Uusimmat artikkelit
Suomalaiset syövät yhä epäterveellisemmin ja siksi tutkija haluaisi lain suojaamaan nuoria – testaa, syötkö sinä suositusten mukaan
Ikääntyvä kansa ja vähenevä työvoima vaativat työiän pidentymistä. Pohja ruokailutottumuksille luodaan varhain, joten elintapojen parantamiseksi nuoriin kohdistuvaa markkinointia halutaan rajoittaa.
”Valokuvaus on helppoa kuin heinänteko”, väitti Kangasniemen kunta, ja ammattikuvaajat polttivat päreensä
Kangasniemen kunta julisti valokuvakilpailun saadakseen kuvia markkinointiinsa. Valokuvataiteilijoiden liiton mielestä kyseessä on malliesimerkki siitä, ettei kuvaajien työn arvoa tunnisteta.
Suomalaisilta vaikuttavat “Mökki”-mysli ja ”Auranna”-vaatteet ilmestyivät tavarataloon – Venäjä tehtailee feikkibrändejä kansalaisilleen
Venäjän Stockmannilla myytävät uudet brändit markkinoivat itseään harhaanjohtavasti suomalaisuudella, vaikka ne ovat jotain aivan muuta.
Poliisi puuttui Gammix-uhkapeliyhtiön aggressiiviseen mainontaan – Maltalla toimiva yhtiö lähettää mainoksia myös alaikäisille
Poliisihallituksen mukaan markkinointia on kohdistettu myös alaikäisiin.
Rinkelit loppuivat, vaikka sää ei aina suosinutkaan – Mikkelin Maalismarkkinoilla tuhansia kävijöitä
Onnistuneesta markkinahumusta kiitellään torikauppiasyhdistyksen, kaupungin ja yritysten yhteistyötä.
Menikö kahvi väärään kurkkuun sopimattoman ruokamainoksen takia? Nyt mainoksesta voi pyytää lausunnon elintarvikemarkkinointilautakunnalta
Lautakunnassa odotetaan, että eniten lausuntopyyntöjä tulee muun muassa vaikuttajamarkkinoinnista ja ruokien ympäristöystävällisyyttä koskevista väitteistä.
EU haluaa yritysten viherpesun kuriin, uusi direktiivi tekisi valheellisista ympäristöväittämistä rangaistavia
EU:n komissio valmistelee viherpesun vastaista direktiiviä. Yritysten viherpesu on Suomessakin yleistä. Yksi ongelmallisimmista on väite hiilineutraaliudesta.
Posiolaisille pienyrittäjille on tarjolla ilmaista apua myynnin edistämiseen – yhteistyöllä asiakasmäärät kasvuun
Posion uusi elinvoimahanke auttaa yrittäjiä lisäämään markkinointia ja tavoittamaan uusia asiakasryhmiä. Hankkeesta saatava apu voi olla esimerkiksi verkkokauppatuotteiden myynnin kasvattaminen.
Kuntamarkkinoinnin neronleimaus Porisuhdeneuvoja Luukkone kahmii palkintoja
Miljoonia katselukertoja somessa haalinut Porisuhdeneuvoja pokkasi useamman palkinnon Effie Awards-kilpailussa.
Yritykset etsivät tuotteidensa mainostajiksi taviksia, usein nollapalkalla – Tuotelahjoilla ja alennuksilla ei kuitenkaan elä, sanoo Anne Korkiakoski
Isojen vaikuttajien ja somejulkkisten sijaan yritykset hakevat tuotteidensa mainostajiksi yhä useammin pieniä sometilejä. Palkkioiden maksaminen mikrovaikuttajille on kuitenkin vaihtelevaa.
Moni somejulkkis tienaa mainostamalla nettikasinoita, vaikka se on laitonta
Poliisihallitus pyrkii lisäämään tietoisuutta rahapelien lainvastaisesta markkinoinnista
Kangasala, Kuhmoinen ja Pälkäne satsaavat yhdessä kausiasukkaiden viihtymiseen
Kolmella naapurikunnalla on yhteensä noin 11 800 kausiasuntoa, mikä on neljännes koko Pirkanmaan määrästä. Palvelun tasoa halutaan kuitenkin parantaa.
Hildur on tämän vuoden kirjailmiö – suosio yllätti kirjailija Satu Rämön itsensäkin
Lähes joka vuosi syntyy kirjailmiö, josta kaikki puhuvat ja joka myy hyvin. Silti menestys on usein yllätys niin kirjailijalle kuin kustantamollekin.
Suomussalmen Jaloniemitaloon tulee digitaalinen näyttely sotahistoriasta – tarkoitus toimia pysäyttäjänä 5-tien varressa
Näyttely on osa Suomussalmen matkailun kehittämishanketta, jossa parannetaan kulttuurihistoriallisten kohteiden saavutettavuutta ja tunnettuutta digitaalisin keinoin.
House of Laplandin toimitusjohtajana jatkaa Satu Luiro
Lapin markkinointiyhtiö haki uutta toimitusjohtajaa tuloksetta kahdella hakukierroksella. Elokuussa yhtiössä kävi myllerrys, toimitusjohtaja sai potkut ja hallitus vaihtui.
Rovaniemi jatkaa House of Laplandin rahoittamista
Kaupungin elinvoimalautakunta päätti melkein 130 000 euron rahoituksesta tiistaina. Rahoitusta on päättänyt jatkaa myös suurin osa Lapin kunnista.
House of Laplandin irtisanottu toimitusjohtaja Sanna Tarssanen on mukana perustamassa maakunnallista matkailuorganisaatiota Pohjois-Savoon
Tarssanen tekee töitä osa-aikaisesti Pohjois-Savon Lakeland 2 -hankkeessa Savonia AMK:n palkkalistoilla.
Oulun merellisyys-imagon eteen tehdään töitä kaupungilla: Asiantuntijaryhmä listaamaan konkreettisia keinoja ja rahoitusta
Oululaistenkin mielestä merellisyys on tärkeä asia, joka ei näy riittävästi kaupungin markkinoinnissa tai kehittämisessä. Yhdyskuntalautakunta päätti edistää Merikaupunki Oulu -suunnittelua.
”Pahin kilpailija on kotisohva” – lappeenrantalainen Jonna Vuorinne on SaiPan uusi markkinointipäällikkö
Jonna Vuorinteen mukaan hänen tärkein tehtävänsä on saada Kisapuistoon mahdollisimman paljon katsojia SaiPan peleihin.
Ampumahiihtäjä Tero Seppälä on Kontiolahden kasvot
Liikkuvaksi kunnaksi itseään kutsuva Kontiolahti on sopinut markkinoinnista Suomen miesten ampumahiihdon ykkösnimen kanssa.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimeksi Pohde
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimi on jatkossa Pohde. Virallinen nimi on edelleen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue.
Ananasanustappi-sana oli liikaa Mainonnan eettiselle neuvostolle – Urjalan makeistukulle huomautus
Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautukset myös kahdelle energiayhtiöille sekä viidelle sosiaalisen median sisällöntuottajalle ja markkinoijalle.
Ruskan etenemisen voi nyt tarkistaa ruskavahdista
Visit Finlandin nettisivulta voi tarkkailla ruskan etenemistä viikon tarkkuudella.
Lahti pestaa Pelicansin avuksi uusien asukkaiden juurruttamiseen
Liigaseuran on tarkoitus järjestää Lahteen muuttaville toimintaa, joka saisi uuden kotikaupungin tuntumaan kotoisalta.
House of Laplandin toimitusjohtajalle potkut
Yhtiön hallitus päätti toimitusjohtajan vaihtamisesta keskiviikkona. Puheenjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio sanoo hallituksen haluavan muuttaa yhtiön toimintaa.
Ranua uudistaa kuntabrändinsä, kuntalaisilta pyydetään ideoita
Kuntabrändi on työkalu, jolla houkutellaan uusia asukkaita ja yrityksiä Ranualle. Ranuan kunnan visuaalinen ilme uusitaan brändityön mukaiseksi loppuvuonna.
Valokuitua ostava kuluttaja ei aina tiedä, mihin on sitoutunut – yritys voi tarjota liittymää jopa ilmaiseksi, mutta todellisuus onkin muuta
Kuluttajan on syytä olla tarkkana hankkiessaan valokuituliittymää. Esimerkiksi määräaikaisesta sopimuksesta voi olla vaikea irrottautua ilman sopimussakkoa.
Tampereen areena voitti kovatasoisen kisan – Barcelonan Camp Nou ja Los Angelesin Areena jäivät taakse
Voitto tuli Sponsoroinnit, myynnit ja markkinointi -sarjassa. Palkinnot jaettiin tiistaina Manchesterissa.
Maskun Kalustetalolle vaaditaan miljoonan euron sakkoja harhaanjohtavasta alennusmarkkinoinnista
Kuluttaja-asiamiehen selvityksen mukaan Maskun Kalustetalo johtaa kuluttajia harhaan markkinoinnissaan ja vaatii tämän takia miljoonan euron seuraamusmaksua kalusteyritykselle.
HS:n Kuukausiliitteessä mainostettiin vain osaa Saimaasta, ja myrsky oli valmis – naapurikaupungit saivat EU:n rahat ihan eri tarkoituksiin
Koronapandemia ja sen jälkimainingit käänsivät matkailumarkkinoinnin katseen kotimaahan.
Venäjän markkinoille tulee Pauligia kopioiva kahvibrändi – yritys ei ole tietoinen asiasta
Pietarin talousfoorumissa tarjoiltiin kahvia, joka muistutti vastikään Venäjän markkinoilta poistunutta Pauligia.
Tampereen Ilves on onnistunut luomaan somessa poikkeuksellista hypeä ja sai nyt palkinnon siitä – "Kyse on halusta jakaa tunne, kuten rakkaudessa"
Jääkiekkojournalistit valitsivat vuoden kiekkoteoksi Tampereen Ilveksen sometiimin. Vaikka oma joukkue on pelillisesti välillä rämpinyt, on sometiimi työskennellyt hartiavoimin pitääkseen henkeä yllä.
Illegal sales calls made by robots still a problem, says consumer authority
Companies are increasingly using automated telemarketing systems, which can make more than 18,000 calls per hour.
Kädenvääntö kasviliha-sanasta jatkuu: Pouttu haluaa korkeimman hallinto-oikeuden linjaavan, saako termiä käyttää
Viranhaltijapäätös pakotti yli kaksi vuotta sitten yhtiön muuttamaan tuotteiden nimet, pakkaukset ja markkinoinnin. Pouttu haluaa katsoa asian loppuun saakka, sillä pitää käytäntöä epäyhtenäisenä ja yhtiötä sorsivana.
Savonlinnalainen panimo myy nyt Nato-olutta: "Markkinointi tarttuu aina ilmiöihin, joihin liittyy vahvoja tunteita"
Yritykset ottavat entistä herkemmin kantaa päivänpoliittisiin kysymyksiin. Asiakkaat osaavat myös odottaa sitä niiltä.
Poliisi varoittaa rahapelien lieveilmiöstä jääkiekon MM-kisoissa: "Markkinointitoimissa usein vain mielikuvitus on ollut rajana"
Poliisihallitus kertoo pyrkivänsä ehkäisemään rahapelien laitonta markkinointia jääkiekon MM-kisoissa.
Hampurilaisia, kotiinkuljetuksia, iloisia ihmisiä – some on pullollaan pikaruokamainoksia ja sen vaikutus nuoriin herättää laajasti huolta
Tämänhetkinen löyhä sääntely jättää etenkin 13–17-vuotiaat turhan alttiiksi markkinoinnin negatiivisille vaikutuksille, kertoo tuore tutkimushanke.
Consumer authority probes furniture retailers over misleading "sale" prices
Furniture stores have faced fines for practices such as false discounts and perpetual sales campaigns.
Yli sata aasialaista haluaa muuttaa kolmeksi kuukaudeksi töihin Suomen itärajalle Saimaan rannalle: "Hakemuksista näki, että vaivaa on nähty"
Kolme kuukautta Saimaalla -ohjelmaan valittavat henkilöt asuvat ja työskentelevät 90 päivän ajan Etelä-Karjalassa elokuusta alkaen.
Näin jääkiekon MM-kisahuuma näkyy Tampereella: kisakatu, kansanjuhla ja hashtag-pyyntöjä asukkaille ja firmoille
Tampereen kaupunki haluaa kaupunkilaiset ja yritykset mukaan lanseeraamaan Kiekon koti -termillä kiekkohuumaa.

Myös pienet yritykset ottavat somessa kantaa sodan keskellä, vaikka joku motiiveja kyseenalaistaisikin: "Hiljaisuus ei ole vaihtoehto"
Keskustelua on herännyt myös siitä, ovatko ulostulot aina solidaarisuuden osoituksia vai haetaanko niillä hyötyä. Asiantuntija neuvoo tuomaan arvot esille, mutta muita kunnioittaen.
Harhaanjohtava markkinointi, viherpesu ja tuotteiden erilaiset ympäristömerkit hämmentävät, selviää Kuluttajaliiton kyselyssä
Kuluttajaliitto vaatii pelisääntöjä yritysten markkinoinnissa käyttämille ympäristöväittämille. Harhaanjohtava markkinointi on lainsäädännössä kielletty, mutta viherpesua esiintyy silti. Kuluttajille viherpesun tunnistaminen on vaikeaa.
Tapani Mylly vaihtoi Meyerin telakan tiedottamisen Turun talousalueen markkinointiin
Meyerin Turun telakan viestinnästä vastannut Tapani Mylly on aloittanut Turku Science Parkin markkinointijohtajana.
Lapin yhteisen markkinoijan House of Laplandin tilanne on kestämätön – tämä vuosi on selvittävä puolella budjetilla
Valonpilkahduksena matkailuveturikunta Kittilä on yhä tyytyväinen markkinointiyhtiöön ja aikoo rahoittaa osaa sen hankkeista. Matkailumarkkinoinnissa sekin panostaa omaan Visit Levi -yhtiöönsä.
Urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyön hakuaika alkaa Vaasassa
Vuoden 2022 urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyö jaetaan kaupunginhallituksen päättämän kriteeristön mukaisesti. Hakuaika on 21.2.-13.3.2022.
Porisuhdeneuvoja naurattaa parodioitua kaupunginjohtajaakin vedet silmissä – Joonas Nordmanin Luukkone on oivaltavaa kuntamarkkinointia
Joonas Nordmanin tähdittämä markkinointikampanja on iskenyt muidenkin kuin porilaisten hermoon. Parodioitu kaupunginjohtaja yllättyi alter egonsa suosiosta, ja kuntamarkkinoinnin asiantuntija kiittelee rohkeutta.
Kotkassa on nyt omat kaupunkikirjaimet – idea tuli kaupunkilaiselta, joka on ottanut matkailukuvia eri puolilla maailmaa
Kaupunkikirjaimia on useissa kaupungeissa Suomessa ja maailmalla. Kotkan kirjaimet odottelevat nyt Kantasatamassa tapahtumakeskuksen ja korkeakoulukampuksen valmistumista.
Forssa tukee Kuninkuusraveja 40 000 eurolla – vastineeksi näkyvyyttä ja kävijöitä
Kaupungin talousarvioon on Kuninkuusravien tukemiseen varattu 40 000 euroa. Forssa myös panostaa kesän suurtapahtuman ulkomainontaan ja markkinointiin voimakkaasti.
Työnantajat ja tekijät kohtaavaat tänään virtuaalisesti: ensimmäisillä Kainuun rekrymessuilla haetaan muun muassa paluumuuttajia
Paikalla on yli 40 kainuulaista toimijaa, vierailijatavoite on 600-800 kävijää.
Empatiakysely: Lappeenranta herättää kiinnostusta ja kaupunkia luonnehditaan matkailumarkkinoinnin tavoitteiden mukaisesti
Lappeenrannan kaupungin herättämien positiivisten tunteiden takana ovat esimerkiksi vesistö, luonto ja kauneus. Kielteisiä tunteita kyselyyn vastaajissa aiheuttivat yleinen kehitys, päätöksenteko sekä kaupungin keskusta.