Hyppää pääsisältöön

tavaramerkit

  • Enemmän tuotteita väärennetään, vähemmän saadaan kiinni

    29.10.2015 Kuningaskuluttaja

    Tullin haaviin jää entistä vähemmän tuoteväärennöksiä.

    Maailmalla väärennetään lähes kaikkea mahdollista: ruokaa, elektroniikkaa, hammasharjoja ja jääraappoja. Maailmanlaajuisesti jopa 10% autojen varaosabisneksestä on tuoteväärennöksiä. Arviolta vain 2-3% väärennetyistä lähetyksistä jää tullin haaviin.

  • Aristoteleen kantapää ja logo-palikat

    18.09.2014 Kulttuuri

    Idols-ohjelman logo on muunnelma automerkki Fordin logosta. Mitä muiden suuryritysten logoissa näkyy? Ovatko logot velkaa heraldiikalle, lippujen ja vaakunoiden sommittelun taiteelle?

  • Tämä ei ole mainos

    22.02.2011 Elävä arkisto

    Mitä Napapiirin sankarit -elokuva tekee limonadipullon kyljessä? Entä Campari-pullo Lady Gagan musiikkivideossa? Naistenlehdissä mainoksia on joskus mahdotonta erottaa varsinaisista jutuista. Nuorten Ääni -toimitus syventyy kokonaan nuorten itse tekemässä ohjelmassa uudenlaiseen mainontaan.

  • Leila ja Annukka - kaksi naista yhden hinnalla

    27.03.2009 Elävä arkisto

    Leila ja Annukka, kaksi naista yhden hinnalla... köyhää viattomuutta ja rahakasta röyhkeyttä. Radiomafiassa 1995 aloittaneet ystävykset antavat mallia elämisen taidossa kanssasisarilleen.

  • Kodinkoneet esittelyssä

    06.03.2008 Elävä arkisto

    Mankelit, pesukoneet, jääkaapit ja sähköliedet olivat viimeisintä huutoa, kun Helsingissä järjestettiin kotimaisen tuotannon suurparaati vuonna 1958.