Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

YouTube lisää uusia merkintöjä valtiorahoitteisiin videoihin Yhdysvalloissa – odotetaan vaikuttavan venäläisiin kanaviin

Videopalvelun uusien merkintöjen arvellaan vaikuttavan erityisesti venäläisen RT-kanavan toimintaan.

Can Finland's cool weather be a future tourist draw?

Finland's residents may not think much of the country's weather, but several event organisers and tourism advocates are starting to use the cool temperatures and stark changes of the season as selling points.

More startups, investors than ever at Slush event

Some 15,000 people filled the Helsinki Expo and Convention Centre on Wednesday and Thursday. This year the event - which has grown from a meeting of a few hundred entrepreneurs seven years ago - attracted more startups and investors than ever before.

MV-lehti pahoittelee sivuillaan julkaistua kuvamuokkausta

Eroakirkosta.fi-palvelun ylläpitäjät ovat tyrmistyneitä palvelun nimen ja tunnuksen väärinkäytöstä maahanmuuttoa vastustavalla kyseenalaisella nettisivustolla. MV-lehden nettisivuston Ilja Janitskin sanoo käsittäneensä, että eroakirkosta-palvelun bannereita saa levittää vapaasti.

Eroakirkosta-palvelu tyrmistyi nimensä väärinkäytöstä: "Rikollista"

Eroakirkosta.fi-palvelun banneri oli liitetty maahanmuuttoa ja pakolaisia vastustavalle, suositulle ja kyseenalaista mainetta saaneelle nettisivustolle. Bannerissa kehotetaan eroamaan kirkosta, koska kirkko "tukee islamisaatiota".

Police hesitant to take down racist roadside banner

Motorists driving between Ylöjärvi and Nokia in the Tampere region have been surprised by a makeshift roadside banner carrying an apparently racist message. The sign poses a riddle: "What’s the difference between a human and an animal?" The response: "The Mediterranean." Local police previously said they could only remove the sign if someone filed a criminal complaint, however they took it down on Thursday, saying it was "inappropriate".

Festarikankaat kierrätettiin uudeksi vaatemallistoksi

Oululaisen musiikkifestivaali Qstockin vanhat kaiutinkankaat ovat saaneet uuden elämän. Oulainen KIKS loi niistä vaatemalliston.

Microsoft closes sole Helsinki outlet

Software giant Microsoft has shut the doors of its only retail outlet in Helsinki, saying that it will focus sales of its consumer devices online and in other retailers' outlets. Located in prime commercial real estate in the heart of downtown Helsinki, the store operated under the Microsoft banner for less than one year.

Verkkomielenosoittajat vastustavat NSA:n vakoilua – USA:n kongressin jäsenille sähköpostivyöry

The Day We Fight Back -kampanjan aikana yli 150 000 ihmistä on allekirjoittanut joukkovakoilua vastustavan vetoomuksen.

Poliisi varoittaa auton hinta-arvioita tarjoavista sivustoista

Netissä autojen hinta-arvioita tarjoavien palvelujen käyttäjät ovat tietämättään sitoutuneet maksulliseen palveluun. Kuluttajaviraston mukaan laskuja ei pidä maksaa.

Mies tilasi hevosen netistä – ei kuulunut hirnahdustakaan

Päijät-Hämeen poliisin tietoon on tullut tämän vuoden aikana kahdeksan nettipetosta, joissa maksu on mennyt ulkomaille. Netissä väitetty lottovoittokin voi muuttua 15 000 euron laskuksi.

Swedish daily: Police uncover neo-Nazi cell in Helsinki

A Britain-based neo-Nazi group has established a cell in the Helsinki metropolitan area, reports the Swedish-language daily Hufvudstadsbladet.

Facebook-mainonnassa jättimäistä kasvua

Verkkomainonta kattoi 17,8 prosenttia koko mediamainonnan määrästä vuonna 2012. Verkkomainontaan käytettiin Suomessa 240 miljoonaa euroa.

AMK mainosti yhteishakua rikollisjärjestön nettisivuilla

Savonia-ammattikorkeakoulu yhteishakubanneri pyöri Mongols Nation -moottoripyöräkerhon nettisivuilla. Yhdysvaltalainen moottoripyöräjengi on luokiteltu kansainväliseksi rikollisjengiksi.

Isot suomalaiset yritykset mainostavat rikollisjärjestön nettisivulla

OP-Pohjolan ja VR:n mainosbannerit ovat pyörineet yhdysvaltalaisen rikollisen moottoripyöräjengin nettisivuilla.

Mobiili haastaa nettisivut

Monien yritysten nettisivustot kaipaavat edelleen kehittämistä. Mobiililaitteiden lisääntyessä yhä useammin verkkosivuja selataan matkapuhelimella tai vastaavalla pienellä näytöllä, joten kotisivuja kehitettäessä pitää huomioida yhä useampia käyttäjäryhmiä.

Hämeen Sanomat valjasti verkon paperilehden tueksi

Hämeen Sanomien nettiuudistus muutti maanantaina lehden omat artikkelit, näköislehden ja verkkolehtiarkiston maksulliseksi. Kestotilaajille palvelu maksaa vain kaksi euroa kuussa, minkä toivotaan houkuttelevan uusia tilaajia.

Herätä keskustelua -menesty Facebookissa

Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille herkullisen keinon saavuttaa laajoja yleisöjä. Etenkin suomalaiset pk-yritykset ovat ottaneet sosiaalisen median hitaasti haltuunsa. Sosiaalisessa ympäristössä perinteinen mainonta ei enää riitä.

Riskiryhmiä ohjataan piikille kadulta ja verkosta

Tänään maanantaina alkaa suurimmissa kaupungeissa ulkokampanja, joka kehottaa sikainfluenssan riskiryhmiä ottamaan rokotteen. Kunnille tulee lisäksi jaettaviksi sikainfluenssarokotuksista kertovia esitteitä ja julisteita.