Hyppää pääsisältöön

Uusimmat artikkelit

Teksti-tv täytti 40 vuotta, ja sitä katsoo viikoittain yli miljoona suomalaista – sivujen tekijä uskoo tietävänsä suosion salaisuuden

Ylen teksti-tv aloitti toimintansa ensimmäisenä Suomessa vuonna 1981. Teksti-tv on edelleen iso osa suomalaisten arkea, ja sillä on oma, aktiivinen fanikuntansa. Teksti-tv:n toimittaja Matti Rämö kertoo, että palautetta tulee jatkuvasti.

Auli Viitalan kolumni: Täysi-ikäisen vanhemmat pyytävät palautetta

“Kuinka todennäköisesti valitsisitte meidät vanhemmuuspalvelujenne tuottajaksi, jos lapsuutenne alkaisi nyt?” “Kuinka hyvin asiantuntijamme ovat tunnistaneet kehittämiskohteenne?” kysyy Viitala täysi-ikäistyneeltä tyttäreltään. Kolumnin voi myös kuunnella.

Keikkapaikan koronapassikokeilu kerää kiitosta, raivoa ja epäilyksiä – toimitusjohtaja: "Laite vain lukee koodin eikä mitään tietoja tallenneta"

Tietoturva-asiantuntija Mikko Hyppönen ei näe kokeilussa yksityisyysongelmaa, koska kenenkään ei ole pakko näyttää mitään tietoja. Klubin saama palaute kokeilusta on ollut sekä kiittävää että raivokasta.

Miltä tuntuu mennä vaatekauppaan, kun mikään ei mahdu päälle? Sen tietää Enni Koistinen, joka iloitsee, että isoja kokoja on nykyään enemmän tarjolla

Isojen kokojen puuttuminen vaatekauppojen valikoimasta on puhuttanut pitkään niin Suomessa kuin maailmallakin. Pikkuhiljaa asiaan on tullut muutosta ja isoja kokoja on tarjolla yhä enemmän.

Pyöräilijä voitti kaupunkipyörän palautuksesta syntyneen 89 euron riidan – Kuluttajariitalautakunta: pyöräilijän kuluttajansuojassa puutteita

Kaupunkipyöriä on entistä enemmän ja niillä ajetaan paljon. Kuluttajariitalautakunnan mielestä pyörien käyttöehtojen tulisi olla selkeitä. Pyöräilijältä saatetaan vaatia ylimääräisiä maksuja, vaikka hän noudattaisi pyörään merkittyjä ohjeita.

Hämeenlinna selvittää varhaiskasvatuksen tilannetta – taustalla henkilökunnan vähyys, vaihtuvuus ja väsymys

Osa varhaiskasvatuksen henkilökunnasta on kuormittunut, sanoo Hämeenlinnan sivistys- ja hyvinvointijohtaja Päivi Raukko. Päiväkotiryhmissä osa lapsista käyttäytyy levottomammin kuin aikaisemmin. Hämeenlinna käynnistää useita selvityksiä löytääkseen syitä.

Posti ei halua enää nuhteita muiden virheistä – yhtiö jakaa koteihin ohjeita, joiden avulla risut ja ruusut päätyvät oikealle jakajalle

Postiin toimitettiin viime vuonna noin 240 000 virheellisesti jaettua lähetystä, jotka ovat olleet muiden jakeluyritysten jakamia.

Ostiko lapsesi kalliin tavaran ilman lupaa? Testaa tästä, millaisesta ostoksesta voi saada rahat takaisin

Lapsen tai nuoren omin päin tekemän ostoksen hinta voi yllättää vanhemmat. Myyjän ei aina tarvitse palauttaa rahoja.

Korona pisti avin uuden ylijohtajan Soile Lahden heti uran tiukimpaan puristukseen – ihmisten perusoikeuksien rajoittaminen on ottanut koville

Kokenut johtaja miettii, miten pitäisi viestiä, että ihmiset rajoittaisivat kontektejaan vapaaehtoisesti.

Koronatestiin ei hakeuduta Etelä-Karjalassa ajoissa – Eksote on saanut palautetta, ettei testiin pääse lieväoireisena

Eksoten mukaan puhelinpalveluihin on välitetty viestiä, että testiin pitää hakeutua ja sinne pitää päästä myös lievien oireiden ilmaannuttua.

Matkahuolto keräsi julkisesti kritiikkiä pakettipalveluistaan – pelkkä sosiaalinen media on hankala paikka palautteelle

Facebook-palautteissa esiin tulevat vain ongelmat, ei ratkaisut. Hyvin hoidettu kritiikki voi olla yritykselle markkinointivoitto.

Kuluttajariitalautakunta: Matkan sai perua koronan vuoksi ilman kuluja – oma arvio uhasta voi riittää, vaikka matkustusrajoituksia ei olisi

Matkustajien perumien matkojen hinnan palauttaminen on aiheuttanut riitoja matkustajien ja matkanjärjestäjien välille.

Ennätysmäisessä pakettiruuhkassa jonot ovat venyneet ulos asti – myyjä: "Toivomme, että ihmiset hakisivat paketit niin nopeasti kuin voivat"

Jakelupisteet ja automaatit ovat ruuhkautuneet, vaikka niitä on lisätty – ja kiireisin joulusesonki on vasta alussa.

Asiakkaan tilaaman passin kuljetus viivästyi ja viivästyksestä syntyi lisää kuluja – Kuluttajariitalautakunta velvoitti Matkahuollon korvaamaan kaikki syntyneet kulut

Kun asiakas ei saanut passiaan sovitusti, hän joutui ostamaan väliaikaisen ja uuden passin, mikä tuotti yli 200 euron kulut.

Koronan kiihtymisvaihe sai kaupan asiakkaat antamaan palautetta maskeista Raumalla

Osuuskauppa Keulan mukaan asiakkailta tulee nyt runsaasti palautetta koronaohjeistuksen noudattamisesta.

Ladattavista autoista ikäviä yllätyksiä kuluttajille – "Innostuksissa tehtyjä kauppoja pitää välttää", sanoo kuluttajariitalautakunnan puheenjohtaja

Kuluttajariitalautakunta ja Autoalan Keskusliitto patistavat myyjiä kertomaan avoimesti ladattavien autojen ominaisuuksista.

Joensuun keskustan neuvolapalvelut aiheuttavat nurinaa – Marjalaan suunnitteilla kotikäyntejä

Joensuun kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden lautakunta käsittelee tilannetta tiistaina.

Chabla-palvelu helpottaa viittomakielisten yhteydenottoa Yleen

Viitomakielinen asiakas voi asioida kanssamme Chablalla.

Kajaanin poikkeusaikojen puhenlinpalvelu on päättynyt

Puhelinpalvelu ollaan valmis avaamaan uudelleen.

Mitä iloa paremmasta puheentunnistuksesta sinulle on Ylen asiakkaana?

Tekstitykset lisääntyvät, samoin ääniohjaus.

Food watchdog scrutinises candy bar over consumer complaints

Consumers have been advised to avoid eating the candy bars and to report symptoms to local health inspectors.

Helsinki on avannut koulunkäyntiin liittyvän puhelinneuvonnan

Neuvontaa annetaan suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi.

Lääkäri pelasti 43-vuotiaan Tea Salon, joka tuupertui Prisman parkkihalliin – nainen yllätti hänet kiitoksella: "Nämä tilanteet voi laskea yhden käden sormilla"

Asiantuntijoiden mukaan kiittämisellä on työelämässä aikaisempaa suurempi merkitys. Voit keskustella aiheesta jutun lopussa.

Turku yrittää saada rakennusvalvontaansa tehoa palkkaamalla lisää väkeä

Rakennusvalvonnan jonot ovat ruuhkautuneet ja asiakaspalaute on ollut huonoa.

Metsähallituksen erälupasovelluksen käyttöönotto on viivästynyt

Mobiililupien puuttumisesta on tullut jonkun verran palautetta Metsähallituksen asiakaspalveluun.

Janakkalassa kartoitetaan terveyspalvelujen asiakastyytyväisyyttä

Janakkalan terveyspalvelut kysyy maaliskuusta alkaen tekstiviestillä asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun.

Ostaja halusi palauttaa uuden auton, kun liikennemerkkien tunnistamisjärjestelmä ei toiminut – kuluttajariitalautakunnan mukaan kauppoja ei tarvitse purkaa

Kuluttajariitalautakunta linjasi, ettei myyjän tarvitse perua kauppaa tai maksaa korvauksia, kun liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ei toiminut.

Lux-festivaali ylsi kaikkien aikojen ennätykseensä: tapahtumassa oli 600 000 kävijää

Järjestäjien mukaan tämänvuotinen kiinnostus ylitti kaikki odotukset ja aiheutti siksi ruuhkia.

Valmismatka voi kallistua tuntuvasti nettivarauksen aikana – kuluttajalle on kerrottava muutoksesta selkeästi

Kohonnut hinta ei kuluttajariitalautakunnan mukaan ole sitova, jos se tulee yllätyksenä.

Asiakaspalautetta halutaan nyt joka paikassa – Suomen suurin sairaanhoitopiiri HUS pyytää potilaita mukaan jo päättäviin pöytiin

Yritysten lisäksi myös kunnat ja julkiset yhteisöt haluavat asiakkaan äänen kuuluviin.

Kalapuikot huonoja ja ruoasta löytyi nasta – Helsinkiläisessä koulussa ruoka muuttui lasten mielestä pahaksi, kun toimittaja vaihtui

Kouluruoka on muuttunut kilpailutuksen jälkeen pahaksi osassa Helsingin kouluista. Ruoka on ollut kylmää, ja sitä ei ole ollut riittävästi.

Consumer Board raps lost-and-found centre over €73 phone call

A woman who phoned about a lost wallet was put on hold for 24 minutes – and billed 73 euros for the call.

Kainuun sote haluaa lisää palautetta – asiakaskysely kilahtaa älypuhelimeen terveyskeskuskäynnin jälkeen

Kainuun sote saa tällä hetkellä hyvin vähän palautetta asiakkailtaan.

Google sai voiton EU:n tuomioistuimessa – oikeus tulla unohdetuksi ei ole globaali

Tietosuoja-asetus takaa EU-kansalaiselle oikeuden pyytää virheellisten tai arkaluonteisten tietojen poistamista.

Sairaalassa sinunkin intiimiasiasi päätyvät usein ventovieraan korviin – Sivullisille jaetaan jopa kuulosuojaimia potilastietojen salaamiseksi

Erityisesti osastojen lääkärikierrot ovat ongelmallisia, kun potilastietoja käsitellään muiden kuullen.

In the market for a new car or expensive renovation? 6 tips on becoming a smarter shopper

Finland’s Consumer Authority reports hearing the same complaints year after year, but many are easily avoided.

Keliakiaa sairastavan pikkutytön ilmoitus kaupan seinällä poiki etsintäoperaation ja irtokarkkitempauksen: "Olisi hienoa, jos lapsi saisi turvallisesti itse valita ja ottaa"

Vaihtuvat kauhat estävät keliakiasta kärsiviä ostamasta irtokarkkeja. Lapualaisperheen vetoomus johti toivotun tapahtuman järjestämiseen.

Consumer dispute board quiet on Helsinki public transport price hike complaints

The board received around 2,000 requests asking it to review price changes which went into force earlier this year.

Valitus kaatui – Kuluttajaviranomaiset eivät ota kantaa HSL:n lippu-uudistukseen

Asiasta päätettiin yksimielisesti Kuluttajariitalautakunnan kokouksessa.

Linnanmäki nosti rannekkeen hintaa ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen – "Kallis hinta, jos useampi lapsi tarvitsisi rannekkeen"

Isoja investointeja tehnyt Linnanmäen huvipuisto nosti kesäksi rannekkeen hintaa kolmella eurolla.

Föliltä vajaan sadan tuhannen sanktiot liikennöitsijöille – suurin osa ajamattomista vuoroista

Asiakaspalvelun laadusta annettiin sakkoa noin 17 000 euroa. Sanktiot ovat lähes samalla tasolla kuin aiempina vuosina.

Alentavaa puhetta, huutamista ja ammattiosaamisen kyseenalaistamista – asiantuntijan mukaan pelolla johtamiseen tulee tarttua hoivakodeissa

Hoivajätti Attendon mukaan huonoa johtamista voi esiintyä työpaineiden vuoksi, mutta siihen pyritään puuttumaan.

Lumikuormat kaduilla alkavat jo uuvuttaa työntekijöitäkin: "Kylmä hiki tässä kohoaa otsalle"

Jos säät lämpenevät ja lumet alkavat sulaa, sitten ollaan liemessä, pohtii tulevaa Hämeenlinnan vastaava tiemestari Markus Lahtinen. Meteorologi ennustaa vain hetken hengähdystaukoa.

Oulussa kotisairaanhoidossa käytettävät hoitotarvikkeet voi hakea jatkossa palvelutiskin sijaan automaatista

Automaatti löytyy Oulun kaupunginsairaalasta ja on käytössä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Näytä lisää Olet sivulla 1, siirry seuraavalle sivulle