Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Facebookin logo tietokoneen ruudulla.

Analyysi: Facebook vei australialaisten uutiset – mutta Google ja Microsoft päättelivät jo uuden ajan alkaneen

Tätä ennakkotapausta seurataan kaikkialla maailmassa, taloustoimittaja Juha-Matti Mäntylä kirjoittaa.

Mark Zuckerberg

Facebookille jättisakot Cambridge Analytica -kohun seurauksena – joutuu maksamaan viisi miljardia dollaria käyttäjätietojen vuotamisesta

Asiasta uutisoi muun muassa Wall Street Journal, joka perustaa tietonsa nimettömiin lähteisiin.

Näyttelijä Geoffrey Rush (kesk.) antaa lehdistötiedotteen korkeimman oikeuden ulkopuolella Sydneyssä.

Hollywood-näyttelijä Geoffrey Rush saa australialaislehdeltä miljoonakorvaukset metoo-kirjoittelusta

Rupert Murdochin News Corp -yhtiö aikoo valittaa oikeuden päätöksestä. 

Sky Newsin tunnus yhtiön toimipisteessä Osterleyssä, Lontoossa.

Mediamoguli Murdoch teki taas ostotarjouksen maksutelevisioyhtiö Skysta

Kaupan myötä 21st Century Fox saisi laajemman jakelun ohjelmilleen Euroopassa. Rupert Murdochin yhtiö yritti vallata Skyn jo viisi vuotta sitten.

Donald Trumpin ja  Hillary Clintonin vaaliväittely Las Vegasissa.

Clinton ja Trump kohtasivat kolmatta ja viimeistä kertaa – Yle seurasi hetki hetkeltä

Las Vegasissa järjestettävän vaaliväittelyn juonsi Fox-kanavan uutisankkuri Chris Wallace. Väittelyn aiheita olivat muun muassa maahanmuutto ja talous.

Didi Chuxing -sovellus

Uber yhdistyy Kiinassa paikallisen kyytipalvelun kanssa

Uber ja kiinalainen Didi Chuxing ovat kilpailleet ankarasti kyydinvälityksen markkinaosuuksista Kiinassa. Nyt yhtiöt ovat sopineet yhdistymisestä.

Jerry Hall ja Rupert Murdoch

84-vuotias mediamiljardööri nai elokuvatähden – video hääjuhlista

Miljardien omaisuuden mediaomistuksillaan kerännyt ikämies Rupert Murdoch on saanut vaimokseen kuuluisan filmitähden ja valokuvamallin Jerry Hallin. Hääjuhliin osallistui monia kuuluisuuksia.

Rupert Murdoch ja Jerry Hall

Mediamoguli Rupert Murdoch ja entinen huippumalli Jerry Hall ilmoittivat kihlauksestaan

Pariskunta kertoi kihlautumisestaan lehti-ilmoituksella.

Miehen pään silhuetti Apple-yhtiön logoa vasten.

WSJ: Apple vauhdittaa autohankettaan

Applen autohankkeen on tarkoitus olla jossain määrin loppusuoralla vuonna 2019, Wall Street Journal kirjoittaa. Sähköauto ei kuitenkaan ole tuolloin välttämättä vielä markkinoilla.

Rebekah Brooks saapumassa Lontoon oikeustalolle.

Puhelinurkintaskandaalissa ryvettynyt Rebekah Brooks palaa News Corpin johtajaksi

Brooks pidätettiin ensin epäiltynä osallisuudesta julkkisten ja kuninkaallisten puhelinurkintaa, mutta hänet vapautettiin kaikista syytteistä viime vuonna.

Troy Williams mittaa baseball-heittoa.

Arvostettu jenkkilehti hämmästelee pesäpalloa: "Keksisit tämän lajin happopäissäsi"

Wall Street Journalin mukaan pesäpallo on baseballia viihdyttävämpää. Kansallislajin säännöt kuitenkin ihmetyttävät yhdysvaltalaisia.

Kuvakaappaus Newswire-sivustosta.

YouTube avasi palvelun uutistilanteista kuvatuille varmennetuille videoille

Yhtiö yrittää uuden Newswire-palvelunsa avulla helpottaa kiinnostavimpien uutisvideoiden löytämistä.

Rupert Murdoch saapumassa News Internationalin pääkonttoriin.

Mediamoguli Rupert Murdoch siirtää valtaa pojilleen

Murdoch luopuu tv- ja elokuvayhtiönsä toimitusjohtajuudesta.

Alexis Tsipras ja Jean-Claude Juncker

Lehti: Kreikan velkojat ehdottivat lainaohjelman jatkamista ensi kevääseen

Erimielisyyksiä on yhä Kreikalta vaadittavista toimenpiteistä ja siitä, mitä lainaohjelman jatkoajan jälkeen tapahtuisi.

The Sun.

Kolmossivun tytön vastustajien ilo loppui lyhyeen – The Sun julkaisi paljasrintaisen oikaisun

Topless-kuvien julkaisua vastustaneen vetoomuksen yli 200 000 allekirjoittajaa ehti iloita lähes viikon ajan, kun Britannian ostetuin iltapäivälehti näytti taipuneen paineen alla. Tänään torstaina The Sun veti kuitenkin maton kampanjoijien alta.

The Sun.

Kolmossivun tyttö pelästyi partiotyttöjä ja peitti kaikessa hiljaisuudessa rintansa

Brittilehti The Sun ei ole vahvistanut ikonisen kolmossivun tytön kuolemaa, mutta paljasrintaista naista ei ole nähty lehden sivulla enää viime perjantain jälkeen.

Fox-kanava irtisanoutui Julkisen sanan neuvostosta

Ohjelmajohtaja Mikko Silvennoisen mukaan yksi syy on Foxin siirtyminen C-kanavanippuun Digitan antenniverkossa. Irtisanoutuminen on JSN:n mukaan ensimmäinen neuvoston historiassa.

Saimaa on suomalainen valttikortti.

WSJ: Saimaa on yksi maailman kauneimmista järvistä

Talouslehti Wall Street Journal on listannut Saimaan maailman viiden vaikuttavimman järvikohteen joukkoon.

Andy Coulson.

Julkkiksia urkkineen skandaalilehden ex-päätoimittajalle tuomio Britanniassa

Toinen News of the Worldin entinen päätoimittaja todettiin syyttömäksi.

Murdochin News Corp. osti Harlekiini-kirjat

Romanttista kioskikirjallisuutta 34 kielellä julkaiseva Harlekiini-kustantamo siirtyy News Corpin HarperCollins-kustantamon alaisuuteen 300 miljoonan euron kauppahinnalla.

The Sun -Skandaalilehtiä.

The Sunin irlantilaisversio luopui paljasrintaisista kolmossivun tytöistä "kulttuurierojen vuoksi"

The Sunin brittiversiossa vuodesta 1970 lähtien julkaistut kolmossivun tyttöjen topless-kuvat säilyvät edelleen.

Angelina Jolien sijaisnäyttelijä haastoi News Corpin oikeuteen puhelinurkinnasta

News of the World -lehti kuunteli brittinäyttelijä Eunice Huthartin vastaajaviestejä, joita hän oli saanut muun muassa Angelina Jolielta Mr. & Mrs. Smith -elokuvan kuvausten aikaan.

Saudiprinssi haastoi talouslehden herjauksesta - syyttää Forbesia liian pienestä omaisuusarviosta

Miljardöörin mukaan hänen omaisuutensa on arvioitu liki kymmenen miljardia dollaria liian pieneksi. Alwaleed bin Talalin mukaan listaus syrjii Lähi-idän liike-elämää.

Petri Kejonen.

Petri Kejonen: Suomen paikka Rupertin karttapallossa

Suomi on vuosikymmeniä pyristellyt irti idän otteesta. Suomettumisen alla eteni lännettyminen. Kirkkaimpana kruununa Suomen jäsenyys Euroopan unionissa. Rupert Murdoch ei ole tästä projektista kuullut.

Brittitabloidin toimittajalle syyte prinssiuutisten ostamisesta sotilaskouluttajalta

Rupert Murdochin yhtiön lehden uutisia epäillään hankitun lahjomalla prinssi Williamin ja prinssi Harryn kouluttajaa.

Poliisi ja vankilan työntekijä myönsivät tietojen myymisen brittilehdelle

Virkamiehet myivät tietoja julkisuuden henkilöistä Rupert Murdochin The Sun -iltapäivälehdelle.

HappyOrNotin toimisto Tampereella.

Voitko hyvin työpaikalla?

Mitkä ovat hyvän työpaikan tunnusmerkit - tällä viikolla saa kehua itseään ja tekemistään työpaikoilla. Mikä vie sinun fiilikset? Saako töissä olla kivaa? Mikä sen synnyttää?

Britannian urkintatutkimuksissa uusia pidätyksiä

Kuusi lakkautetun News of the World -lehden entistä toimittajaa on pidätetty epäiltynä puhelinvastaajien salakuuntelusta.

Britannian urkintaskandaalista jaettiin ensimmäinen tuomio

Tietoja News of the World -skandaalilehdelle kaupitellut poliisi sai 15 kuukauden vankeustuomion virka-aseman väärinkäytöstä.

Murdochin mediaimperiumiin uusia pomoja

Uuden News Corp:n toimitusjohtajaksi nousee Robert Thomson. Thomson saa ylennyksen Wall Street Journalin päätoimittajan paikalta.

Tom Mockridge.

News Internationalin toimitusjohtaja jättää yhtiön

Tom Mockridge aloitti News Internationalin toimitusjohtajana heinäkuussa 2011 sen jälkeen, kun Rebekah Brooks oli eronnut salakuunteluskandaalin myötä.

Penguin- ja Random House-kustannusyhtiöiden kirjoja hyllyssä.

Fuusio synnyttää jättiyhtiön Euroopan kustannusmarkkinoille

Penguinin ja Random Housen fuusiossa syntyy miljardiyhtiö, jonka hyöty näkyy muun muassa sähkökirjamarkkinoilla, sanovat yhdistyvien kustantamojen edustajat.

News of the Worldin urkintajuttu oikeuteen vuoden päästä

Urkintaskandaalin vuoksi lakkautetun brittilehden entisiä päätoimittajia Rebekah Brooksia ja Andy Coulsonia sekä kuutta muuta syytetään vehkeilystä ihmisten puhelinvastaajien kuuntelemiseksi.

Suomen talouden laahustaminen nousi otsikoihin - "naapureilla menee paremmin"

Wall Street Journal nostaa esiin sen, että Suomella menee huonommin kuin euroon kuulumattomilla Ruotsilla, Norjalla ja Tanskalla.

Rebekah Brooks saapumassa Lontoon oikeustalolle.

Britannian urkintaskandaali johti rikossyytteisiin

Syytteen viestintäsalaisuuden loukkaamisesta saa kahdeksan News of the World -skandaalilehteen liittyvää ihmistä. Lehti hankki uutisia muun muassa salakuuntelemalla julkkisten ja poliitikkojen puhelinvastaajia.

Murdoch tekemässä pesäeroa brittilehtiinsä

News Corp kertoi aiemmin kesällä jakautuvansa kahdeksi erilliseksi yhtiöksi, joista pienempi keskittyy kustannukseen, suurempi taas viihde- ja televisioalalle.

Henkilö käyttämässä Facebookia kännykällä.

Facebook pönkittää käyttäjiensä itsetuntoa

Facebookin aktiivikäyttäjät vahvistavat itsetuntoaan puhumalla päivityksissään itsestään. Sosiaalinen media on itsekeskeisen yhteiskunnan syy ja erityisesti seuraus, vihjaa yhdysvaltalaistutkimus.

News of the Worldin ex-päätoimittaja oikeudessa

Rebekah Brooksia syytetään todisteiden kätkemisestä poliisilta, kun se tutki News of the World -lehden salakuunteluskandaalia.

Britannian pääministerin entinen avustaja sai syytteen väärästä valasta

Pääministeri David Cameronin entisen viestintäpäällikön Andy Coulsonin saama syyte liittyy Britannian mediaa ja politiikkaa ravistelevaan salakuunteluskandaaliin. Skotlannin poliisi on vanginnut Coulsonin.

Rebekah Brooks saapumassa Lontoon oikeustalolle.

Brooks: Cameron lähetti pahoitteluviestin erottuani päätoimittajan tehtävästä

Entinen päätoimittaja sai osanottoviestejä useista eri ministeriöistä. Brooks on pidätetty kahdesti puhelinhakkerointiskandaalin tutkinnan aikana.

Aatos Erkko näyttää prinsessa Victorialle, mitä kameran nappia painaa.

Virkkunen: Ministeri Erkko oli taustavaikuttaja

Helsingin Sanomien pitkäaikainen vastaava päätoimittaja Janne Virkkunen kuvailee Aatos Erkkoa visionääriksi ja taustavaikuttajaksi. Lehden journalistisiin linjoihin edesmennyt Erkko ei puuttunut.

Rupert Murdoch

Brittiparlamentin tuomio: Murdoch kelvoton yritysjohtajaksi

Valiokunnan mukaan Murdoch sulki tieten silmänsä lehtensä toimintatavoilta. Saman kritiikin saa myös hänen poikansa James.

Rupert Murdoch ja Wendi Deng auton sisällä.

Rupert Murdoch kiistää vuosia jatkuneet yhteytensä maan kärkipoliitikoihin

James Murdochin mukaan Britannian kulttuuriministeri Jeremy Hunt silotti tietä News Corpille lopulta kaatuneissa BSkyB-kaupoissa.

Murdochit tuomarin grillattavina

James Murdoch on luopunut jo kaikista avaintehtävistään isänsä mediaimperiumissa. Hän pysyy yhä kannassaan, ettei tiennyt iltapäivälehtensä hämäräpuuhista.

Britanniassa tutkitaan Sky Newsin hakkerointia

Osittain mediamoguli Rupert Murdochin omistama Sky News on joutunut viranomaisten syyniin kanavan myönnettyä kahden sähköpostin hakkerointi. Brittimedian toimintatapoja on alettu tarkastella sen jälkeen, kun News of the World -lehden salakuuntelujupakka tuli ilmi.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle