Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Vaaleissa ehdolla oleva tunnettu bloggari Eino Nurmisto mainostaa korkeakorkoista kulutusluottoa: "En näe vihreiden arvojen vastaisena"

Anyfin on valjastanut lukuisat somevaikuttajat mainostamaan kulutusluottoa. Vihreiden puoluesihteeri tukee edelleen Nurmiston ehdokkuutta.

Pelialalla kilpailu on raakaa, mutta Google ja Apple voittavat aina – Supercellin Paananen: "Onko 30 prosenttia oikeudenmukainen osuus?"

Koronan aikana entistä useampi pelaa ja käyttää entistä enemmän rahaa – ja silti Supercellin tulos romahti.

KOK:n markkinointijohtaja Timo Lumme olympialaisten tilanteesta: Jos Tokiossa ei nähdä yleisöä, siitä tulee monen sadan miljoonan taalan taloudellinen isku

Kansainvälisen olympiakomitean (KOK) suomalaissyntyisen markkinointijohtajan Timo Lumpeen mukaan Tokion olympialaiset ovat edelleen kalenterissa tulevana kesänä, mutta taloudelliset tappiot ovat valtavat, jos yleisö ei pääse paikalle.

Iisalmi ottaa koeasukkaan myös ensi kesänä

Yhdelle kesätöihin tulevalle tarjotaan ilmainen asunto, vastineena odotetaan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.

Savolaiskaupungin uusi logo synnytti seksuaalisen joulukevennyksen – "Tästä tuli sinänsä harmiton ilon aihe, ja Iisalmi sai näkyvyyttä"

Piti olla Sven Tuuva puuta vasten Koljonvirran varrella, mutta somekansa näki polven tilalla kumartuneen naisen.

Onko tämä ok enää 2020-luvulla? Sukkahousujen ihonvärinen sopii vain hyvin vaaleaihoiselle, tummempi sävy on nimeltään kameli

Monen elintarvikkeen nimet on kyseenalaistettu, mutta myös esimerkiksi vaatteissa on sanastoa, joka ei kaikista ole ok.

Lapua ja Vimpeli mukaan Visit Lakeuteen

Sopimuksen tarkoituksena on kehittää alueellista matkailun yhteismarkkinointia kuntien ja yritysten yhteisen Visit Lakeus -brändin avulla.

Juomapulloja ostetaan maailmalla miljoona minuutissa – lahtelaisella vedellä yritetään tarrata kiinni miljardibisnekseen

Asiantuntija uskoo, että tulevaisuuden ala on enemmän vesiosaamista kuin veden pakkaamista.

Kannabisteollisuuden lobbari Olivia Mannix varmistaa, että pilveä näkyy tv-sarjoissa – näin hän pyrkii muuttamaan sinunkin mielipidettäsi

Suomessa lobbaus kannabiksen puolesta on alkamassa. Mielipiteisiin vaikuttaminen on alkanut jo ajat sitten.

Rajoitettu erä! -70%! Professorin mukaan ostamme alennustuotteita ja lankeamme markkinointiin, koska ne vetoavat metsästysviettiimme

Ostamme, koska haluamme sekä kuulua joukkoon että erottua siitä. Nurinkurista, mutta toimivaa.

Tutkimus tulossa: mainostetaanko lapsille epäterveellistä ruokaa epäeettisin keinoin?

Mainosten ja markkinoinnin maailma on muuttunut viime vuosina melko lailla.

Muuttaisitko Avaruuden pääkaupunkiin vai Kreisijärvelle? Kuntaa markkinoiva slogan voi syntyä mainostoimiston ajatushautomossa – tai ihan vaan vahingossa

Kilpailu muuttovirtojen mukana liikkuvista ihmisistä kovenee. Kuntia ja kaupunkeja brändätään kiivaasti ympäri Suomen. 

Yle selvitti: mainoskuvia tuskin erottaa Instagramin muusta kuvavirrasta – testaa, kuinka helposti ne jäävät sinulta huomaamatta

Suomalaiset Instagram-vaikuttajat tekevät kaupallista yhteistyötä säännöllisesti, mutta maltillisesti.

Kajaanin kaupungin nuoret somelähettiläät aloittavat työnsä

Viisi lähettilästä aloittaa työnsä marraskuussa.

Jopa Zinedine Zidane lähti mukaan Real Madridin somekampanjaan – Suomessa vaatimattomuus ja urheilukulttuuri ovat hidastaneet kehitystä

Henkilöbrändäys ja julkaisut sosiaaliseen mediaan ovat olleet yksilöurheilijoille tuttua puuhaa. Nyt myös joukkuelajeissa on valjastettu urheilijoita markkinoimaan edustamaansa joukkuetta.

Kaverille suunnitellusta työpöydästä tuli kansainväinen myyntihitti – "Pitää olla rohkeutta satsata markkinointiin"

Pieni huonekalutehdas Lahden Nastolasta kuuluu harvoihin korona-ajan voittajiin.

Kajaani haluaa nuoria somelähettiläiksi – haku auki lokakuun loppuun

Tavoite on, että nuoret kertovat oman näkemyksensä eri kanavissa.

Heli Mäkiranta suunnitteli valaisimen, eikä arvannut mitä yksi kuva Instagramissa saattoi saada aikaan – Vogue otti yhteyttä

Suomalaisen muotoiluviennin tuen uupuminen jättää suunnittelijat yrittämään yksin kansainvälisille markkinoille.

Moduulitiloja valmistava säkyläläinen Intlog voitti mainoksen Times Square -aukiolle ja kansainvälinen kiinnostus heräsi

Yritys voitti Suomen nuorkauppakamarin Tuottava idea -kilpailun ja sai logonsa näkyviin yhdelle New Yorkin näkyvimmistä paikoista.

Diabeteslääkettä lihavuuteen ja reumalääkettä koronaan – lääkkeiden off-label-käyttö voi auttaa, mutta myös tuoda haittoja ilman hyötyä

Joskus laatikon ulkopuolelta löydetty hoito pelastaa potilaan, mutta maailmalta löytyy myös varoittavia esimerkkejä.

Jani Halmeen kolumni: Pieni ja paikallinen on nyt muodikkaampaa kuin koskaan 

Aivan liian monen pienyrittäjän pakeille pitää etsimällä etsiytyä, kirjoittaa Jani Halme.

Kontiolahti markkinoi myytäviä tontteja Tinderissä

Tinderissä tontista kiinnostuneiden kanssa keskustelevat kunnan työntekijät, joille on tehty kasvot tekoälyn avulla.

Maria Veitola kriisiin ajatuneen Stockmannin luovaksi johtajaksi – asiantuntija markkinointikikasta: "Ei vain tienvarsijulisteita, vaan jotain mietitympää"

Muun muassa toimittajana ja kirjailijana tunnetun Veitolan työ Stockmannilla kestää tämän syksyn ajan.

Kajaanin torikauppiaat järjestävät perinteiset syysmarkkinat itse

Kajaanin kaupunki vetäytyi markkinoiden järjestämisestä koronatilanteeseen vedoten.

Ruokaostoksilla nenä ohjaa ja tuoksu menee ohi älyn – väitös: Tuoksumarkkinointi tehoaa eritoten mielihyvää etsiviin miehiin

Oikein valittu tuoksu voi lisätä ruokatuotteiden myyntiä jopa 40 prosenttia, todetaan tuoreessa tutkimuksessa.

Kesätyö somettajana oli Laura Niemisen unelmien täyttymys – Vaasassa nuorista kesäsomettajista on vain hyviä kokemuksia

Vaasan kaupungin someilmettä tehdään nuorten voimin. Kesäsomettajien videot ovat keränneet kehuja ja Instagramissa seuraajamäärä on viime vuodesta kasvanut kolmanneksella.

Mynämäen älykylän paikka selvillä – markkinointi alkaa keväällä

Tavoitteena on perustaa osuuskuntamuotoinen asuinalue Kintikkalaan.

I love Vaasa on Vaasan kaupungin uusi markkinointislogan – uusi siirrettävä maamerkki painaa yli 5 tonnia

I love Vaasa -kampanja haluaa luoda paikan, missä otetaan kuvia ja jaetaan niitä sosiaalisessa mediassa.

Tietosuojan lisääntyminen pakottaa mainosalan etsimään uusia tapoja verkkomainontaan – "ihmisten seuraaminen ei ole päättymässä", sanoo asiantuntija

Jatkossa mainostajan itse keräämän tiedon merkitys kasvaa. Facebookin kaltaiset isot alustat saattavat vain hyötyä muutoksista, koska niillä on paljon dataa käyttäjistään.

Google esti huijausvideot, joissa esiintyi suomalaisia valekeksijöitä, kuten hammaslääkäri Sallinen ja putkimies Manninen

Google toivoo, että käyttäjät ilmoittavat jatkossakin sääntöjen vastaisista mainoksista.

Kun jäätelöpuikko tai suklaa vaihtaa nimensä, se herättää tunteita – asiantuntija: "20 vuoden päästä hämmästellään, että oho, millaista ennen oli"

Asiantuntijoiden mukaan on luonnollista, että yrityksissä seurataan yhteiskunnallista keskustelua ja reagoidaan siihen.

Valio uudistaa jogurttipurkkien pakkauksia – Turkkilaisen jogurtin stereotyyppisestä kuvituksesta luovutaan

Pakkausten uudistamisen taustalla on Valion viimeisen vuoden aikana tekemä ihmisoikeusvaikutusten arviointi.

Vaihtoehdot Kokkolan uudeksi ilmeeksi saivat kaupunkilaiset takajaloilleen – ja voi olla, ettei niistä kumpikaan toteudu

Ilme-ehdotusten tuominen julkisuuteen sai aikaan toivottua keskustelua, joka ei päässyt viriämään koronan varjossa.

Kotimaan matkailun suuri osuus Kainuussa auttaa matkailusektorin elpymistä

Kainuun Liiton kyselyssä selvisi, että yrittäjät toivovat yhteismarkkinointia.

Lappeenranta hakee näkyvyyttä SM-tason urheiluseurojen kautta

Markkinointiyhteistyöhön käytettävä summa on pysynyt samana viimeiset kolme vuotta.

Elisa selvitti valheelliset myyntipuhelunsa – puhelinmyynnin merkitys on poikkeusolojen aikana noussut

Puhelinmyyjillä on usein mahdollisuus tukeutua työssään myös valmiiksi kirjoitettuihin myyntipuheisiin.

Keminmaa teettää selvitystä omasta maineestaan – mielipiteitä kysytään kemiläisiltä ja torniolaisilta

Opinnäytetyönä tehtävä maineselvitys on osa kunnan markkinointisuunnitelmaa, jonka tekemisestä tehtiin aloite valtuustossa vuosi sitten keväällä.

Harmittavatko ruokakauppojen pienet pakkauskoot – ei hätää, osa tukuista avasi koronan takia ovensa suoraan kuluttajille

"Meillä ei ole ajatusta siitä, että tämä kuluttajille avaaminen olisi mikään pysyvä olotila", sanoo Heinon Tukun toimitusjohtaja Petri Heino

Forssa ja sen asukkaat aloittavat keväällä mielikuvamarkkinoinnin

Tällä kertaa brändityöhön kutsutaan mukaan myös kuntalaisia.

Tiukka äänestys Imatran kaupunginhallituksessa – Saimaan rantatonttien ennakkomarkkinointi alkaa yhden äänen enemmistöllä

Imatran kaupunginhallitus joutui äänestämään siitä, aloittaako se Saimaan rantatonttien ennakkomarkkinoinnin. Päätös markkinoinnin aloittamisesta syntyi yhden äänen enemmistöllä.

Sodankylän muuttanut tubettajaperhe jää asumaan kuntaan

Tubettaja Inari Fernándezin ja kunnan yhteistyösopimus päättyy suunnitellusti heinäkuun lopussa.

Koronakriisi leikkaa Kainuun matkailusta kolmanneksen – yrittäjien kannattaa nyt kehittää markkinointia ja pitää kiinni varauksista

Kainuun matkailu oli alkuvuonna vielä hyvässä kasvussa, mutta pysähtyi maaliskuussa.

Koronakriisillä haetaan näkyvyyttä mainoksille – kuluttajaviranomainen: "Ylilyöntejäkin on havaittu"

Mainokset heijastavat ajankohtaisia asioita, mutta koronaviruksen aiheuttamaa huolta ja pelkoa ei saa käyttää hyväksi.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle