Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Suunnittelija Henna Jaakkola hymyilee kädessään Piispis-tarjotin. Kuvattu Kui Designin liikkeessä Turussa.

Ostetaanko piispanmunkki- tai funikulaarituote rakkaudesta vai puhtaasti läpällä? Paikalliset ilmiöt ovat nyt design-yritysten mannaa

Design-yritysten mallistoissa jyrää nyt paikallisuus. Tuorein esimerkki on turkulaisille rakas piispanmunkki, jonka pinkin olemuksen varaan on kehitetty tuotesarja korvakoruista tarjottimiin.

Paola Suhonen.

Ivana Helsinki lähtee somesta, koska haluaa olla aidosti läsnä – tutkija pitää päätöstä yllättävänä ja uskoo sen vaikuttavan näkyvyyteen

Ivana Helsingin perustaja Paola Suhonen kertoo päätöksen pohjaavan arvoihin. Hän toivoo somesta lähtemisen antavan ihmisille ajattelemisen aihetta ja miksei yrityksillekin.

Mustaan toppatakkiin ja musta-harmaaruudulliseen kaulahuiviin pukeutunut, vaaleahiuksinen Johanna Kujala hymyilee kuvaajalle lumisella pihalla.

Voiko brändiä kiillottaa lahjoittamalla rahaa Ukrainaan? Professori: "Tällainen paikkailu tulkitaan helposti valkopesuksi"

Monet suomalaisyritykset ovat ilmoittaneet lopettavansa tai vähentävänsä toimintaa Venäjällä. Kyse on kannanotosta Venäjän aseelliseen hyökkäykseen, mutta ilmiö liittyy myös yritysten maineeseen.

Sketsihahmo Porisuhdeneuvoja Luukkone

Porisuhdeneuvoja naurattaa parodioitua kaupunginjohtajaakin vedet silmissä – Joonas Nordmanin Luukkone on oivaltavaa kuntamarkkinointia

Joonas Nordmanin tähdittämä markkinointikampanja on iskenyt muidenkin kuin porilaisten hermoon. Parodioitu kaupunginjohtaja yllättyi alter egonsa suosiosta, ja kuntamarkkinoinnin asiantuntija kiittelee rohkeutta.

Uutsivahti-sovelluksen Läheltä-toiminnon esittelykuva

Kuhmon oma musiikkiteos saa kantaesityksensä ensi kesän kamarimusiikissa

Woodland Fanfares -teoksen on säveltänyt kuhmolainen Outi Tarkiainen. Teos liittyy Kuhmon brändityöhön. Tavoitteena on, että erilaiset tunnisteet tuova esille Kuhmon aluebrändin syvimmän olemuksen.

Mainoskuvassa tyttö pyöräilee Pietarsaaressa. Kuvaan on kirjoitettu englanniksi mainoslauseita.

Alueen ilme uudistui: Pietarsaaren seutu markkinoi itseään maailman parhaana paikkana

Pietarsaaren seutu otti kymmenen vuotta sitten käyttöön iskulauseen "Täällä asuu laatu". Nyt ilme ja brändi on uusittu.

Yle Areena matkapuhelimen näytöllä.

Yle Areenalla ennätysvuosi – suomalaiset arvostavat ja käyttävät Areenaa

Yle Areenaa käytettiin keskimäärin 70 minuuttia viikossa.

Olympialuokan soutajat Elmo Pyykkö ja Lauri Nevalainen. sekä Boxinboxin yrittäjä Juuso Aho

Markkinointistrategi haastaa yritysideat: "Uuden tuotteen pitää helpottaa elämää ja tehdä ihmisistä onnellisempia"

Markkinointistrategi kehottaa menestystä hakevia yrityksiä tutkimaan tarkkaan asiakkaiden tarpeet. Oleellista on, ratkaiseeko joku tuote tai palvelu asiakkaiden ongelman ja onko joku valmis maksamaan siitä.

Oulun kaupungin uusi bränditunnus.

Oulun uusi brändi herättää ajatuksia, mutta niin sen on kaupungin mukaan tarkoituskin

Marraskuun alussa hyväksytyn uuden ilmeen ajatus on, että Oulun kaupunki on pohjoinen, inhimillinen ja älykäs.

Tennispelaaja Maria Sakkari Marimekon asussa.

Marimekosta on kasvanut huipputrendikäs – unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin

Marimekko on luonut itsensä viime vuosina uudelleen. Mallistoista löytyy katumuotia ja unikot ovat lentäneet ministereiden mekoista ja Finnairin siiviltä kansainvälisten brändien tuotteisiin. Tuorein yhteistyömallisto on luotu urheiluvaatejätti Adidaksen kanssa.

Oulun kaupungin uusi bränditunnus.

Oulun kaupunki sai uuden brändin: pohjoinen, inhimillinen ja älykäs

Ulkoisessa ilmeessä Oulun o-kirjain säilyy. Pinkin rinnalle tulee liukuvärejä sekä meren- ja taivaansinisyyttä. Brändi julkaistaan 19. marraskuuta, jolloin Ouluhallin katto valaistaan uuden ilmeen mukaisesti.

Tampereen kannen areena.

Tampereen areenan Uros-soppa saattaa koitua sen eduksi – asiantuntijat kohun vaikutuksesta areenan brändiin: "harvinainen tapaus, että rahan antaja osoittautui ongelmalliseksi"

Tampereen areena on ollut alituiseen otsikoissa, sen nimeämisestä lähtien. Markkinoinnin tutkijat arvioivat, mikälainen vaikutus kohuilla on areenan tulevaisuuteen.

Mustavalkoraitaisessa paidassa poseeraava, punatukkainen nainen

Anniina Nurmi murtaa työkseen muodin myyttejä ja pukeutuu ylpeästi samaan asuun joka päivä – nyt hän vastaa 7 väitteeseen eettisistä vaatteista

Ekovaatteisiin erikoistunut yrittäjä tajusi oman brändinsä viestinnän sisältäneen viherpesua. Nyt hän kertoo vastuullisen vaatetuotannon vaikeudesta.

18-vuotias Emma Raducanu vei kahdessa erässä voiton US Openin finaalissa. Hän on 44 vuoteen ensimmäinen britannialainen nainen, joka on voittanut grand slam -turnauksen kaksinpelin finaalissa.

Tenniksen sensaatiopelaajalle Emma Raducanulle, 18, povataan hurjaa tulevaisuutta – mahdollisuus tienata kymmeniä miljoonia muutamassa vuodessa

US Openin voittanut Emma Raducanu nousee kertaheitolla yhdeksi maailman arvokkaimmista urheilijoista, arvioivat urheilumarkkinoinnin asiantuntijat. Pelkän US Openin voitto voi tuoda brittipelaajalle parissa vuodessa yli 20 miljoonaa puntaa.

Uuraisten markkinointilause teipattuna Uuraisten kunnanviraston ikkunaan.

Huomasitko nämä kuntasloganit kesälomamatkalla? Kuntien iskulauseet huvittavat, mutta hyvä iskulause jää myös mieleen

Parhaimmillaan kunnan iskulause luo siitä myönteisiä mielikuvia yrittäjille, matkailijoille ja asukkaille. Sloganit muotoillaan usein kunnan sijaintiin, arkeen, kokoon tai luontoon liittyvistä teemoista.

Nainen ottaa itsestään selfietä puhelimella

Somen mikrovaikuttajat kiinnostavat nyt yrityksiä aiempaa enemmän – aitous on valtti, joka houkuttelee yhteistyöhön

Sosiaalisen median mikrovaikuttajat toimivat maailmassa, jossa seuraajien määrä usein määrittelee markkina-arvon yrittäjien silmissä. Nyt yrityksissä on kuitenkin herätty huomaamaan somen pienempien toimijoiden vahvuus brändien kohderyhmien tavoittamisessa.

Weekend Festivalin yleisöä ja ilotulitukset.

Ensin peruttiin Weekend, sitten Tubecon – festaripuuhamiestä mietityttää asia, jonka hän on jo oppinut kantapään kautta: brändi voi unohtua

Weekend-järjestäjä Hardi Loogin mukaan korona-aikaan järjestetty festari tekisi brändille haittaa. Hän ei halua asiakkaiden joutuvan puntaroimaan, uskaltaako tapahtumaan mennä vai ei.

Katja Pulkkinen ja Juha Järvinen tutkivat miesten paitaa PaaPiin ompelimossa

PaaPii Design loi uuden vaatebrändin miehille – Kaikki vaatteet valmistetaan yrityksen omassa vaatetehtaassa Kokkolassa

Uusi brändi Finsket panostaa vastuullisuuteen, suomalaisuuteen sekä suunnitteluun. Vaatteiden lisäksi valikoimiin tulee myös erilaiset kodintuotteet.

Henkiökuva Omar Arifaista.

Omar Arifailla oli lompakossa tonni oikealla hetkellä, ja sillä hän osti paitaprässin – nyt hän on Helsingin "katumuodin kummisetä"

Räppärit teettävät pieniä eriä paitoja, jotka myydään nopeasti loppuun. Työelämäprofessori Pekka Mattilan mukaan pienet vaate-erät ovat tämän ajan vastine luksukselle.

Kainuuta markkinoidaan nyt mahdollisuuksien maakuntana

Musiikkivideo ja uunituore vapauden valtatie -brändi – Kainuu houkuttelee uusia asukkaita monella tavalla

Brändityöllä halutaan vahvistaa etenkin Kainuun veto- ja pitovoimaa. Samalla halutaan korostaa, että Kainuu on mahdollisuuksien maakunta, jossa voi tehdä matkailuun, opiskeluun ja työmarkkinoihin liittyviä merkityksellisiä asioita.

Cristiano Ronaldo.

Cristiano Ronaldo heitti sokerijuomat sivuun ja otsikot huusivat pörssikurssien laskusta – suomalaisprofessori kertoo, mistä asiassa oli oikeasti kyse

Coca-Colan pörssikurssi laski Cristiano Ronaldon tempauksen jälkeen. Professori Vesa Puttosen mukaan tapauksessa on tehty "kärpäsestä härkänen".

Lapsia pulkkamäessä.

Legendaariset pulkat tehdään jatkossa Heinolassa: Wiitta Oy osti Orthexin lumileluliiketoiminnan

Orthex luopuu lumilelujen valmistuksesta tehdäkseen tilaa muille tuotteilleen.

Losovaaran maisemia.

Kainuu tarttui hetkeen ja brändäsi itsensä vapauden valtakunnaksi

Brändityöryhmän mukaan kainuulaista vapautta ovat muun muassa sujuva arki, mahdollisuus irrottautua arjesta luonnon keskellä sekä vapaus valita millaista työtä tekee, milloin ja minne.

Joukko eri ikäisiä ihmisiä puutarhassa katselee Yle Areena puhelimen näytöltä.

Yle is brand of the year

Yle’s brand was praised for its strength.

Joukko eri ikäisiä ihmisiä puutarhassa katselee Yle Areena puhelimen näytöltä.

Yle on vuoden brändi

Vuoden brändin valitsi Keskuskauppakamarin nimeämä raati.

Mies polttaa tupakkaa.

Ministry proposes tougher smoking rules

Branding would be stripped from tobacco packaging and outdoor smoking rules tightened if the proposed law is approved.

Makian johtotiimi Jesse Hyväri, Totti Nyberg ja Joni Malmi.

Vaatemerkki Makia vetää tuotteensa Kärkkäinen-tavarataloista, joiden perustaja tunnetaan uusnatsiyhteyksistä – "Ei katumusta tai anteeksipyyntöjä"

Kärkkäinen-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja Juha Kärkkäinen kieltäytyy kommentoimasta asiaa.

Toimittaja Oskari Onninen. 5.3.2021.

Toimittajabrändi syntyy laadulla tai länkyttämällä – "Journalismin taso paranisi huomattavasti, jos toimittajat poistuisivat Twitteristä"

Vapaa toimittaja Oskari Onninen on sitä mieltä, että Twitterin ei pitäisi olla toimittajan brändinrakennuskanava.

Paltamon golfkenttä.

Sellutehdas muokkaa Paltamon julkisuuskuvaa – tulevaan valmistaudutaan kuntalaisten brändityöpajoissa

Brändityössä on tarkoitus selvittää, mitä paltamolaisuus on nyt ja tulevaisuudessa.

Kananmunia muovikennoissa

Three brands recall eggs over salmonella risk

Three Finnish firms have recalled eggs because they might be contaminated with salmonella, according to the Finnish Food Authority. 

Paltamon kunnan villasukkakilpailun kahdeksan ehdokasta.

Paltamon nimikkovillasukaksi kahdeksan ehdokasta – voittaja selvillä ensi kuun alussa

Kilpailu on osa Paltamon kunnan tänä vuonna käynnistyvää brändiuudistusta.

Eurooppaministeri Tytti Tuppurainen

Europe Minister brands Brexit deal 'damage control', says parliament must approve it

Britain and the EU agreed a deal to avoid a no-deal Brexit.

Pirkka-sukkahousuja kaupan hyllyllä.

Onko tämä ok enää 2020-luvulla? Sukkahousujen ihonvärinen sopii vain hyvin vaaleaihoiselle, tummempi sävy on nimeltään kameli

Monen elintarvikkeen nimet on kyseenalaistettu, mutta myös esimerkiksi vaatteissa on sanastoa, joka ei kaikista ole ok.

H2O4U Finlandin tehdas ylhäältä päin kuvattuna.

Juomapulloja ostetaan maailmalla miljoona minuutissa – lahtelaisella vedellä yritetään tarrata kiinni miljardibisnekseen

Asiantuntija uskoo, että tulevaisuuden ala on enemmän vesiosaamista kuin veden pakkaamista.

Keltaisessa peltomaisemaan sijoitetutssa kyltissä lukee: Täällä asuu laatu.

Muuttaisitko Avaruuden pääkaupunkiin vai Kreisijärvelle? Kuntaa markkinoiva slogan voi syntyä mainostoimiston ajatushautomossa – tai ihan vaan vahingossa

Kilpailu muuttovirtojen mukana liikkuvista ihmisistä kovenee. Kuntia ja kaupunkeja brändätään kiivaasti ympäri Suomen. 

Kun Zinedine Zidane antaa neuvoja, niin silloin kuunnellaan tarkasti.

Jopa Zinedine Zidane lähti mukaan Real Madridin somekampanjaan – Suomessa vaatimattomuus ja urheilukulttuuri ovat hidastaneet kehitystä

Henkilöbrändäys ja julkaisut sosiaaliseen mediaan ovat olleet yksilöurheilijoille tuttua puuhaa. Nyt myös joukkuelajeissa on valjastettu urheilijoita markkinoimaan edustamaansa joukkuetta.

Kuvassa Helsingissä Sörnäisten Lidlissä asioi Minna Heikurinen 29. lokakuuta 2020.

Miten käy Pirkan, Rainbow´n ja Lidlin monen "halpamerkin"? Uusi laki kieltää kauppoja oikeudettomasti kopioimasta tuotteita omiksi merkeikseen

Uusi elintarvikemarkkinalaki haluaa estää halpakopiot. "Ei tässä mitään uutta ole", sanoo Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja.

Joukko ihmisiä kannettavan tietokoneen ääressä, koneen näytöllä Yle Areena.

Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä

Yle on jälleen kuudenneksi arvostetuin verkkobrändi.

Yle Areena-etusuvu

Yle Areena jatkaa Suomen arvostetuimpana verkkobrändinä

Verkkobrändit ovat yhä arvostetumpia, kertoo tuore tutkimus.

Kuvassa on talo Saksassa.

Kirjeenvaihtajalta: Voisiko Euroopan brändäys nostaa EU:n uuteen kukoistukseen – komission puheenjohtaja hakee apua sadan vuoden takaa Bauhaus-liikkeestä

Jos paras eurooppalainen osaaminen, äly ja suunnittelu istutetaan saman katon alle, voiko siitä syntyä made in Europe -brändi, pohtii EU-kirjeenvaihtaja Susanna Turunen.

Microsoftin kyltti Tampereella

Microsoft to open product development unit in Tampere

The hardware unit will focus on the company's Surface-branded devices.

Gult runt plakat med texten Här bor kvaliteten.

Pietarsaaren seutu hakee uuteen ilmeeseensä asukkaiden ääntä: tarkoituksena viestiä aiempaa enemmän elämänlaadusta

Maanteiden varsien keltaiset pallot ovat korostaneet pikemminkin elinkeinoelämän laatua.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle