Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Johanna Tuuri Ylen uudeksi yhteiskuntasuhdepäälliköksi, Janne Saarisesta brändipäällikkö

Johanna Tuuri siirtyy Ylelle SuomiAreenasta, Janne Saarinen puolestaan markkinointitoimisto SEKistä.

Rasismitutkija pelkää, että keskustelu kiistanalaisista tuotemerkeistä unohtuu nopeasti – "Suhde kieleen on yllättävän rakasta ja intiimiä"

Tietokirjailija ja rasismitutkija Olli Löytty toivoo, että keskustelu tuotemerkeistä aiheuttaisi ihmisten ajattelussa pysyvän muutoksen.

Perinteisten Eskimo-keittiötuotteiden nimi muuttui jo keväällä: "Olemme olleet tietoisia brändinimen haasteista"

Tuorekelmuista ja suodatinpusseista tunnetun Fredmanin lähes 60 vuotta vanha Eskimo-brändi jäi keväällä historiaan.

Kun jäätelöpuikko tai suklaa vaihtaa nimensä, se herättää tunteita – asiantuntija: "20 vuoden päästä hämmästellään, että oho, millaista ennen oli"

Asiantuntijoiden mukaan on luonnollista, että yrityksissä seurataan yhteiskunnallista keskustelua ja reagoidaan siihen.

Valio to re-brand 'Turkish' yogurts following controversy

Dairy company Valio is the latest Finnish firm to come under scrutiny for cultural stereotypes in its branding.

Valio uudistaa jogurttipurkkien pakkauksia – Turkkilaisen jogurtin stereotyyppisestä kuvituksesta luovutaan

Pakkausten uudistamisen taustalla on Valion viimeisen vuoden aikana tekemä ihmisoikeusvaikutusten arviointi.

Suomalaispari havahtui sukellusreissullaan merten saastaisuuteen – syntyi urheiluvaatteiden verkkokauppa, joka ei ihan jokaista jättibrändiä listoilleen kelpuuta

Vastuullisuus kiinnostaa yhä useampia, mutta urheiluvaatteiden kohdalla monesti oikaistaan. Katso videolta, miten asiantuntija arvioi toimittajan vaatekaappia ja mitä ongelmia sieltä paljastuu.

Vaihtoehdot Kokkolan uudeksi ilmeeksi saivat kaupunkilaiset takajaloilleen – ja voi olla, ettei niistä kumpikaan toteudu

Ilme-ehdotusten tuominen julkisuuteen sai aikaan toivottua keskustelua, joka ei päässyt viriämään koronan varjossa.

Eskimo-branded ice cream may get name change in Finland

The treats are being re-branded in the US in an aim to combat discrimination, the brand's owners say.

Ulkolinja: Jeff Bezos ja Amazonin valta

Jeff Bezos on luonut ainutlaatuisen bisnesimperiumin.

Tiedätkö, miksi kotimainen mekko maksaa 120 euroa enemmän kuin pikamuotivaate? Kriisi on saanut meidät tukemaan paikallista, mutta muotiala on silti pulassa

Suomalaisen brändin vaatteen hinnasta noin 80 prosenttia jää Suomeen riippumatta siitä, missä vaate on tehty.

Mysteerilyhenne F-liiga jakaa salibandytähtien mielipiteet - "Ei solju minun suussani"

Miesten ja naisten salibandyliigoja pelataan ensi kaudella yhteisen brändin alaisuudessa.

Keminmaa teettää selvitystä omasta maineestaan – mielipiteitä kysytään kemiläisiltä ja torniolaisilta

Opinnäytetyönä tehtävä maineselvitys on osa kunnan markkinointisuunnitelmaa, jonka tekemisestä tehtiin aloite valtuustossa vuosi sitten keväällä.

Forssa ja sen asukkaat aloittavat keväällä mielikuvamarkkinoinnin

Tällä kertaa brändityöhön kutsutaan mukaan myös kuntalaisia.

Kinataanko teillä merkkituotteista? Kerro meille, kuinka paljon nuoren huppari, tennarit tai kännykkä saa maksaa

Vastaa kyselyyn ja kerro, millaista keskustelua perheessäsi käydään merkkituotteista.

Naisten yleisintä vaatekokoa pidetään muotibisneksessä pluskokona: ostajat eivät näe, miltä vaatteet näyttävät, koska mallit ovat niin hoikkia

Pluskokoihin keskittyvän globaalin markkinan on odotettu puolitoistakertaistuvan vuosikymmenen aikana.

Oululaisen taksiyhtiön johtaja hämmästyi, kun näki slovakialaisyhtiön brändin – sekä taksit että logo olivat i:n pistettä myöten kuin Oulussa

Toimitusjohtaja sanoo Otaxin käyttäneen puoli miljoonaa euroa brändiin, ja nyt slovakialaisfirmalla on samanlainen.

Suomen ensimmäisen outlet-kylän johto irtisanoutui yllättäen – Zsar ei ole kiinnostanut huippubrändejä tarpeeksi

Vaalimaalla sijaitsevan Zsar Outlet Villagen toimitusjohtaja ja markkinointijohtaja ovat yllättäen eronneet.

Brändiosasto pyysi poistamaan Tampereen yliopiston logosta tehdyn vanhan pilapiirroksen, nyt niitä virtaa nettiin solkenaan

Opiskelijajärjestö aikoo vastustaa pyyntöä. Rehtori Mari Walls sanoo, ettei yliopisto voi puuttua satiirisiin muunnoksiin.

Parikymppiset naiset kertovat, miksi ostavat pikamuotia – Inca Paatela, 23: "Olen tapojeni orja"

Markkinoinnin professorin mukaan pikamuodin kulutus on lisääntynyt. 23-vuotias Inca Paatela tunnistaa ilmiön.

Tampereen yliopiston rekryilmoitus pillastutti Twitterin – brändikohu on jo kolmas: "Bisnesbullshittiä luetaan kuin piru raamattua"

Tampereen yliopiston viestintä ja brändäys ovat herättäneet intohimoa niin yliopiston sisällä kuin sosiaalisessa mediassa.

Lieksa päivitti visuaalisen ilmeensä

Lieksalla on nyt uusi logo ja slogan eli iskulause.

95-vuotias Elovena-tyttö vaihtaa kansallispukunsa siniseen mekkoon – "Elovena on valmis kansainvälistymään"

Elovena-tytön historia alkaa Karjalan Myllyn vuonna 1925 järjestämästä mainoskilpailusta.

HS: Finnish firm retires brand behind iconic Star Wars jewellery

The Finnish-designed necklace that Princess Leia famously wore in the original Star Wars will continue to be produced.

BBC ja Puolan televisio kiinnostuivat pienestä Puolangasta – tyhjenevä kunta ratsastaa överipessimismillä maailmankartalle

Ulkomaisia medioita ihmetyttää, kuinka suomalainen kunta uskaltaa mainostaa itseään pessimismillä.

Itärajan kaupunki räväyttää ja ottaa käyttöön pinkit bussit: "On ainakin erottuva väri"

Täysin pinkkejä busseja ei ole muissa suomalaiskaupungeissa. Pinkit bussit ilmestyvät Lappeenrannan liikenteeseen ensi vuonna.

Miksi Suomi sekosi, kun Muji avasi kaupan Kampissa? "Kuluttajat haluavat tuotteita, jotka saavat heidät näyttämään individualisteilta"

Asiantuntija: "Jos sinulla sattuu olemaan Mujin tuotteita, joista pidät, se on melkein kuin salaisuus."

Suomi isosti esillä Briteissä marraskuussa: Suositussa Diili-ohjelmassa brändätään maamme matkailua uuteen uskoon

Visit Finlandista vahvistetaan yhteistyö ohjelmanteossa, mutta ohjelman sisältöä he eivät kommentoi.

Pupulandia-blogin Jenni Rotonen: "Vastuullisuus, laatu ja halpuus eivät tule samassa paketissa" – Onko vastuullinen vaate vaikea tunnistaa?

Bloggaaja, muotioikeuden tutkija ja eettisen muodin verkkokaupan perustaja keskustelivat pikamuodista Ylen aamussa torstaina.

Tornion uusi brändi on julkistettu

Kuntalaiset ovat olleet vahvasti mukana rakentamassa kaupungin uutta ilmettä.

Yle Areena on seitsemättä kertaa peräkkäin Suomen arvostetuin verkkobrändi – "On etuoikeus saada olla osa jotain näin merkityksellistä"

"Meidän tulee olla tosi herkkiä, jotta tiedämme, mitä suomalaiset haluavat", Areenan ohjelmapäällikkö Cilla Lönnqvist linjaa.

Suomenniemen uusi iskulause on "Kaukana Mikkelistä" – t-paidat leikittelevät itseironialla

Mikkelin brändi laajenee ja jatkaa itseironian linjallaan. Vuonna 2013 Mikkeliin liittynyt Suomenniemi muistuttaa asemastaan ja sijainnistaan t-paidoilla, jonka iskulauseesta voi lukea myös kritiikkiä.

Kyrö Distillery luopuu Napue-nimestä – brittibaarissa asiakkaat saivat ginin sijasta lautasliinan

Suomessa Napue Gin on tunnettu brändi, mutta englannin kieli tekee tepposet. Napue ei toimi nimenä vientimarkkinoilla.

Tubetähdet Elina, 11, ja Sofia, 8, pyörittävät äitinsä kanssa menestyvää brändiä – Psykologi: "Jaettu ilo vahvistaa suhdetta"

Lasten ja aikuisten yhteinen bisnes voi olla parhaillaan yhdistävä kokemus, mutta aikuisen pitää varoa miellyttämisansaa.

Crowdfunding campaign saves Finnish fashion brand from bankruptcy

Samuji had filed for bankruptcy due to unpaid pension contributions of 150,000 euros.

Kävelykatu Jannella esitellään Järvenpään uutta ilmettä

Brändityötä varten on kerätty ajatuksia järvenpääläisyydestä yli 600 asukkaalta.

Suomalainen muotitalo Samuji julkisti kunnianhimoisen joukkorahoitushankkeen konkurssin välttämiseksi

Kaiken kaikkiaan Samujilla on maksamattomia rästejä noin 150 000 euroa.

Muoti kiinnostaa miehiä yhä enemmän, mutta bisnestä sillä on vaikea tehdä – Makian pomo: “Raha loppui ennen kuin hauska alkoi”

Suomessa lanseerataan uusia miesten vaatemerkkejä, mutta kilpailu on kovaa. Helsinkiläinen Frenn uskoo, että vastuullisuus tuo asiakkaita.

Haapajärvi pitää kiinni teekaupungin imagostaan

Suomalaisen teekaupungin alku on 1990-luvun lopun eurooppalaisessa tv-mainoksessa.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle