäjäksi itseään kutsuva Kaisa Liski sanoo, että ala elää pientä murrosta kun esimerkiksi koulutusvaatimukset nousevat. Alalle tulevien täytyy Liskin mielestä varautua tekemään paljon töitä ja huolehtimaan omasta hyvinvoinnistaan.

Party campaigns light up social media

As the election cycle heats up, social media has become an important weapon in the political arsenal. An informal Yle survey reveals that, of the parties who declared their social media budgets, the Social Democrats are the biggest spenders on Finnish social media channels. Meanwhile, social media marketing experts warn that failure to invest may backfire for some parties come election day.

Kainuuta markkinoidaan lintuperspektiivistä – kopterivideot kaikkien käytössä

Oulujärvestä ja kainuulaisista koskista on julkaistu pienoiskopterilla kuvattuja markkinointivideoita. Yritykset aikovat käyttää videoita esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

EHYT epäilee alkoholikeskustelua masinoiduksi – virheellinen tieto leviää

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toivoo medialta ja päättäjiltä lähdekriittisyyttä alkoholikeskusteluun. Yhdistys kysyy, kenen intressi on käynnistää uudelleen vaikuttamistyö alkoholimainonnan puolesta.

Yhteisömanagerit yleistyvät yritysten sosiaalisen median hoidossa

Yritykset panostavat entistä enemmän sosiaalisen mediaan. Jopa niin paljon, että siirtävät sosiaalisen median päivittämisen mainostoimistoille. Yhteisömanagereiden kysyntä kasvaa.

Hyvin harva keskipohjalaisyritys on somessa – nettisivuttomiakin löytyy

Vain pieni osa keskipohjalaisyrityksistä käyttää aktiivisesti sosiaalista mediaa. Sen mahti tiedostetaan, mutta someen sukeltaminen kaatuu usein tiedonpuutteeseen tai resurssipulaan. Osan verkkosivutkin ovat jääneet puolitiehen.

Kaustinen paistatteli auringossa – festivaali uudessa nosteessa

Kaustisen kansanmusiikkifestivaali käynnistyi maanantaina tyytyväisissä tunnelmissa. Ennakkolipunmyynti kolminkertaistui ja presidentti oli mukana avajaisissa. Hyvästä vireestä huolimatta petrattavaa löytyy esimerkiksi juhla-alueen kehittämisessä.

Uutisluokka: Brändit kasvattavat suosiotaan sosiaalisissa medioissa

Sosiaaliset mediat kasvattavat ilmiöitä ja lisäävät brändien suosiota. Tämän ovat huomanneet Yle Uutisluokan Kajaanin Keskuskoulun seitsemäsluokkalaiset. Sosiaalisten medioiden kautta voi löytyä myös työpaikkoja nuorille.

Barometri: Mainoseurot vähenevät, mutta tilanne ei ole niin synkkä kuin syksyllä

Mainostajien Liiton barometrin mukaan 17 prosenttia mainostoimistoista aikoo lisätä markkinointiviestinnän investointejaan ja 32 prosenttia vähentää niitä. Odotettu käänne ei ole vielä toivotun suuruinen, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Kohupelko hillitsee mainontaa sosiaalisessa mediassa

Mainonnan välineet muuttuvat sosiaalisen median myötä niin nopeasti, että mainostoimistossakin on vaikea pysyä kehityksessä mukana. Mainostoimisto Jabadabaduun kehityspäällikkö Toni Aalto peräänkuuluttaa rohkeutta ja jatkuvaa läsnäoloa mainonnan eri vaiheissa.

Seikkailu-urheilijoiden puskaradio syntyy blogeissa

Tarinat, koetut hetket ja suosittelu sosiaalisessa mediassa ovat nostaneet Lost in Kajaani -seikkailutapahtuman some-markkinoinnin onnistujaksi. Olemattomalla markkinointibudjetilla toimivat järjestäjät panostavat järjestelyihin, jotta hyvät tarinat ja suosittelu jatkuu kerta toisensa jälkeen.

LipDub markkinoi hyvällä fiiliksellä

Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Pietarsaaren yksikkö teetti kevään hakukampanjaa varten LipDub-videon Keshan ”We R Who We R” –hitistä. Ilmiö on Suomessa uusi, sillä Keski-Pohjanmaan aikuisopiston viestinnän ja median yksikön toteuttama video on lajissaan ensimmäisiä koko maassa.

Markkinointi sosiaalisissa medioissa nousussa

Yhä useampi yritys panostaa markkinoinnissaan sosiaaliseen mediaan. Esimerkiksi Savonlinnan Matkailu on aloittanut blogeissa, facebookissa, keskustelupalstoilla ja Youtubessa julkaistavan Tehtävä Saimaalla -markkinointikampanjan isolla rahalla.

Yritykset taistelevat huomiosta sosiaalisessa mediassa

Facebook, Twitter, YouTube, jne. Monelle sosiaalinen media on vain ajankulua ja viihdettä. Yrityksille se on kuitenkin paljon muuta. Parhaimmillaan sosiaalinen media on ilmainen mainos, joka tavoittaa miljoonia ihmisiä. Mutta miten hyödyntää mahdollisuuksia täynnä olevaa välinettä?

Happee houkuttelee yleisöä sosiaalisessa mediassa

Jyväskylän Happee panostaa tänä vuonna yleisön aktivoimiseen. Miesten salibandyliiga käynnistyy Happeen osalta tänään vieraspelillä Tampereella. Happee nousi edellisten vuosien alavireestä viime kaudella kuudenneksi.

Kunnat haluavat lisätä Facebookin käyttöä

Esimerkiksi Imatran ja Lappeenrannan kaupungit pohtivat sosiaalisen median uusia käyttömahdollisuuksia, mutta samalla ne joutuvat ottamaan kantaa henkilöstöresurssien riittävyyteen. Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirikin kumosi Facebook-kieltonsa.

Kaustis-keskustelu ärsyttää ohjelmajohtajaa

Kaustisen kansanmusiikkijuhlien ohjelmajohtaja Jyrki Heiskanen on närkästynyt juhlien ohjelmakeskustelusta. Hänen mielestään julkisuudessa on korostettu väärin ulkomaisten esiintyjien aiheuttamaa taloudellista taakkaa ja osuutta ohjelmistossa.