Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Kajaani haluaa nuoria somelähettiläiksi – haku auki lokakuun loppuun

Tavoite on, että nuoret kertovat oman näkemyksensä eri kanavissa.

Heli Mäkiranta suunnitteli valaisimen, eikä arvannut mitä yksi kuva Instagramissa saattoi saada aikaan – Vogue otti yhteyttä

Suomalaisen muotoiluviennin tuen uupuminen jättää suunnittelijat yrittämään yksin kansainvälisille markkinoille.

Moduulitiloja valmistava säkyläläinen Intlog voitti mainoksen Times Square -aukiolle ja kansainvälinen kiinnostus heräsi

Yritys voitti Suomen nuorkauppakamarin Tuottava idea -kilpailun ja sai logonsa näkyviin yhdelle New Yorkin näkyvimmistä paikoista.

Diabeteslääkettä lihavuuteen ja reumalääkettä koronaan – lääkkeiden off-label-käyttö voi auttaa, mutta myös tuoda haittoja ilman hyötyä

Joskus laatikon ulkopuolelta löydetty hoito pelastaa potilaan, mutta maailmalta löytyy myös varoittavia esimerkkejä.

Jani Halmeen kolumni: Pieni ja paikallinen on nyt muodikkaampaa kuin koskaan 

Aivan liian monen pienyrittäjän pakeille pitää etsimällä etsiytyä, kirjoittaa Jani Halme.

Kontiolahti markkinoi myytäviä tontteja Tinderissä

Tinderissä tontista kiinnostuneiden kanssa keskustelevat kunnan työntekijät, joille on tehty kasvot tekoälyn avulla.

Maria Veitola kriisiin ajatuneen Stockmannin luovaksi johtajaksi – asiantuntija markkinointikikasta: "Ei vain tienvarsijulisteita, vaan jotain mietitympää"

Muun muassa toimittajana ja kirjailijana tunnetun Veitolan työ Stockmannilla kestää tämän syksyn ajan.

Kajaanin torikauppiaat järjestävät perinteiset syysmarkkinat itse

Kajaanin kaupunki vetäytyi markkinoiden järjestämisestä koronatilanteeseen vedoten.

Ruokaostoksilla nenä ohjaa ja tuoksu menee ohi älyn – väitös: Tuoksumarkkinointi tehoaa eritoten mielihyvää etsiviin miehiin

Oikein valittu tuoksu voi lisätä ruokatuotteiden myyntiä jopa 40 prosenttia, todetaan tuoreessa tutkimuksessa.

Kesätyö somettajana oli Laura Niemisen unelmien täyttymys – Vaasassa nuorista kesäsomettajista on vain hyviä kokemuksia

Vaasan kaupungin someilmettä tehdään nuorten voimin. Kesäsomettajien videot ovat keränneet kehuja ja Instagramissa seuraajamäärä on viime vuodesta kasvanut kolmanneksella.

Mynämäen älykylän paikka selvillä – markkinointi alkaa keväällä

Tavoitteena on perustaa osuuskuntamuotoinen asuinalue Kintikkalaan.

I love Vaasa on Vaasan kaupungin uusi markkinointislogan – uusi siirrettävä maamerkki painaa yli 5 tonnia

I love Vaasa -kampanja haluaa luoda paikan, missä otetaan kuvia ja jaetaan niitä sosiaalisessa mediassa.

Tietosuojan lisääntyminen pakottaa mainosalan etsimään uusia tapoja verkkomainontaan – "ihmisten seuraaminen ei ole päättymässä", sanoo asiantuntija

Jatkossa mainostajan itse keräämän tiedon merkitys kasvaa. Facebookin kaltaiset isot alustat saattavat vain hyötyä muutoksista, koska niillä on paljon dataa käyttäjistään.

Google esti huijausvideot, joissa esiintyi suomalaisia valekeksijöitä, kuten hammaslääkäri Sallinen ja putkimies Manninen

Google toivoo, että käyttäjät ilmoittavat jatkossakin sääntöjen vastaisista mainoksista.

Kun jäätelöpuikko tai suklaa vaihtaa nimensä, se herättää tunteita – asiantuntija: "20 vuoden päästä hämmästellään, että oho, millaista ennen oli"

Asiantuntijoiden mukaan on luonnollista, että yrityksissä seurataan yhteiskunnallista keskustelua ja reagoidaan siihen.

Valio uudistaa jogurttipurkkien pakkauksia – Turkkilaisen jogurtin stereotyyppisestä kuvituksesta luovutaan

Pakkausten uudistamisen taustalla on Valion viimeisen vuoden aikana tekemä ihmisoikeusvaikutusten arviointi.

Vaihtoehdot Kokkolan uudeksi ilmeeksi saivat kaupunkilaiset takajaloilleen – ja voi olla, ettei niistä kumpikaan toteudu

Ilme-ehdotusten tuominen julkisuuteen sai aikaan toivottua keskustelua, joka ei päässyt viriämään koronan varjossa.

Kotimaan matkailun suuri osuus Kainuussa auttaa matkailusektorin elpymistä

Kainuun Liiton kyselyssä selvisi, että yrittäjät toivovat yhteismarkkinointia.

Lappeenranta hakee näkyvyyttä SM-tason urheiluseurojen kautta

Markkinointiyhteistyöhön käytettävä summa on pysynyt samana viimeiset kolme vuotta.

Elisa selvitti valheelliset myyntipuhelunsa – puhelinmyynnin merkitys on poikkeusolojen aikana noussut

Puhelinmyyjillä on usein mahdollisuus tukeutua työssään myös valmiiksi kirjoitettuihin myyntipuheisiin.

Keminmaa teettää selvitystä omasta maineestaan – mielipiteitä kysytään kemiläisiltä ja torniolaisilta

Opinnäytetyönä tehtävä maineselvitys on osa kunnan markkinointisuunnitelmaa, jonka tekemisestä tehtiin aloite valtuustossa vuosi sitten keväällä.

Harmittavatko ruokakauppojen pienet pakkauskoot – ei hätää, osa tukuista avasi koronan takia ovensa suoraan kuluttajille

"Meillä ei ole ajatusta siitä, että tämä kuluttajille avaaminen olisi mikään pysyvä olotila", sanoo Heinon Tukun toimitusjohtaja Petri Heino

Forssa ja sen asukkaat aloittavat keväällä mielikuvamarkkinoinnin

Tällä kertaa brändityöhön kutsutaan mukaan myös kuntalaisia.

Tiukka äänestys Imatran kaupunginhallituksessa – Saimaan rantatonttien ennakkomarkkinointi alkaa yhden äänen enemmistöllä

Imatran kaupunginhallitus joutui äänestämään siitä, aloittaako se Saimaan rantatonttien ennakkomarkkinoinnin. Päätös markkinoinnin aloittamisesta syntyi yhden äänen enemmistöllä.

Sodankylän muuttanut tubettajaperhe jää asumaan kuntaan

Tubettaja Inari Fernándezin ja kunnan yhteistyösopimus päättyy suunnitellusti heinäkuun lopussa.

Koronakriisi leikkaa Kainuun matkailusta kolmanneksen – yrittäjien kannattaa nyt kehittää markkinointia ja pitää kiinni varauksista

Kainuun matkailu oli alkuvuonna vielä hyvässä kasvussa, mutta pysähtyi maaliskuussa.

Koronakriisillä haetaan näkyvyyttä mainoksille – kuluttajaviranomainen: "Ylilyöntejäkin on havaittu"

Mainokset heijastavat ajankohtaisia asioita, mutta koronaviruksen aiheuttamaa huolta ja pelkoa ei saa käyttää hyväksi.

Superpesiksestä pudonneen Ankkureiden tuki pysyy ennallaan – Alajärvi ei halua lyödä lyötyä

Kaupunki maksaa Ankkureille markkinointitukea 12 500 euroa vuodessa seuraavan kahden vuoden ajan.

Puuvillakassi on kaikkea muuta kuin ekotuote, mutta silti niitä sellaisina myydään – lojuuko sinunkin nurkissasi kymmeniä kangaskasseja?

Edelläkävijäyritykset ovat vaihtamassa mainoslahjakassiensa materiaalin puuvillasta takaisin paperiin.

Keskustele tässä vaikuttajamarkkinoinnista

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaasalaiset urheiluseurat kilpailevat jälleen kaupungin markkinointirahoista – "Nyt teemme selkeät säännöt, joiden perusteella raha jaetaan"

Markkinointisopimuksissa tulee korostumaan Vaasan kaupungin näkyvyys muualla maassa. Kaupunginhallitus edellyttää samalla kuitenkin entistä tasa-arvoisempaa rahanjakoa.

Imatra hyödyntää markkinoinnissaan ja viestinnässään puhelinoperaattorin keräämiä tietoja

Viimeksi tietoja yleisön liikkeistä koottiin Imatranajon aikana.

Consumer Ombudsman: Consumers need right to refuse telemarketing calls

The Competition and Consumer Authority wants Finland to adopt an opt-in model in relation to telemarketing calls.

Valmismatka voi kallistua tuntuvasti nettivarauksen aikana – kuluttajalle on kerrottava muutoksesta selkeästi

Kohonnut hinta ei kuluttajariitalautakunnan mukaan ole sitova, jos se tulee yllätyksenä.

BBC ja Puolan televisio kiinnostuivat pienestä Puolangasta – tyhjenevä kunta ratsastaa överipessimismillä maailmankartalle

Ulkomaisia medioita ihmetyttää, kuinka suomalainen kunta uskaltaa mainostaa itseään pessimismillä.

Hyvinvointigeenitestien markkinointiin ei Suomessa puutu kukaan – "Joidenkin testien mainoksissa on tiettyä liioittelun makua"

Valviran mukaan hyvinvointigeenitestien valvonta kuuluu Kilpailu- ja kuluttajavirastolle, jonka mukaan parempi asiantuntemus valvontaan löytyisi Valvirasta.

Varoitustekstit mainoksiin ja pelikoneiden ruuduille, arvat piiloon kassoilta – näin asiantuntija suitsisi Veikkauksen markkinointia

KKV:n johtavan asiantuntijan mukaan Veikkaukselle olisi nyt hyvä hetki parantaa vapaaehtoisesti mainontansa vastuullisuutta.

KKV:ltä rankat pyyhkeet: Veikkauksen markkinointi ei noudata omia vastuullisuusperiaatteitaan – kannustaa pelaamaan

Markkinoinnissa on käytetty runsaasti kannustavia ja kehottavia ilmaisuja, sanoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto.

Teemu Pukista tulee Kotkan seudun mainoskasvo – uusi markkinointisopimus julkistetaan ensi viikolla

Kotkan-Haminan seutu on solminut yhteistyösopimuksen Teemu Pukin kanssa.

Pullakahvit, ilmaiseksi luistelemaan ja uimaan – Kajaanin kaupunki antaa uusille asukkailleen tervetuliaispaketin

Kaupungin vetovoimaa lisäävään strategiaan on kuulunut jakaa lokakuusta lähtien eri palveluihin oikeuttava paketti.

Gambling monopoly Veikkaus on new strategy: "We haven't done enough to reduce addiction"

The firm promises more ethical and responsible marketing, compulsory pre-game ID checks, and 3,500 fewer slot machines.

Markkinaoikeus kielsi sähkötupakkakaupalta mainostamisen, mutta se jatkuu eri sanakääntein

Suomen tupakkalaki kieltää tupakkatuotteiden markkinoinnin. Silti sähkösavukeliike koetteli rajoja mainostamalla mm. paikallisliikenteen busseissa pääkaupunkiseudulla.

Janne Saarikiven kolumni: Valeuutisia vastustetaan mediassa ja politiikassa, mutta samaan aikaan niiden luomista opetetaan arvostettuna taitona kauppakoulussa

Poliitikot puistelevat päätään valeuutisille, mutta arvostavat valehtelun ja propagandan ammattilaisia, joita kutsutaan konsulteiksi ja markkinoijiksi, pohtii Janne Saarikivi.

Järvi-Suomea markkinoidaan jatkossa kokonaisuutena

Memorandum of Understanding -yhteistyösopimus sitoo toimijat kehittämään esimerkiksi matkailun ympärivuotisuutta.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle