Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Taidehallin kesänäyttely kertoo sodasta, rakkaudesta ja Marimekosta – 98-vuotias amerikkalaiskuvaaja haaveili pitkään Suomen-näyttelystä

Elämä on ihanaa -niminen näyttely esittelee 98-vuotiaan huippuvalokuvaajan Tony Vaccaron elämäntyötä toisesta maailmansodasta muotiin ja taiteeseen. Mukana on myös runsaasti kuvia 1960-luvun Suomesta ja Marimekosta.

Marimekko ja Adidas yhteistyöhön – kesällä myyntiin urheiluvaatemallisto

Marimekon mukaan kokoelmassa yhdistetään rohkeat kuviot ja urheiluvaateinnovaatiot. Mallistossa on käytetty uusia kierrätyslangoista valmistettuja materiaaleja ja menetelmiä ympäristövaikutusten vähentämiseksi.

Legendaarinen Maija Isola matkusti paljon – Unikko-kuosin suunnittelijan ura taidemaalarina on monelle yllätys

Maija Isola suunnitteli Marimekolle vuosikymmeniä painokangasmalleja. Taidemaalarina hän on jäänyt kuitenkin tuntemattomaksi, vaikka maalasi lähes 50 vuotta. Nyt Hämeenlinnan taidemuseossa on esillä hänen värikkäitä teoksiaan.

Suomalaiset yritykset toimivat Kiinassa yhä politisoituneemmassa ympäristössä – Valiokin myöntää, että Kiina on haastava maa

Euroopan parlamentti päätti jäädyttää EU:n ja Kiinan investointisopimuksen ratifioinnin, kunnes Kiina purkaa pakotteet Euroopan parlamentin jäseniä ja muita eurooppalaispoliitikkoja vastaan. Uiguurivähemmistön ihmisoikeuksia koskeva kiista on jo johtanut länsimaisten yritysten boikotteihin.

Marimekon tulos parani selvästi – verkko- ja ulkomaankauppa nostivat voittoja

Marimekko on alkuvuoden aikana kasvattanut ulkomaan myyntiä lähes kolmanneksella samaan aikaan kun asiakaskato myymälöissä jatkui.

Sinun somekuvasi voi päätyä ilmaiseksi yrityksen mainontaan – Tiedätkö, mihin sitoudut #yes-merkinnällä?

Yritykset ovat ottaneet käyttöön uuden tavan sopia somekuvien käytöstä hashtagin eli aihetunnisteen avulla. Näin ne saavat kuvia ilmaiseksi käyttöönsä somessa ja markkinointikampanjoissaan. Käytännössä on riskinsä.

Lastenkirjojen kuvamaailma esittäytyy Limingan luontokeskuksen näyttelyssä – Matti Pikkujämsän töissä välittyy peruspositiivinen elämän asenne

Limingan luontokeskuksessa avattiin toukokuun alussa taidenäyttely, joka avaa tunnetun lasten kirjojen kuvittajan Matti Pikkujämsän kuvamaailmaa. Pikkujämsälle kuvat ovat jokapäiväinen kumppani ja niitä syntyy jatkuvasti.

Kaktuksesta valmistettu ja nahkaa jäljittelevä suomalaislaukku pääsi Yhdysvaltain Voguen sivuille

Suomalaisbrändin näkyminen maailman seuratuimmassa muotijulkaisussa on harvinaista.

Marimekolta positiivinen tulosvaroitus: vertailukelpoinen liikevoitto nousemassa viime vuodesta

Aiemmin yhtiö on arvioinut, että sen tulos olisi edellisvuoden tasolla tai sitä alhaisempi.

Black Friday lyö jälleen ennätyksiä verkossa – "harmaat pantterit" ovat laajentaneet asiakaspohjaa

Aleprosentit eivät enää riitä myynnin kasvattamiseen vaan tarvitaan yllätyslahjoja ja erikoismallistoja, sanoo verkkokaupan asiantuntija.

Pasi Ainasoja sai pähkähullun idean ja alkoi viljellä huonosti tunnettua värikasvia – nyt hän on aloittamassa yhteistyötä Marimekon kanssa

Värimorsinkoviljelmä on laajentunut kymmenien hehtaarien kokoiseksi. Luonnonväreistä ovat kiinnostuneet myös alan isot toimijat.

Yritykset koronakriisissä: Maailmantalous kärsii, mutta Harvian kiuas hehkuu nyt todella kuumana

Pahimmissa koronapesäkkeissä ei tee mieli edes saunoa, mutta Saksassa ja Pohjois-Amerikassa on innostuttu ostamaan kiukaita.

Marimekko paransi tulostaan ja liikevaihtoaan

Yhtiön mukaan tulosta paransivat supistuneet kiinteät kulut, joita alensivat myös eri maissa koronakriisin vuoksi myönnetyt tuet.

Marimekon yt-neuvottelut päätökseen – vähintään 20 työtehtävää Suomessa päättyy

Yhtiön mukaan toiminnan uudelleenorganisoinnilla voidaan saavuuttaa noin 1,3 miljoonan euron vuosittainen säästö.

Iittala vahvistaa asemiaan Japanin markkinoilla

Iittala avaa Tokiossa myymälän, jossa esitellään pohjoismaista elämäntapaa.

Selvitys: Suomalaisten suosikkivaatekauppojen vastuullisuudessa edelleen isoja aukkoja – mutta kiinnostaako kuluttajaa?

Moni muotimerkki on petrannut vastuullisuudessa vuoden aikana, mutta tekemistä riittää yhä, kertoo tuore selvitys.

Marimekko aloittaa yt-neuvottelut – maailmanlaajuisesti koskevat 193 ihmistä

Suomessa yt-neuvottelut koskevat kaikkia toimintoja paitsi myymälöiden ja kangaspainon työntekijöitä.

Finnish fashion firms jump into face mask market

A number of clothing brands have already begun production, while others are still in the research phase.

Työttömyys voi räjähtää käsiin koronan takia – TEMin tutkimusjohtaja: Vuositasolla jopa 70 000 työtöntä lisää

Työ- ja elikeinoministeriö pitää työmarkkinoilla syntynyttä kriisiä ennennäkemättömän nopeana.

Marimekko kohensi Suomessa ja Aasiassa

Marimekon liikevaihto ja liikevoitto kasvoivat selvästi.

Linda Liukkaan kolumni: Mitä tapahtuu lukutaidolle, kun tietokone ymmärtää tekstiä paremmin kuin puoli miljoonaa suomalaista?

Sanan liittäminen sanaan voi olla tietokoneen tehtävä kun tekoälyn luetunymmärtäminen ja tekstin tuotanto kehittyy. Mutta sanan liittäminen ideaan säilyy edelleen ihmisellä, kirjoittaa Linda Liukas.

Kotimaan myynti ja lisenssitulot kasvattivat Marimekkoa

Marimekko ennustaa koko kuluvan vuoden liikevaihdon yltävän viime vuotta suuremmaksi.

Autoilijoiden ostoskeskus, jossa on ekologinen ajatus? Outlet-kylä on hämmentävä konsepti

"Vaatteita ei niin sanotusti tuhota vaan ne pääsevät myyntiin ikään kuin toiselle kierrokselle", Johanna Haltia ja Ådne Søndrål sanovat.

Finnish fashion firm turns to crowdfunding to dodge bankruptcy

The 10-year-old fashion firm Samuji owes creditors 150,000 euros.

Marimekko kasvatti vertailukelpoista liikevoittoaan ja liikevaihtoaan

Yhtiön mukaan vähittäismyynnin kasvu jatkui Suomessa vuoden toisella neljänneksellä.

Muistatko vielä, miltä Kånken-reppu, anorakki ja Converset näyttivät vuosikymmeniä sitten? Tältä klassikkotuotteet näyttivät ennen ja nyt

Vaikka muistat tietyn muotituotteen olleen jo vuosikymmeniä pinnalla, se on luultavasti muuttunut ajan myötä.

Kun Armi Ratia Kiteen valloitti-näyttely Kiteen kirjastossa

Pienoisnäyttelyssä on esillä muun muassa Marimekon tehtaalla työskennelleiden esineistöä.

Marimekko's Q1 profits double year-on-year

The iconic Finnish design house says expanding its e-commerce presence has boosted sales worldwide.

Marimekon tulos kaksinkertaistui myynnin kasvun tukemana –  osake ampaisi rajuun nousuun

Marimekon osakekurssi oli aamupäivällä noin 15 prosentin nousussa

Suomalaiset vaatemerkit floppasivat vastuullisuusvertailussa

Suomalaiset vaatefirmat viestivät vähäisesti toimistaan vastuullisen tuotannon varmistamiseksi, kertoo tuore selvitys.

Yritysjohtajien teesit uudelle hallitukselle: Lisää joustavuutta maahanmuuttoon ja paikalliseen sopimiseen

Yritysten ykköshuoli on nyt työvoiman löytyminen, kertovat Marimekon, Ponssen ja SOL:in johtajat.

Marimekko reports improved profits, sales in 2018

Cooperation with international brands like Uniqlo and Clinique helped raise profits by 42 percent, according to Marimekko's CEO.

Marimekon voitot kasvoivat huimasti

Myös yhtiön liikevaihto oli vahvassa kasvussa.

Toimittajalta: Haluatko elämäkertaelokuvan tähdeksi? Perusta bändi, juo viinaa ja petä puolisoasi

Jokainen ihminen on laulun arvoinen, lauloi Veikko Lavi aikanaan. Elämäkertaelokuvaa eivät kuitenkaan kaikki ansaitse. Kelvatakseen aiheeksi on täytettävä tiettyjä ehtoja, kirjoittaa kulttuuritoimittaja Sanna Vilkman.

Mika Ihamuotila huolestui ulkomaisista yritysostoista: "Meidän on pakko herätä nyt"

Marimekon ja Rovion hallitusten puheenjohtaja uskoo, että verokannustimet lisäisivät muidenkin kuin rikkaiden kiinnostusta pörssiomistuksiin.

Design-ketju Mujin pääjohtaja haluaa luoda Suomessa tulevaisuutta robottibussista lähtien: "Unelmoin kaupasta revontulien keskellä"

Muji kertoi avaavansa ensi vuonna Helsinkiin myymälän, joka on yhtiön suurin Euroopassa.

Reilu kauppa ry: Suomalaisyritysten avoimuus on kasvanut, mutta vastuullisuudessa on isoja eroja

Ruoka- ja vaateyritysten avoimuus on yleisesti ottaen kasvanut, arvioidaan tuoreessa yritysvastuuvertailussa.

Vuokko Eskolin-Nurmesniemi teki nimestään palkitun brändin

Taiteilija on luonut tekstiilejä ja vaatteita vuosikaudet.

Sanna Ukkola: Miksi vahvaa naista vihataan?

Naisen oletetaan edelleen olevan hymyilevä, kiltti, pehmeä ja empaattinen. Jos hän ei tähän taivu, hän herättää osassa meistä suunnatonta raivoa.

Sales up 24%: Marimekko improves in 2nd quarter

Finnish fabrics and fashion firm Marimekko said net sales grew by 24 percent during its second quarter.

Marimekko petrasi tulostaan – myyntikampanjan ajoitus lihotti kassaa

Marimekon liikevaihto kasvoi 24 prosenttia.

What did the Helsinki Trump-Putin summit cost?

With the summit frenzy starting to fade, many Finns are starting to wonder who will foot the final bill for the meeting.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle