Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Finnish kids' animation Pikkuli flies to Al Jazeera

The international success of an animated series based on an adored Finnish children’s book continues to soar.

Teräväpiirto tulee – sadattuhannet televisiot ovat vielä uusimatta

Antennin kautta televisiota katsovien on uusittava laitteensa teräväpiirtovalmiuteen kolmen vuoden kuluessa. Toistaiseksi kauppa on käynyt verraten hitaasti.

Arabikanavan Amerikan valloitus jäi haaveeksi

Qatarilainen televisioyhtiö Al-Jazeera lopettaa tiistaina toimintansa Yhdysvalloissa. Yhtiön suurista satsauksista huolimatta amerikkalaiskatsojat eivät koskaan ottaneet uutta tulokasta omakseen.

Kohu-uutisen "homoirstailusta" tehnyt toimittaja saikin itse tuomion

Kaikki poliisiratsiassa kylpylässä pidätetyt miehet vapautettiin myöhemmin syytteistä.

Ylen alueelliset uutiset eivät näy kaikissa talouksissa

Moni suomalainen katsoo tahtomattaan Uudenmaan uutisia.

Egyptiläinen tuomioistuin langetti vankeustuomiot kolmelle al-Jazeeran toimittajalle

Al-Jazeeran englanninkielisen toimituksen toimittajien syytettiin tukeneen uutisoinnissaan kiellettyä Muslimiveljeskuntaa. Tapaus on herättänyt arvostelua Egyptin sananvapaustilanteesta.

Saksa vapautti kiinniottamansa al-Jazeeran toimittajan

Al-Jazeeran toimittaja Ahmed Mansour pidätetiin viikonloppuna Egyptin antaman kansainvälisen pidätysmääräyksen vuoksi. Mansour on tuomittu Egyptissä poissaolevana15 vuodeksi vankilaan.

Vastaanotto tökkii? Täältä saat apua

Ylen sisältöjen ja palveluiden vastaanotto.

Terrorijärjestö vapautti rauhanturvaajia Golanilla

Al-Jazeera-uutiskanava kertoo, että kaksi viikkoa sitten vangitut fidžiläiset pääsevät vapaiksi.

AT&T ostamassa DirecTV:n 35 miljardilla eurolla

Kauppa toteutetaan osittain käteisellä ja osittain AT&T:n osakkeina. Molempien yhtiöiden hallitukset hyväksyivät kaupan yksimielisesti.

Al-Jazeeran toimittajia oikeuteen Egyptissä

Al-Jazeeran raportointi Muslimiveljeskunnan murskaamisesta on suututtanut Egyptin sotilasjohtoa.

Viasat avasi myyntiyksikön Rovaniemellä

Maksutelevisioyhtiö Viasat on avannut uuden myyntiyksikön Rovaniemelle. Yksikössä työskentelee aluksi 12 puhelinmyyjää, mutta Viasat aikoo kasvattaa yksikköä moninkertaiseksi.

Etelä-Sudanin taistelut: Kymmeniä sotilaita kuollut parissa päivässä

Al-Jazeeran mukaan noin 16 000 ihmistä on paennut taisteluja YK:n tiloihin.

Katso Al Jazeeran kaivosdokumentti netistä

Arabimaailman suurimman median Al Jazeeran dokumentti saamelaisten ponnisteluista kaivostoimintaa vastaan esimerkiksi Gállokissa on nyt nähtävissä internetissä. Puolituntinen dokumentti Under Northern Lights, Revontunten alla, lähetettiin Al Jazeeralla ensi kertaa keskiviikkona People & Power -sarjassa (su. Ihmiset ja valta).

Al Jazeeralla dokumentti saamelaisista ja kaivoksista – kaivoskriitikko iloitsee maailmanlaajuisesta huomiosta

Under Northern Lights -nimisessä dokumentissa kaivosteollisuuden edustaja väittää, että poronhoito ei ole tulevaisuuden elinkeino vaan nimenomaan kaivokset kasvavat ja tarjoavat satoja työpaikkoja tulevaisuudessa. Dokumentissa haastateltu tunnettu kaivoskriitikko Riikka Karppinen iloitsee dokumentin maailmanlaajuisesta näkyvyydestä.

Ruotsalaiset äimänä olympialaisten siirtymisestä maksukanaville

SVT:n neuvottelut Viasatin kanssa ovat käytännössä poikki. Ruotsalaiset ovat tottuneet seuraamaan arvokisoja julkisilta kanavilta.

Uutiskanava al-Jazeera haastaa Egyptin hallituksen oikeuteen

Qatarilainen uutiskanava syyttää Egyptin hallitusta halusta tukahduttaa riippumaton uutisointi.

Egyptin oikeus määräsi neljä televisiokanavaa suljettaviksi

Oikeuden mukaan kaikkien suljetuksi määrättyjen kanavien uutisointi suosi islamisteja. Suljettavien kanavien joukossa on paikallinen Al-Jazeera.

Egypti jatkaa islamistijohtajien pidätyksiä

Sisäministeriön mukaan presidentti Muslimiveljeskunnan keskeinen johtaja Muhammad el-Beltagi on pidätetty Kairon ulkopuolella. Uutiskanava al-Jazeera kertoo, että myös sen toimittajia on pidätetty.

Al-Jazeeran USA:n kanava aloitti lähetyksensä

Kanavan väliaikainen toimitusjohtaja Eha al-Shihabi on luottavainen, että Amerikan al-Jazeera löytää yleisönsä.

Amerikan al-Jazeera lupaa tasokkaita uutisia

Al-Jazeera perustaa toimistot yhteensä 11 amerikkalaiskaupunkiin. Sillä on Yhdysvalloissa noin 900 työntekijää, New York Times kirjoittaa.

Amerikan al-Jazeera aloittaa elokuussa

Uuden kanavan päämaja on New Yorkissa. Lisäksi al-Jazeera aikoo avata toimistoja myös muihin amerikkalaiskaupunkeihin, esimerkiksi Detroitiin ja Chicagoon, arabimaailman uutisjätti kertoi.

Kymmenen vuotta Bagdadin kukistumisesta - "Saddamin miehiä" etsitään yhä

Yhdysvaltain joukot ottivat Irakin pääkaupungin Bagdadin haltuunsa kymmenen vuotta sitten. Suuri jahti Saddamin, hänen poikiensa ja Irakin johdon löytämiseksi alkoi. Al Jazeera kartoitti, ketkä "Saddamin miehistä" ovat vielä vapaalla jalalla.

Al Jazeera laajentuu Yhdysvaltoihin

Arabimaailman uutisjätti Al Jazeera perustaa uuden uutiskanavan Yhdysvaltain markkinoille. Mediayhtiö hakee jalansijaa ostamalla Yhdysvaltain entisen varapresidentin perustaman liberaalin kaapelikanavan.

Koptipappi sanoutui irti Muhammed-videosta

Satelliittikanavansa verkkosivuilla julkaisemassaan kannanotossaan Zakaria Botros kuitenkin huomauttaa, että vaikka elokuvan kohtaukset ovat provokatiivisia, ne pitävät hänen mielestään osittain paikkansa.

Kiina karkotti ulkomaisen toimittajan ensi kertaa 14 vuoteen

Syynä lienee poliittisten vankien tuomioista kertonut dokumentti. Päätös lopettaa al-Jazeera-kanavan englanninkielisen raportoinnin Kiinasta.

Al-Jazeera: Egyptin sisäministeri ehdottaa vaalien siirtämistä myöhemmäksi

Egyptin sisäministeri Mansour el-Essawy on ehdottanut vaalien siirtämistä myöhemmäksi, kertoo Al-Jazeera-uutiskanava. Vaalit oli alunperin määrä pitää marraskuun 28. päivänä.

Al-Jazeera toiminut jo 15 vuotta

Televisiokanava Al-Jazeera juhlii 15. vuottaan arabimaailman tapahtumien uutisoijana. Al-Jazeera on ottanut itselleen kunnian yhtenä tämän vuotisen arabikevään kansannousujen sankareista.

BBC:lle, al-Jazeeralle ja L.A Timesille glooriaa verkkojournalismista

BBC News, al-Jazeera ja Los Angeles Times veivät kärkisijat verkkouutisjärjestö ONA:n palkintojen jaossa. Myös kanadalainen The Globe & Mail, argentiinalainen La Nacion, ranskalainen OWNI ja saksalainen Zeit Online palkittiin verkkojournalismistaan.

Al-Jazeera: Libyan kapinalliset tunkeutuvat Sirteen

Libyan kapinalliset ovat päässeet jo Sirten kaupungin sisään, kertoo uutiskanava al-Jazeera. Sirte on Libyan syrjäytetyn hallinnon viimeisiä tukikohtia.

Selim Selimi löysi tasapainon kotikulttuurin ja valtakulttuurin välissä

Toiseen maahan muuttaminen vaatii sopeutumista uuteen yhteiskuntaan, mutta myös omaa alkuperäistä kulttuuria on vaalittava. Monikulttuuristen yhditysten panos kulttuurien säilymiseen on suuri. Lauantaina Turun pääkirjastossa esitellään eri kulttuureita ja juhlaperinteitä.

Al-Jazeera: Saarretun Bani Walidin antautumisesta sovittu

Libyan syrjäytetyn johtajan Muammar Gaddafin joukkojen viimeisten tukikohtien joukkoon lukeutuvan Bani Walidin kohtalosta on päästy sopuun Gaddafille uskollisten joukkojen ja kapinallisten kesken, kertoo uutiskanava Al-Jazeeran lainaama kapinallislähde. Kapinallisten on määrä siirtyä aavikkokaupunkiin myöhemmin tänään.

Libyan kapinalliset: Tiedämme Gaddafin olinpaikan

Libyan kapinallisjoukoilla on tieto, missä maan vallasta syösty johtaja Muammar Gaddafi piileskelee. Asiasta kertoo uutiskanana Al Jazeera.

Gaddafi: Tripoli ei ole vaarassa

Libyan johtaja Muammar Gaddafi jatkaa palopuheitaan televisiossa. Syyrialaisen satelliittikanavan al-Rai al-Oruban julkistamalla ääninauhalla Gaddafi kertoo käyneensä salaa Tripolin kaduilla, eikä Tripoli ole hänen mukaansa vaarassa.

Semmareilla miljoonayleisö Kiinassa

Seminaarinmäen Mieslaulajat jatkaa Kiinan-valloitustaan. Jyväskyläläiskuoro esiintyi viikonloppuna miljoonayleisölle Kiinan televisiossa. Semmarit oli kutsuttu Hunan satelliitti-tv:n Chinese Bridge -avajaisgaalaan. Tätä Kiinassa järjestettävää kilpailua seuraa televisioyhtiön mukaan noin 100 miljoonaa katsojaa vuosittain ympäri maailman.

News Corp perui tarjouksensa BSkyB-yhtiöstä

Mediamoguli Rupert Murdochin News Corporation on perunut tarjouksensa ostaa enemmistö brittiläisestä satelliitti-tv-yhtiö BSkyB:stä. Yhtiö ilmoitti asiasta vain hetkeä ennen kuin Britannian parlamentin oli määrä aloittaa keskustelu ehdotuksesta, jolla oli tarkoitus painostaa Murdochia jättämään suunnitellut kaupat.

Syyriassa huhtikuussa pidätetty toimittaja vapaaksi

Huhtikuussa Syyriassa pidätetty uutiskanava al-Jazeeran toimittaja Dorothy Parvaz on päässyt vapaaksi. Parvaz oli karkotettu Syyriasta Iraniin.

Gaddafin lähipiiriin kuuluneiden kerrotaan paenneen Tunisiaan

Al Jazeera -kanavan mukaan useita Libyan johtajan Muammar Gaddafin lähipiiriin kuuluneita olisi loikannut Tunisiaan. Al Jazeera ei kertonut keitä loikanneet ovat.

Al Jazeeran työntekijä kuollut Libyassa

Televisiokanava Al Jazeeran kameramies on saanut surmansa väijytyksessä lähellä Benghazin kaupunkia Libyassa. Kyseessä on ensimmäinen ulkomaalaisen median edustajan kuolema Libyassa levottomuuksien syttymisen jälkeen.

Al-Jazeera näkyy taas Egyptissä

Qatarilainen televisiokanava Al-Jazeera saa taas lähettää ohjelmiaan Egyptissä. Egyptiläinen satelliittiyritys Nilesat palautti televisiokanavan näkyviin keskiviikkona. Nilesat katkaisi Al-Jazeeran lähetykset helmikuun alussa Egyptin hallituksen käskystä.

Lahtelaiset egyptiläismiehet jännittävät maansa puolesta

Suomessa asuvat egyptiläiset ovat seuranneet huolestuneina kotimaansa tilannetta. Arabialaiset satelliittikanavat välittävät tietoja Egyptistä ympäri vuorokauden. Yhteydenpito omaisiin on rauhoittanut mieliä.

Al-Jazeeran häirintä jatkuu Egyptissä

Televisiokanava al-Jazeeran Kairon toimituksen päällikkö ja toimittaja on vapautettu, kertoo arabikanava. Heidät pidätettiin aiemmin lauantaina päivä sen jälkeen, kun al-Jazeeran toimitukseen Kairossa oli hyökätty.

Egyptissä pidätetyt Al-Jazeeran toimittajat vapautettu

Televisiokanava Al-Jazeeran toimittajat on vapautettu Kairossa. Kanavan englanninkielisen toimituksen kuusi toimittajaa pidätettiin aiemmin päivällä. Egyptin viranomaiset kielsivät eilen qatarilaisen Al-Jazeeran toiminnan maassa.

Egypti kielsi uutiskanava al-Jazeeran

Egyptin eroava tiedotusministeri on antanut määräyksen uutiskanava al-Jazeeran toiminnan kieltämiseksi maassa. Al-Jazeera on seurannut Egyptin levottomuuksia tiiviisti ja antanut ehkä kattavimman kuvan maan tapahtumista.

Raivostuneet palestiinalaiset tuhosivat Al-Jazeeran toimitusta

Qatarilaisen uutiskanavan Al-Jazeeran julkaisemista tiedoista raivostuneet palestiinalaiset ovat tuhonneet kanavan Länsirannalla olevaa toimitusta. Palestiinalaisjohto on puolestaan tuominnut kanavan paljastukset. Al-Jazeera kertoi sunnuntaina hallussaan olevien asiakirjojen todistavan, että palestiinalaiset tarjosivat Israelille mahdollisuutta liittää itseensä Itä-Jerusalemissa sijaitsevat juutalaissiirtokunnat.

Maahanmuuttovastainen puolue haluaa estää arabikanavien lähetykset Tanskassa

Ulkomaalaisvastaisena pidetyn Tanskan kansanpuolueen johtaja vaatii arabikanavien Al Jazeeran ja Al Arabiya kieltämistä Tanskassa. Puolueen johtaja Pia Kjaersgaard väittää arabiankielisten tv-kanavien lietsovan vihaa länsimaista yhteiskuntaa vastaan maan siirtolaisyhteisöissä.

Al-Jazeera: Wikileaks syyttää USA:ta sadoista siviilikuolemista Irakissa

Wikileaks-nettisivusto on paljastanut uusia amerikkalaisasiakirjoja Irakin sodasta, väittää Al-Jazeera uutistelevisio. Al-Jazeeran mukaan vuoto paljastaa laajaa kidutusta ja siviilien surmaamista. Wikileaks sanoo kuitenkin Twitter-viestissään, etteivät Al-Jazeeran tiedot pidä paikkaansa.

Nigeriassa on kidnapattu kolme urheilujournalistia

Kolme toimittajaa on kidnapattu levottomalla suistoalueella Nigeriassa. Afrikkalaiselle satelliittikanavalle työskentelevät urheilutoimittajat olivat matkalla lentokentälle joutuessaan aseellisen hyökkäyksen kohteeksi.

Uutiskanava Al-Jazeeran toiminta kiellettiin Länsirannalla

Palestiinalaishallinto on kieltänyt uutiskanava Al-Jazeeran toiminnan Jordan-joen länsirannalla. Syynä on tiettävästi kanavalla haastatellun presidentti Abbasin pitkäaikaisen kilpailijan väite, että Abbasilla olisi ollut osuutta Jasser Arafatin kuolemaan.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle