Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Maria Veitola kriisiin ajatuneen Stockmannin luovaksi johtajaksi – asiantuntija markkinointikikasta: "Ei vain tienvarsijulisteita, vaan jotain mietitympää"

Muun muassa toimittajana ja kirjailijana tunnetun Veitolan työ Stockmannilla kestää tämän syksyn ajan.

Reports: Israeli firm to snap up Finnish game maker for up to €350m

Estimates of the value of the transaction range from 230 million to 350 million euros.

Väitös: Luova tarvitsee luovan johtajan – nyt pomoiksi valikoituu usein vastakkaisia tyyppejä

Uusi väitöstutkimus paljastaa, että ekstrovertit, intuitiiviset ja spontaanit naisjohtajat ovat miehiä useammin luovempia johtajia. Myös intuitiiviset ja ekstrovertit miehet arvioitiin luoviksi.

Pariisissa nähtiin minimalistisen tyylikästä Marimekkoa

Muotitalo Marimekko esitteli Pariisissa luovan johtajan Anna Teurnellin kauden viimeiseksi jääneen kokoelman.

Kyläpäällikkö käy illanvietoissa, kirjoittaa näytelmiä ja huikkaa raitilla – tästä mallia myös Suomen muille kunnanjohtajille

Tiina Heikka ei taivu arkiharmaaseen kunnanjohtajan rooliin, sillä nuori, energinen ja luova "pikkumyy" pitää pään pilvissä ja jalat maassa. Ja hoitaa unelmavirkaansa.

Aasiasta kehkeytyi Suomen muodille uusi markkinarako

Muodin ammattilaisten mukaan Aasiasta on muodostunut uusi ja tärkeä markkina-alue suomalaisille muotibrändeille. Helsingissä vietetään parhaillaan muotiviikkoa, jonka avulla osaltaan piristetään muotialan vientiponnisteluja.

R-Collection jatkaa ilman Tiia Vanhatapiota – "Olen auttanut laivan matkaan"

R-Collectionin viime syksynä palkkaama Tiia Vanhatapio keskittyy jatkossa muihin töihinsä. Hän on kuitenkin valmis yhteistyöhön myös jatkossa ja pitää itseään kajaanilaisyrityksen kummitätinä.

Bepop muuttui asiantuntijakeskukseksi – ratkaisu löytyy myös arkisiin tarpeisiin

Bepop ei ole enää kauppakeskus. Vaikka ilme on nykyään asiantuntijavetoinen, ei asiakkaiden tarvitse pelätä muuttunutta imagoa. Muutosta johtanut Janne Rauhala uskoo lähes jokaisella olevan asiaa Bepopiin jatkossakin.

Suomalainen pelitalo vei Hollywood-tähdet ensimmäiseksi hammaslääkäriin

Max Payne -sarjallaan tunnetuksi tulleen Remedyn uutuuspeli Quantum Break yhdistää peliä ja tv-sarjamaista videomateriaalia. Luovan johtajan mukaan haaveena on palata yhtiön oman Alan Wake -pelin maailmaan.

Lasten tuhmia videoita, solvaamista ja törkyä – Periscopessa ei silti ole aihetta hysteriaan, sanovat asiantuntijat

Suureen suosioon nousseessa sosiaalisen median palvelu Periscopessa on paljon törkyä ja uhkia lapselle, sanoo sosiaalisen median asiantuntija Jari Lähdevuori. Syytä hysteriaan ei kuitenkaan ole – vaan kyseessä on jopa hyödyllinen sovellus.

Opetusalan yrittäjä: ”Koulut eivät edes tiedä, mitä naapurikunnassa tapahtuu”

Opetusalan yritys Scool käynnistää lukuvuoden 2016-2017 aikana hankkeen, jossa pyritään toteuttamaan sata konkreettista kehitystoimea eri kouluissa Suomessa. Oppia kehitykseen haetaan kansainvälisiltä asiantuntijoilta.

Periscope-älypuhelinsovellus muuttaa tiedonvälitystä – tarjoaa silminnäkijöiden lähettämää suoraa kuvaa uutistilanteista

Tuhannet ihmiset seurasivat sunnuntaina itsenäisyyspäivän mielenosoituksia suorana netissä, kun esimerkiksi Iltalehti sekä tavalliset ihmiset lähettivät Periscope-sovelluksen avulla suoraa videokuvaa illan tapahtumista. Periscopea voi käyttää journalismin lisäksi myös yritysviestintään ja viihteeseen.

Suomen ensimmäinen miehittämättömien ilma-alusten testikeskus avattiin – "Alalle tämä on varmasti iso asia"

Mikkeliin avattu testikeskus tarjoaa mahdollisuuden ohjelmistojen testaamiseen ja alusten lennättämiseen ilman byrokratian koukeroita.

Asiaa torilta! -paneelit kesältä 2015 katsottavana Areenassa

Yle oli mukana toteuttamassa Asiaa torilta! -tapahtuman Tampereen Laukontorilla torstaina. Paneelikeskustelut hoivataiteesta ja digitaalisuudesta löytyvät nyt Yle Areenasta.

Tein itse ja säästin? Mainostoimiston johtaja kertoo, miksi lakanamainokset tienvarressa eivät toimi

Iso osa kansanedustajaehdokkaista luottaa omaan tai talkoolaisten kädenjälkeen tienvarsimainonnassa. Mainosalan ammattilaisen mielestä tämä näkyy siinä, että mainosten ulkoasuun jää paljon parannettavaa. Kuopiolaisen AD Kiivin luova johtaja Tatu Ahonen arvioi Itä-Suomen tienvarsilta löytyneitä vaalimainoksia – ja antaa samalla ehdokkaille muutamia ilmaisia vinkkejä.

Viestintävirasto katsoo Ylen rikkoneen piilomainonnan kieltoa

Viestintävirasto tulkitsee, että Yle on rikkonut piilomainonnan kieltoa, kun se on esittänyt Seinäjoen Tangomarkkinoiden rekisteröityä tavaramerkkiä. Ylen luova johtaja Ville Vilén pitää näkemystä haastavana.

Pääomatuloissa ykkönen oli Mikko Kodisoja Supercellistä

170 miljoonan euron pääomatuloilla pääsi listakärkeen. Pääomatulojen kärkimiehet tulevat peliyhtiö Supercellistä.

Suomalainen tv-formaatti myytiin Ranskaan

Martina ja hengenpelastajat -ohjelma myytiin ranskalaiskanavalle Cannesin tv-messuilla.

Säästökuuri veti Marimekon tuloksen plussalle

Huhti-kesäkuussa liiketulos nousi plussalle, kun se vuotta aiemmin vastaavaan aikaan oli miinuksella. Liikevaihto sen sijaan pieneni. Yksi syy tähän oli vähittäiskaupan vaikea tilanne Suomessa.

Marimekko’s new creative director promises more variety

47-year-old Swede Anna Teurnell, who last month took over creative control of the iconic Finnish label's fashion, accessories and homewares lines, has told Yle that she intends to update the brand and inject more variety into its designs.

Journalismin suursyömäri pääsi yleisöjäseneksi Julkisen sanan neuvostoon

Journalismin etiikkaa arvioiva Julkisen sanan neuvosto on onnistunut lyhentämään kantelujen käsittelyaikoja. Tänä vuonna tavoitteena on ratkaista kantelut keskimäärin kolmessa kuukaudessa. Julkisen sanan neuvoston yleisöjäsenten paikoista käytiin viime kuussa kova kilpailu.

Supercell-kauppa rikastutti perustajakaksikkoa lähes 350 miljoonaa euroa

Peliyhtiön perustajat ja johtajat Ilkka Paananen ja Mikko Kodisoja myivät japanilaisille kumpainenkin puolet Supercell-omistuksistaan. Molemmat rikastuivat kaupassa yli 170 miljoonaa euroa.

Marimekko Creative Director has faith in brand’s appeal in face of controversy

Could the reputation of Finnish design house Marimekko suffer irreparable damage with a second plagiarism scandal in the space of a few months? The Creative Director of the iconic brand thinks not. In her view, loyal customers will keep Marimekko afloat.

Kotimainen draamatuotanto hengittää taas

Yle kuvaa pitkästä aikaa uutta, kunnianhimoista lasten draamasarjaa. Sarjan kuvaukset käynnistyivät heinäkuun puolivälissä. Ihan sama -nimisen kuusiosaisen sarjan puikoissa on elokuvaohjaaja Jarmo Lampela.

Odotukset lässähtivät, mutta asenne säilyy

Suomen euroviisuedustaja sijoittui kilpailussaan häntäpäähän. Moni pettyi myös Leijonien neljänteen sijaan. Itseruoskinnan sijaan tilanteeseen on kuitenkin suhtauduttu kannustavasti.

Maailmanluokan sisältö tarvitsee arvoisensa markkinoinnin

Pelialan opiskelu Kajaanin ammattikorkeakoulussa on tuottanut tulosta. Olosuhteet pelialan yritysten kehittämiseen ovat Kajaanissa hyvät ja pelintekijöiden taidot niittävät kiitosta kansainvälisissä kilpailuissa. Tavoitteena on nostaa pelialan profiilia sijoittajien ja yleisön silmissä.

Lumiralli tulee kalliiksi

Runsaat lumisateet ovat tulleet tänäkin vuonna kalliiksi taloyhtiöille. Suurimmat kustannukset ovat syntyneet lumien poiskuljettamisesta, kertoo hämeenlinnalaisen Kiinteistö Kuvajan luova johtaja Seppo Kuvaja.

Media tarvitsee somea

Sosiaalisella medialla on yhä suurempi merkitys mediatalojen arjessa. Esimerkiksi tietyille Ylen sivustoille jo yli neljännes kaikista kävijöistä tulee sosiaalisen media kautta. Asiantuntijoiden mukaan markkinointia ei enää kannata tehdä ilman sosiaalista mediaa.

Rovaniemeä markkinoidaan punaisella

Rovaniemi uudistaa markkinointi-ilmeensä punaiseksi. Markkinointilogoon on liitetty Rovaniemen tunnuslause: The Official hometown of Santa Claus.

Kouvola on nyt kodikas ja kiehtova

Kouvola on uusinut ilmeensä. Värikkäät läiskät ovat muuttuneet naivistisen esittäviksi kuvakirjakuviksi ja ketterä kumppani kehittyväksi, kodikkaaksi ja kiehtovaksi.

Trendivärit eivät synny sattumalta

Muotivärien takana on maailmanlaajuinen koneisto, joka ennustaa värien suosiota muun muassa populaarikulttuurin ilmiöistä. Vaikka trendivärit ovatkin globaali ilmiö, kansallisia painotuksiakin löytyy.

Eduskunnassa häiriköineet: "Se oli virhe"

Tuotantoyhtiö Fremantle myöntää kuvausryhmänsä kohua herättäneen tempauksen olleen virhe. Yhtiö on tänään perjantaina pyytänyt käytöstään anteeksi ulkoministeri Erkki Tuomiojalta (sd.).

Robottipeli valloittaa maailman rytmiä tapaillen

Pikkurobottien mielestä työssä pitäisi olla hauskaa ja he haluaisivat tanssia ja tehdä työtä rytmin säestyksellä. Oululaisen pelitalon tuore robottipeli aloitti tiistaina kosketusnäyttöjen valloituksen maailmanlaajuisesti.

Sairaanhoitopiiri sai uuden ilmeen

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin uusi visuaalinen ilme on valmistunut. Ilmeen tunnistettavin elementti on Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kirjainlogo, jota värittää perhosta muistuttava graafinen tunnus.

KORIPALLO: Valavuori Korikonkarien taustalle

Aleksi Valavuori on nimitetty korisliigaan nousseen Loimaan Korikonkarien urheilujohtajaksi. Valavuori otti tarjotun haasteen vastaan lyhyen miettimisen jälkeen.

Raahen Putte otti yleisönsä

Putte-possun nimipäivä-laulusta alkunsa saanut Putte seikkailee nyt kolmatta kesää Raahessa. Putte hallitsee hahmollaan ja musiikilla nimien salaisuuden metsästystä, vaikka Putella ei ole vuorosanoja.

Muotoilupääkaupunki työllistää

Muotoilupääkaupunkivuosi 2012 työllistää. Vuoden suunnittelu työllistää muotoilualan yritysten ja muotoilijoiden lisäksi mm. tapahtumajärjestäjiä ja graafisen suunnittelun toimistoja.

Kainuun brändimarkkinointi hakusessa

Mainosammattilaisen mielestä Kainuu näyttäytyy yhä Etelä-Suomen elättinä: Lohduttomana, lääkärittömänä nälkämaana.

Musiikkitalo sai visuaalisen ilmeen - Montussa bileet syyskuussa

Helsinkiin rakennettava Musiikkitalo on saanut visuaalisen ilmeen Hahmo Design Oy:n käsissä. Talon tunnuksessa on pisteiden muodostama monikerroksinen kehä, jonka keskellä on iso M-kirjain.

Kulttuuritoimijat satsaavat yhä enemmän mainontaan

Kulttuurilaitosten ja tapahtumien brändäys on vahvistunut viime vuosina. Visuaalinen ilme ostetaan yhä useammin kaupallisen mainonnan tekijöiltä. Kilpailu ihmisten vapaa-ajasta on koventunut erityisesti pääkaupunkiseudulla.