Uusimmat artikkelit
Rikas duokohtaaminen
Levyarvostelu
Solistien kuvat 2022-2023
Lataa kauden 2022-2023 solistien kuvat täältä.
Viulutähti Kopatchinskaja lumoaa lausujanakin
Levyarvostelu
Kopatchinskaja soittaa nykymusiikkia kuin musiikkia
Levyarvostelu
Kopatchinskaja reuhtoo Vivaldia nykyaikaan
Levyarvostelu
Loistavan koukuttavaa duo-soitantaa
Loistavan koukuttavaa duo-soitantaa
Patricia Kopatchinskaja soittaa Ligetin viulukonserton RSO:n solistina
Patricia Kopatchinskaja RSO:n solistina
Niin omakohtaista kuin toivoa vain voi
Levyarvio
27.1. Friday series 8
Jukka-Pekka Saraste, conductor Patricia Kopatchinskaja, violin Ludwig van Beethoven: Leonore I, Overture György Ligeti: Violin Concerto Ludwig van Beethoven: Symphony No. 7 SOLD OUT Watch and listen LIVE on Jan 27 at 7 pm EET.
27.1. Perjantaisarja 8
Jukka-Pekka Saraste, kapellimestari Patricia Kopatchinskaja, viulu Ludwig van Beethoven: Leonore I, alkusoitto György Ligeti: Viulukonsertto Ludwig van Beethoven: Sinfonia nro 7 LOPPUUNMYYTY Katso ja kuuntele suora lähetys klo 19 alkaen.
Ilmaisun ja ilmaisemattomuuden tasapaino
Levyarvostelu
RSOn solistina Patricia Kopatchinskaja
Tähtiviulisti Patricia Kopatchinskaja on RSOn solistina 30.1.2015. Taru Kircherin haastattelussa hän kertoo Béla Bartókin viulukonsertosta, jonka hän soittaa konsertissa. Tämän lisäksi hän kertoo quartet-labista, jonka Pekka Kuusisto on jättänyt.
RSO:n ensimmäisessä Sibelius-juhlavuoden konsertissa soi sävelruno Dryadi
Kunniakapellimestari Sakari Oramo saapuu johtamaan RSO:a 30.1.2015. Ohjelmassa on Sibeliuksen 150-juhlavuoden kunniaksi Sibeliuksen impressionistinen sävelruno Dryadi sekä viulisti Patricia Kopatchinskajan esittämä Bartókin toinen viulukonsertto.
Friday series 7
Honorary Conductor Sakari Oramo conducts a concert of Ravel, Bartók, Sibelius and Strauss. The solo violinist is Patricia Kopatchinskaja.
Viulutaiteilija Patricia Kopatchinskaja valmistautuu konserttiin kuin näyttelijä
Paljain jaloin soittava viulisti Patricia Kopatchinskaja eli Patko on RSOn solistina 27.3.2013. Patko kertoo tuntevansa itsensä pikemminkin säveltäjäksi kuin viulistiksi, vaikka hän ei vielä ole säveltänyt kovinkaan paljon. Patkoa ei kiinnosta viulistin tekninen suoritus, hän tuntee jopa välillä, ettei pysty mihinkään tekniseen taituruuteen. Kun musiikki alkaa puhutella häntä ja hän pääsee musiikin tarinaan sisään, silloin viulu ja soittaja sulautuvat yhteen.