Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Tiedämme mitä haet Googlessa – testaa tunnistatko kuukauden hakujen perusteella

Missä kuussa googlataan Cooperin testiä ja kaalikääryleitä?

Lehti: EU syyttää Googlea markkina-aseman väärinkäytöstä

Unioni on tutkinut Googlen toimia hakukonemarkkinoilla jo viiden vuoden ajan.

Asiantuntija oudoksuu Googlen pilkkomishalua: Se olisi pöhköä

Tietokirjailija Petteri Järvinen katsoo, että rankaisemalla amerikkalaisia palveluita ei ratkaista sitä ongelmaa, että Euroopassa pitäisi kehittää omia nettipalveluita.

"Venäjän Googlen" perustaja kuoli syöpään 48-vuotiaana

Ilja Segalovitš perusti Venäjän johtavan hakukoneen Yandexin yhdessä Arkadi Vološhin kanssa vuonna 1997.

Matkailupalvelut myydään netissä

Tietoverkkojen merkitys kasvaa räjähdysmäisesti matkailumarkkinoilla. Liki sata matkailun, markkinoinnin ja sähköisen viestinnän ammattilaista on koolla Rantasalmen Järvisydämessä perehtymässä kansainvälisiin jakelukanaviin ja hakukonemarkkinointiin.

Hakukonemarkkinointi vielä hakusessa Suomessa

Vain kolmasosa yrityksistä käyttää internetin hakukoneita markkinointiin. Suomalaisista kuitenkin valtaosa hakee tuotteista tietoa netistä ennen ostopäätöstä. Tamperelaisväitöksen mukaan vain 12 prosenttia yrityksistä kokee onnistuneensa hakukonemarkkinoinnissa odotuksia paremmin

Google: Hakukonemainontaa ei ymmärretä

Nettikäyttäjien ja -liittymien runsaudesta huolimatta kaikki yritykset eivät ole innostuneita verkkomainonnan mahdollisuuksista, kertoo hakukonejätti Googlen teettämä tutkimus. Kyselyn mukaan harva pohjoismainen pieni- ja keskisuuri yritys käyttää verkkomainontaa.

Rikoksilla ratsastaminen netissä jakaa mielipiteitä

Sellon ampumistapauksen liittyvien hakusanojen käyttö uutissivustojen mainostamiseen on herättänyt keskustelua nettimainonnan eettisyydestä. Googlen hakukoneeseen ilmestyi muun muassa Ibrahim-, Shkupolli- ja Sello-hakusanoilla MTV3:n uutisten ja Iltalehden maksettuja linkkejä pian sen jälkeen kun ampujan nimi oli selvillä.

Puskaradio houkuttelee suomalaisia verkkokauppoihin

Jo lähes joka toinen suomalainen tekee ostoksia internetissä. Laajan mielipidekyselyn mukaan kuluttajan verkkokaupan valintaan vaikuttavat eniten luotettavuus ja suosittelut esimerkiksi keskustelupalstoilla.

Mainosbarometri ennätyksellisen synkkä

Mainostajien liiton tuoreessa kyselyssä lähes puolet vastaajista suunnittelee mainonnan vähentämistä. Kysely tehtiin joulukuussa. Mainostajien näkemykset ovat selvästi synkentyneet elokuusta, jolloin asiaa edellisen kerran kysyttiin.

Hakusanamarkkinointi vielä vähäistä

Vain harva suomalainen yritys käyttää hakusanamarkkinointia tuotteidensa myynnin edistämisessä. Näin arvioi verkkoliiketoiminnan tutkimusprofessori Heikki Karjaluoto Oulun yliopistosta.