Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Matkahuolto keräsi julkisesti kritiikkiä pakettipalveluistaan – pelkkä sosiaalinen media on hankala paikka palautteelle

Facebook-palautteissa esiin tulevat vain ongelmat, ei ratkaisut. Hyvin hoidettu kritiikki voi olla yritykselle markkinointivoitto.

Helsinkiläinen Menevä Oy sai Lapin Kela-kyydit toimimaan, alun epäilyistä huolimatta

Asiakkaat ja sopimusautoilijat ovat kohtuullisen tyytyväisiä. Menevän taksiappi on kuitenkin vielä asiakkaalle outo.

Uusien asuntojen rakennusvirhekiistojen määrä on jatkanut kasvuaan – asunnonostajien liika luottamus saattaa kostautua

Asiantuntijoiden mukaan ratkottavien kiistojen lukumäärät eivät ole räjähtäneet. Ostajien tietoisuuden lisääntyminen on vaikuttanut kiistojen kasvuun.

Pihlajalinna Oy kiistää Hattulan kunnan väitteet sopimusrikkomuksesta ulkoistetussa perusterveydenhuollossa

Pihlajalinnan mukaan se halusi tarjota monikanavaisia terveyspalveluja, mm. puhelinpalvelua ja digitaalisia palveluja perinteisen lääkärinvastaanoton tueksi.

"Rakas Jaana..." – Verkkohuijari saattaa tietää nimesi ja missä asut, viestit ovat entistä henkilökohtaisempia

Tilausansa saattaa näyttää siltä, että se olisi paikallisen elokuvateatterin tai kaupan lähettämä.

Yritysten ja yhdistysten kannattaa varautua kesällä harhaanjohtavan mainonnan ansoihin – "Vuositasolla tapauksia on kymmeniä tuhansia"

Varsinkin lomakauden aikana valelaskujen ja muiden huijausyritysten kanssa kannattaa olla tarkkana.

Lehdet aikaistavat jo julkaisua Postin ongelmien takia, mutta ne jaetaan silti jopa viikon myöhässä – Posti syyttää norovirusta

Posti on nostanut lehtien jakelumaksuja lähes 50 prosenttia. Samaan aikaan jakelu toimii lehtien mukaan entistä huonommin.

Kela claws back €43m from students who earned too much

Kela says it is every student's responsibility to ensure that his or her income does not exceed the annual limit.

Perhe kertoo Iltalehdelle, että ranskalaisissa oli neuloja – hampurilaisravintola teki tapauksesta tutkintapyynnön poliisille

Hesburgerin selvitysten perusteella näyttää, siltä että neulat olisivat päätyneet Lahdessa tuotteeseen vasta myyntitapahtuman jälkeen.

Postin toiminnassa ärsyttää kolme asiaa – Asiakkaan kirjattu kirje hukattiin: "Vain postimaksu luvattiin palauttaa, siinä kaikki"

Postin sidosryhmäjohtaja muistuttaa, että Suomessa on 15 muutakin jakelyhtiötä, jotka myös hukkaavat lähetyksiä.

Viisi vinkkiä netin lippuhuijareiden välttämiseen

Kuluttajavirasto on kehottanut varovaisuuteen pääsylippuja jälleenmyyvän nettisivuston kanssa.

Kuluttajavirasto kehottaa varovaisuuteen pääsylippujen jälleenmyyjän Viagogon kanssa

Virasto on saanut satoja valituksia kuluttajilta Viagogo-lipunmyyntisivustosta, joka on muun muassa perinyt konserttilipuista roimaa ylihintaa.

Pienet kunnat odottavat edelleen parannusta Kela-taksikyyteihin – "Nykysysteemissä on paljon ongelmia"

Kela-kyyteihin liittyvät ongelmat ovat painottuneet Pohjois-Savossa pieniin maaseutukuntiin.

Koulukyyditys takkuili Sodankylässä ensimmäisinä koulupäivinä

Niin uudella liikennöitsijällä kuin oppilaillakin on ollut epäselvyyttä siitä, mille pysäkille heidän täytyy mennä.

Kela-taksien tilanne parantunut vaaditulle tasolle kahta aluetta lukuun ottamatta – Kela: "Sanktiot edelleen mahdollisia"

Kela-taksien jonotusajat ovat lyhentyneet merkittävästi useissa välityskeskuksissa. Ongelma-alueille Kela väläyttää edelleen sanktioita.

Kela jätti yhden valituksen taksikaaoksesta – Kela-kyytien ongelmat vähentyneet eri puolilla Suomea

Taksilain uudistuksen ruuhkauttamat Kela-kyydit ovat ratkoneet ongelmansa suuressa osassa maata. STT:n mukaan Kelan nyt jättämä valitus koskee Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen aluetta.

Kela-taksien saanti takkuaa yhä

Kelan mukaan ruuhkat taksipalveluissa ovat helpottaneet, mutta Keski-Suomessakin taksien tilauspuhelut takkuavat edelleen.

Riihimäen kaupunki on tyytymätön Kela-kuljetusten uudistukseen

Riihimäki on reklamoinut uutta Kela-taksien operaattoria, Tampereen Aluetaksia mm. vammaiskuljetusten vaikeuksista.

Oliko taksimatkassasi ongelmia? Voit olla oikeutettu korvauksiin

Kilpailu- ja kuluttajavirasto muistuttaa, että selkeistä virheistä hyvitetään ensisijaisesti hinnanalennuksella.

Yllätys puhelinlaskussa saattaa hävettää: Kuluttajahuijaukset ja tilausansat jätetään usein reklamoimatta

Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies kehottaa ilmoittamaan pienemmätkin väärinperinnät. Niin on mahdollista löytää sellaiset toimijat, joiden palveluissa on ongelmia.

Auton merkkihuoltoko kallista valohoitoa? Nyt asiakas näkee totuuden videolta

Käytitkö auton huollossa ja sait laskun, mutta mietit yhä, mitä autolle on tehty? Autokeskuksen huollossa valohoitoväitteitä torpataan videoimalla.

Kela: Äitiyspakkauksen kahdessa bodyssa mahdollisesti irtoavia neppareita – Tarkastettava tukehtumisvaaran takia

Harmaa-valkoraidallisen sekä aakkoskuvioisen bodyn nepparit voivat irrota, Kela varoittaa.

Espoo teki tutkintapyynnön lapsia kuljettavasta yrityksestä – "Samanlaisia virheitä sattuu aina vaan uudestaan"

Viimeksi tämän viikon keskiviikkona Kajonin kuski jätti erityislapsen kyydistä, vaikkei paikalla ollut vastaanottajaa.

Sauna palaa Suomessa lähes joka päivä – kiulu jää kiukaalle, pyykkinaru pettää, kiuas on väärin kiinnitetty...

Saunatiloissa syttyy Suomessa tulipalo noin 400 kertaa joka vuosi. Onneksi saunapalot johtavat vain harvoin kuolemiin.

Rakennusvirhe kasteli Jätkäsaaren Pitsitalon – "Tämä oli selkeästi meidän vastuulla"

Asunto-osakeyhtiöt joutuvat monesti turvautumaan riitatilanteissa lakitoimistojen apuun. Rakennusvirheiden selvittelyssä ollaan valmiita vaikka raastupaan saakka.

Postin palveluissa jälleen ongelmia pääkaupunkiseudulla – Pieni verkkokauppayrittäjä kantaa seuraukset pakettien toimitusvirheistä

Verkkokauppayrittäjän paketit jäivät jumiin Postin lajittelukeskukseen. Pienyrittäjä joutuu itse maksamaan Postin virheistä koituvat ylimääräiset kulut.

Jäikö remontti retuperälle, pettikö auto alta? Netissä toimiva apuri auttaa valittamaan oikein

Kuluttajaneuvonnan verkkoapuri pyöräyttää nopeasti reklamaation vaikkapa pieleen menneestä remontista tai käytetyn auton kaupasta, mutta aivan kaikkea se ei tee puolestasi.

Best Friend vetää myynnistä tuotantoerän Bones-pururullia – syynä rullasta löytynyt naula

Muista pururullista ei ole löytynyt vikoja, mutta erä vedetään myynnistä varmuuden vuoksi.

Kuluttaja-asiamies varoittaa autonhintaarvio.fi-sivustosta – yli sata valitusta

Kuluttajaviranomaisille tulleiden ilmoitusten mukaan sivuston mainoksissa ei selviä, onko palvelu maksullinen.

Postinkulku raivostuttaa ihmisiä: karhukirjeitä tulee jo ennen varsinaisia laskuja, mutta sairaalakutsuja ei tule välttämättä ollenkaan

Ongelmat postinjakelussa herättävät ihmetystä, epäuskoa ja raivoa. Postin mukaan häiriöt ovat kuitenkin jo takanapäin.

Uusi ilmiö: Aikakauslehtien tilauksia perutaan lehden myöhästymisen takia

Kustantajat ja Posti selvittävät häiriöiden syitä ja yrittävät päästä niistä eroon lähikuukausina. Aikakauslehtien tilaajia lehtien myöhästyminen harmittaa.

Kela kehottaa: Tarkistakaa äitiyspakkauksen yöpuku

Aitiyspakkauksen potkupuvun vetoketju voi olla naarmuttanut vauvan kaulaa. Kela on saanut tuotteista reklamaatioita.

Lautakunta Kittilän jätekiistasta: Päivikki Palosaaren on maksettava laskunsa

Kittilän rakennus- ja ympäristölautakunnan mukaan matkailuyrittäjä Päivikki Palosaaren on maksettava kunnan lähettämä lasku laittoman kaatopaikan tutkimiseen käytetystä ajasta.

Lentokorvauksia hakeva yritys syyttää Finnairia lain rikkomisesta – oikeusprofessori ei näe käytännössä ongelmaa

Lentomatkustajien korvausasioita ajava yhtiö Ifdelayed.com on kirjelmöinyt pääministerille, koska sen mielestä Finnair rikkoo lakia ja kuluttajansuojaa korvaushakemusten valitusajan suhteen. Finnairin mukaan kyse on kohtuullisesta korvausvaatimusajasta.

Onko yli 10 muuttoa jo Suomen ennätys? – Päämajakoulu parakeista luokkahuoneisiin Mikkelissä

Mikkeliläinen alakoulu on vaihtanut majapaikkaa lähes jatkuvasti neljän vuoden ajan.

Makeisyhtiö Mars vetää takaisin yhdeksän erilaista suklaata

Mars joutuu vetämään takaisin tuotteitaan, koska sen Saksassa myydystä suklaapatukasta löydettiin punainen pala muovia. Suomessa yhtiö pyytää palauttamaan yhdeksän erilaista tuotetta.

Kenellä on vastuu havereista, jos käyttöohje on täyttä siansaksaa?

Husqvarna lähetti päivitetyn ruohonleikkurin käyttöohjeen.

Kun Caruna on karuna, mitä asiakas voi tehdä? 6 konstia vaikuttaa

Sähkönsiirtoyhtiö Carunan hinnankorotus on kuluttajan kannalta ongelmallinen, koska kyseessä on monopoliyritys. Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies suosittaa reklamaatiota ja riitautusta.

Matkapuhelinten kuuluvuusongelmat rakennuksissa lisääntyvät energiatehokkuuden myötä

Matkapuhelinten kuuluvuusongelmat uusissa matala- ja passiivienergiataloissa kasvavat uudisrakentamisen myötä. Joissakin tapauksissa signaali ei läpäise taloa ollenkaan.

Taas epäonnistunut kunnallinen it-hanke: Rauma pettyi uusiin nettisivuihinsa

Rauma uusi verkkosivunsa vuonna 2015. Uudesta sivustosta on tullut runsaasti kielteistä palautetta, joten Rauma valmistelee uusivansa verkkosivut ja aikoo hylätä palvelut nykyisin tarjoavan yhtiön.

Hintakikkailu ja ylilaskutus vaivaavat keikkalääkäribisnestä

Puolustusvoimilta laskutettiin ylihintaa, kun se osti lääkäreitä yksityisestä terveysalan yhtiöstä. Vastaavanlainen ylilaskutustapaus on ollut myös vankiloissa. Molemmissa tapauksissa rahat palautettiin, kun tapauksesta reklamoitiin.

Kymmenet suomalaisnaisen nettiostokset katosivat matkalla – Posti: Erittäin harvinaista

Kolmen kuukauden aikana Kirsi Vahteran kymmenet netistä ostamat ja kotiin tilaamat kirjelähetykset ovat jääneet matkalle. Esimerkiksi laskut taas ovat löytäneet perille. Postin mukaan kirjeiden katoaminen tässä mittakaavassa on poikkeuksellista.

Miten kauan virheellisen maksun palautukseen saa mennä?

Laki ei määritä rahanpalautuksen sallittua kestoa.

Oikeustieteilijä: Rakennusvirheistä vaikea saada korvauksia

Julkisen rakennuttajan voi olla vaikea saada korvauksia rakennusvirheistä enää muutaman vuoden jälkeen tilan käyttöönotosta. Suurten toimijoiden välillä käytetään yleisiä rakennusalan sopimusehtoja, joissa tilaajan oikeudet ovat jopa huonompia kuin lainsäädännössä, arvioi oikeustieteiden tohtori Mika Viljanen Turun yliopistosta.

Korvaukset rakennusvirheistä ovat kovan väännön takana

Lapin yliopiston F-siiven aiempia rakennusvirheitä setvitään edelleen. Suomen Yliopistokiinteistöt Oy vaatii urakoitsijoilta korvauksia, mutta muuttuneet rakennusvaatimukset ja umpeen menneet korvausajat tuovat mutkia matkaan.

IL: Vakuutus korvaa sittenkin Säde-vauvan perheen kuluja

Iltalehti kertoo, että perheen vakuutusyhtiö on muuttanut kantansa ja korvaa muun muassa ambulanssilennon Turkista Suomeen.

LED-lampuista hyviä kokemuksia Kemijärvellä

Kemijärven kaupunki vaihtaa kaikki ulkovalaisinten vanhat elohopeahöyrylamput uusiin LED-lamppuihin lähivuosina. Uusista LED-valaisimista ei ole jouduttu tekemään yhtään reklamaatiota, kun aiemmin niistä oli iso osa viallisia.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle