Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Strömsö testaa tv-ohjelmien automaattista osiointia tekoälyn avulla

Testaa uutta palvelua ja kerro meille mielipiteesi.

Kunnista löytyy digineuvontaa – kehittämistä toki on

Kirjastot ovat keskeisiä digineuvonnan antajia.

Helsingin Kirjamessuilla lähes 92 000 kävijää – kirjatapahtumalle uusi kävijäennätys

Messuja suunnattu viime vuosina nuorille aikuisille ja lapsiperheille.

Päämajamuseon pakohuonepeli oli suosittu – tehtävässä onnistui joka kolmas

Parin kuukauden aikana noin 40 ryhmää läpäisi Päämajamuseon pakohuonepelin.

Juhani Heinosen viulukipailu nostaa esiin nuoria soitonharrastajia

Viulukilpailussa on nyt ennätysmäärä eli 65 osanottajaa, heistä yli puolet soittaa nimenomaan nuorimpien sarjassa.

Punkalaidun tempaisee eläkeläisten houkuttelemiseksi: Kosiokirje paikallislehdessä

Torstaina julkaistava lehti on tarkoitus kantaa kohderyhmälle ympäri maan.

Analytiikkayhtiö Cambridge Analytica lopettaa toimintansa

Yrityksen mukaan liiketoiminnan jatkaminen on mahdotonta sen saaman negatiivisen julkisuuden vuoksi.

Kebab-mainos ärsyttää vegaania, mutta silti harva haluaa nähdä kohdennettuja mainoksia Facebookissa

Mainostajat ovat jo 1960-luvulta lähtien muokanneet viestejään eri kohderyhmille. Teknologisen kehityksen myötä keinot etsiä ja tavoittaa kohderyhmiä ovat parantuneet, mutta vielä on pitkä matka siihen, että jokainen mainos osuu maaliin.

Nuoret yrittäjät voivat käyttää some-päivitykseen monta päivää – ja juuri niin some-markkinointia pitää tehdä

Yhdeksän nuoren yrityksessä tiedetään, että hyvä some-mainonta vaatii todella paljon aikaa. Kaikille yrittäjille ei kuitenkaan ole selvää, että päivitysten eteen kannattaisi nähdä vaivaa ja niiden pitäisi myös noudattaa lakeja.

Posti paljastaa mainostajille, milloin muutat ja Trafi sen, milloin tarvitset uuden auton

Posti tekee yhä enemmän bisnestä henkilökohtaisella datallamme. Myös Väestörekisterikeskus ja Trafi kauppaavat tietojamme mainostajille.

Inka Meron kolumni: Netissä kaikki on kaupan, myös sinä

Nettipalvelut tuntevat sinut itseäsi paremmin, ja sitä tietoa kauppaamalla ne ovat nousseet maailman arvokkaimpien yritysten joukkoon, kirjoittaa Inka Mero.

Tekoälyllä Areenan ohjelmien kimppuun

Kokeilulla halutaan parantaa mm. ohjelmien löydettävyyttä.

Työtön ymmärtää säästölinjan – "Mutta haetaanko säästöjä ihan oikeista kohderyhmistä?"

Kaksi vuotta työttömänä ollut kajaanilainen Tarja Rönkkö uskoo, että voi päästä koulutuksen kautta takaisin työelämään. Koulutus on kiinni siitä, että hän löytäisi yrityksen, joka ottaisi hänet koulutuksen ajaksi työhön. Niitä yrityksiä on kuitenkin harvassa, tuumailee Rönkkö.

Tervoon puuhataan ranta-asumismessuja kesälle 2019

Ajatuksena on esitellä ympäristöystävällistä mutta modernia ranta-asumista. Tontteja kaavoitetaan parhaillaan Koskiveden rannalle Lohimaan lähistöön.

Matkamessujen panokset siirretään entistä enemmän verkkoon – matkailijat haravoidaan vaikkapa Instagramista

Seutumatkailua ei enää kannata yrittää tyrkyttää messutiskin vieressä. Näin on todettu muun muassa Kotkan ja lähikuntien matkailuorganisaatiossa.

Suomella pian sata lasissa – juhlasta toivotaan ikimuistoista erityisesti nuorille

Suomen 100-vuotisjuhlan toivotaan painuvan erityisesti nuorten mieliin. Juhlavuoden valmistelut ovat alkamassa eri puolilla Suomea maakuntaliittojen johdolla. Kymenlaaksossa juhlan otsakkeeksi on valittu "Kansalaisten Kymenlaakso" ja kohderyhmäksi koululaiset.

Testaa avautuuko selkouutinen yleiskielistä uutista paremmin

Yle aloittaa selkokieliset uutiset televisiossa. Kohderyhmänä ovat erityisesti maahanmuuttajat, jotka opettelevat selkouutisten avulla suomen kieltä. Selkokieli on yleiskieltä helpompaa suomea.

Julkishallinnosta yritysjohtoon: Sotkamon kunnanjohtaja jättää tehtävänsä

Sotkamon kunnanjohtaja Petri Kauppinen vaihtaa työpaikkaa. Hän aloittaa PKY-LAATU Oy:ssä ensi maaliskuussa. Kauppinen ei myönnä Sotkamon kiistojen vaikuttaneen lähtöpäätökseen

Risto teki itse kruisailupyörän maasto- ja maantiepyörän kaveriksi – "Työ tekijäänsä neuvoo"

Putket, keskiöt, muhvit sekä etu- ja takahaarukan osat. Kokkolalaisen Risto Ekdahlin ostoslista kuulostaa maallikon korvaan kummalliselta. Nämä osat hän tilasi Englannista valmistamaansa pyörää varten.

Sähköpyörä testissä – "jatkuvaa myötätuulta"

Sähköpyörästä odotetaan auton haastajaa työmatkaliikenteessä. Toistaiseksi sähköpyörien myynti on kuitenkin ollut marginaalista. Yhtenä syynä pidetään vääränlaista markkinointia: meillä sähköpyörä lanseerattiin vanhusten kulkuneuvoksi, kun kohderyhmäksi olisi kannattanut valita työssäkäyvä aktiivikansalainen. Mutta onko sähköpyörästä mihinkään? Kesät talvet pyöräilevä ennakkoluuloinen kulttuuritoimittaja testasi sähköpyörän.

Harmaat pantterit pestataan pelastamaan golfkentät

Kansallisen golfviikon kohderyhmä houkuttelee varttuneempia mukaan lajin pariin. Yli 55-vuotiaita houkutellaan viheriöille, koska heillä on paremmin aikaa ja maksukykyä.

Microsoft lay-offs to hit support staff – "one-third of target group to be cut”

Acquisitor of Nokia’s mobile phone business, technology firm Microsoft is planning major reductions to its IT department. The cuts are to be included in the 1,050 jobs that last August the company announced would be culled from its Finnish operations.

Uusi laki laittaa ryhtiä kuntien päihdetyöhön

Suomessa tulee voimaan tänä vuonna uusi laki ehkäisevästä päihdetyöstä. Jatkossa päihdetyöhön kuuluu myös peliriippuvaisten hoito, ja sen kohderyhmä on pelkkien nuorten sijaan koko väestö.

HIV-pikatestauksen suosio kasvaa Helsingissä

Pikatestausten määrä nousi viime vuonna lähes viidellä sadalla edellisvuoteen verrattuna. Viime vuonna Helsingin HIV-tukikeskuksessa tehtiin runsaat parikymmentä positiivista testitulosta.

Miehinen juttu on väline oman terveyden ylläpitoon

Länsi-Pohjassa tartutaan uudella tavalla miesten hyvinvointia uhkaaviin ongelmiin. Miehinen juttu -hankkeella halutaan varmistaa, että miehet pitävät huolta sekä henkisestä että fyysisestä terveydestään.

Suosittujen tyyppien suositukset lisäävät matkailullista kiinnostusta

Sosiaalisen median kuvapalvelu Instagramissa suositut ihmiset on kutsuttu avuksi matkailumarkkinointiin. Heidän suositustensa perusteella tavoitellaan uusia kohderyhmiä ympäri maailmaa.

Mainosmarkkinoilla yleisöä etsitään yhä enemmän Instagramista ja YouTubesta

Mainosbarometrin mukaan mainostajat tavoittelevat yhä enemmän kohderyhmiään omien verkkopalveluiden, omien blogien, YouTuben ja Instagramin kautta. Niin sanotusti perinteisessä mediassa mainonnan odotetaan vähenevän eniten sanoma- ja kaupunkilehdissä

VALMA-koulutus korvaamaan ammattistarttia

Valmentavan koulutuksen tarkoituksena on parantaa nuorten opiskeluvalmiuksia ja ohjata heitä ammatin valinnassa.

Kiinnostaako maailmankaikkeuden rakenne? – Cernin hiukkaskokeiden aineistot kaikille avoimiksi

Euroopan hiukkasfysiikan tutkimuskeskus Cernin LHC-kiihdyttimellä toimivat neljä suurta koetta, CMS, ATLAS, Alice ja LHCb, soveltavat avoimen datan periaatetta.

Mikkeli etsii paluumuuttajia henkilökohtaisella kirjekampanjalla

Kohderyhmänä ovat esimerkiksi Mikkelissä, Kangasniemellä tai Pertunmaalla syntyneet 25–48 -vuotiaat. Ensimmäiset kirjeet lähetettiin viime viikolla.

Nuorten miesten syrjäytymistä selvitetään kutsunnoissa

Oulun yliopisto ja puolustusvoimat selvittävät yhdessä nuoren miehen hyvinvointia, armeijassa selviytymistä ja mahdollista syrjäytymisriskiä. Kohderyhmänä ovat koko Pohjois-Suomen nuorukaiset, jotka saavat kyselylomakkeen kutsunnoissa.

Ei se määrä, vaan laatu – yritysten markkinoinnissa tarvitaan some-osaamista

Suomalaiset yritykset markkinoivat itseään ja tuotteitaan sosiaalisessa mediassa. Laadukasta sisältöä pitäisi tuottaa tasaiseilla tahdilla suoraan asiakkaiden taskuun.

Helsinki saa uuden yleisen saunan ehkä jo ensi kesäksi

Hernesaarenrantaan kaavaillun uuden yleisen saunan rakennustyöt on tarkoitus aloittaa lähiviikkoina. Tavoite on, että jo ensi kesänä saunotaan.

Kaaville nuorten työpaja syksyllä

Kaavin kunta aloittaa syksyllä nuorten työpajatoiminnan. Siihen otetaan mukaan 16–25 -vuotiaita kaavilaisnuoria.

Lapset eivät piittaa trampoliinin säännöistä: "Yksin on tylsää"

Vauhdikkaita hyppyjä, lennokkaita voltteja ja kivuliaita nyrjähdyksiä – trampoliinikauden riemua. Lapset eivät tunnu vammoista välittävän, sillä trampoliineissa pompitaan vanhempien ohjeistuksesta huolimatta mieluiten isoissa ryhmissä. Ja temputkin ovat yleensä sieltä hurjimmasta päästä.

Suomalaisen liikunnan ja urheilun sisällöt koottu uudelle kanavalle

Valo, Suomen Olympiakomitea, Suomen Paralympiakomitea sekä Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskus KIHU ovat yhdistäneet voimansa.

Metsäkeskus lähestyy uusia metsänomistajia neuvonnalla

Kohderyhmänä ovat sukupolvenvaihdoksen kautta tulleet uudet metsänomistajat ja metsää Satakunnassa omistavat kuolinpesät.

Venäläisissä nettikäyttäjissä piilee valtava potentiaali

Internet on tällä hetkellä luotettavin tietolähde venäläisen kuluttajan mielestä, sanoo internetmarkkinoinnin asiantuntija. Hän muistuttaa suomalaisia yrityksiä miettimään kohderyhmän mukaan palveluita, joita venäläisille tarjotaan. Suomalaisten yritysten näkyvyys venäläisissä nettikanavissa on parantunut parin vuoden aikana huomattavasti.

Jääkiekon SM-liiga julkisti uuden logonsa - katso kuva!

Jääkiekon SM-liigan uudessa logossa komeilee SM-liigan sijaan pelkkä Liiga. Sarjan virallisena nimenä säilyy yhä jääkiekon SM-liiga.

Tampereen seurakuntien huoltopisteessä on käynyt kymmeniä kerjäläisiä

Tampereen seurakuntien keväällä avaama huoltopiste kerjääville EU-kansalaisille on löytänyt hyvin kohderyhmänsä. Asiakkaat ovat käyttäneet hyväkseen erityisesti peseytymismahdollisuutta.

1 600 entistä varkautelaista saa kirjeen – "Tämä on kuitenkin hyvä paikka asua"

Vanha Warkaus -hanke on päättänyt kertoa kaupungin hyvistä puolista potentiaalisille paluumuuttajille. Tarkoituksena on myös auttaa muutosta kiinnostuneita asunnon, tontin tai työpaikan etsinnässä.

Lappeenrannalle kaksi kuntamarkkinoinnin SM-voittoa

Kuntaliiton järjestämän kilpailun tuomaristo kiitteli etenkin Hynysenranta-videosovellusta, joka puhuttelee nuoria.

Muotitalo Abercrombie & Fitch joutui kuluttajaboikottiin

Amerikkalaisen vaatettajan toimitusjohtajaa vainoaa vanha haastattelu, jossa sanoi merkkinsä sopivan vain "viileille ja suosituille". Vaatemerkki ei tee L:ää suurempia kokoja naisille.

Uudet mediayritykset kilpailevat vähenevistä mainosrahoista

Mediamainontaan käytetty rahamäärä on laskenut alkuvuodesta lähes viidennellä. Tämä ei ole kuitenkaan hillinnyt uusien yrittäjien ilmaantumista markkinoille. Paikalliset mediatoimijat uskovat, että mainostajat vakuutetaan jatkossakin esimerkiksi selkeillä kohderyhmillä sekä paikallisella sisällöntuotannolla.

Taikakivet-fantasiatarina yhdistää musiikin, tanssin ja draaman

Tampere Filharmonian uuden musiikkifantasian teemat ystävyys, ensirakkaus ja itsenäistyminen sopivat kaikille. Erityisenä kohderyhmänä ovat kuitenkin koululaiset.

TS: Nato kutsui Suomen koordinoimaan kriisinhallintakoulutusta

Kriisinhallintakoulutuksen kohderyhmänä ovat etenkin Nato, YK ja EU, kirjoittaa Turun Sanomat.

Kauppa-auto tuo lainakirjat vanhukselle - kiitosta tulee

Kiteellä ei enää kulje kirjastoauto, mutta kaupungissa ei ole mennyt sormi suuhun. Kirjasto kokoaa kirjakassin asiakkaalle ja sen vie perille myymäläauto. Kohderyhmänä ovat liikuntaesteiset ja vanhukset.

Kallio saa näköisensä kirkkoherran

Kallion uusi kirkkoherra toivoo alueella heränneestä kylähengestä potkua seurakunnan toimintaan. Sunnuntain messussa virkaansa asetettavansa Teemu Laajasalon mukaan kirkon pitää unohtaa kohderyhmäajattelu ja kohdata ihmiset yksilöinä.

"Valistus jopa lisännyt kiinnostusta huumeita kohtaan"

THL:n erikoissuunnittelija uskoo, että perinteinen huumevalistus on saattanut jopa lisätä nuorten kiinnostusta kannabiksen kokeiluun.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle