Uusimmat artikkelit
Kymmenet jonottivat lenkkareita, joihin vain osa sai ostoluvan – Benjamin Löppönen, 14: ”Näitä voi myydä eteenpäin kalliimmalla”
Sneakereiden keräilyharrastuksen suosio on kasvanut viime vuosina. Tutkijan mukaan brändituotteilla rakannetaan omaa identiteettiä, mutta myös ollaan osa sosiaalista yhteisöä.
Suomalaisten lasten muoti eli koko 2010-luvun kulta-aikaansa, mutta sitten markkinat hyytyivät – Vimma lopetti, Nosh lopetti, Papu lopetti...
Kovin lastenvaatebuumi on takana ja talouden epävarmuus haastaa lastenvaateyrityksiä. Kun enemmän lastenvaatteita ostetaan käytettyinä ja marketeista, osa toimijoista on lopettanut, osa hakee uusia ratkaisuja.
Nokia julkisti uuden logonsa sunnuntaina, maanantaina Tampereen areenan kyltit ovat jo vaihdossa
Nokian logo on tähän saakka säilynyt lähes muuttumattomana vuosikymmeniä. Uudistuneen brändin myötä myös logo muuttui, joten Tampereen areenan valokyltit vaihdetaan uusiin.
Yksi Suomen ikonisimmista logoista vaihtuu – Nokia uudistaa brändiään
Nokia julkisti tänään uudistetun brändin, jonka myötä myös logo muuttuu huomattavasti.
Porille aletaan luoda omaa äänibrändiä
Ääni herättää tunteita ja sitä tarvitaan esimerkiksi videoissa kaupunkia markkinoitaessa. Kaupunkilaisilta kysytään nyt vinkkejä, miltä Pori kuulostaa.
Tampereen hyvä brändi on tarkoin rakennettu, mutta pitääkö se paikkansa?
Tampere-brändin rakentamiseen on käytetty rahan lisäksi paljon aikaa. Brändityössä on kuunneltu myös paikallisia asukkaita ja mielikuvien halutaan vastaavan todellisuutta.
Lohjalainen perheenäiti ei arvannut, millainen miljoonabisnes käytettyjen vaatteiden myynnistä kasvaisi: kaiken takana on nuori Z-sukupolvi
Käytettyjen vaatteiden verkkokauppa Emmy arvioi jopa kymmenkertaistavansa myyntinsä seuraavien vuosien aikana. Kasvunvaraa on, koska käytettyjen vaatteiden osuus koko muotikaupasta on edelleen pieni.
Joulupyhät tuhansilta pilanneen Southwest Airlinesin brändin korjaaminen kestää vuosia, arvioi asiantuntija
90-luvulta peräisin oleva järjestelmä ajautui kaaokseen, kun talvimyrsky iski Yhdysvaltoihin jouluna.
Ennen yksityiskohtainen, nyt kenties pelkkä kirjain – Antti Kurra kertoo, miksi yhä useampi yritys yksinkertaistaa logonsa
Esimerkiksi Finnkinon, Starbucksin ja Fazerin nykyiset logot ovat aiempaa pelkistetympiä. Toimittaja Antti Kurra kertoo videolla, miksi niin moni brändi luopuu logonsa persoonallisista elementeistä.
Tässä se nyt on: Keski-Suomen hyvinvointialueen logo on valittu
Keski-Suomen hyvinvointialueelle laaditaan parhaillaan brändiä. Tiistaina hyväksyttiin uusi logo.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimeksi Pohde
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimi on jatkossa Pohde. Virallinen nimi on edelleen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue.
Oulun joukkoliikenne uudistaa nimensä ja ilmeensä: kohta ajellaan Onnikoilla ja Lähibusseilla
Oulun seudun joukkoliikenteen uuden värityksen Onnikat tulevat näkymään liikenteessä kesällä 2023.
Yle ja Yle Areena jatkavat Suomen arvostetuimpien brändien joukossa – ykkösenä Fiskars
Ylen ja Yle Areenan sijoitukset laskivat kaksi sijaa kummankin. Tutkimuksessa arvioitiin 585 brändiä.
Yle ja Yle Areena jatkavat Suomen arvostetuimpien brändien joukossa
Suomalaiset arvostavat Ylen brändejä. Yle Areena on kaikista suomalaisista brändeistä neljänneksi arvostetuin ja Yle seitsemänneksi arvostetuin.
Ranua uudistaa kuntabrändinsä, kuntalaisilta pyydetään ideoita
Kuntabrändi on työkalu, jolla houkutellaan uusia asukkaita ja yrityksiä Ranualle. Ranuan kunnan visuaalinen ilme uusitaan brändityön mukaiseksi loppuvuonna.

Konkurssikypsä Revlon ajautui syöksykierteeseen – ikoninen meikkiyhtiö jäi pienempien brändien jalkoihin
Kauneusalan kulttibrändi Revlon on vakavissa talousvaikeuksissa. Yritys ei ole onnistunut uudistamaan imagoaan ja tavoittamaan nuoria kuluttajia.
Venäjän markkinoille tulee Pauligia kopioiva kahvibrändi – yritys ei ole tietoinen asiasta
Pietarin talousfoorumissa tarjoiltiin kahvia, joka muistutti vastikään Venäjän markkinoilta poistunutta Pauligia.
Merja Ylä-Anttila: Teini-ikäisessä Yle Areenassa kiteytyy Ylen julkinen palvelu
Yle Areenan menestyksen kulmakivi on monipuoliset sisällöt.
Ostetaanko piispanmunkki- tai funikulaarituote rakkaudesta vai puhtaasti läpällä? Paikalliset ilmiöt ovat nyt design-yritysten mannaa
Design-yritysten mallistoissa jyrää nyt paikallisuus. Tuorein esimerkki on turkulaisille rakas piispanmunkki, jonka pinkin olemuksen varaan on kehitetty tuotesarja korvakoruista tarjottimiin.
Ivana Helsinki lähtee somesta, koska haluaa olla aidosti läsnä – tutkija pitää päätöstä yllättävänä ja uskoo sen vaikuttavan näkyvyyteen
Ivana Helsingin perustaja Paola Suhonen kertoo päätöksen pohjaavan arvoihin. Hän toivoo somesta lähtemisen antavan ihmisille ajattelemisen aihetta ja miksei yrityksillekin.
Voiko brändiä kiillottaa lahjoittamalla rahaa Ukrainaan? Professori: "Tällainen paikkailu tulkitaan helposti valkopesuksi"
Monet suomalaisyritykset ovat ilmoittaneet lopettavansa tai vähentävänsä toimintaa Venäjällä. Kyse on kannanotosta Venäjän aseelliseen hyökkäykseen, mutta ilmiö liittyy myös yritysten maineeseen.
Porisuhdeneuvoja naurattaa parodioitua kaupunginjohtajaakin vedet silmissä – Joonas Nordmanin Luukkone on oivaltavaa kuntamarkkinointia
Joonas Nordmanin tähdittämä markkinointikampanja on iskenyt muidenkin kuin porilaisten hermoon. Parodioitu kaupunginjohtaja yllättyi alter egonsa suosiosta, ja kuntamarkkinoinnin asiantuntija kiittelee rohkeutta.
Kuhmon oma musiikkiteos saa kantaesityksensä ensi kesän kamarimusiikissa
Woodland Fanfares -teoksen on säveltänyt kuhmolainen Outi Tarkiainen. Teos liittyy Kuhmon brändityöhön. Tavoitteena on, että erilaiset tunnisteet tuova esille Kuhmon aluebrändin syvimmän olemuksen.
Alueen ilme uudistui: Pietarsaaren seutu markkinoi itseään maailman parhaana paikkana
Pietarsaaren seutu otti kymmenen vuotta sitten käyttöön iskulauseen "Täällä asuu laatu". Nyt ilme ja brändi on uusittu.
Yle Areenalla ennätysvuosi – suomalaiset arvostavat ja käyttävät Areenaa
Yle Areenaa käytettiin keskimäärin 70 minuuttia viikossa.
Markkinointistrategi haastaa yritysideat: "Uuden tuotteen pitää helpottaa elämää ja tehdä ihmisistä onnellisempia"
Markkinointistrategi kehottaa menestystä hakevia yrityksiä tutkimaan tarkkaan asiakkaiden tarpeet. Oleellista on, ratkaiseeko joku tuote tai palvelu asiakkaiden ongelman ja onko joku valmis maksamaan siitä.
Oulun uusi brändi herättää ajatuksia, mutta niin sen on kaupungin mukaan tarkoituskin
Marraskuun alussa hyväksytyn uuden ilmeen ajatus on, että Oulun kaupunki on pohjoinen, inhimillinen ja älykäs.
Marimekosta on kasvanut huipputrendikäs – unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin
Marimekko on luonut itsensä viime vuosina uudelleen. Mallistoista löytyy katumuotia ja unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin. Tuorein yhteistyömallisto on luotu urheiluvaatejätti Adidaksen kanssa.
Oulun kaupunki sai uuden brändin: pohjoinen, inhimillinen ja älykäs
Ulkoisessa ilmeessä Oulun o-kirjain säilyy. Pinkin rinnalle tulee liukuvärejä sekä meren- ja taivaansinisyyttä. Brändi julkaistaan 19. marraskuuta, jolloin Ouluhallin katto valaistaan uuden ilmeen mukaisesti.
Tampereen areenan Uros-soppa saattaa koitua sen eduksi – asiantuntijat kohun vaikutuksesta areenan brändiin: "harvinainen tapaus, että rahan antaja osoittautui ongelmalliseksi"
Tampereen areena on ollut alituiseen otsikoissa, sen nimeämisestä lähtien. Markkinoinnin tutkijat arvioivat, mikälainen vaikutus kohuilla on areenan tulevaisuuteen.
Anniina Nurmi murtaa työkseen muodin myyttejä ja pukeutuu ylpeästi samaan asuun joka päivä – nyt hän vastaa 7 väitteeseen eettisistä vaatteista
Ekovaatteisiin erikoistunut yrittäjä tajusi oman brändinsä viestinnän sisältäneen viherpesua. Nyt hän kertoo vastuullisen vaatetuotannon vaikeudesta.
Tenniksen sensaatiopelaajalle Emma Raducanulle, 18, povataan hurjaa tulevaisuutta – mahdollisuus tienata kymmeniä miljoonia muutamassa vuodessa
US Openin voittanut Emma Raducanu nousee kertaheitolla yhdeksi maailman arvokkaimmista urheilijoista, arvioivat urheilumarkkinoinnin asiantuntijat. Pelkän US Openin voitto voi tuoda brittipelaajalle parissa vuodessa yli 20 miljoonaa puntaa.
Suomalaiset arvostavat Yle-brändejä: Yle Areena ja Yle viiden kärkeen arvostusmittauksessa
Yle Areena ja Yle viiden kärkeen arvostusmittauksessa.
Huomasitko nämä kuntasloganit kesälomamatkalla? Kuntien iskulauseet huvittavat, mutta hyvä iskulause jää myös mieleen
Parhaimmillaan kunnan iskulause luo siitä myönteisiä mielikuvia yrittäjille, matkailijoille ja asukkaille. Sloganit muotoillaan usein kunnan sijaintiin, arkeen, kokoon tai luontoon liittyvistä teemoista.
Somen mikrovaikuttajat kiinnostavat nyt yrityksiä aiempaa enemmän – aitous on valtti, joka houkuttelee yhteistyöhön
Sosiaalisen median mikrovaikuttajat toimivat maailmassa, jossa seuraajien määrä usein määrittelee markkina-arvon yrittäjien silmissä. Nyt yrityksissä on kuitenkin herätty huomaamaan somen pienempien toimijoiden vahvuus brändien kohderyhmien tavoittamisessa.
Ensin peruttiin Weekend, sitten Tubecon – festaripuuhamiestä mietityttää asia, jonka hän on jo oppinut kantapään kautta: brändi voi unohtua
Weekend-järjestäjä Hardi Loogin mukaan korona-aikaan järjestetty festari tekisi brändille haittaa. Hän ei halua asiakkaiden joutuvan puntaroimaan, uskaltaako tapahtumaan mennä vai ei.
PaaPii Design loi uuden vaatebrändin miehille – Kaikki vaatteet valmistetaan yrityksen omassa vaatetehtaassa Kokkolassa
Uusi brändi Finsket panostaa vastuullisuuteen, suomalaisuuteen sekä suunnitteluun. Vaatteiden lisäksi valikoimiin tulee myös erilaiset kodintuotteet.
Omar Arifailla oli lompakossa tonni oikealla hetkellä, ja sillä hän osti paitaprässin – nyt hän on Helsingin "katumuodin kummisetä"
Räppärit teettävät pieniä eriä paitoja, jotka myydään nopeasti loppuun. Työelämäprofessori Pekka Mattilan mukaan pienet vaate-erät ovat tämän ajan vastine luksukselle.

Musiikkivideo ja uunituore vapauden valtatie -brändi – Kainuu houkuttelee uusia asukkaita monella tavalla
Brändityöllä halutaan vahvistaa etenkin Kainuun veto- ja pitovoimaa. Samalla halutaan korostaa, että Kainuu on mahdollisuuksien maakunta, jossa voi tehdä matkailuun, opiskeluun ja työmarkkinoihin liittyviä merkityksellisiä asioita.
Cristiano Ronaldo heitti sokerijuomat sivuun ja otsikot huusivat pörssikurssien laskusta – suomalaisprofessori kertoo, mistä asiassa oli oikeasti kyse
Coca-Colan pörssikurssi laski Cristiano Ronaldon tempauksen jälkeen. Professori Vesa Puttosen mukaan tapauksessa on tehty "kärpäsestä härkänen".
Legendaariset pulkat tehdään jatkossa Heinolassa: Wiitta Oy osti Orthexin lumileluliiketoiminnan
Orthex luopuu lumilelujen valmistuksesta tehdäkseen tilaa muille tuotteilleen.
Kainuu tarttui hetkeen ja brändäsi itsensä vapauden valtakunnaksi
Brändityöryhmän mukaan kainuulaista vapautta ovat muun muassa sujuva arki, mahdollisuus irrottautua arjesta luonnon keskellä sekä vapaus valita millaista työtä tekee, milloin ja minne.
Yle is brand of the year
Yle’s brand was praised for its strength.
Yle on vuoden brändi
Vuoden brändin valitsi Keskuskauppakamarin nimeämä raati.
Erotu joukosta – viisi tapaa keksiä iskulause, jolla voit brändätä itsesi
Nokkelan iskulauseen avulla tulet huomatuksi.

Ministry proposes tougher smoking rules
Branding would be stripped from tobacco packaging and outdoor smoking rules tightened if the proposed law is approved.
Vaatemerkki Makia vetää tuotteensa Kärkkäinen-tavarataloista, joiden perustaja tunnetaan uusnatsiyhteyksistä – "Ei katumusta tai anteeksipyyntöjä"
Kärkkäinen-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Juha Kärkkäinen kieltäytyy kommentoimasta asiaa.
Toimittajabrändi syntyy laadulla tai länkyttämällä – "Journalismin taso paranisi huomattavasti, jos toimittajat poistuisivat Twitteristä"
Vapaa toimittaja Oskari Onninen on sitä mieltä, että Twitterin ei pitäisi olla toimittajan brändinrakennuskanava.
Sellutehdas muokkaa Paltamon julkisuuskuvaa – tulevaan valmistaudutaan kuntalaisten brändityöpajoissa
Brändityössä on tarkoitus selvittää, mitä paltamolaisuus on nyt ja tulevaisuudessa.