Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Useita päivän eri annoksia ja juomia taustalla. Etualalla käsi selaa puhelimelta Ylen ruokakonetta.

Suomalaiset syövät yhä epäterveellisemmin ja siksi tutkija haluaisi lain suojaamaan nuoria – testaa, syötkö sinä suositusten mukaan

Ikääntyvä kansa ja vähenevä työvoima vaativat työiän pidentymistä. Pohja ruokailutottumuksille luodaan varhain, joten elintapojen parantamiseksi nuoriin kohdistuvaa markkinointia halutaan rajoittaa.

Kangasniemen kunnantalo ja kilpailukutsukirje.

”Valokuvaus on helppoa kuin heinänteko”, väitti Kangasniemen kunta, ja ammattikuvaajat polttivat päreensä

Kangasniemen kunta julisti valokuvakilpailun saadakseen kuvia markkinointiinsa. Valokuvataiteilijoiden liiton mielestä kyseessä on malliesimerkki siitä, ettei kuvaajien työn arvoa tunnisteta.

Venäjän Stockmannin verkkokaupan sivu ja makuuhuoneen tuotteita myymälästä.

Suomalaisilta vaikuttavat “Mökki”-mysli ja ”Auranna”-vaatteet ilmestyivät tavarataloon – Venäjä tehtailee feikkibrändejä kansalaisilleen

Venäjän Stockmannilla myytävät uudet brändit markkinoivat itseään harhaanjohtavasti suomalaisuudella, vaikka ne ovat jotain aivan muuta.

Torikaupan valvoja ja Mikkelin torikauppiaiden puheenjohtaja Kaija Ahonen

Rinkelit loppuivat, vaikka sää ei aina suosinutkaan – Mikkelin Maalismarkkinoilla tuhansia kävijöitä

Onnistuneesta markkinahumusta kiitellään torikauppiasyhdistyksen, kaupungin ja yritysten yhteistyötä.

Epätarkka mieshahmo räplää kännykkää television äärellä, pöytä kuorrutettuna sipseillä ja muilla roskaruoilla.

Menikö kahvi väärään kurkkuun sopimattoman ruokamainoksen takia? Nyt mainoksesta voi pyytää lausunnon elintarvikemarkkinointilautakunnalta

Lautakunnassa odotetaan, että eniten lausuntopyyntöjä tulee muun muassa vaikuttajamarkkinoinnista ja ruokien ympäristöystävällisyyttä koskevista väitteistä.

Siivoojiksi pukeutuneet mielenosoittajat pitävät pölyhuiskuja käsissään.

EU haluaa yritysten viherpesun kuriin, uusi direktiivi tekisi valheellisista ympäristöväittämistä rangaistavia

EU:n komissio valmistelee viherpesun vastaista direktiiviä. Yritysten viherpesu on Suomessakin yleistä. Yksi ongelmallisimmista on väite hiilineutraaliudesta.

Ilmakuva Posion muikkumarkkinoilta.

Posiolaisille pienyrittäjille on tarjolla ilmaista apua myynnin edistämiseen – yhteistyöllä asiakasmäärät kasvuun

Posion uusi elinvoimahanke auttaa yrittäjiä lisäämään markkinointia ja tavoittamaan uusia asiakasryhmiä. Hankkeesta saatava apu voi olla esimerkiksi verkkokauppatuotteiden myynnin kasvattaminen.

Sketsihahmo Porisuhdeneuvoja Luukkone

Kuntamarkkinoinnin neronleimaus Porisuhdeneuvoja Luukkone kahmii palkintoja

Miljoonia katselukertoja somessa haalinut Porisuhdeneuvoja pokkasi useamman palkinnon Effie Awards-kilpailussa.

Podcastaaja Anne Korkiakoski.

Yritykset etsivät tuotteidensa mainostajiksi taviksia, usein nollapalkalla – Tuotelahjoilla ja alennuksilla ei kuitenkaan elä, sanoo Anne Korkiakoski

Isojen vaikuttajien ja somejulkkisten sijaan yritykset hakevat tuotteidensa mainostajiksi yhä useammin pieniä sometilejä. Palkkioiden maksaminen mikrovaikuttajille on kuitenkin vaihtelevaa.

Vasemmalla kuvituskuva nettikasinoista ja oikealla studiokuva toimittaja Sara Salmesta.

Moni somejulkkis tienaa mainostamalla nettikasinoita, vaikka se on laitonta

Poliisihallitus pyrkii lisäämään tietoisuutta rahapelien lainvastaisesta markkinoinnista

Puna-ailakit kasvavat perennapenkissä

Kangasala, Kuhmoinen ja Pälkäne satsaavat yhdessä kausiasukkaiden viihtymiseen

Kolmella naapurikunnalla on yhteensä noin 11 800 kausiasuntoa, mikä on neljännes koko Pirkanmaan määrästä. Palvelun tasoa halutaan kuitenkin parantaa.

Kirjan Hildur kansi ja Satu Rämö.

Hildur on tämän vuoden kirjailmiö – suosio yllätti kirjailija Satu Rämön itsensäkin

Lähes joka vuosi syntyy kirjailmiö, josta kaikki puhuvat ja joka myy hyvin. Silti menestys on usein yllätys niin kirjailijalle kuin kustantamollekin.

Läheltä

Suomussalmen Jaloniemitaloon tulee digitaalinen näyttely sotahistoriasta – tarkoitus toimia pysäyttäjänä 5-tien varressa

Näyttely on osa Suomussalmen matkailun kehittämishanketta, jossa parannetaan kulttuurihistoriallisten kohteiden saavutettavuutta ja tunnettuutta digitaalisin keinoin.

Kodan tulisijaan tehty nuotio ja kahvipannu roikkumassa koukusta sen vieressä.

House of Laplandin toimitusjohtajana jatkaa Satu Luiro

Lapin markkinointiyhtiö haki uutta toimitusjohtajaa tuloksetta kahdella hakukierroksella. Elokuussa yhtiössä kävi myllerrys, toimitusjohtaja sai potkut ja hallitus vaihtui.

Läheltä

Rovaniemi jatkaa House of Laplandin rahoittamista

Kaupungin elinvoimalautakunta päätti melkein 130 000 euron rahoituksesta tiistaina. Rahoitusta on päättänyt jatkaa myös suurin osa Lapin kunnista.

House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen Viimeiset-elokuvan pressinäytöksessä Rovaniemellä

House of Laplandin irtisanottu toimitusjohtaja Sanna Tarssanen on mukana perustamassa maakunnallista matkailuorganisaatiota Pohjois-Savoon

Tarssanen tekee töitä osa-aikaisesti Pohjois-Savon Lakeland 2 -hankkeessa Savonia AMK:n palkkalistoilla.

Ihmisiä kesäpäivänä Nallikarin uimarannalla Oulussa.

Oulun merellisyys-imagon eteen tehdään töitä kaupungilla: Asiantuntijaryhmä listaamaan konkreettisia keinoja ja rahoitusta

Oululaistenkin mielestä merellisyys on tärkeä asia, joka ei näy riittävästi kaupungin markkinoinnissa tai kehittämisessä. Yhdyskuntalautakunta päätti edistää Merikaupunki Oulu -suunnittelua.

Keltaiseen ja mustaan puketutunut Jonna Vuorinne seisoo ja katsoo kameraan syksyisessä Lappeenrannan Linnoituksessa.

”Pahin kilpailija on kotisohva” – lappeenrantalainen Jonna Vuorinne on SaiPan uusi markkinointipäällikkö

Jonna Vuorinteen mukaan hänen tärkein tehtävänsä on saada Kisapuistoon mahdollisimman paljon katsojia SaiPan peleihin.

Tero Seppälä. Toisessa kädessä sauvat, toisessa sukset.

Ampumahiihtäjä Tero Seppälä on Kontiolahden kasvot

Liikkuvaksi kunnaksi itseään kutsuva Kontiolahti on sopinut markkinoinnista Suomen miesten ampumahiihdon ykkösnimen kanssa.

Tummatukkainen nainen, jolla on lapsi sylissä.

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimeksi Pohde

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen oheisnimi on jatkossa Pohde. Virallinen nimi on edelleen Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue.

Godis i glasburkar på rad.

Ananasanustappi-sana oli liikaa Mainonnan eettiselle neuvostolle – Urjalan makeistukulle huomautus

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautukset myös kahdelle energiayhtiöille sekä viidelle sosiaalisen median sisällöntuottajalle ja markkinoijalle.

maaruskaa Ylläksellä syyskuussa 2020

Ruskan etenemisen voi nyt tarkistaa ruskavahdista

Visit Finlandin nettisivulta voi tarkkailla ruskan etenemistä viikon tarkkuudella.

Iltakuva: pimeessä hohtaa Lahden radiomaston valot, kuvassa Lahden jäähalli jossa valot. Etualalla parkkipaikka täynnä autoja.

Lahti pestaa Pelicansin avuksi uusien asukkaiden juurruttamiseen

Liigaseuran on tarkoitus järjestää Lahteen muuttaville toimintaa, joka saisi uuden kotikaupungin tuntumaan kotoisalta.

Rovaniemen kaupunginjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio

House of Laplandin toimitusjohtajalle potkut

Yhtiön hallitus päätti toimitusjohtajan vaihtamisesta keskiviikkona. Puheenjohtaja Ulla-Kirsikka Vainio sanoo hallituksen haluavan muuttaa yhtiön toimintaa.

Ranuan kunnan logo

Ranua uudistaa kuntabrändinsä, kuntalaisilta pyydetään ideoita

Kuntabrändi on työkalu, jolla houkutellaan uusia asukkaita ja yrityksiä Ranualle. Ranuan kunnan visuaalinen ilme uusitaan brändityön mukaiseksi loppuvuonna.

Kaivinkone kaivaa maahan reikää.

Valokuitua ostava kuluttaja ei aina tiedä, mihin on sitoutunut – yritys voi tarjota liittymää jopa ilmaiseksi, mutta todellisuus onkin muuta

Kuluttajan on syytä olla tarkkana hankkiessaan valokuituliittymää. Esimerkiksi määräaikaisesta sopimuksesta voi olla vaikea irrottautua ilman sopimussakkoa.

Tampereen areena jääkiekon MM-kisojen ottelussa Suomi–Yhdysvallat.

Tampereen areena voitti kovatasoisen kisan – Barcelonan Camp Nou ja Los Angelesin Areena jäivät taakse

Voitto tuli Sponsoroinnit, myynnit ja markkinointi -sarjassa. Palkinnot jaettiin tiistaina Manchesterissa.

Maskun Kalustetalo.

Maskun Kalustetalolle vaaditaan miljoonan euron sakkoja harhaanjohtavasta alennusmarkkinoinnista

Kuluttaja-asiamiehen selvityksen mukaan Maskun Kalustetalo johtaa kuluttajia harhaan markkinoinnissaan ja vaatii tämän takia miljoonan euron seuraamusmaksua kalusteyritykselle.

Helsingin Sanomien Kuukausiliite ja Pure Saimaa-liite nurmikolla.

HS:n Kuukausiliitteessä mainostettiin vain osaa Saimaasta, ja myrsky oli valmis – naapurikaupungit saivat EU:n rahat ihan eri tarkoituksiin

Koronapandemia ja sen jälkimainingit käänsivät matkailumarkkinoinnin katseen kotimaahan.

Fontanka-lehden Twitterissä jakama kuva Poetti-brändin Leggenda-kahvipaketista (vasemmalla) ja Pauligin Presidentti-kahvin tuotekuva (oikealla).

Venäjän markkinoille tulee Pauligia kopioiva kahvibrändi – yritys ei ole tietoinen asiasta

Pietarin talousfoorumissa tarjoiltiin kahvia, joka muistutti vastikään Venäjän markkinoilta poistunutta Pauligia.

Ilves-fansen jublar på hemmaplan.

Tampereen Ilves on onnistunut luomaan somessa poikkeuksellista hypeä ja sai nyt palkinnon siitä – "Kyse on halusta jakaa tunne, kuten rakkaudessa"

Jääkiekkojournalistit valitsivat vuoden kiekkoteoksi Tampereen Ilveksen sometiimin. Vaikka oma joukkue on pelillisesti välillä rämpinyt, on sometiimi työskennellyt hartiavoimin pitääkseen henkeä yllä.

Kännykkä soittaa Kuhmoisten kunnan robottipuhelimeen.

Illegal sales calls made by robots still a problem, says consumer authority

Companies are increasingly using automated telemarketing systems, which can make more than 18,000 calls per hour.

Nainen pitää kädessään Poutun hernerouheesta tehtyä burgerpihvipakkausta.

Kädenvääntö kasviliha-sanasta jatkuu: Pouttu haluaa korkeimman hallinto-oikeuden linjaavan, saako termiä käyttää

Viranhaltijapäätös pakotti yli kaksi vuotta sitten yhtiön muuttamaan tuotteiden nimet, pakkaukset ja markkinoinnin. Pouttu haluaa katsoa asian loppuun saakka, sillä pitää käytäntöä epäyhtenäisenä ja yhtiötä sorsivana.

Otan Olutta -tölkit ovat sinisiä ja niissä on ritarin kuva.

Savonlinnalainen panimo myy nyt Nato-olutta: "Markkinointi tarttuu aina ilmiöihin, joihin liittyy vahvoja tunteita"

Yritykset ottavat entistä herkemmin kantaa päivänpoliittisiin kysymyksiin. Asiakkaat osaavat myös odottaa sitä niiltä.

Tampereen Nokia Arena

Poliisi varoittaa rahapelien lieveilmiöstä jääkiekon MM-kisoissa: "Markkinointitoimissa usein vain mielikuvitus on ollut rajana"

Poliisihallitus kertoo pyrkivänsä ehkäisemään rahapelien laitonta markkinointia jääkiekon MM-kisoissa.

Kolme nuorta miestä seisoo McDonald'sin kyltin alla ja katsoo kameraan.

Hampurilaisia, kotiinkuljetuksia, iloisia ihmisiä – some on pullollaan pikaruokamainoksia ja sen vaikutus nuoriin herättää laajasti huolta

Tämänhetkinen löyhä sääntely jättää etenkin 13–17-vuotiaat turhan alttiiksi markkinoinnin negatiivisille vaikutuksille, kertoo tuore tutkimushanke.

Alennusmyyyntikyltti huonekalukaupan pihalla Mikkelissä.

Consumer authority probes furniture retailers over misleading "sale" prices

Furniture stores have faced fines for practices such as false discounts and perpetual sales campaigns.

Lappeenrannan satama linnoituksen vallilta katsottuna kauniina kesäpäivänä.

Yli sata aasialaista haluaa muuttaa kolmeksi kuukaudeksi töihin Suomen itärajalle Saimaan rannalle: "Hakemuksista näki, että vaivaa on nähty"

Kolme kuukautta Saimaalla -ohjelmaan valittavat henkilöt asuvat ja työskentelevät 90 päivän ajan Etelä-Karjalassa elokuusta alkaen.

Nokia arenan sisäänkäynille menee katsojia.

Näin jääkiekon MM-kisahuuma näkyy Tampereella: kisakatu, kansanjuhla ja hashtag-pyyntöjä asukkaille ja firmoille

Tampereen kaupunki haluaa kaupunkilaiset ja yritykset mukaan lanseeraamaan Kiekon koti -termillä kiekkohuumaa.

Monet yritykset ovat kuluneen kahden viikon aikana julkaisseet sini-keltaisia kuvia ja ottaneet kantaa Ukrainan puolesta. Tämä on luontevaa yrityksille, joiden arvot ovat selviä, arvioi someviestinnän asiantuntija Pinja Lehtman.

Myös pienet yritykset ottavat somessa kantaa sodan keskellä, vaikka joku motiiveja kyseenalaistaisikin: "Hiljaisuus ei ole vaihtoehto"

Keskustelua on herännyt myös siitä, ovatko ulostulot aina solidaarisuuden osoituksia vai haetaanko niillä hyötyä. Asiantuntija neuvoo tuomaan arvot esille, mutta muita kunnioittaen.

Kauppakeskus Mall of Triplan Prismassa tehtiin ostoksia perjantaina 4. maaliskuuta.

Harhaanjohtava markkinointi, viherpesu ja tuotteiden erilaiset ympäristömerkit hämmentävät, selviää Kuluttajaliiton kyselyssä

Kuluttajaliitto vaatii pelisääntöjä yritysten markkinoinnissa käyttämille ympäristöväittämille. Harhaanjohtava markkinointi on lainsäädännössä kielletty, mutta viherpesua esiintyy silti. Kuluttajille viherpesun tunnistaminen on vaikeaa.

Tapani Mylly

Tapani Mylly vaihtoi Meyerin telakan tiedottamisen Turun talousalueen markkinointiin

Meyerin Turun telakan viestinnästä vastannut Tapani Mylly on aloittanut Turku Science Parkin markkinointijohtajana.

Hiihtolomalaisia Ylläksellä helmikuussa 2022

Lapin yhteisen markkinoijan House of Laplandin tilanne on kestämätön – tämä vuosi on selvittävä puolella budjetilla

Valonpilkahduksena matkailuveturikunta Kittilä on yhä tyytyväinen markkinointiyhtiöön ja aikoo rahoittaa osaa sen hankkeista. Matkailumarkkinoinnissa sekin panostaa omaan Visit Levi -yhtiöönsä.

Pelaajia juomatauolla

Urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyön hakuaika alkaa Vaasassa

Vuoden 2022 urheilujoukkueiden markkinointiyhteistyö jaetaan kaupunginhallituksen päättämän kriteeristön mukaisesti. Hakuaika on 21.2.-13.3.2022.

Sketsihahmo Porisuhdeneuvoja Luukkone

Porisuhdeneuvoja naurattaa parodioitua kaupunginjohtajaakin vedet silmissä – Joonas Nordmanin Luukkone on oivaltavaa kuntamarkkinointia

Joonas Nordmanin tähdittämä markkinointikampanja on iskenyt muidenkin kuin porilaisten hermoon. Parodioitu kaupunginjohtaja yllättyi alter egonsa suosiosta, ja kuntamarkkinoinnin asiantuntija kiittelee rohkeutta.

Suuret Miä <sydän> Kotka -kaupunkikirjaimet Kantasatamassa. Talvi.

Kotkassa on nyt omat kaupunkikirjaimet – idea tuli kaupunkilaiselta, joka on ottanut matkailukuvia eri puolilla maailmaa

Kaupunkikirjaimia on useissa kaupungeissa Suomessa ja maailmalla. Kotkan kirjaimet odottelevat nyt Kantasatamassa tapahtumakeskuksen ja korkeakoulukampuksen valmistumista.

ravikuningas Evartti

Forssa tukee Kuninkuusraveja 40 000 eurolla – vastineeksi näkyvyyttä ja kävijöitä

Kaupungin talousarvioon on Kuninkuusravien tukemiseen varattu 40 000 euroa. Forssa myös panostaa kesän suurtapahtuman ulkomainontaan ja markkinointiin voimakkaasti.

Lappeenrannan satama Linnoituksesta kuvattuna

Empatiakysely: Lappeenranta herättää kiinnostusta ja kaupunkia luonnehditaan matkailumarkkinoinnin tavoitteiden mukaisesti

Lappeenrannan kaupungin herättämien positiivisten tunteiden takana ovat esimerkiksi vesistö, luonto ja kauneus. Kielteisiä tunteita kyselyyn vastaajissa aiheuttivat yleinen kehitys, päätöksenteko sekä kaupungin keskusta.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle