Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Joensuun keskustan neuvolapalvelut aiheuttavat nurinaa – Marjalaan suunnitteilla kotikäyntejä

Joensuun kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden lautakunta käsittelee tilannetta tiistaina.

Chabla-palvelu helpottaa viittomakielisten yhteydenottoa Yleen

Viitomakielinen asiakas voi asioida kanssamme Chablalla.

Kajaanin poikkeusaikojen puhenlinpalvelu on päättynyt

Puhelinpalvelu ollaan valmis avaamaan uudelleen.

Mitä iloa paremmasta puheentunnistuksesta sinulle on Ylen asiakkaana?

Tekstitykset lisääntyvät, samoin ääniohjaus.

Food watchdog scrutinises candy bar over consumer complaints

Consumers have been advised to avoid eating the candy bars and to report symptoms to local health inspectors.

Helsinki on avannut koulunkäyntiin liittyvän puhelinneuvonnan

Neuvontaa annetaan suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi.

Lääkäri pelasti 43-vuotiaan Tea Salon, joka tuupertui Prisman parkkihalliin – nainen yllätti hänet kiitoksella: "Nämä tilanteet voi laskea yhden käden sormilla"

Asiantuntijoiden mukaan kiittämisellä on työelämässä aikaisempaa suurempi merkitys. Voit keskustella aiheesta jutun lopussa.

Turku yrittää saada rakennusvalvontaansa tehoa palkkaamalla lisää väkeä

Rakennusvalvonnan jonot ovat ruuhkautuneet ja asiakaspalaute on ollut huonoa.

Metsähallituksen erälupasovelluksen käyttöönotto on viivästynyt

Mobiililupien puuttumisesta on tullut jonkun verran palautetta Metsähallituksen asiakaspalveluun.

Janakkalassa kartoitetaan terveyspalvelujen asiakastyytyväisyyttä

Janakkalan terveyspalvelut kysyy maaliskuusta alkaen tekstiviestillä asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun.

Ostaja halusi palauttaa uuden auton, kun liikennemerkkien tunnistamisjärjestelmä ei toiminut – kuluttajariitalautakunnan mukaan kauppoja ei tarvitse purkaa

Kuluttajariitalautakunta linjasi, ettei myyjän tarvitse perua kauppaa tai maksaa korvauksia, kun liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ei toiminut.

Lux-festivaali ylsi kaikkien aikojen ennätykseensä: tapahtumassa oli 600 000 kävijää

Järjestäjien mukaan tämänvuotinen kiinnostus ylitti kaikki odotukset ja aiheutti siksi ruuhkia.

Valmismatka voi kallistua tuntuvasti nettivarauksen aikana – kuluttajalle on kerrottava muutoksesta selkeästi

Kohonnut hinta ei kuluttajariitalautakunnan mukaan ole sitova, jos se tulee yllätyksenä.

Asiakaspalautetta halutaan nyt joka paikassa – Suomen suurin sairaanhoitopiiri HUS pyytää potilaita mukaan jo päättäviin pöytiin

Yritysten lisäksi myös kunnat ja julkiset yhteisöt haluavat asiakkaan äänen kuuluviin.

Kalapuikot huonoja ja ruoasta löytyi nasta – Helsinkiläisessä koulussa ruoka muuttui lasten mielestä pahaksi, kun toimittaja vaihtui

Kouluruoka on muuttunut kilpailutuksen jälkeen pahaksi osassa Helsingin kouluista. Ruoka on ollut kylmää, ja sitä ei ole ollut riittävästi.

Consumer Board raps lost-and-found centre over €73 phone call

A woman who phoned about a lost wallet was put on hold for 24 minutes – and billed 73 euros for the call.

Kainuun sote haluaa lisää palautetta – asiakaskysely kilahtaa älypuhelimeen terveyskeskuskäynnin jälkeen

Kainuun sote saa tällä hetkellä hyvin vähän palautetta asiakkailtaan.

Google sai voiton EU:n tuomioistuimessa – oikeus tulla unohdetuksi ei ole globaali

Tietosuoja-asetus takaa EU-kansalaiselle oikeuden pyytää virheellisten tai arkaluonteisten tietojen poistamista.

Sairaalassa sinunkin intiimiasiasi päätyvät usein ventovieraan korviin – Sivullisille jaetaan jopa kuulosuojaimia potilastietojen salaamiseksi

Erityisesti osastojen lääkärikierrot ovat ongelmallisia, kun potilastietoja käsitellään muiden kuullen.

In the market for a new car or expensive renovation? 6 tips on becoming a smarter shopper

Finland’s Consumer Authority reports hearing the same complaints year after year, but many are easily avoided.

Keliakiaa sairastavan pikkutytön ilmoitus kaupan seinällä poiki etsintäoperaation ja irtokarkkitempauksen: "Olisi hienoa, jos lapsi saisi turvallisesti itse valita ja ottaa"

Vaihtuvat kauhat estävät keliakiasta kärsiviä ostamasta irtokarkkeja. Lapualaisperheen vetoomus johti toivotun tapahtuman järjestämiseen.

Consumer dispute board quiet on Helsinki public transport price hike complaints

The board received around 2,000 requests asking it to review price changes which went into force earlier this year.

Valitus kaatui – Kuluttajaviranomaiset eivät ota kantaa HSL:n lippu-uudistukseen

Asiasta päätettiin yksimielisesti Kuluttajariitalautakunnan kokouksessa.

Linnanmäki nosti rannekkeen hintaa ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen – "Kallis hinta, jos useampi lapsi tarvitsisi rannekkeen"

Isoja investointeja tehnyt Linnanmäen huvipuisto nosti kesäksi rannekkeen hintaa kolmella eurolla.

Föliltä vajaan sadan tuhannen sanktiot liikennöitsijöille – suurin osa ajamattomista vuoroista

Asiakaspalvelun laadusta annettiin sakkoa noin 17 000 euroa. Sanktiot ovat lähes samalla tasolla kuin aiempina vuosina.

Alentavaa puhetta, huutamista ja ammattiosaamisen kyseenalaistamista – asiantuntijan mukaan pelolla johtamiseen tulee tarttua hoivakodeissa

Hoivajätti Attendon mukaan huonoa johtamista voi esiintyä työpaineiden vuoksi, mutta siihen pyritään puuttumaan.

Lumikuormat kaduilla alkavat jo uuvuttaa työntekijöitäkin: "Kylmä hiki tässä kohoaa otsalle"

Jos säät lämpenevät ja lumet alkavat sulaa, sitten ollaan liemessä, pohtii tulevaa Hämeenlinnan vastaava tiemestari Markus Lahtinen. Meteorologi ennustaa vain hetken hengähdystaukoa.

Oulussa kotisairaanhoidossa käytettävät hoitotarvikkeet voi hakea jatkossa palvelutiskin sijaan automaatista

Automaatti löytyy Oulun kaupunginsairaalasta ja on käytössä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Sairaanhoitopiiri vastaanotti viime vuonna 30 000 palautetta – etenkin nuoret vaativat laadukasta palvelua

Valtaosa palautteista oli vastauksia tekstiviestitse asiakkaille lähetettyihin palautekyselyihin. 

Trafi yllätettiin henkilötunnusten vuotamisesta elokuussa – sen jälkeen kohupalvelua rukattiin useasti ennen sulkemista

STT:n näkemässä sähköpostikeskustelussa Trafi kertoi palautteen antajalle, ettei palvelusta saa henkilötunnuksia.

Trafi selvittää yhä sähköisten palveluidensa avaamista

Sähköiset asiointipalvelut suljettiin sunnuntai-iltana, jotta Trafi saisi otettua verkosta kritiikkiä saaneen kuljettajatiedot-palvelunsa.

Naisilla ei ole tarpeeksi rohkeutta yrittää, sanoo rikkaimpien nuorten naisten joukkoon noussut Noora Fagerström, 32 – kertoo kolme vinkkiä menestykseen

Tuhannen suurituloisimman joukkoon ylsi yhteensä vain noin parikymmentä 18-39-vuotiasta naista. Noora Fagerström on yksi heistä.

10-vuotiaasta Kalle Heiskasesta tuli taksiuudistuksen uhri – vaihtuvat taksit ja kuskit sekoittivat perheen elämän

Erityislasten perheet yrittävät selvitä arjestaan Kela-taksiuudistuksen jäljiltä. Kehitysvammaisen Kalle Heiskasen elämässä tutut palikat eivät löydä enää paikalleen.

Hattulan kirjasto neuvoo ja auttaa asiakkaita Chatissä

Uusi nettineuvonta monipuolistaa kirjastopalveluja.

Muuttofirmojen kasvava käyttö näkyy lisääntyneinä riitatapauksina: "Sovimme hinnaksi 490 euroa, muutto maksoikin 1360 euroa"

Yhä useampi jättää muuttonsa kuljetusyrityksen hoidettavaksi. Aina kaikki ei mene putkeen, ja se näkyy lisääntyvinä valituksina kuluttajaviranomaisille.

Kierrätyspisteitä järjestävä Rinki myöntää siisteyssongelmat ja aikoo nyt tehostaa siivousta

Sotkuiset ja epäsiistit ekopisteet ovat olleet arvostelun kohteena erityisesti Savo-Pielisen alueella.

Espoo on tiukkana HSL:lle ja vaatii parannuksia murska-arvion saaneeseen joukkoliikenteeseen: "Ei voi olla niin, että jäsenkunnan ääntä ei kuunnella"

Muutosten tekeminen esimerkiksi liityntäliikenteeseen ei ole mikään nopea silmänkääntötemppu, vastaa HSL-johtaja Espoolle.

Euralaiset saavat laskujen sijaan karhukirjeitä perintätoimistoilta – Postille sataa asiakaspalautetta, vaikka ongelma on kilpailijan

Eurassa on ollut postinjakeluongelmia, joiden takia ihmisille on tullut alkuperäisten laskujen sijaan suoraan karhukirjeitä perintätoimistoilta. Jakelusta vastaava Alma Manu on tietoinen ongelmasta.

Huono palvelu johtaa helposti somemyrskyyn, jolta yrittäjän on vaikea suojautua – haukkuja joutuu sietämään sananvapauden nimissä

Yrityksien palveluita ruoditaan paljon sosiaalisessa mediassa. Yrittäjille keskusteluun osallistuminen on kuitenkin vaikeaa.

Kohuttu Mehiläinen Länsi-Pohjan sairaala on aloittanut toimintansa kaikessa rauhassa: "Potilaita tulee ja menee niinkuin ennenkin"

Meri-Lapin kuntien sote-yhteisyritys Mehiläinen Länsi-Pohja saa asiakkailta ensimmäisestä kuukaudestaan kiitosta. Suurimmat haasteet ovat liittyneet henkilöstön siirtymiseen uudelle yritykselle.

Kela-taksien saanti takkuaa yhä

Kelan mukaan ruuhkat taksipalveluissa ovat helpottaneet, mutta Keski-Suomessakin taksien tilauspuhelut takkuavat edelleen.

Kierrätyspisteiden törkyisyydestä kanneltiin ministeriöön, mutta tuoreet kuvat kertovat muuta – kerro omat kokemuksesi

Savo-Pielisen alueella ympäristönsuojeluviranomaiset ovat joutuneet lisäämään valvontakäyntejä siivottomille pisteille.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle