Uusimmat artikkelit
Pohjanmaan LähiTapiola irtisanoo 11 työntekijää – asiakaspalvelu murroksessa
Vain viidesosa asiakkaista käy enää asioimassa konttorilla. Kaikki Pohjanmaan alueen toimipisteetsteet ovat avoinna asiakkaille jatkossakin.
Jokilaaksojen Osuuspankin käteis- ja kassapalvelut keskittyvät Kaustiselle ja Toholammille – lisäksi Lestijärven konttori sulkeutuu
OP Jokilaaksot lopettaa marraskuun alusta käteis- ja kassapalvelut viidestä konttorista. Niitä saa jatkossa enää Kaustiselta ja Toholammilta.
Lasten päivystyksessä asioivaa lähestytään tekstiviestillä – Soite selvittää puhelinneuvonnan toimivuutta
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue haluaa kehittää lasten päivystyksen puhelinneuvontaa ja ottaa avuksi asiakaspalautteen.
Biojätekyselyn saaneet asiakkaat ruuhkauttivat Kiertokapulan asiakaspalvelun
Ruuhkaisinta on ollut alkuviikosta, jolloin kahden päivän aikana tuli noin 1 500 puhelua.
Kela supistaa aukioloaikaansa Kemissä ja Torniossa – ilman ajanvarausta voi käydä kahtena päivänä viikossa
Kela palvelee lokakuun alusta alkaen Kemissä ja Torniossa ilman ajanvarausta kahtena päivänä viikossa sekä ajanvarauksella yhtenä päivänä viikossa.
Miesasiakas leikkasi Annen, 59, kuvan lehdestä ja tyydytti itseään – tällaista seksuaalista ahdistelua myyjät joutuvat kokemaan
Ammattiliiton mukaan korona-aika muutti ihmisten käytöstä, ”jotain on mennyt aika pieleen”, sanoo PAM:in aluepäällikkö.
Varsinaissuomalaisissa yrityksissä pärjää muillakin kuin kotimaisilla kielillä
Turun kauppakamarin kyselyn mukaan 60 prosentissa yrityksistä voi käyttää osittain muita kieliä kuin suomea ja ruotsia.
Jyväskylän kaupunki lakkauttaa puhelinvaihteen – Mikkelissä, Oulussa ja Helsingissä asiasta ei ole edes keskusteltu
Jyväskylän kaupungin puhelinvaihteen kustannukset ovat yli 7 000 euroa kuukaudessa. Mikkelissä puheluita on kolmannes Jyväskylän määrästä, mutta hintaakin vain noin tuhat euroa.
Turun verotoimiston remontti on pääosin valmis – asiakaspalvelu voi ruuhkautua
Verotoimiston asiakaspalvelun katosta tippui akustiikkalevyjä kosteuden vuoksi vajaa viikko sitten.
Lahden kaupunki valjasti tekoälyn auttamaan palautteiden käsittelyssä
Sähköisiin palautteisiin ja kysymyksiin vastaa aina ihminen, mutta kone saattaa pystyä auttamaan vikkelämmin.
Akustiikkalevyjä putosi katosta Turun verotoimistossa – asiakaspalvelu suljettu
Verohallinnon mukaan kyse on kosteusvauriosta. Korjaustyöt alkavat loppuviikosta.
Nimiä ja numeroita puuttuu netistä ja vaihde ohjaa väärille ihmisille – kysyimme, miksei hyvinvointialue ole saanut perusasioita kuntoon
Sosiaali- ja terveyspalveluista tietoa etsivät pirkanmaalaiset ovat edelleen pulassa hyvinvointialueen sekavien nettisivujen ja puhelinvaihteen takia.
Vaikka löytäisi oikean numeron, siihen ei välttämättä vastaa kukaan – Suomen asiakaspalvelun tavoitettavuudessa olisi parantamisen varaa
Sekä vanhusneuvosto että Kilpailu- ja kuluttajavirasto tunnistavat ongelmat. Puhelimella ei aina tavoita, sähköposteihin ei vastata tai vastausaika on hyvin pitkä.
Tuplabuukkauksia, toimimattomia avaimia, asiakaspalvelu johon ei saa yhteyttä – kerro, oletko kohdannut ongelmia Airbnb-majoittumisen aikana
Airbnb on suosittu tapa yöpyä, mutta joskus varausten kanssa tulee ongelmia. Oletko yöpynyt Airbnb-asunnossa Suomessa tai ulkomailla? Kerro meille kokemuksistasi.
Asiakkaat kyselevät jatkuvasti Nysse-lippuja, mutta pettynyt kioskiyrittäjä ei saa myyntilupaa – Nysse kertoo, miten jälleenmyyjät valitaan
Tampereen Keskustorilla toimiva kioski on yrittänyt saada Tampereen seudun joukkoliikenne Nyssen lipunmyyntilaitteita tuloksetta. Nysse kertoo suosivansa ensisijassa valittua pääyhteistyökumppania.
Kelan palvelupisteitä Pohjois-Karjalassa on kiinni keskikesällä
Useimmissa Kelan palvelupaikoissa on heinäkuussa eri aukioloajat kuin muulloin.
Osuuspankin kassapalvelut loppuvat neljässä kunnassa Keski-Pohjanmaalla
Entistä harvemmat asiakkaat asioivat enää konttorissa, joten Jokilaaksojen Osuuspankin tarkoituksena on keskittää kassapalvelut alueen kahteen pääkonttoriin.
Lahden virastotalo avasi ovensa – asiakkaiden on tarkoitus saada palvelua aiempaa sujuvammin
Nyt saman katon alta saa useiden valtion virastojen palveluita. Muutos parantaa virastojen yhteistyötä.
Pyörätuolilla liikkuva maksaa paikasta junassa, mutta ei aina mahdu sille – Katariina Aakus: ”Konduktööri ei reagoinut millään tavalla”
Katariina Aakus toivoo VR:ltä toimia varausjärjestelmän muutokseen sekä henkilökunnan kouluttamiseen. VR:n mukaan esteettömyyden kehitystyön parissa tehdään töitä, mutta vaivatonta se ei ole.
Roope Lipastin kolumni: Miksi yrityksissä uskotaan, että asiakkaat tykkäävät, kun joku teeskentelee kuuntelevansa heitä?
Oliko kauppareissusi elämys? Oliko katharttista punnita kurkkua vihannesosastolla? Asiakaspalautetta pyydetään joka paikassa jo niin paljon, ettei se merkitse enää mitään, Roope Lipasti kirjoittaa.
Business Rovaniemi rekrytoi kaksi yrityskehittäjää – Rovaniemi ei ole ollut yrittäjäystävällisyydestä tunnettu kaupunki
Rekrytoinneissa on huomioidaan aloittavien yritysten sekä kasvua- ja kansainvälistymistä hakevien yritysten tarpeet.
Pekka Seppäsen kolumni: Firmat pitävät asiakkaitaan tomppeleina, ja ovat täysin oikeassa
Yritysmaailmassa näyttää olevan sääntönä, että bonuksia maksetaan hanakammin uusien asiakkaiden hankkimisesta kuin vanhojen asiakkaiden pitämisestä, pohtii Seppänen.
Kaupungin verkkosivuilla palveleva Kunta-Kati saa potkut Hämeenlinnassa
Palvelusta luopuminen johtuu asiakaskontaktien vähenemisestä ja palvelun saamasta palautteesta.
Koirarekisteri avautuu ensi viikolla – asiakaspalvelu varautuu kiukkuisiin puheluihin
Ruokaviraston kiistellyn rekisterin piti avautua jo vuodenvaihteessa. Nyt rekisteröintitahdin tulisi olla yli 3 300 koiraa päivässä, jotta kaikki koirat saadaan rekisteriin vuoden loppuun mennessä.
Etelä-Savossa vanhus- tai terveyspalveluiden asiakkaalle voi tipahtaa laskuja nyt vähän väliä, kun laskutusongelmia ratkotaan hiki hatussa
Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa purkaa laskutuksen viivettä. Asiakkaille voi nyt tulla useita laskuja lyhyellä ajalla. Tarvittaessa laskujen maksuun voi neuvotella lisäaikaa.
Vaasa keräsi digituen voittoa tavoittelemattomat tarjoajat yhteen paikkaan
Verkkosivujen ohella lista löytyy myös paperisesta esitteestä, jota jaetaan muun muassa Kansalaisinfossa, Vähänkyrön yhteispalvelupisteessä ja kirjastoissa.
Pohteen ja Oulun käyttämässä matkapalvelukeskuksessa ollut järjestelmävika on ohi
Häiriö vaikutti Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen kuljetuspalveluihin sekä Oulun Onni-palveluliikenteeseen. Vika huomattiin tiistaina, ja varhain torstaiaamuna sen ilmoitettiin olevan ohi.
Asiakas toivoo ostoksilla omaa rauhaa – alan oppilaitoksesta vakuutetaan, että myyjille ei opeteta aggressiivista myyntiä
Tutkimukset osoittavat kuitenkin asiakkaiden haluavan palvelua.
Helsingin palkkakaaos: kaupunki perii työntekijältään yli 3 600 euroa alle viikon maksuajalla – palkanmaksussa nyt 5 600 virhettä
Palkkakaaos pyritään selvittämään kevään loppuun mennessä, sanoo Helsingin palkanlaskennan vakauttamishankkeen johtaja Kirsti Laine-Hendolin.
Haluaisitko piippailla ja pakata ostoksesi jo kesken kauppareissun? S-ryhmä uskoo, että haluaisit, ja tuplaa skannerikauppojen määrän
Kauppojen itsepalvelukassojen määrä kasvaa kaikilla päivittäistavarakaupan ketjuilla, mutta asiakkaan omatoimiseen ostosten skannaukseen uskoo Suomessa toistaiseksi vain S-ryhmä.
Osa asiakaslaskuista viivästyy Varsinais-Suomen hyvinvointialueella
Osa laskutuksesta toimii jo normaalisti, mutta osassa asiakaslaskuissa on viiveitä. Yhteydenotto Varhaan ei nopeuta laskutusta.
Perinteinen pankkikulma tyhjeni Jyväskylässä – Nordea palvelee nyt kahdessa paikassa
Jyväskylän keskustassa Kauppakadun ja Kilpisenkadun kulmassa sijaitsevaa rakennusta on kutsuttu Nordean kulmaksi.
Vaasan paikallisliikenne saa runsaasti moitteita kuljettajien käytöksestä – ”huomautuksia on annettu rakentavassa hengessä”
Marraskuun alusta lähtien moitteita on kasaantunut yli 200, joista ainoastaan murto-osa on käsitelty Vaasan kaupungin toimesta. Kiitoksia on kertynyt kymmenkunta.
Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisan puhelinpalvelut toimivat jälleen normaalisti
Maanantaina kaikki päivystysapunumeroon soitetut puhelut eivät päässeet läpi.
Eloisan puhelinpalveluissa vikaa Etelä-Savossa
Vian kerrotaan johtuvan Telian valtakunnallisesta häiriöstä.
Imatran kaupungin asiakaspalvelunumeroihin ei saa yhteyttä häiriön takia
Myös asiakaspalvelujen sähköposteissa on ongelmia.
Turun kauppatorin Monitori kärsinyt ruuhkista useamman viikon – vuoronumeropalvelu on joinain päivinä jouduttu sulkemaan
Turun kaupungin ja Kelan yhteinen keskitetty asiakaspalvelu on kärsinyt kovista ruuhkista vuoden alusta asti.
Raisa Omaheimon kolumni: Turva-alan ongelmiin herättiin vasta, kun ne olivat paisuneet jättimäisiksi
Yhdistelmä riittämätöntä turvallisuusalan koulutusta, yhteiskunnallista eriarvoistumiskehitystä ja julkisen tilan muuttumista kaupalliseksi on tuonut meidät tilanteeseen, jossa pyrkimykset varmistaa turvallisuutta päätyvät myös lisäämään turvattomuutta.
Turun kaupungin puhelinpalveluiden häiriö korjattu
Turun kaupungin puhelinpalveluissa osa numeroista ei toiminut vian aikana. Vika alkoi tiistaina aamulla.
Vaasan kaupungin IT-palveluiden huolto aiheuttaa palvelukatkoksia keskiviikkona 4.1.
Kaupungin puhelinvaihde on suljettu, eivätkä kirjaston lainaus- ja palautusautomaatit toimi.
Turun puhelinpalveluissa häiriöitä – osa puhelinnumeroista ei toimi
Turun kaupungin mukaan puhelinpalveluiden teknisen häiriön takia osa kaupungin puhelinpalveluista on poissa käytöstä.
Vaasan sähkön asiakaspalvelussa paikalla vartija – ”Kyseessä on ennaltaehkäisevä toimenpide”
Vartija on palkattu toistaiseksi turvaamaan sekä asiakkaiden että henkilökunnan turvallisuus. Yhtiön mukaan järjestyshäiriöitä ei tähän asti ole ollut.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue aloittaa vuodenvaihteessa – palvelut toteutuvat entiseen malliin
Turun kaupungin oma vaihde ei jatkossa yhdistä puheluita sosiaali- ja terveyspalveluihin.
Sami Tukiainen, 33, toivoo, että ihmiset tulisivat juttelemaan hänelle bussissa
Polttoaineen kallistunut hinta on tuonut linja-autovuoroille uusia asiakkaita. Monella olisi kiire jouluostoksille, mutta kuljettaja rohkaisee juttusille.
Tornionlaakson kirjasto vähentää asiakaspalveluaikaa – kyselyn mukaan useimmille riittää omatoimikirjasto
Tornionlaakson kirjasto vähentää Ylitornion ja Pellon toimipisteiden asiakaspalveluaikaa. Muutosta perustellaan muun muassa ajan lisäämisellä yhteistyöhön varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen kanssa.
Yrittäjä, oletko kohdannut kaikesta valittavan ”ammattireklamoijan”? Kerro meille kokemuksesi
Selvitämme, ovatko ”ammattireklamoijat” todella olemassa omana asiakasryhmänään. Osallistu jutuntekoon kertomalla meille mieleenpainuvin reklamaatiokokemuksesi.
Itsepalvelukassa on jo vakiovaruste Hämeen isoimmissa kaupoissa – omatoimisille tulee linjasto joka marketiin viimeistään seuraavassa remontissa
Osuuskauppa Hämeenmaan kaikissa Prismoissa on jo itsepalvelukassat, Hämeen Citymarketeista niitä on kaikissa yhtä kauppaa lukuun ottamatta.
Pitkän uran kassalla tehnyt Tuija Hanhisalo on nähnyt nuorten hylkäävän kaupan alan, koska ”asiakas haukkui huoraksi ja varkaaksi”
Kaupan kassa saattaa olla joillekin päivän ainoa kohtaaminen. Asiakkaat purkavat usein etenkin vihaisia tunteitaan myyjiin, tietää Tuija Hanhisalo.
Sesonkityöntekijä joutuu tinkimään asuntonsa sijainnista ja koosta – Lapin asuntopula vaikeuttaa kausityöntekijöiden palkkaamista
Asunto löytyy sesonkityöntekijälle usein sosiaalisen median kautta. Kimppakämpät ja asunnon sijainnista tinkiminen auttavat, mutta ne eivät sovi kaikille.