Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Vaatemerkki Makia vetää tuotteensa Kärkkäinen-tavarataloista, joiden perustaja tunnetaan uusnatsiyhteyksistä – "Ei katumusta tai anteeksipyyntöjä"

Kärkkäinen-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Juha Kärkkäinen kieltäytyy kommentoimasta asiaa.

Toimittajabrändi syntyy laadulla tai länkyttämällä – "Journalismin taso paranisi huomattavasti, jos toimittajat poistuisivat Twitteristä"

Vapaa toimittaja Oskari Onninen on sitä mieltä, että Twitterin ei pitäisi olla toimittajan brändinrakennuskanava.

Sellutehdas muokkaa Paltamon julkisuuskuvaa – tulevaan valmistaudutaan kuntalaisten brändityöpajoissa

Brändityössä on tarkoitus selvittää, mitä paltamolaisuus on nyt ja tulevaisuudessa.

Paltamon nimikkovillasukaksi kahdeksan ehdokasta – voittaja selvillä ensi kuun alussa

Kilpailu on osa Paltamon kunnan tänä vuonna käynnistyvää brändiuudistusta.

Onko tämä ok enää 2020-luvulla? Sukkahousujen ihonvärinen sopii vain hyvin vaaleaihoiselle, tummempi sävy on nimeltään kameli

Monen elintarvikkeen nimet on kyseenalaistettu, mutta myös esimerkiksi vaatteissa on sanastoa, joka ei kaikista ole ok.

Juomapulloja ostetaan maailmalla miljoona minuutissa – lahtelaisella vedellä yritetään tarrata kiinni miljardibisnekseen

Asiantuntija uskoo, että tulevaisuuden ala on enemmän vesiosaamista kuin veden pakkaamista.

Muuttaisitko Avaruuden pääkaupunkiin vai Kreisijärvelle? Kuntaa markkinoiva slogan voi syntyä mainostoimiston ajatushautomossa – tai ihan vaan vahingossa

Kilpailu muuttovirtojen mukana liikkuvista ihmisistä kovenee. Kuntia ja kaupunkeja brändätään kiivaasti ympäri Suomen. 

Jopa Zinedine Zidane lähti mukaan Real Madridin somekampanjaan – Suomessa vaatimattomuus ja urheilukulttuuri ovat hidastaneet kehitystä

Henkilöbrändäys ja julkaisut sosiaaliseen mediaan ovat olleet yksilöurheilijoille tuttua puuhaa. Nyt myös joukkuelajeissa on valjastettu urheilijoita markkinoimaan edustamaansa joukkuetta.

Miten käy Pirkan, Rainbow´n ja Lidlin monen "halpamerkin"? Uusi laki kieltää kauppoja oikeudettomasti kopioimasta tuotteita omiksi merkeikseen

Uusi elintarvikemarkkinalaki haluaa estää halpakopiot. "Ei tässä mitään uutta ole", sanoo Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja.

Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä

Yle on jälleen kuudenneksi arvostetuin verkkobrändi.

Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä

Verkkobrändit ovat yhä arvostetumpia, kertoo tuore tutkimus.

Kirjeenvaihtajalta: Voisiko Euroopan brändäys nostaa EU:n uuteen kukoistukseen – komission puheenjohtaja hakee apua sadan vuoden takaa Bauhaus-liikkeestä

Jos paras eurooppalainen osaaminen, äly ja suunnittelu istutetaan saman katon alle, voiko siitä syntyä made in Europe -brändi, pohtii EU-kirjeenvaihtaja Susanna Turunen.

Pietarsaaren seutu hakee uuteen ilmeeseensä asukkaiden ääntä: tarkoituksena viestiä aiempaa enemmän elämänlaadusta

Maanteiden varsien keltaiset pallot ovat korostaneet pikemminkin elinkeinoelämän laatua.

Uncle Ben’s, Musta Pekka ja turkkilainen jogurtti – Rasistisina pidetyt pakkaukset uudistuvat, mutta onko kyse vain yritysten maineenhallinnasta?

Monet yritykset ovat antaneet tukensa mustien oikeuksia ajavalle Black Lives Matter -liikkeelle.

Johanna Tuuri Ylen uudeksi yhteiskuntasuhdepäälliköksi, Janne Saarisesta brändipäällikkö

Johanna Tuuri siirtyy Ylelle SuomiAreenasta, Janne Saarinen puolestaan markkinointitoimisto SEKistä.

Rasismitutkija pelkää, että keskustelu kiistanalaisista tuotemerkeistä unohtuu nopeasti – "Suhde kieleen on yllättävän rakasta ja intiimiä"

Tietokirjailija ja rasismitutkija Olli Löytty toivoo, että keskustelu tuotemerkeistä aiheuttaisi ihmisten ajattelussa pysyvän muutoksen.

Perinteisten Eskimo-keittiötuotteiden nimi muuttui jo keväällä: "Olemme olleet tietoisia brändinimen haasteista"

Tuorekelmuista ja suodatinpusseista tunnetun Fredmanin lähes 60 vuotta vanha Eskimo-brändi jäi keväällä historiaan.

Kun jäätelöpuikko tai suklaa vaihtaa nimensä, se herättää tunteita – asiantuntija: "20 vuoden päästä hämmästellään, että oho, millaista ennen oli"

Asiantuntijoiden mukaan on luonnollista, että yrityksissä seurataan yhteiskunnallista keskustelua ja reagoidaan siihen.

Valio to re-brand 'Turkish' yogurts following controversy

Dairy company Valio is the latest Finnish firm to come under scrutiny for cultural stereotypes in its branding.

Valio uudistaa jogurttipurkkien pakkauksia – Turkkilaisen jogurtin stereotyyppisestä kuvituksesta luovutaan

Pakkausten uudistamisen taustalla on Valion viimeisen vuoden aikana tekemä ihmisoikeusvaikutusten arviointi.

Suomalaispari havahtui sukellusreissullaan merten saastaisuuteen – syntyi urheiluvaatteiden verkkokauppa, joka ei ihan jokaista jättibrändiä listoilleen kelpuuta

Vastuullisuus kiinnostaa yhä useampia, mutta urheiluvaatteiden kohdalla monesti oikaistaan. Katso videolta, miten asiantuntija arvioi toimittajan vaatekaappia ja mitä ongelmia sieltä paljastuu.

Vaihtoehdot Kokkolan uudeksi ilmeeksi saivat kaupunkilaiset takajaloilleen – ja voi olla, ettei niistä kumpikaan toteudu

Ilme-ehdotusten tuominen julkisuuteen sai aikaan toivottua keskustelua, joka ei päässyt viriämään koronan varjossa.

Eskimo-branded ice cream may get name change in Finland

The treats are being re-branded in the US in an aim to combat discrimination, the brand's owners say.

Ulkolinja: Jeff Bezos ja Amazonin valta

Jeff Bezos on luonut ainutlaatuisen bisnesimperiumin.

Tiedätkö, miksi kotimainen mekko maksaa 120 euroa enemmän kuin pikamuotivaate? Kriisi on saanut meidät tukemaan paikallista, mutta muotiala on silti pulassa

Suomalaisen brändin vaatteen hinnasta noin 80 prosenttia jää Suomeen riippumatta siitä, missä vaate on tehty.

Mysteerilyhenne F-liiga jakaa salibandytähtien mielipiteet - "Ei solju minun suussani"

Miesten ja naisten salibandyliigoja pelataan ensi kaudella yhteisen brändin alaisuudessa.

Keminmaa teettää selvitystä omasta maineestaan – mielipiteitä kysytään kemiläisiltä ja torniolaisilta

Opinnäytetyönä tehtävä maineselvitys on osa kunnan markkinointisuunnitelmaa, jonka tekemisestä tehtiin aloite valtuustossa vuosi sitten keväällä.

Forssa ja sen asukkaat aloittavat keväällä mielikuvamarkkinoinnin

Tällä kertaa brändityöhön kutsutaan mukaan myös kuntalaisia.

Kinataanko teillä merkkituotteista? Kerro meille, kuinka paljon nuoren huppari, tennarit tai kännykkä saa maksaa

Vastaa kyselyyn ja kerro, millaista keskustelua perheessäsi käydään merkkituotteista.

Naisten yleisintä vaatekokoa pidetään muotibisneksessä pluskokona: ostajat eivät näe, miltä vaatteet näyttävät, koska mallit ovat niin hoikkia

Pluskokoihin keskittyvän globaalin markkinan on odotettu puolitoistakertaistuvan vuosikymmenen aikana.

Oululaisen taksiyhtiön johtaja hämmästyi, kun näki slovakialaisyhtiön brändin – sekä taksit että logo olivat i:n pistettä myöten kuin Oulussa

Toimitusjohtaja sanoo Otaxin käyttäneen puoli miljoonaa euroa brändiin, ja nyt slovakialaisfirmalla on samanlainen.

Suomen ensimmäisen outlet-kylän johto irtisanoutui yllättäen – Zsar ei ole kiinnostanut huippubrändejä tarpeeksi

Vaalimaalla sijaitsevan Zsar Outlet Villagen toimitusjohtaja ja markkinointijohtaja ovat yllättäen eronneet.

Brändiosasto pyysi poistamaan Tampereen yliopiston logosta tehdyn vanhan pilapiirroksen, nyt niitä virtaa nettiin solkenaan

Opiskelijajärjestö aikoo vastustaa pyyntöä. Rehtori Mari Walls sanoo, ettei yliopisto voi puuttua satiirisiin muunnoksiin.

Parikymppiset naiset kertovat, miksi ostavat pikamuotia – Inca Paatela, 23: "Olen tapojeni orja"

Markkinoinnin professorin mukaan pikamuodin kulutus on lisääntynyt. 23-vuotias Inca Paatela tunnistaa ilmiön.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle