Uusimmat artikkelit
Hakaniemensillalla tänään kaksi kymmenen minuutin liikennekatkoa siltatöiden vuoksi
Liikennekatkot kestävät noin kymmenen minuuttia kerrallaan. Poikkeuksilla on säävaraus.
Kruunusiltojen rakennustyö sai täyttömaan liikkeelle ja aiheutti halkeamia Kulttuurisaunan seiniin Helsingissä
Kulttuurisauna pysyy käytössä, mutta rakennustyöt sen kulmassa on keskeytetty selvitystöiden ajaksi. Muissa Merihaan kiinteistöissä ei ole havaittu vaurioita.
Helsingin Kruunusiltojen työmaalta kaivettiin esiin hämmentävä löytö – rapistuneen hissin arvellaan olleen maan alla vuosikymmenten ajan
Ylös kaivettu hissi päätyi romuttamolle. Se ei ollut ensimmäinen erikoinen löydös Kruunusiltojen rakennustyömaalta.

Ohikulkija törmäsi Sipoossa outoon näkyyn – Maailman rauha -patsas lojuu teollisuusalueen pihassa
Helsingin taidemuseo HAMin mukaan patsas saa seistä nykyisellä paikallaan, kunnes toisin päätetään. Sen peittämistä pressulla harkitaan.
Neuvostoliiton lahjoittama Maailman rauha -patsas poistettiin jalustaltaan Helsingissä maanantaiaamuna – teos siirretään varastoon
Painavan patsaan siirtäminen jännitti nostajia etukäteen, mutta lopulta siirrosta suoriuduttiin ongelmitta. Hakaniemenrantaan kerääntyi aamuseitsemältä myös useita uteliaita katsojia.
Tästä sillasta tulee Suomen suurin, ja se muuttaa Helsingin maisemaa radikaalisti – kuvat näyttävät, kuinka massiivinen työmaa nyt on
Laajasalon ja Korkeasaaren väliin rakentuva Kruunuvuorensilta on alkutekijöissään. Tällä hetkellä töitä tehdään erityisesti merenpinnan alla. Sillasta tulee maan pisin, suurin ja pitkäjänteisin.

Kruunusiltojen rakentamisen ajaksi otetaan käyttöön tilapäisiä veneväyliä
Sillanrakentaminen tuo mukanaan muutoksia vesiliikennereitteihin.

Suomen pisin silta ja miljoonahanke Kruunusillat etenee kustannuskiistoista huolimatta – sen raitiotie valmistuu useammassa osassa
Helsingin Kruunusillat-hanke aiotaan rakentaa aiemmasta suunnitelmasta poiketen useammassa osassa. Ensimmäisen raitiotieosuuden Laajasalosta Hakaniemeen on määrä valmistua 2026. Hakaniemestä rautatieasemalle pääsisi 2028.
Selvitys Suomen pisimmän sillan huimasti paisuneesta budjetista valmistui: Helsingillä on petrattavaa päätöksenteossa ja tiedonkulussa
Kruunusillat-hankkeen kustannusarvio nousi viidessä vuodessa valtuustolle esitetystä 430:stä miljoonasta eurosta lähes 800:aan miljoonaan euroon. Vastaavilta tilanteilta halutaan välttyä Helsingissä tulevaisuudessa.
Helsingin Kruunusillat-hankkeen kustannusarvio on täsmentynyt – reitin viimeisen osuuden rakentamista ehdotetaan lykättäväksi
Kustannusarvio ylittää vuonna 2016 valtuuston asettaman enimmäishinnan 59 miljoonalla eurolla. Rahoitus tarvitsee siis kaupunginvaltuustolta uuden hyväksynnän.

Kruunusiltojen raitiotien hinnasta nousi poru – Budjetit ovat paukkuneet ennenkin pääkaupunkiseudulla, muistatko vielä nämä 4 miljoonahanketta?
Pelkästään pääkaupunkiseudulta löytyy useampi esimerkki, joissa alkuperäinen budjetti on matkan varrella paisunut merkittävästi. Uutisoimme eilen, että Helsingin pormestari käynnistää Kruunusillat-raitiotiehankkeen paisuneesta budjetista selvityksen.

Helsingin Kruunusillat-raitiotiehankkeen hinta tuplaantui 800 miljoonaan euroon, nyt pormestari Vapaavuori vaatii selitystä tilanteelle
Pormestari Jan Vapaavuori käynnistää erillisselvityksen Kruunusillat-raitiotiehankkeesta. Ulkopuolinen selvitys koskee rajusti kasvanutta kustannusarviota- ja päätöksentekoprosessia.

Suomen pisimmän sillan rakennustyöt alkavat Helsingissä: tiedossa on paljon meteliä ja lähes sadan parkkipaikan katoaminen
Tulevaisuudessa 10 kilometrin pituista reittiä pääsisi raitiovaunulla, kävellen ja pyöräillen Hakaniemestä Kaakkois-Helsinkiin Laajasaloon. Luvassa on rutkasti poikkeusjärjestelyjä liikenteeseen.
Katso miltä näyttää Helsingin uusi pikaraitiovaunu – liikenteestä sen voi bongata jo kesällä!
Vaunun huippunopeus on jopa 90 kilometriä tunnissa.
Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi kaavamuutoksen – pikaraitiotie saa jatkua Laajasalon Yliskylään saakka
Asemakaavan muutos koskee Koirasaarentien ja Ilomäentien alueita pohjoisessa Laajasalon Yliskylässä.

Kruunusillat häämöttää valmiina vasta vuosien päästä, mutta tulevaisuuden pikaraitiotievaunut on jo valittu
Kruunusillat -hankeessa on 10 kilometrin mittainen raitiotieyhteys Helsingin keskustan ja Laajasalon välillä.
Iso kuoppa Suomen vilkkaimmalle suojatielle – raitiotien rakentaminen näkyy tulevaisuudessa työmaana Helsingin päärautatieaseman edessä
Vuosina 2023–25 on tarkoituksena rakentaa Kruunusillat-raitiotien päätepysäkki rautatieaseman läheisyyteen.