Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Nike SB X Air Jordan 4 "Pine Green" -kenkää pidetää kädessä.

Kymmenet jonottivat lenkkareita, joihin vain osa sai ostoluvan – Benjamin Löppönen, 14: ”Näitä voi myydä eteenpäin kalliimmalla”

Sneakereiden keräilyharrastuksen suosio on kasvanut viime vuosina. Tutkijan mukaan brändituotteilla rakannetaan omaa identiteettiä, mutta myös ollaan osa sosiaalista yhteisöä.

Nainen vaaterekin vieressä.

Suomalaisten lasten muoti eli koko 2010-luvun kulta-aikaansa, mutta sitten markkinat hyytyivät – Vimma lopetti, Nosh lopetti, Papu lopetti...

Kovin lastenvaatebuumi on takana ja talouden epävarmuus haastaa lastenvaateyrityksiä. Kun enemmän lastenvaatteita ostetaan käytettyinä ja marketeista, osa toimijoista on lopettanut, osa hakee uusia ratkaisuja.

Tampere areenan uusi logo.

Nokia julkisti uuden logonsa sunnuntaina, maanantaina Tampereen areenan kyltit ovat jo vaihdossa

Nokian logo on tähän saakka säilynyt lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Uudistuneen brändin myötä myös logo muuttui, joten Tampereen areenan valokyltit vaihdetaan uusiin.

Nokian info toimitusjohtajan vaihdosta

Yksi Suomen ikonisimmista logoista vaihtuu – Nokia uudistaa brändiään

Nokia julkisti tänään uudistetun brändin, jonka myötä myös logo muuttuu huomattavasti.

Porin vaakuna Kuntatalon seinällä Helsingissä.

Porille aletaan luoda omaa äänibrändiä

Ääni herättää tunteita ja sitä tarvitaan esimerkiksi videoissa kaupunkia markkinoitaessa. Kaupunkilaisilta kysytään nyt vinkkejä, miltä Pori kuulostaa.

Tampereen vuoden 2022 valoviikkojen avajaistilaisuus Tammerkosken rannalla Koskipuistossa.

Tampereen hyvä brändi on tarkoin rakennettu, mutta pitääkö se paikkansa?

Tampere-brändin rakentamiseen on käytetty rahan lisäksi paljon aikaa. Brändityössä on kuunneltu myös paikallisia asukkaita ja mielikuvien halutaan vastaavan todellisuutta.

Emmyn verkkokaupassa myynnissä olevat kengät varastossa.

Lohjalainen perheenäiti ei arvannut, millainen miljoonabisnes käytettyjen vaatteiden myynnistä kasvaisi: kaiken takana on nuori Z-sukupolvi

Käytettyjen vaatteiden verkkokauppa Emmy arvioi jopa kymmenkertaistavansa myyntinsä seuraavien vuosien aikana. Kasvunvaraa on, koska käytettyjen vaatteiden osuus koko muotikaupasta on edelleen pieni.

En kvinna och en man vid en disk. I bakgrunden kopiösa mängder resväskor.

Joulupyhät tuhansilta pilanneen Southwest Airlinesin brändin korjaaminen kestää vuosia, arvioi asiantuntija

90-luvulta peräisin oleva järjestelmä ajautui kaaokseen, kun talvimyrsky iski Yhdysvaltoihin jouluna.

Kuvassa eri firmojen logoja ja toimittaja Antti Kurra.

Ennen yksityiskohtainen, nyt kenties pelkkä kirjain – Antti Kurra kertoo, miksi yhä useampi yritys yksinkertaistaa logonsa

Esimerkiksi Finnkinon, Starbucksin ja Fazerin nykyiset logot ovat aiempaa pelkistetympiä. Toimittaja Antti Kurra kertoo videolla, miksi niin moni brändi luopuu logonsa persoonallisista elementeistä.

Graafinen logo, joka koostuu kolmeasta pyöreästä muodosta.

Tässä se nyt on: Keski-Suomen hyvinvointialueen logo on valittu

Keski-Suomen hyvinvointialueelle laaditaan parhaillaan brändiä. Tiistaina hyväksyttiin uusi logo.

Tummatukkainen nainen, jolla on lapsi sylissä.

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimeksi Pohde

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimi on jatkossa Pohde. Virallinen nimi on edelleen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue.

Oulun seudun liikenteen bussi.

Oulun joukkoliikenne uudistaa nimensä ja ilmeensä: kohta ajellaan Onnikoilla ja Lähibusseilla

Oulun seudun joukkoliikenteen uuden värityksen Onnikat tulevat näkymään liikenteessä kesällä 2023.

Kuvakaappaus Areenasta.

Yle ja Yle Areena jatkavat Suomen arvostetuimpien brändien joukossa – ykkösenä Fiskars

Ylen ja Yle Areenan sijoitukset laskivat kaksi sijaa kummankin. Tutkimuksessa arvioitiin 585 brändiä.

Nuoria miehiä junaradan varressa, puhelin kaiteella

Yle ja Yle Areena jatkavat Suomen arvostetuimpien brändien joukossa

Suomalaiset arvostavat Ylen brändejä. Yle Areena on kaikista suomalaisista brändeistä neljänneksi arvostetuin ja Yle seitsemänneksi arvostetuin.

Ranuan kunnan logo

Ranua uudistaa kuntabrändinsä, kuntalaisilta pyydetään ideoita

Kuntabrändi on työkalu, jolla houkutellaan uusia asukkaita ja yrityksiä Ranualle. Ranuan kunnan visuaalinen ilme uusitaan brändityön mukaiseksi loppuvuonna.

Meikkiyhtiö Revlon tippui kauneusalan kelkasta

Konkurssikypsä Revlon ajautui syöksykierteeseen – ikoninen meikkiyhtiö jäi pienempien brändien jalkoihin

Kauneusalan kulttibrändi Revlon on vakavissa talousvaikeuksissa. Yritys ei ole onnistunut uudistamaan imagoaan ja tavoittamaan nuoria kuluttajia.

Fontanka-lehden Twitterissä jakama kuva Poetti-brändin Leggenda-kahvipaketista (vasemmalla) ja Pauligin Presidentti-kahvin tuotekuva (oikealla).

Venäjän markkinoille tulee Pauligia kopioiva kahvibrändi – yritys ei ole tietoinen asiasta

Pietarin talousfoorumissa tarjoiltiin kahvia, joka muistutti vastikään Venäjän markkinoilta poistunutta Pauligia.

Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila katsoo hymyillen kameraan.

Merja Ylä-Anttila: Teini-ikäisessä Yle Areenassa kiteytyy Ylen julkinen palvelu

Yle Areenan menestyksen kulmakivi on monipuoliset sisällöt.

Suunnittelija Henna Jaakkola hymyilee kädessään Piispis-tarjotin. Kuvattu Kui Designin liikkeessä Turussa.

Ostetaanko piispanmunkki- tai funikulaarituote rakkaudesta vai puhtaasti läpällä? Paikalliset ilmiöt ovat nyt design-yritysten mannaa

Design-yritysten mallistoissa jyrää nyt paikallisuus. Tuorein esimerkki on turkulaisille rakas piispanmunkki, jonka pinkin olemuksen varaan on kehitetty tuotesarja korvakoruista tarjottimiin.

Paola Suhonen.

Ivana Helsinki lähtee somesta, koska haluaa olla aidosti läsnä – tutkija pitää päätöstä yllättävänä ja uskoo sen vaikuttavan näkyvyyteen

Ivana Helsingin perustaja Paola Suhonen kertoo päätöksen pohjaavan arvoihin. Hän toivoo somesta lähtemisen antavan ihmisille ajattelemisen aihetta ja miksei yrityksillekin.

Mustaan toppatakkiin ja musta-harmaaruudulliseen kaulahuiviin pukeutunut, vaaleahiuksinen Johanna Kujala hymyilee kuvaajalle lumisella pihalla.

Voiko brändiä kiillottaa lahjoittamalla rahaa Ukrainaan? Professori: "Tällainen paikkailu tulkitaan helposti valkopesuksi"

Monet suomalaisyritykset ovat ilmoittaneet lopettavansa tai vähentävänsä toimintaa Venäjällä. Kyse on kannanotosta Venäjän aseelliseen hyökkäykseen, mutta ilmiö liittyy myös yritysten maineeseen.

Sketsihahmo Porisuhdeneuvoja Luukkone

Porisuhdeneuvoja naurattaa parodioitua kaupunginjohtajaakin vedet silmissä – Joonas Nordmanin Luukkone on oivaltavaa kuntamarkkinointia

Joonas Nordmanin tähdittämä markkinointikampanja on iskenyt muidenkin kuin porilaisten hermoon. Parodioitu kaupunginjohtaja yllättyi alter egonsa suosiosta, ja kuntamarkkinoinnin asiantuntija kiittelee rohkeutta.

Uutsivahti-sovelluksen Läheltä-toiminnon esittelykuva

Kuhmon oma musiikkiteos saa kantaesityksensä ensi kesän kamarimusiikissa

Woodland Fanfares -teoksen on säveltänyt kuhmolainen Outi Tarkiainen. Teos liittyy Kuhmon brändityöhön. Tavoitteena on, että erilaiset tunnisteet tuova esille Kuhmon aluebrändin syvimmän olemuksen.

Mainoskuvassa tyttö pyöräilee Pietarsaaressa. Kuvaan on kirjoitettu englanniksi mainoslauseita.

Alueen ilme uudistui: Pietarsaaren seutu markkinoi itseään maailman parhaana paikkana

Pietarsaaren seutu otti kymmenen vuotta sitten käyttöön iskulauseen "Täällä asuu laatu". Nyt ilme ja brändi on uusittu.

Yle Areena matkapuhelimen näytöllä.

Yle Areenalla ennätysvuosi – suomalaiset arvostavat ja käyttävät Areenaa

Yle Areenaa käytettiin keskimäärin 70 minuuttia viikossa.

Olympialuokan soutajat Elmo Pyykkö ja Lauri Nevalainen. sekä Boxinboxin yrittäjä Juuso Aho

Markkinointistrategi haastaa yritysideat: "Uuden tuotteen pitää helpottaa elämää ja tehdä ihmisistä onnellisempia"

Markkinointistrategi kehottaa menestystä hakevia yrityksiä tutkimaan tarkkaan asiakkaiden tarpeet. Oleellista on, ratkaiseeko joku tuote tai palvelu asiakkaiden ongelman ja onko joku valmis maksamaan siitä.

Oulun kaupungin uusi bränditunnus.

Oulun uusi brändi herättää ajatuksia, mutta niin sen on kaupungin mukaan tarkoituskin

Marraskuun alussa hyväksytyn uuden ilmeen ajatus on, että Oulun kaupunki on pohjoinen, inhimillinen ja älykäs.

Tennispelaaja Maria Sakkari Marimekon asussa.

Marimekosta on kasvanut huipputrendikäs – unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin

Marimekko on luonut itsensä viime vuosina uudelleen. Mallistoista löytyy katumuotia ja unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin. Tuorein yhteistyömallisto on luotu urheiluvaatejätti Adidaksen kanssa.

Oulun kaupungin uusi bränditunnus.

Oulun kaupunki sai uuden brändin: pohjoinen, inhimillinen ja älykäs

Ulkoisessa ilmeessä Oulun o-kirjain säilyy. Pinkin rinnalle tulee liukuvärejä sekä meren- ja taivaansinisyyttä. Brändi julkaistaan 19. marraskuuta, jolloin Ouluhallin katto valaistaan uuden ilmeen mukaisesti.

Tampereen kannen areena.

Tampereen areenan Uros-soppa saattaa koitua sen eduksi – asiantuntijat kohun vaikutuksesta areenan brändiin: "harvinainen tapaus, että rahan antaja osoittautui ongelmalliseksi"

Tampereen areena on ollut alituiseen otsikoissa, sen nimeämisestä lähtien. Markkinoinnin tutkijat arvioivat, mikälainen vaikutus kohuilla on areenan tulevaisuuteen.

Mustavalkoraitaisessa paidassa poseeraava, punatukkainen nainen

Anniina Nurmi murtaa työkseen muodin myyttejä ja pukeutuu ylpeästi samaan asuun joka päivä – nyt hän vastaa 7 väitteeseen eettisistä vaatteista

Ekovaatteisiin erikoistunut yrittäjä tajusi oman brändinsä viestinnän sisältäneen viherpesua. Nyt hän kertoo vastuullisen vaatetuotannon vaikeudesta.

18-vuotias Emma Raducanu vei kahdessa erässä voiton US Openin finaalissa. Hän on 44 vuoteen ensimmäinen britannialainen nainen, joka on voittanut grand slam -turnauksen kaksinpelin finaalissa.

Tenniksen sensaatiopelaajalle Emma Raducanulle, 18, povataan hurjaa tulevaisuutta – mahdollisuus tienata kymmeniä miljoonia muutamassa vuodessa

US Openin voittanut Emma Raducanu nousee kertaheitolla yhdeksi maailman arvokkaimmista urheilijoista, arvioivat urheilumarkkinoinnin asiantuntijat. Pelkän US Openin voitto voi tuoda brittipelaajalle parissa vuodessa yli 20 miljoonaa puntaa.

Nainen ja mies katselevat älypuhelimen näytöltä Ylen verkkosivuja.

Suomalaiset arvostavat Yle-brändejä: Yle Areena ja Yle viiden kärkeen arvostusmittauksessa

Yle Areena ja Yle viiden kärkeen arvostusmittauksessa.

Uuraisten markkinointilause teipattuna Uuraisten kunnanviraston ikkunaan.

Huomasitko nämä kuntasloganit kesälomamatkalla? Kuntien iskulauseet huvittavat, mutta hyvä iskulause jää myös mieleen

Parhaimmillaan kunnan iskulause luo siitä myönteisiä mielikuvia yrittäjille, matkailijoille ja asukkaille. Sloganit muotoillaan usein kunnan sijaintiin, arkeen, kokoon tai luontoon liittyvistä teemoista.

Nainen ottaa itsestään selfietä puhelimella

Somen mikrovaikuttajat kiinnostavat nyt yrityksiä aiempaa enemmän – aitous on valtti, joka houkuttelee yhteistyöhön

Sosiaalisen median mikrovaikuttajat toimivat maailmassa, jossa seuraajien määrä usein määrittelee markkina-arvon yrittäjien silmissä. Nyt yrityksissä on kuitenkin herätty huomaamaan somen pienempien toimijoiden vahvuus brändien kohderyhmien tavoittamisessa.

Weekend Festivalin yleisöä ja ilotulitukset.

Ensin peruttiin Weekend, sitten Tubecon – festaripuuhamiestä mietityttää asia, jonka hän on jo oppinut kantapään kautta: brändi voi unohtua

Weekend-järjestäjä Hardi Loogin mukaan korona-aikaan järjestetty festari tekisi brändille haittaa. Hän ei halua asiakkaiden joutuvan puntaroimaan, uskaltaako tapahtumaan mennä vai ei.

Katja Pulkkinen ja Juha Järvinen tutkivat miesten paitaa PaaPiin ompelimossa

PaaPii Design loi uuden vaatebrändin miehille – Kaikki vaatteet valmistetaan yrityksen omassa vaatetehtaassa Kokkolassa

Uusi brändi Finsket panostaa vastuullisuuteen, suomalaisuuteen sekä suunnitteluun. Vaatteiden lisäksi valikoimiin tulee myös erilaiset kodintuotteet.

Henkiökuva Omar Arifaista.

Omar Arifailla oli lompakossa tonni oikealla hetkellä, ja sillä hän osti paitaprässin – nyt hän on Helsingin "katumuodin kummisetä"

Räppärit teettävät pieniä eriä paitoja, jotka myydään nopeasti loppuun. Työelämäprofessori Pekka Mattilan mukaan pienet vaate-erät ovat tämän ajan vastine luksukselle.

Kainuuta markkinoidaan nyt mahdollisuuksien maakuntana

Musiikkivideo ja uunituore vapauden valtatie -brändi – Kainuu houkuttelee uusia asukkaita monella tavalla

Brändityöllä halutaan vahvistaa etenkin Kainuun veto- ja pitovoimaa. Samalla halutaan korostaa, että Kainuu on mahdollisuuksien maakunta, jossa voi tehdä matkailuun, opiskeluun ja työmarkkinoihin liittyviä merkityksellisiä asioita.

Cristiano Ronaldo.

Cristiano Ronaldo heitti sokerijuomat sivuun ja otsikot huusivat pörssikurssien laskusta – suomalaisprofessori kertoo, mistä asiassa oli oikeasti kyse

Coca-Colan pörssikurssi laski Cristiano Ronaldon tempauksen jälkeen. Professori Vesa Puttosen mukaan tapauksessa on tehty "kärpäsestä härkänen".

Lapsia pulkkamäessä.

Legendaariset pulkat tehdään jatkossa Heinolassa: Wiitta Oy osti Orthexin lumileluliiketoiminnan

Orthex luopuu lumilelujen valmistuksesta tehdäkseen tilaa muille tuotteilleen.

Losovaaran maisemia.

Kainuu tarttui hetkeen ja brändäsi itsensä vapauden valtakunnaksi

Brändityöryhmän mukaan kainuulaista vapautta ovat muun muassa sujuva arki, mahdollisuus irrottautua arjesta luonnon keskellä sekä vapaus valita millaista työtä tekee, milloin ja minne.

Joukko eri ikäisiä ihmisiä puutarhassa katselee Yle Areena puhelimen näytöltä.

Yle is brand of the year

Yle’s brand was praised for its strength.

Joukko eri ikäisiä ihmisiä puutarhassa katselee Yle Areena puhelimen näytöltä.

Yle on vuoden brändi

Vuoden brändin valitsi Keskuskauppakamarin nimeämä raati.

Mies polttaa tupakkaa.

Ministry proposes tougher smoking rules

Branding would be stripped from tobacco packaging and outdoor smoking rules tightened if the proposed law is approved.

Makian johtotiimi Jesse Hyväri, Totti Nyberg ja Joni Malmi.

Vaatemerkki Makia vetää tuotteensa Kärkkäinen-tavarataloista, joiden perustaja tunnetaan uusnatsiyhteyksistä – "Ei katumusta tai anteeksipyyntöjä"

Kärkkäinen-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Juha Kärkkäinen kieltäytyy kommentoimasta asiaa.

Toimittaja Oskari Onninen. 5.3.2021.

Toimittajabrändi syntyy laadulla tai länkyttämällä – "Journalismin taso paranisi huomattavasti, jos toimittajat poistuisivat Twitteristä"

Vapaa toimittaja Oskari Onninen on sitä mieltä, että Twitterin ei pitäisi olla toimittajan brändinrakennuskanava.

Paltamon golfkenttä.

Sellutehdas muokkaa Paltamon julkisuuskuvaa – tulevaan valmistaudutaan kuntalaisten brändityöpajoissa

Brändityössä on tarkoitus selvittää, mitä paltamolaisuus on nyt ja tulevaisuudessa.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle