Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Mies tummassa pikkutakissa luennoi.

Pohjanmaan LähiTapiola irtisanoo 11 työntekijää – asiakaspalvelu murroksessa

Vain viidesosa asiakkaista käy enää asioimassa konttorilla. Kaikki Pohjanmaan alueen toimipisteetsteet ovat avoinna asiakkaille jatkossakin.

Osuuspankin kyltti Mikkelissä

Jokilaaksojen Osuuspankin käteis- ja kassapalvelut keskittyvät Kaustiselle ja Toholammille – lisäksi Lestijärven konttori sulkeutuu

OP Jokilaaksot lopettaa marraskuun alusta käteis- ja kassapalvelut viidestä konttorista. Niitä saa jatkossa enää Kaustiselta ja Toholammilta.

Vauvaa työnnetään sairaalasängyssä.

Lasten päivystyksessä asioivaa lähestytään tekstiviestillä – Soite selvittää puhelinneuvonnan toimivuutta

Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue haluaa kehittää lasten päivystyksen puhelinneuvontaa ja ottaa avuksi asiakaspalautteen.

Biojätteeksi päätynyttä hävikkiruokaa.

Biojätekyselyn saaneet asiakkaat ruuhkauttivat Kiertokapulan asiakaspalvelun

Ruuhkaisinta on ollut alkuviikosta, jolloin kahden päivän aikana tuli noin 1 500 puhelua.

Kansaneläkelaitoksen tiilinen rakennus sisäänkäynnin kohdalta katutasolta kuvattuna.

Kela supistaa aukioloaikaansa Kemissä ja Torniossa – ilman ajanvarausta voi käydä kahtena päivänä viikossa

Kela palvelee lokakuun alusta alkaen Kemissä ja Torniossa ilman ajanvarausta kahtena päivänä viikossa sekä ajanvarauksella yhtenä päivänä viikossa.

Sale-lähikaupan sisätiloja ja henkilökuntaa Rovaniemellä.

Miesasiakas leikkasi Annen, 59, kuvan lehdestä ja tyydytti itseään – tällaista seksuaalista ahdistelua myyjät joutuvat kokemaan

Ammattiliiton mukaan korona-aika muutti ihmisten käytöstä, ”jotain on mennyt aika pieleen”, sanoo PAM:in aluepäällikkö.

Henkilönostimen korissa rakennustyöläinen.

Varsinaissuomalaisissa yrityksissä pärjää muillakin kuin kotimaisilla kielillä

Turun kauppakamarin kyselyn mukaan 60 prosentissa yrityksistä voi käyttää osittain muita kieliä kuin suomea ja ruotsia.

Yksityiskohta Jyväskylän kaupungintalon ulkoseinän yläreunasta, jossa lukee teksti Kunnallistalo. Katolla on myös uloke, jossa on Jyväskylän kaupungin vaakuna.

Jyväskylän kaupunki lakkauttaa puhelinvaihteen – Mikkelissä, Oulussa ja Helsingissä asiasta ei ole edes keskusteltu

Jyväskylän kaupungin puhelinvaihteen kustannukset ovat yli 7 000 euroa kuukaudessa. Mikkelissä puheluita on kolmannes Jyväskylän määrästä, mutta hintaakin vain noin tuhat euroa.

Verotoimiston ikkuna Turussa. Ikkunassa kuva tuomiokirkon silhuetista.

Turun verotoimiston remontti on pääosin valmis – asiakaspalvelu voi ruuhkautua

Verotoimiston asiakaspalvelun katosta tippui akustiikkalevyjä kosteuden vuoksi vajaa viikko sitten.

Punatiilisen rakennuksen torni. Tornissa iso valkoinen kello. Tornin huipulla valkoinen lipputanko.

Lahden kaupunki valjasti tekoälyn auttamaan palautteiden käsittelyssä

Sähköisiin palautteisiin ja kysymyksiin vastaa aina ihminen, mutta kone saattaa pystyä auttamaan vikkelämmin.

Verotoimiston ovi.

Akustiikkalevyjä putosi katosta Turun verotoimistossa – asiakaspalvelu suljettu

Verohallinnon mukaan kyse on kosteusvauriosta. Korjaustyöt alkavat loppuviikosta.

Kolmen kuvan kollaasi, jossa ensimmäisessä kuvassa istuu ihmisiä sairaalan odotushuoneessa, keskimmäisessä lukee pinkillä pohjalla "pirha.fi" ja viimeisimmässä sairaanhoitaja pitää puhelinta korvallaan.

Nimiä ja numeroita puuttuu netistä ja vaihde ohjaa väärille ihmisille – kysyimme, miksei hyvinvointialue ole saanut perusasioita kuntoon

Sosiaali- ja terveyspalveluista tietoa etsivät pirkanmaalaiset ovat edelleen pulassa hyvinvointialueen sekavien nettisivujen ja puhelinvaihteen takia.

Mies puhuu puhelimessa ikkunan edessä.

Vaikka löytäisi oikean numeron, siihen ei välttämättä vastaa kukaan – Suomen asiakaspalvelun tavoitettavuudessa olisi parantamisen varaa

Sekä vanhusneuvosto että Kilpailu- ja kuluttajavirasto tunnistavat ongelmat. Puhelimella ei aina tavoita, sähköposteihin ei vastata tai vastausaika on hyvin pitkä.

Airbnb logo rikkinäisen puhelimen näytön ruudussa.

Tuplabuukkauksia, toimimattomia avaimia, asiakaspalvelu johon ei saa yhteyttä – kerro, oletko kohdannut ongelmia Airbnb-majoittumisen aikana

Airbnb on suosittu tapa yöpyä, mutta joskus varausten kanssa tulee ongelmia. Oletko yöpynyt Airbnb-asunnossa Suomessa tai ulkomailla? Kerro meille kokemuksistasi.

Kioski kuvattuna ulkopuolelta idän suuntaan Tampereen Keskustorilla kesäkuussa.

Asiakkaat kyselevät jatkuvasti Nysse-lippuja, mutta pettynyt kioskiyrittäjä ei saa myyntilupaa – Nysse kertoo, miten jälleenmyyjät valitaan

Tampereen Keskustorilla toimiva kioski on yrittänyt saada Tampereen seudun joukkoliikenne Nyssen lipunmyyntilaitteita tuloksetta. Nysse kertoo suosivansa ensisijassa valittua pääyhteistyökumppania.

Kelan toimiston vuoronumeromaatti.

Kelan palvelupisteitä Pohjois-Karjalassa on kiinni keskikesällä

Useimmissa Kelan palvelupaikoissa on heinäkuussa eri aukioloajat kuin muulloin.

Osuuspankin kyltti Mikkelissä

Osuuspankin kassapalvelut loppuvat neljässä kunnassa Keski-Pohjanmaalla

Entistä harvemmat asiakkaat asioivat enää konttorissa, joten Jokilaaksojen Osuuspankin tarkoituksena on keskittää kassapalvelut alueen kahteen pääkonttoriin.

Valtion virastotalo Lahdessa

Lahden virastotalo avasi ovensa – asiakkaiden on tarkoitus saada palvelua aiempaa sujuvammin

Nyt saman katon alta saa useiden valtion virastojen palveluita. Muutos parantaa virastojen yhteistyötä.

Katariina Aakus Tampereen rautatieasemalla.

Pyörätuolilla liikkuva maksaa paikasta junassa, mutta ei aina mahdu sille – Katariina Aakus: ”Konduktööri ei reagoinut millään tavalla”

Katariina Aakus toivoo VR:ltä toimia varausjärjestelmän muutokseen sekä henkilökunnan kouluttamiseen. VR:n mukaan esteettömyyden kehitystyön parissa tehdään töitä, mutta vaivatonta se ei ole.

Ylen kolumnisti Roope Lipasti henkilökuvassa.

Roope Lipastin kolumni: Miksi yrityksissä uskotaan, että asiakkaat tykkäävät, kun joku teeskentelee kuuntelevansa heitä?

Oliko kauppareissusi elämys? Oliko katharttista punnita kurkkua vihannesosastolla? Asiakaspalautetta pyydetään joka paikassa jo niin paljon, ettei se merkitse enää mitään, Roope Lipasti kirjoittaa.

Niin sanottu Oppipojan tontti tyhjillään Rovaniemellä. Ilmakuva.

Business Rovaniemi rekrytoi kaksi yrityskehittäjää – Rovaniemi ei ole ollut yrittäjäystävällisyydestä tunnettu kaupunki

Rekrytoinneissa on huomioidaan aloittavien yritysten sekä kasvua- ja kansainvälistymistä hakevien yritysten tarpeet.

Kuvassa kolumnisti Pekka Seppänen.

Pekka Seppäsen kolumni: Firmat pitävät asiakkaitaan tomppeleina, ja ovat täysin oikeassa

Yritysmaailmassa näyttää olevan sääntönä, että bonuksia maksetaan hanakammin uusien asiakkaiden hankkimisesta kuin vanhojen asiakkaiden pitämisestä, pohtii Seppänen.

Kuvakaappaus Hämeenlinnan kaupungin verkkosivusta

Kaupungin verkkosivuilla palveleva Kunta-Kati saa potkut Hämeenlinnassa

Palvelusta luopuminen johtuu asiakaskontaktien vähenemisestä ja palvelun saamasta palautteesta.

Kolme koiraa istuu kivellä.

Koirarekisteri avautuu ensi viikolla – asiakaspalvelu varautuu kiukkuisiin puheluihin

Ruokaviraston kiistellyn rekisterin piti avautua jo vuodenvaihteessa. Nyt rekisteröintitahdin tulisi olla yli 3 300 koiraa päivässä, jotta kaikki koirat saadaan rekisteriin vuoden loppuun mennessä.

Iso pino laskuja.

Etelä-Savossa vanhus- tai terveyspalveluiden asiakkaalle voi tipahtaa laskuja nyt vähän väliä, kun laskutusongelmia ratkotaan hiki hatussa

Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa purkaa laskutuksen viivettä. Asiakkaille voi nyt tulla useita laskuja lyhyellä ajalla. Tarvittaessa laskujen maksuun voi neuvotella lisäaikaa.

Henkilön käsi myynnissä olevan läppärin näppäimistöllä.

Vaasa keräsi digituen voittoa tavoittelemattomat tarjoajat yhteen paikkaan

Verkkosivujen ohella lista löytyy myös paperisesta esitteestä, jota jaetaan muun muassa Kansalaisinfossa, Vähänkyrön yhteispalvelupisteessä ja kirjastoissa.

Läheltä

Pohteen ja Oulun käyttämässä matkapalvelukeskuksessa ollut järjestelmävika on ohi

Häiriö vaikutti Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen kuljetuspalveluihin sekä Oulun Onni-palveluliikenteeseen. Vika huomattiin tiistaina, ja varhain torstaiaamuna sen ilmoitettiin olevan ohi.

Helsinki logo valokyltti.

Helsingin palkkakaaos: kaupunki perii työntekijältään yli 3 600 euroa alle viikon maksuajalla – palkanmaksussa nyt 5 600 virhettä

Palkkakaaos pyritään selvittämään kevään loppuun mennessä, sanoo Helsingin palkanlaskennan vakauttamishankkeen johtaja Kirsti Laine-Hendolin.

Prisman ostosskannereita telineissä.

Haluaisitko piippailla ja pakata ostoksesi jo kesken kauppareissun? S-ryhmä uskoo, että haluaisit, ja tuplaa skannerikauppojen määrän

Kauppojen itsepalvelukassojen määrä kasvaa kaikilla päivittäistavarakaupan ketjuilla, mutta asiakkaan omatoimiseen ostosten skannaukseen uskoo Suomessa toistaiseksi vain S-ryhmä.

TYKS

Osa asiakaslaskuista viivästyy Varsinais-Suomen hyvinvointialueella

Osa laskutuksesta toimii jo normaalisti, mutta osassa asiakaslaskuissa on viiveitä. Yhteydenotto Varhaan ei nopeuta laskutusta.

Nordean vanhan pankkirakennus Jyväskylän keskustassa.

Perinteinen pankkikulma tyhjeni Jyväskylässä – Nordea palvelee nyt kahdessa paikassa

Jyväskylän keskustassa Kauppakadun ja Kilpisenkadun kulmassa sijaitsevaa rakennusta on kutsuttu Nordean kulmaksi.

Folk står och väntar på en buss i Vasa centrum en dag i november.

Vaasan paikallisliikenne saa runsaasti moitteita kuljettajien käytöksestä – ”huomautuksia on annettu rakentavassa hengessä”

Marraskuun alusta lähtien moitteita on kasaantunut yli 200, joista ainoastaan murto-osa on käsitelty Vaasan kaupungin toimesta. Kiitoksia on kertynyt kymmenkunta.

Anonyymi vanhus puhumassa puhelua

Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisan puhelinpalvelut toimivat jälleen normaalisti

Maanantaina kaikki päivystysapunumeroon soitetut puhelut eivät päässeet läpi.

Nainen soittaa puhelimella

Eloisan puhelinpalveluissa vikaa Etelä-Savossa

Vian kerrotaan johtuvan Telian valtakunnallisesta häiriöstä.

Läheltä

Imatran kaupungin asiakaspalvelunumeroihin ei saa yhteyttä häiriön takia

Myös asiakaspalvelujen sähköposteissa on ongelmia.

Turun kaupungin ja Kelan yhteinen keskitetty asiakaspalvelu on kärsinyt kovista ruuhkista vuoden 2023 alusta asti.

Turun kauppatorin Monitori kärsinyt ruuhkista useamman viikon – vuoronumeropalvelu on joinain päivinä jouduttu sulkemaan

Turun kaupungin ja Kelan yhteinen keskitetty asiakaspalvelu on kärsinyt kovista ruuhkista vuoden alusta asti.

Raisa Omaheimo, taiteilija / Pasila 03.05.2020

Raisa Omaheimon kolumni: Turva-alan ongelmiin herättiin vasta, kun ne olivat paisuneet jättimäisiksi

Yhdistelmä riittämätöntä turvallisuusalan koulutusta, yhteiskunnallista eriarvoistumiskehitystä ja julkisen tilan muuttumista kaupalliseksi on tuonut meidät tilanteeseen, jossa pyrkimykset varmistaa turvallisuutta päätyvät myös lisäämään turvattomuutta.

Turun vaakuna lähikuvassa.

Turun kaupungin puhelinpalveluiden häiriö korjattu

Turun kaupungin puhelinpalveluissa osa numeroista ei toiminut vian aikana. Vika alkoi tiistaina aamulla.

Vasa huvudbibliotek

Vaasan kaupungin IT-palveluiden huolto aiheuttaa palvelukatkoksia keskiviikkona 4.1.

Kaupungin puhelinvaihde on suljettu, eivätkä kirjaston lainaus- ja palautusautomaatit toimi.

Tunnistamaton oppilas käyttää puhelinta.

Turun puhelinpalveluissa häiriöitä – osa puhelinnumeroista ei toimi

Turun kaupungin mukaan puhelinpalveluiden teknisen häiriön takia osa kaupungin puhelinpalveluista on poissa käytöstä.

Vaasan Sähkön opasteet asiakaspalvelupisteelle.

Vaasan sähkön asiakaspalvelussa paikalla vartija – ”Kyseessä on ennaltaehkäisevä toimenpide”

Vartija on palkattu toistaiseksi turvaamaan sekä asiakkaiden että henkilökunnan turvallisuus. Yhtiön mukaan järjestyshäiriöitä ei tähän asti ole ollut.

Anonyymi lääkäri, jolla kaulassa stetoskooppi.

Varsinais-Suomen hyvinvointialue aloittaa vuodenvaihteessa – palvelut toteutuvat entiseen malliin

Turun kaupungin oma vaihde ei jatkossa yhdistä puheluita sosiaali- ja terveyspalveluihin.

Linja-autonkuljettaja

Sami Tukiainen, 33, toivoo, että ihmiset tulisivat juttelemaan hänelle bussissa

Polttoaineen kallistunut hinta on tuonut linja-autovuoroille uusia asiakkaita. Monella olisi kiire jouluostoksille, mutta kuljettaja rohkaisee juttusille.

Mies ottamassa kirjaa hyllystä Tervolan kirjastossa

Tornionlaakson kirjasto vähentää asiakaspalveluaikaa – kyselyn mukaan useimmille riittää omatoimikirjasto

Tornionlaakson kirjasto vähentää Ylitornion ja Pellon toimipisteiden asiakaspalveluaikaa. Muutosta perustellaan muun muassa ajan lisäämisellä yhteistyöhön varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen kanssa.

Nainen soittaa puhelimella

Yrittäjä, oletko kohdannut kaikesta valittavan ”ammattireklamoijan”? Kerro meille kokemuksesi

Selvitämme, ovatko ”ammattireklamoijat” todella olemassa omana asiakasryhmänään. Osallistu jutuntekoon kertomalla meille mieleenpainuvin reklamaatiokokemuksesi.

Mies maksaa itsepalvelukassalla ruokaostoksiaan.

Itsepalvelukassa on jo vakiovaruste Hämeen isoimmissa kaupoissa – omatoimisille tulee linjasto joka marketiin viimeistään seuraavassa remontissa

Osuuskauppa Hämeenmaan kaikissa Prismoissa on jo itsepalvelukassat, Hämeen Citymarketeista niitä on kaikissa yhtä kauppaa lukuun ottamatta.

Tuija Hanhisalo.

Pitkän uran kassalla tehnyt Tuija Hanhisalo on nähnyt nuorten hylkäävän kaupan alan, koska ”asiakas haukkui huoraksi ja varkaaksi”

Kaupan kassa saattaa olla joillekin päivän ainoa kohtaaminen. Asiakkaat purkavat usein etenkin vihaisia tunteitaan myyjiin, tietää Tuija Hanhisalo.

Nuori nainen hymyilee kameralle, ja silittää kissaa, joka makoilee tyytyväisenä kiipeilytelineessä asunnossa. taustalla näkyy pikkukeittiö, jossa on keltaiset kaapinovet.

Sesonkityöntekijä joutuu tinkimään asuntonsa sijainnista ja koosta – Lapin asuntopula vaikeuttaa kausityöntekijöiden palkkaamista

Asunto löytyy sesonkityöntekijälle usein sosiaalisen median kautta. Kimppakämpät ja asunnon sijainnista tinkiminen auttavat, mutta ne eivät sovi kaikille.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle