Uusimmat artikkelit
Yritykset etsivät tuotteidensa mainostajiksi taviksia, usein nollapalkalla – Tuotelahjoilla ja alennuksilla ei kuitenkaan elä, sanoo Anne Korkiakoski
Isojen vaikuttajien ja somejulkkisten sijaan yritykset hakevat tuotteidensa mainostajiksi yhä useammin pieniä sometilejä. Palkkioiden maksaminen mikrovaikuttajille on kuitenkin vaihtelevaa.
Ilkka kasvaa digitaalisten markkinointi- ja viestintäpalvelujen osaajaksi – osuus jo yli puolet liikevaihdosta
Perinteisen paperilehden osuus kutistuu ja monenlaisten digitaalisten palvelujen osuus kasvaa vuosi vuodelta Ilkka-konsernissa.

Digitaaliset valomainokset loistavat taas syksyn pimeydessä – Oulu kokosi ulkomainonnan pelisäännöt uuteen ohjeistukseen
Kaupungin tavoite on helpottaa mainospaikkojen hakemista ja lupakäsittelyä, kun yhteiset pelisäännöt ovat kaikkien tiedossa. Digitaaliset ulkomainokset ovat kehittyneet, minkä takia tarvitaan myös uusia ohjeita.
Punamusta Media laajentaa toimintaansa yrityskaupoilla – tavoitteena voimakas kasvu digitaalisissa palveluissa
Yrityiskaupoilla Punamusta Media vahvistaa asemaansa digitaalisen markkinoinnin palveluntarjoajana.

Tämä sai Norrhydron pysymään Rovaniemellä: kaupungin tuki ja osaava henkilöstö – yhtiöllä kova kasvuvauhti koronasta huolimatta
Suuriin metsätyö- ja maansiirtokoneisiin hydrauliseen tehonsiirtoon sylintereitä valmistava Norrhydro ilmoitti uuden tehtaan rakentamisesta äsken. Yhtiö rakentaa Rovaniemelle uuden ja maailman parhaan sylinteritehtaan, kehuu toimitusjohtaja Yrjö Trög.

Teknojätit ryhtyvät rajoittamaan mainostajien mahdollisuuksia seurata netinkäyttäjiä – onko kyse yksityisyyden suojaamisesta vai liiketoiminnasta?
Käyttäjien datalla pyörivän mainoskoneiston täytyy löytää uusia tapoja tavoittaa yleisönsä.

Helppo ottaa, mutta hankala irtisanoa – kuukausimaksulliset palvelut lisääntyvät ja yritykset kikkailevat monin konstein saadakseen maksut rullaamaan kuusta toiseen
Kuukausimaksulla voi saada käyttöönsä rajattoman määrän musiikkia ja leffoja, mutta myös terveyspalveluita ja kahvia.
Suomalaisina esiintyvät verkkokaupat pommittavat somekäyttäjiä – huijatuksi tullut asiakas kertoo, mikä sai hänet luottamaan mainokseen
Opettele tunnistamaan feikkikauppa! Niitä tehtaillaan nyt.
Kuopiolaisyritykselle pitkä sopimus juna-asemien digitaalisista mainosnäytöistä
Mediateko on tehnyt Väyläviraston kanssa kymmenen vuoden sopimuksen digitaalisista mainostauluista.
Kaverille suunnitellusta työpöydästä tuli kansainväinen myyntihitti – "Pitää olla rohkeutta satsata markkinointiin"
Pieni huonekalutehdas Lahden Nastolasta kuuluu harvoihin korona-ajan voittajiin.

Tietosuojan lisääntyminen pakottaa mainosalan etsimään uusia tapoja verkkomainontaan – "ihmisten seuraaminen ei ole päättymässä", sanoo asiantuntija
Jatkossa mainostajan itse keräämän tiedon merkitys kasvaa. Facebookin kaltaiset isot alustat saattavat vain hyötyä muutoksista, koska niillä on paljon dataa käyttäjistään.
KAO starttaa uudenlaisen markkinointikoulutuksen – idea tuli suoraan kainuulaisilta yrittäjiltä
Kainuun ammattiopiston koulutusjohtajan mukaan monilla Kainuun yrityksillä sähköinen viestintä ja somen käyttö on vielä hakusessa.

Netti-ilmoitus johti poliisin varastettujen arvokkaiden työkalujen jäljille
Poliisi toivoo, että lopuillekin sähkökäyttöisille käsityökaluille löytyisi oikeat omistajat.

Digitaalisen mainonnan osuus sanomalehtien mainonnassa kasvaa ryminällä – Mutta silti paperimainokseet tuovat yhä rahan lehtitaloihin
Myös kesällä saatu arvonlisäveron huojennus on kiihdyttänyt digin kasvua.

Jatkuuko Lapin matkailun kasvu, kun pakettimatkat eivät kiinnosta? Yksittäisten turistien tavoittaminen on viisasten kivi, jota kaikki etsivät
Markkinointihaasteet kasvavat Lapin matkailussa, kun omatoimimatkailu lisääntyy. Avainasemassa on digimarkkinointi.

Tämän miehen tehtävä on varmistaa Trumpin jatkokausi – Brad Parscale on itseoppinut koodari ja markkinoinnin huippuosaaja
Donald Trump käynnistää vuoden 2020 presidentinvaalikampanjansa keskiviikon vastaisena yönä. Siitä on määrä tulla "suurempi, parempi ja pahempi" kuin vuonna 2016.

Testaa, kuinka vaalimainoksia voidaan kohdentaa sinulle somessa tykkäystesi perusteella
Ylen simulaattorissa pääset kokeilemaan, miten vaalimainoksia räätälöidään juuri sinulle.

Toimittajalta: Teimme vaalimainossimulaattorin, joka havainnollistaa, kuinka somekäyttäytymistäsi voidaan käyttää poliittisessa markkinoinnissa
Vaalit tulossa, tuplana. Esimerkit maailmalta ovat osoittaneet, että sosiaalinen media näyttelee yhä isompaa roolia vaaleihin liittyvässä viestinnässä. Mutta tiedätkö kuinka some vaikuttaa sinuun ihan oikeasti?

Anton Vanha-Majamaan kolumni: Ahdistus on aikamme sitkein trendi, ja nyt sillä mainostetaan kaikkea sihijuomista pakastepihveihin
Mielenterveysongelmat myyvät. Brändit ja sosiaalisen median vaikuttajat puhuvat nyt ahdistuksesta sekä stressistä ja myyvät siinä sivussa tuotteitaan, kirjoittaa toimittaja Anton Vanha-Majamaa.

Väitös: Painettu iltapäivälehti ei ole kannattava tuote enää pitkään
Toimittaja Pasi Kivioja väittelee iltapäivälehtien murroksesta lauantaina Tampereella.

Väitös: painettujen iltapäivälehtien tulevaisuus on katkolla jo lähivuosina
Lehtien ansaintamalli on muuttunut nopeasti: Ilta-Sanomat ja Iltalehti saivat viime vuonna jo puolet tuloistaan mainonnasta

Tuotteet myydään käyttäjäkokemuksilla – pitkän linjan huonekaluvalmistaja myy sohvat verkossa ja mainostaa blogeissa
Hakolan Huonekalu kävi jo lähellä loppua, kunnes perusti verkkokaupan ja panosti markkinointia verkkoon. Nyt verkkokauppaan tulee eniten asiakkaita sisustusblogien kautta.

Rovaniemellä yllättävän paljon vuokra-asuntoja tarjolla – vielä vuosikymmenen alussa syksyisin oli niukkaa
Asuntoja rakennetaan enemmän ja internet-markkinointi on vilkastunut.

Kebab-mainos ärsyttää vegaania, mutta silti harva haluaa nähdä kohdennettuja mainoksia Facebookissa
Mainostajat ovat jo 1960-luvulta lähtien muokanneet viestejään eri kohderyhmille. Teknologisen kehityksen myötä keinot etsiä ja tavoittaa kohderyhmiä ovat parantuneet, mutta vielä on pitkä matka siihen, että jokainen mainos osuu maaliin.
Flinkkilä & Tastula: Digitaalinen taidekauppa valloittaa maailman maa kerrallaan
Startup-yrityksenä digitaalinen taidekauppa

Alma Media kohensi tulostaan – kannattavuutta kansainvälisyydestä
Viime vuonna liikevaihdosta liki neljännes tuli Suomen ulkopuolelta.

YouTube lisää uusia merkintöjä valtiorahoitteisiin videoihin Yhdysvalloissa – odotetaan vaikuttavan venäläisiin kanaviin
Videopalvelun uusien merkintöjen arvellaan vaikuttavan erityisesti venäläisen RT-kanavan toimintaan.

Facebook aikoo mullistaa uutisvirtasi – mitä suuruudistus tarkoittaa ja miksi yhtiö sen tekee?
Facebookin perustaja Mark Zuckerberg kertoi perjantaina, että yhtiö haluaa näyttää käyttäjilleen entistä enemmän kavereiden päivityksiä ja vähemmän instituutioiden ja mediayhtiöiden sisältöjä. Mikä muuttuu ja miksi?

Etusivut uusiksi – yhä suurempi osa kasvavasta nettimainonnasta valuu ulkomaille
Netti ja radio kannattelevat mediakenttää, mutta alalla on opittu elämään vaikeissa oloissa.

Markkinoinnissa pienikin pärjää kun ideat ovat hurjia – Suomen suurin katapultti rakennettiin Saarijärvelle
Digitaalisuus on avannut yrityksille mahdollisuuden markkinoida tuotteitaan itse maailmanlaajuisesti. Samalla kilpailu on koventunut ja yritykset tekevät kaikkensa erottuakseen.

Maailman suurin ruokayhtiö haluaa parantaa huonoa mainettaan Suomessa – yhä enemmän mainosrahaa digiin
Nestlé muuttaa myyntiään digitaaliseksi, "koska kuluttajat haluavat sitä meiltä", yhtiön Pohjoismaiden-johtaja sanoo.

Hei sodankyläläinen! Pitäisikö Sodankylästä tehdä kaupunki?
Sodankyläläiset pääsevät kertomaan mielipiteensä siitä, pitäisikö kunnasta tehdä kaupunki.

Uber vetäytyy Suomesta – mutta vain vuodeksi
Uber aloitti toimintansa Suomessa 2,5 vuotta sitten.

Jättiyhtiöt Google ja Facebook kahmaisevat yhä suuremman osuuden Suomen digimainonnasta
Kansainväliset yritysjätit ovat entisestään kasvattaneet osuuttaan Suomen digimainonnasta. Niillä on jo lähes puolet kasvavista digimainonnan markkinoista.

Pomopako Uberissa – kiistoja, politikointia ja ahdistelua
Nyt kyytipalvelusta lähti toimitusjohtajan oikea käsi. Kahden kuukauden aikana Uber on menettänyt viisi korkean profiilin johtohenkilöä.

Amerikkalainen roskapostifirma töpeksi oman tietoturvansa – yli miljardi sähköpostiosoitetta kenen tahansa urkittavissa
Yhdysvalloissa on paljastunut, että mainoksia ja roskapostia lähettävän yrityksen tietoturva vuotaa. Sillä ei kuitenkaan ole hallussaan salasanoja tai muuta arkaluontoista tietoa.

Facebook selvittää valeuutisia Saksassa
Facebook yrittää tehdä käyttäjille helpommaksi valeuutisista kertomisen. Yhdysvaltain presidentinvaalien jälkeen yhtiö on kovan ulkoisen paineen alla.

Selvitys: Seikkailunhaluiset ja etätyöntekijät haikailevat Lappiin muutosta
Kaunis luonto, puhdas ilma ja selkeät vuodenajat ovat Lapin vetovoimatekijöitä.

Lapissa jopa satatuhatta vuodepaikkaa matkailijoille – yöpymismäärät kovassa kasvussa
House of Lapland ja Lapin liitto ovat laskeneet yhteen kaikki Lapin majoitustilat.

Uberille takaisku Britanniassa: Kuskeille maksettava lomat ja minimipalkka
Brittiläinen tuomioistuin katsoo, ettei Uber voi kohdella kuljettajiaan kuin itsenäisiä yrittäjiä.

Alma Median liikevaihto kasvaa kohisten
Kasvun taustalla olivat Alma Markets ja Alma News & Life, jota nostaa erityisesti verkkomainonnan vahva kasvu.

Helsinki police deny ethnic profiling in Uber crackdown
Authorities in Helsinki are investigating about 120 suspected cases of unlicensed taxi operations using the Uber mobile phone app. So far 11 Uber drivers have been charged at Helsinki district court, while another 80 cases have been referred for prosecutors to consider charges. Nearly all of the suspects are described as being of foreign background. Police say that nearly all of the suspects had foreign backgrounds but deny profiling played a part in the sweep.

Digitaaliset markkinapaikat kilpailevat työn tekijöistä ja teettäjistä, mutta millä hinnalla?
Ensin oli Airbnb. Sitten tuli Uber. Nyt puhutaan uberisaatiosta, jonne tunkevat kaikki: hyvinvointi, siivous, kauppa, ravintolat ja monet muut toimijat.
Testasimme kohdennettua mainontaa: näin löydettiin kolmikymppinen agility-harrastaja Pohjanmaalta
Kohdennettu mainonta osuu maalinsa hämmästyttävän hyvin.
Facebook säilöö jopa puhelutietoja – näin meistä rakennetaan profiileja mainostajille
Kohdennettu verkkomainonta perustuu tiedonkeruuseen.

Uber drivers lose test case in Helsinki Court
The Helsinki District Court has ruled, for the first time, that the ride-sharing Uber service is an unauthorised form of entrepreneurship. The rulings were handed down in two trials of Uber drivers, and dozens more are awaiting investigation and prosecution.

Hovioikeus: Uber-taksiliikenne laitonta – kyytien tuotot valtiolle
Helsingin hovioikeus on linjannut Uber-taksiliikenteen luvattomaksi. Päätökset ovat ensimmäisiä hovioikeudesta. Poliisitutkinnassa ja syyteharkinnassa on vielä kymmeniä vastaavia tapauksia.

Kyytipalveluja välittävä Uber aikaistaisi liikenneuudistusta
Kuljetuspalveluja pääkaupunkiseudulla välittävä Uber toivoo sääntelyn kyydinjakamiseen tulevan myös Suomeen.

Uber drivers neglecting to keep insurance companies in the loop
Drivers in Finland who work for the ride-sharing firm Uber run the risk of criminal charges – and also of violating the terms of their vehicle insurance policies.