Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Kotkan kaupungin asiointipalvelu yli 70-vuotiaille päättyy – työntekijät palaavat takaisin omiin töihinsä

Palvelun kautta on tehty viikoittain noin 150 kauppa- ja apteekkikäyntiä.

Kajaanin Vesi pyytää asiakkailtaan vesimittarilukemia – uusi asiakastietojärjestelmä otetaan käyttöön loppuvuodesta

Uuden järjestelmän kanssa myös etäluettavien mittareiden hyödyntäminen onnistuu paremmin.

Lidl challenges market leaders with customer loyalty app

The German supermarket chain opened its first store in Finland in 2002 and now commands nearly 10 percent of the market.

Stockmann CEO unaware of firm's cancer insurance telemarketing business

Many customers were upset by the sales calls. One telemarketer told a customer the supposed odds he would get cancer.

Lidl ottaa käyttöön oman versionsa bonuskortista – jakaantuvatko asiakkaat kahteen kastiin?

Kilpailu ruokakaupan kanta-asiakkaista kovenee, kun Lidl lähtee mukaan omalla etuohjelmallaan.

Peli­ketju Gamestop sulkee myymälänsä Suomessa ensi vuonna

Lahjakortit ja kanta-asiakasedut kannattaa käyttää mahdollisimman pian, yhtiö tiedottaa.

Kassin väri paljastaa, paljonko käytät Stockmannilla rahaa – Asiakkaat tyrmistyivät: "Mikä ihmeen juttu nää kangaskassit on? Oikeesti?"

Kritiikin kohteeksi on noussut muun muassa kanta-asiakaslahjaksi saatava kangaskassi. Näin tavaratalo vastaa.

Bonuspisteet eivät enää riitä – lentoyhtiöt taistelevat nyt asiakkaista palveluilla: "Voimme tuoda koneeseen suomalaista vodkaa"

Kovenevassa kilpailussa lentoyhtiöiden on tunnettava asiakkaansa nykyistä paremmin, jotta he nousisivat koneeseen uudelleen.

SAS ryhtyi hyvittämään kanta-asiakkaiden hiilidioksidipäästöjä – Finnair "tuskin kopioi sellaisenaan"

Skandinaavisen lentoyhtiön mukaan automaattisella hyvityksellä kompensoidaan 40 prosenttia sen matkustajista syntyvistä hiilidioksidipäästöistä.

Kainuun viimeinen divari elää turistien varassa

Divarit ja antikvariaatit ovat vähentyneet Suomessa huomattavasti.

Satunnaisia vieraita ja kanta-asiakkaitakin helteillä Hämeen poliisivankiloissa

Helteet ovat lisänneet pahnoilla voimiaan vahvistavien asiakkaiden määrää niin Lahdessa kuin Hämeenlinnassa.

Taksikuskit tyytymättömiä Satakunnassa – osa syyttää Aluetaksin johtoa

Satakunnan Kela-kyytien välitys siirtyi heinäkuun alussa turkulaiselle yhtiölle. Tapahtuman jälkimainingeissa noin 20 satakuntalaista taksiautoilijaa on osoittanut tyytymättömyytensä välitysyhtiö Satakunnan Aluetaksin toimitusjohtajaa kohtaan adressilla.

Kampaajan ja asiakkaan välinen suhde on tiivis, mutta vaatii huolenpitoa – "Jaamme ilot ja surut"

Monivuotinen asiakassuhde pohjaa molemminpuoliseen luottamukseen. Pitkääkään suhdetta ei kannata kuitenkaan koetella liikaa, muistuttaa asiantuntija.

Kauppa-auto on nykyajan harvinaisuus – autottoman syrjäkylän asukkaan onni on osua sen reitille

Pirkanmaan, Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan syrjäkylillä voi ostaa maitoa kerran viikossa. Jos kauppa-auton reitti osuu kohdalle huonoon aikaan, jättävät tunnolliset asiakkaat portille kauppakassin ja rahapussin valmiiksi.

Kauppa-auto aloitti liikennöinnin Rautalammilla ja Suonenjoella

Auto pysähtyy taajamissa, joissa ei ole enää omaa kyläkauppaa.

"Tämä on kutsumusammatti" – Parturi-kampaajan töissä ei rikastu, mutta saa paljon ystäviä

Parturi-kampaamon pyörittäminen on kovaa työtä ja käteen jäävä korvaus on usein pieni. Ihmisten tapaaminen ja pitkät asiakassuhteet auttavat jaksamaan.

Rekon alkuhuuma on laantunut Varsinais-Suomessa

Pari vuotta sitten Pohjanmaalta koko Suomeen levinneen Reko-lähiruokapiirin suosio on alkuaikojen ryntäyksen jälkeen tasaantunut.

Rintaliivikaupassa myös miehet onnistuvat – tietyin edellytyksin

Miesasiakkaat ovat yhä yleisempi näky naisten alusasuliikkeissä. Kovin puutteellisilla ennakkotiedoilla lahjaostoksilla ei välttämättä pärjää.

Ei bonuksia tai plussapisteitä lauantaikaljoista – kauppajätit näyttävät ehdotukselle vihreää valoa

Ostajan etukorttiin ei lakiesityksen mukaan kertyisi enää hyvityksiä alkoholiostoksista. S-ryhmä ja Kesko pitävät ehdotusta hyvänä.

Mihin lähiökapakat katoavat? – "Yrittäjyydestä on tehty hankalaa"

Monet lähiökapakoiden yrittäjät ovat pinteessä asiakaskadon takia. Syynä on suomalaisten alkoholinkulutuksen siirtyminen ravintoloista koteihin. Porilaisen Pub Keitaan omistajat syyttävät baarien kaatumisesta liiallista byrokratiaa.

Finnairin kanta-asiakasjärjestelmään huijausyritys

Yhtiön mukaan huijausyritys kävi ilmi tiistaina iltapäivällä ja se on jo selvitetty.

Kuluttajavirasto: S-ryhmän vihreä dynastia ei rajoita kilpailua

Kilpailu- ja kuluttajavirasto ei enää syynää SOK:n bonusjärjestelmää. Kanta-asiakkuus ei viraston mukaan ole sellainen, että tappaisi ruokakaupan kilpailun sitouttamalla uskollisuuteen.

Soldiers of Odinilla on nimikkopitsa etnisen ravintolan listalla – kävimme kysymässä, miksi

Oululaisen ravintolan menusta löytyy S.O.O. -niminen pitsa. Työntekijöiden mukaan nimikkopitsan taustalla on kanta-asiakkuus, ei aatemaailma.

Tietotekniikka-asiantuntija: Bonusta saa jopa omasta hautakivestä – ennen kaikkea kaupan etu

Tietotekniikka-asiantuntijan Petteri Järvisen mukaan on hyvä, että S-ryhmä antaa asiakkailleen mahdollisuuden vaikuttaa heistä kerättyjen tietojen käyttöön. Asiantuntija muistuttaa, että jopa lähikaupat keräävät kuluttajista hyvinkin luottamuksellisia asioita.

Vakioasiakkaat viettivät putkassa yli 200 vuorokautta vuodessa – poliisivankilan ovet sulkeutuivat viimeisen kerran

Kotkan poliisivankilan taru päättyi Meripäiviin, kun putkan viimeiselle asiakkaalle annettiin muistoksi diplomi. Vuosien saatossa putkan vakioasiakkaat ovat hävinneet, mutta pala historiaa löytyy tiilenpääkirjoituksista. Ainakin niin kauan kuin vanha poliisitalo pysyy pystyssä.

Top retailer’s consumer data collection plans raise privacy violation concerns

Finland’s leading retail cooperative S Group intends to start collecting itemised information about its loyal customers’ purchases in the near future. The country’s main consumer advocacy group suspects the new policy would be a privacy violation.

S-ryhmä vastaa kritiikkiin: "Kyse ei ole niin isosta tiedon hyödyntämisen muutoksesta"

Kuluttaja ei voi estää tietojen keräämistä, jos haluaa bonukset. Sen sijaan tietojen käytön markkinointia varten voi kieltää.

S-ketju ja Kesko eivät ole ainoita: Myös Stockmann hyödyntää asiakkaidensa yksityiskohtaisia tietoja

Tavarataloketju Stockmannin mukaan markkinointia ajatellen yksittäisiä asiakastietoja tärkeämpää ovat suuremmat asiakasmäärät, joille markkinointia suunnitellaan. S-ryhmä ja K-ryhmä ovat kertoneet seuraavansa asiakastietoja yksityiskohtaisesti.

S-ryhmän aikeet tietosuojavaltuutetun syyniin: "On kaikki merkit siitä, että mennään liian pitkälle"

Tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio sanoo selvittävänsä, onko S-ryhmä muuttamassa S-Etukortin ehtoja yksipuolisesti. S-ryhmä ilmoitti eilen, että se alkaa kerätä asiakkaistaan entistä tarkempia tietoja.

Loton päävoitto napsahti Kokkolaan – 4,5 miljoonan potti veikattiin Kälviän S-marketissa

Loton viimeviikkoisella kierroksella löytyi yksi seitsemän oikein tulos: 4,5 miljoonan euron voittopotti osui Kokkolan Kälviälle. Voittorivi pelattiin Kälviän S-marketissa.

Orlandon ampujasta ristiriitaisia tietoja: homoyökerhon kanta-asiakas ja useiden ääriryhmien kannattaja

FBI:n mukaan joukkosurma vaikuttaa yksinäisen hyökkääjän teolta. Poliisi ei ole löytänyt todisteita siitä, että hyökkäys olisi ollut Isis-järjestön ohjailema.

Perinteikäs lahtelaisravintola jää purkutraktorien alle – asiakkaat haikeina

Pieni talo preerialla on palvellut asiakkaitaan jo 36 vuotta Lahden Hennalassa. Vappupäivänä hanoista kaadetaan viimeiset tuopit. Osuuskaupan päätös sulkea perinteikäs ravintola suututtaa ja surettaa kanta-asiakkaita.

Potilaan tie hoitoon voi olla todellinen esterata – "Ison systeemin ohjaaminen ontuu"

Moni kunta etsii säästöjä ja uusia ratkaisuja sosiaali- ja terveyspalveluihinsa. Kouvolan kaupungin tavoitteena ovat entistä räätälöidymmät ja vaikuttavammat palvelut, joissa asiakkaiden erilaiset tarpeet on ymmärretty.

Tuoksu, korea paketti ja hemmotteluillat – vaatekaupassa käynti on yhä useammin elämys

Puhelimeen kilahtaa kutsu vaateliikkeen yksityiseen shoppailuiltaan. Kanta-asiakkaiksi kirjautuneet saavat tilaisuuden päästä tutkimaan kaupan tuotteita varsinaisten aukioloaikojen ulkopuolella. Mukaan ilmoittautuneille asiakkaille luvataan tarjota pientä purtavaa. Sekä kansainväliset ketjut, että pienet, yksityiset vaateputiikit satsaavat nyt elämyksiin. Talouden kurimuksessa kauppojen on keksittävä uusia keinoja asiakkaiden houkuttelemiseksi.

Sää siivittämässä klapikaupan ennätykseen: "Pakkanen on paras myyntimies"

Kylmä sää on vauhdittanut polttopuiden myyntiä. Syksy on kaupan sesonkia, mutta viileän talvisään alkaessa kysyntä jälleen kasvaa.

Opastus tehonnut – turvapaikanhakijat eivät enää aiheuta isompia ongelmia Kaukavedessä

Kajaanin vesiliikuntakeskuksessa turvapaikanhakijat aiheuttivat vielä viime vuoden puolella häiriötä suomalaisesta poikkeavalla käytöksellään.

Kaikkien tuntema lihakauppias jää eläkkeelle Kuopion kauppahallista – takana huima 46 vuoden ura

Kun Eero Perämaa aloitti työt Kuopion kauppahallissa nuorena poikana, sian ruhot kannettiin olkapäällä alakerrasta ylös myymälään ja paloiteltiin asiakkaiden nähden. Moni asia on muuttunut, mutta puukkoa pitää edelleen osata käyttää.

Ilveksen Salmelalle kelpaa tontti kuin tontti

Ilves pääsee lääkäriasemalla jo kanta-asiakkaaksi kun keskiviikon kamppailustakin tohtorin juttusille joutuivat sekä Joonas Vihko että toipilaana peliin yrittänyt Matias Sointu.

Miehet lankojen lumoissa – Pikkukylän puotiin saavutaan satojen kilometrien päästä

Miehet ovat luultua aktiivisempia käsityön harrastajia. Siikaisissa Liljan Lankakauppa houkuttelee asiakkaita jopa satojen kilometrien päästä. Monet heistä ovat miehiä.

Taantuma vaivaa liike-elämää – yritykset panostavat silti markkinointiin

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suuryritykset panostavat taantumasta huolimatta vähintään entiseen tahtiin markkinointiin. Yli kaksi kolmasosaa yrityksistä joko kasvattaa tai pitää budjetit ennallaan vuonna 2016. Taustalla on markkinoinnin painopisteen muuttuminen perinteisestä mainostamisesta omiin mainoskanaviin ja asiakastiedon keräämiseen.

Näyteikkunan läpi rysähtänyt auto sulki nappikaupan kuukausiksi

Suojellun rakennuksen korjaaminen on usein käsityötä. Lahdessa 1930-luvulta saakka toiminut perinteikäs nappikauppa meni yllättäen remonttiin, kun auto rysäytti keväällä ikkunasta myymälätiloihin sisään. Osaavia remontintekijöitä jouduttiin hakemaan netin ja viidakkorummun avulla.

Vakioasiakas 30 vuoden ajalta löysi heti uudelleen avatulle kohugrillille

Jormuan Grillikioski avaa ovensa virallisesta maanantaina. Kuitenkin jo torstaina paikalla riitti asiakkaita, koska ihmiset huomasivat grillillä olevan kuhinaa. Grilliyrittäjä Kaisu Heikkinen oli tullut tarkastamaan laitteiden toimivuuden, ja päätti siinä samalla palvella innokkaita asiakkaita.

Veljekset Virtanen Ykspihlajasta – alallaan lajinsa viimeisiä?

Kokkolan Ykspihlajan kaupunginosassa tehdään kauppaa ilman nykyajan teknologiaa. Kaupanteossa kelpaa vain käteinen raha. Jos käteistä ei satu olemaan, saa mukaansa pankkisiirron.

Galleria Käpy Konnevedellä esittelee naivismia

Konneveden keskustassa sijaitseva Galleria Käpy viettää tänä kesänä 20-vuotisjuhlavuotta. Kesägalleriaa pyöritetään paikallisten taitelijoiden vapaaehtoisvoimin.

Postin alueellinen luottamusmies myymälänsä lakkauttamisesta: "Nyt tuli se viimeinen niitti"

Pohjois-Karjalan viimeisen Postin oman myymälän työntekijät ovat sekä yllättyneitä että pettyneitä päätökseen lakkauttaa Joensuun myymälä. Työttömäksi jää 7 työntekijää. Keskustassa sijaitsevaa myymälää jäävät kaipaamaan myös monet vakioasiakkaat.

Tunnetko jo vedyn? – Lappeenrantalainen lihapiirakka valloittaa Suomea

Eteläkarjalaisille tuttu ja armas lihapiirakka kinkulla ja kananmunalla eli vety valloittaa Suomea. Nyt aitoa vetyä saa myös Helsingistä.

Vapaaehtoinen meripelastaja on kullanarvoinen apu merellä

Vapaaehtoinen meripelastaminen on harrastus, joka vetää väkeä puoleensa: ihmisiä pääsee auttamaan ja samalla saa vesillä käyttää sellaista teknologiaa, johon vain harvalla harrastajalla on varaa.

Matkakortti todistaa pian kanta-asiakkuuden kahvilassa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella

Tampere ja Turku ovat päättäneet yritysten kanta-asiakasjärjestelmän liittämisestä joukkoliikenteen matkakorttiin. Pääkaupunkiseudulla matkakortilla on saanut asiakasetuja noin sadasta paikasta viime vuoden loppupuolelta lähtien.

Onnistuuko yksi kortti yhdistämään kanta-asiakasedut? – "Paljon on työtä edessä"

Kajaanilainen yritys lanseerasi vajaat pari vuotta sitten kortin, missä eri yritykset ja yhteisöt kootaan samaan järjestelmään. Kajaanilainen yrittäjä on ollut tyytyväinen esimerkiksi siihen, että kortin avulla voi tehdä kohdennettua mainontaa ja kampanjoitua tietylle ryhmälle.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle