Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Iisalmi ottaa koeasukkaan myös ensi kesänä

Yhdelle kesätöihin tulevalle tarjotaan ilmainen asunto, vastineena odotetaan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.

Kokkolasta tuli uuden logon myötä Kuk-kula ja ruotsalaisiakin naurattaa – kaupunki kääntää markkinointihutia jo positiiviseksi julkisuudeksi

Kokkolan uusi lapsille suunnattu kuuttilogo on herättänyt keskustelua - ja huvitusta - sosiaalisessa mediassa ja jopa ruotsalaisella tv-kanavalla.

NGO apologises over doctored image in climate campaign

A manipulated photo used in a WWF Finland campaign sparked a lively discussion on social media.

Wednesday's papers: Military whistleblowers, bear invasions, and Finland's 'happiness guides'

The press looks at the Defence Forces' new initiative, the changing behaviour of bears, and a 'Rent a Finn' campaign.

Kuopion tori julistautui universumin keskipisteeksi – kunnat janoavat näkyvyyttä: “Tehkää meille video, josta tulee yhdessä yössä somehitti”

Somekuvien määrä uudesta katumaalauksesta yllätti Kuopiossa, vaikka varsinaista kampanjaa ei ole vielä aloitettu.

10 päiväksi palkatun taivastelijan 8000 euron palkka menee pian porakaivoon – perhe keräsi fanejakin Seinäjoella

Seinäjoen kaupungin markkinointitempauksen keulakuva, taivastelija Thomas Halloran uskoo, että hän onnistui perheineen lunastamaan odotukset.

Plan International Finland says "sorry some aspects of campaign" with pregnant 12 year-old girl "caused offence"

The NGO said it was sorry some aspects of a high-profile campaign on child pregnancy that ran in August 2017 "were offensive".

All Points North Podcast #11: Dr. Faith Mkwesha and Eva Anttila discuss a controversial NGO campaign and making food aid conditional

All Points North closes the month of April with a look at an aid organisation's controversial but award-winning ad campaign featuring a pregnant 12 year-old girl. We also consider a proposal to replace bread queues with sit-down meals.

"Eroticising and sexualising": Researcher slams Plan Finland over ad campaign featuring pregnant 12 year-old girl

One researcher reacted with "shock and anger" when she saw an advertising campaign by a development NGO featuring a pregnant 12 year-old girl.

Campaign budget spending: Media ads, sausages and vague "other expenses"

The candidates in Finland's presidential election, with the exception of independent Paavo Väyrynen, have filed projected campaign budget reports with state auditors. Campaign advertising leads the list of spending by all the contenders, but some questions remain.

Finnish city to sell building lots at 100 euros for 100 days

Anyone looking for an affordable plot of land in southwestern Finland, need look no further than the city of Salo, where building lots will be on sale for 100 euros over a period of 100 days.

"Poverty-stricken" former President Halonen featured in Salvation Army ad

The Salvation Army in Finland has launched a multimedia fundraising campaign with a theme about poverty - and how it could potentially suddenly afflict anyone. The campaign features a striking photograph of a despondent-looking Tarja Halonen (the nation's former President) wearing threadbare clothing, sitting on a granite step, by a graffiti-scribbled concrete wall.

Nobel winner Ahtisaari surprised with secret birthday 600k donation

Peace organisation Crisis Management Initiative, founded by President Martti Ahtisaari, received an historic donation of 631,877 euros on Thursday. The sum was part of a campaign to surprise Ahtisaari a week before his 80th birthday.

IT firm CGI aims to hire 1,000 youth for short-term internships

IT firm CGI Finland says it will launch a recruitment campaign in 2017 to hire 1,000 new workers over the next three years. The campaign will especially target students and new graduates.

Pyhtää jatkaa markkinointikampanjaansa – nyt vuorossa omakotitonttien syysale

Entisellä peltomaalla sijaitsevia tontteja markkinoidaan erityisesti puutarhanhoidosta ja kotitarveviljelystä kiinnostuneille.

Punaisista kivistä ja liikkuvasta mainoksesta tuli jättipotti – vapaamieliseen pikkukuntaan alkaa virrata asukkaita

Pieni, 5 000 asukkaan Pyhtää on viimeisten parin vuoden aikana herättänyt laajalti huomiota erikoisilla tempauksillaan. Nyt ne satavat Kymenlaaksossa sijaitsevan kunnan omaan laariin: ainakin tonttikauppa on alkanut käydä kiivaana.

Traditional Jukola Relay features first Chinese teams

The large orienteering event known as the Jukola Relay will include two groups from Hong Kong and Shanghai. More than 14,000 orienteering enthusiasts have signed up for the traditional overnight event, to be held just before summer solstice.

Etelä-Karjala luottaa omaan markkinointiin – kukaan ei lähde VisitFinlandin matkailukampanjaan

FinPron alainen VisitFinlad mainostaa ulkomailla parhaita hyvinvointimatkailun kohteita Suomessa. Etelä-Karjalasta yksikään yritys ei ilmoittautunut kilpailuun, jossa valittiin markkinoitavat kärkiyritykset.

Political youth wings launch campaign against anti-immigrant websites

Nine different political organisations have launched a campaign against the anti-immigrant websites, MV-Lehti and Uber Uutiset. The groups, representing six Finnish political parties, are targeting advertisers to try and cut off funds for the xenophobic websites.

Etelä-Karjalaan houkutellaan uusia asukkaita itärannikko-imagolla

East Coast eli itärannikko -brändi alkaa ensi vuonna näkyä muun muassa tienvarsimainonnassa, bussien mainosteippauksissa ja sosiaalisessa mediassa.

Kellogg’s closes down artist’s campaign – videos of Tony the Tiger with prostitute went too far

Jani Leinonen has once again earned the ire of an American-owned corporation for his attention-grabbing artwork. The Finnish artist says his next project will be a movie featuring a whole group of the world’s best-known multinational advertising mascots, giving them a chance to tell their own stories.

Karkkila pyristelee irti kriisikunnan maineesta

Konkurssin partaalla 90-luvulla käynyt Karkkilan kaupunki haluaa eroon kriisikunnan maineesta. Talousvaikeudet ovat kohta historiaa, sillä kaupunki saa kumulatiivisen alijäämänsä maksettua tänä vuonna ja velkaantuminen on tarkoitus taittaa kahden seuraavan vuoden aikana.

Ad claims product purchase creates jobs in Finland; manufacturing transferred to Estonia

An advertising campaign by the bed and bedding company Familon has hit a sour note with consumers and employees. The campaign in question promises to boost employment in Finland if consumers buy more of the company’s products. However the manufacturer had already announced the relocation of its production facility to Estonia.

Nyt olisi lainatytär tarjolla äitienpäiväksi!

Oululainen taiteilija tarjoutuu seuraksi äideille. Tarjolla kukkia, juttuseuraa ja jopa laulua.

Defence Forces respond to Newsweek: “Reservist letter not connected to prevailing security situation”

US news magazine Newsweek published an article Friday afternoon featuring the headline “Finnish military preparing 900,000 reservists for ‘crisis situation’”. The communications staff of the Finnish Defence Forces rushed set the record straight on Saturday, saying that the campaign to send a letter out to all of Finland’s reservists was two years in the making, and therefore has nothing to do with the security situation in the country at present.

Party campaigns light up social media

As the election cycle heats up, social media has become an important weapon in the political arsenal. An informal Yle survey reveals that, of the parties who declared their social media budgets, the Social Democrats are the biggest spenders on Finnish social media channels. Meanwhile, social media marketing experts warn that failure to invest may backfire for some parties come election day.

Election ads removed from roadsides for endangerment

Roadside advertisements for candidates in the upcoming elections do not require separate permissions, but their placement is closely monitored. Guidelines on placing the ads are sent to party offices, but do not always reach those they concern. Officials have already removed a number of ads from the sides of roads for potentially endangering traffic.

"Näin kauan on unohdettu, että ihmiset haluavat työskennellä viihtyisässä ja sosiaalisessa yhteisössä"

Oululaisessa Njetworkingissä kaikki juovat skumppaa, jos jonkun firmalla menee hyvin. Töitäkin tulee kuulemma tehtyä, mutta paikka ei sovi niille, jotka haluavat omaa tilaa eivätkä juttelua.

Jyväskylä mainostaa turvallisuutta lennoilla

Jyväskylä markkinoi seudun kyberosaamista Finnairin lennoilla. Kaupunki haluaa tehdä kyberturvallisuudesta jokaista koskettavan asian.

Viranomaisten Turvakanava -nettipalvelusta hyviä kokemuksia

Turvakanava -nettipalvelu laajeni viime kuussa Jokilaaksoista muuallekin Pohjois-Pohjanmaalle. Palvelusta saa turvallisuustietoa, ja sinne voi jättää ei-kiireellisiä ilmoituksia huolta aiheuttavista ongelmista ja  havainnoista.

Friday's papers: Close vote on same-sex marriage, Black Friday and anti-consumerism

Friday's vote on gender neutral marriage in Parliament will be extremely close and may be decided by either the votes of just a few MPs, or their absence from the chamber, writes Helsingin Sanomat.

FM gears up for seven million euro grant for anti-Ebola work

The Foreign Ministry says in its press release that Finland’s overall stake in international efforts to combat Ebola is at about 10 million euros. One Counsellor of Foreign Affairs will also bring her expertise into play as the special representative of Finland abroad.

NCP elects new party secretary; Stubb says party is open target

The centre-right National Coalition Party (NCP) elected a new party secretary on Saturday at its party congress in Helsinki. Minna Arve, who has served as the NCP Turku delegation chair, says she will do things “her own way”. Arve’s selection also marks the NCP’s official lead-up to parliamentary elections in the spring.

Aikuiset jäivät yhteishausta Oulun seudulla

Viime kevään ysiluokkalaiset ovat saaneet jatko-opintopaikkoja toiselle asteelle poikeuksellisen hyvin. Syynä on yhteishakuun tehty muutos, jonka perusteella ensimmäistä tutkintoaan tavoittelevat olivat etusijalla paikkajaossa. Vastaavasti aikuisopiskelijoissa ja toista tutkintoa tavoittelevissa on koettu yllättävä hakijakato.

Näihin asioihin MTV Push -rahoja käytettiin

Valtio ja Helsinki ostivat MTV:ltä 850 000 euroa maksaneen MTV Push Helsinki –markkinointitapahtuman. Katso, mitä rahalla saatiin.

Sotakuvat Joensuun kauppahallissa närkästyttävät

Joensuun kauppahallin ulkoseinässä esillä olevat sotakuvat eivät miellytä kaikkia. Kuvat saavat tyrmäyksen esimerkiksi Joensuun Rauhanryhmältä. Ryhmän mukaan sotahysteriaa ei tulisi lietsoa julkisessa tilassa.

Competition and Consumer Authority wants tougher measures on dishonest advertising

The current model for dealing with fraudulent advertising no longer works, according to the Competition and Consumer Authority. At present, companies can continue a marketing campaign even if it violates the law, as a Market Court judgment is often handed down after a marketing campaign has ended.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto vaatii valtaa puuttua epärehelliseen mainontaan

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan nykyinen malli ei enää toimi. Yritykset voivat jatkaa markkinointikampanjaa, vaikka se rikkoisi lakia. Usein tuomio markkinaoikeudesta annetaan vasta markkinointitempausten jälkeen.

Expert: Katainen’s timed EC bid right

Tampere University adjunct professor Sami Borg says the current transitional situation in the government gives the opposition plenty of ammunition.

NCP in dispute over Niinistö film

Senior figures in the National Coalition party are disputing a film production company’s right to distribute a film about Sauli Niinistö’s presidential election campaign. Niinistö’s campaign chief is claiming she agreed the right to review material before the film was released, but the production company denies those claims.

Venäjän työelämän raatajia houkutellaan Suomeen lepolomalle

Matkailun edistämiskeskuksen kampanjassa Suomen hyvinvointipalveluja myydään etenkin Pietarin ja Moskovan alueilla. Suomesta palvelut saa halvemmalla kuin kuin Venäjällä.

Seinäjoelle muutetaan suvun ja ystävien perässä, Vaasaan houkuttelevat työ ja ura

Seinäjoelle ja Vaasaan muuttajat ovat monesti paluumuuttajia. Eroja muuttajien välillä on kuitenkin niin paljon, että muuttovirtoja tavoittelevat kaupungit voisivat Siirtolaisuusinstituutin tutkijan mukaan yhdistää voimansa markkinoinnissa. Vaasa ja Seinäjoki vetävät erilaisia ihmisiä eri syistä.

GoSaimaa aloittaa mainoskampanjan talvimatkailun vauhdittamiseksi

Kesäaikaan Etelä-Karjalassa käy runsaasti matkailijoita, mutta nyt myös talvimatkailulle halutaan nostetta.

Rohkeat alaikäiset veljekset ryhtyivät yrittäjiksi: ”Eihän se firma sormia napsauttamalla syntynyt!”

Kun seitsemäntoistakesäiset kaksospojat päättivät perustaa yrityksen, oli joukossa myös epäileviä katseita. Petteri ja Samuli Ketola eivät niistä välittäneet, ja nyt lukiolaisten ohjaksissa on oma äänentoisto- ja esitystekniikkapalveluita tarjoava yritys.

Heinola käy rahalla taisteluun väkiluvun laskua vastaan

Heinolaan muuttaville perheille ryhdytään maksamaan 175 euron porkkanarahaa jo ensi viikolla.

Uusien asukkaiden porkkanaraha vastatuulessa Heinolassa

Heinolassa on mietitty keinoja kaupungin asukasluvun kääntämiseksi kasvuun, mutta yhdeksi ratkaisuksi ehdotettu muuttoraha ei saa varauksetonta kannatusta. Kaupungin korkein virkamiesjohto torjuu porkkanarahan.

Fiskars kirveen voimalla vahvaan tulokseen

Fiskars ylsi vahvaan vuosineljännekseen ja uskoo koko vuoden olevan viime vuotta paremman.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle